0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
O ja, zoiets zei de dame eigenlijk ook, dat overplaatsing gelijk met verjaardag viel, maar dat afspraak vast langer op zich zou laten wachten vanwege vertraging door opvragen dossiers (en ik werk die vertraging lekker in de hand nu, suf, want ik wil wel gelijktijdig met jullie, kunnen we zo leuk vergelijken!)
Ik zal je er morgen nog even aan herinneren Lien, dat je de envelop op de post doet. Want anders kunnen we niet vergelijken idd.

Ik ga ook naar benden. Harrie is voor de zoveelste avond niet thuis, dus ik zal me weer in mijn eentje moeten vermaken :(.
Hoewel je me niet hebt helpen herinneren zit envelop eindelijk in de brievenbus. Ben benieuwd wanneer we worden opgeroepen.
Ben blij dat het wat beter gaat, Lien!

Zijn je fysieke klachten nu helemaal over?

Hier alles wel. Sinds vorige week maandag weer terug aan het werk. Buiten de kleine steen in mijn maag na het afzetten van biscuitje op het kdv, is dat prima verlopen. Biscuit heeft het iig prima naar haar zin op de creche. Ze is ook daar haar eigen zoete zelf, en is dan ook erg geliefd bij de juffen. Ze wordt bijna platgeknuffeld daar. Als we haar 's avonds ophalen hangt er in ieder geval een walm van damesgeuren om haar heen en zijn haar haartjes helemaal vet van het veelvuldig over de bol geaaid te zijn:o. Thuis is ze wel wat onrustiger dan voorheen (in slaap vallen gaat tegenwoordig wel met wat huilen gepaard en ze wordt  de laatste tijd 's nachts weer regelmatig wakker), maar ik heb nog steeds absoluut geen klagen.

Ely moest toch ook weer aan de slag vorige week? Is het meegevallen, Ely en gaat het goed met zeefje op de creche?

Werk is meteen weer druk en hectisch, dus ik moet echt opletten dat ik op tijd vrijmaak om te kolven, want dat is er inmiddels al een paar keer bij ingeschoten. BV loopt toch al iets minder momenteel, want vorig weekend, net voordat ik weer aan het werk moest, werden biscuit en ik getroffen door een akelige spruwinfectie. Aiaiai, wat deed dat pijn. (kolven ging de eerste dagen dus ook voor geen meter: pijnlijk en nauwelijks opbrengst). Meteen met een kuur begonnen, en ik geloof dat we het ergste inmiddels achter de rug hebben.

Met koekie gaat het ook prima. De ergste peuterdriftbuien lijken nu wel  achter de rug, maar luisteren doet hij nog altijd niet:D.

Sinds een maand of wat zit hij in de waarom-fase. Het is aandoenlijk om te zien hoe hard hij bezig is om de wereld om hem heen te ordenen en te begrijpen, maar af en toen ook erg vermoeiend. Elk nieuw antwoord op één van zijn vragen levert doorgaans direct een volgende waarom-vraag op, en als het aan hem ligt stelt hij er zo rustig zo'n 20 achter elkaar. En wij maar ons best doen om het hem allemaal in begrijpelijke termen uit te leggen :-).... Zelf maakt hij zich er overigens een stuk makkelijker vanaf. Als we hem vragen waarom iets het geval is, is zijn antwoord doorgaans: "dat is gewoon zo", of "zo ben ik gewoon/zo ben ik geboren" (op de vraag waarom hij toch iedere keer zo stout deed:D!)!

En over alles probeert hij een discussie aan te gaan.

Meestal probeert hij te onderhandelen tot hij een ons weegt als ik bijv. vraag of hij zijn rommel nu eindelijk opruimt ("Nee mama, sorry, maar dat kan nu echt niet. Ik moet nu eerst koken/ de knuffels voeden/ die boeken uitlezen. Ik doe het straks wel" of "Als jij het nu even opruimt dan doe ik het morgen wel" :?.

Ofwel hij zegt gewoon dat het feest niet doorgaat (Nee mama, dat is geen rommel dat is een kasteel/picknick/schuur met dieren, en dat mag helemaal niet opgeruimd worden).

Ventje is verbaal erg sterk ontwikkeld en behoorliijk wijs voor zijn leeftijd. Enerzijds is dat natuurlijk hartstikke leuk en fijn; wij hebben ook altijd geprobeerd om hem duidelijk te maken dat hij ook een stem heeft en dat je beter kunt onderhandelen dan kwaad worden, enzovoorts. Maar vaak merk ik dat ik daar helemaal geen geduld voor kan opbrengen. Ik hoor mezelf dan ook steeds vaker dingen uitkramen als "Nee, geen 'ja maar", je doet het maar gewoon", "omdat ik het zeg en omdat ik de baas ben" en "hou nou eens 1 seconde je mond dicht":$:$ Erg hé?

Sinds 2 maanden is hij gelukkig wel echt zindelijk en gaat hij op eigen initiatief naar de wc. Af en toe word ik geroepen om zijn billen af te vegen, en verder redt hij zich doorgaans wel. Tijdens zijn middagslaapje heeft hij nog wel een luier om, en dat blijft nog wel even zo, denk ik.

Ben eigenlijk al superlang niet meer naar cb geweest, maar we tekenen regelmatig op de muur af hoe lang koek nu is, zal straks eens even kijken wat de meest recente meting was.
Pfff, zit ik hier gisteren nog vrolijk te pochen over mijn o zo makkelijke, zoete dochter, besluit ze afgelopen nacht dus tot een plotselinge trendbreuk:(.

Om één uur vannacht werd ze wakker (helaas lag ik er toen zelf pas een half uurtje in) om vervolgens de hele nacht te huilen en te "kraken" (krakend zeurgeluid maken met speen in haar mond), tot ze om 05u uiteindelijk uitgeput aan mijn borst in slaap viel. Om voor 07u weer wakker te schrikken en het gehuil meteen weer te hervatten...

Ze had, voor zover we na konden gaan, geen koorts, geen honger, geen darmkrampen. Ik dacht dat ze last had van oorpijn en heb haar een zetpil paracetamol gegeven. Maar dat hielp ook nauwelijks. Waarschijnlijk was het niks bijzonders, want vanochtend op de creche was ze ondanks het slaapgebrek weer hartstikke vrolijk..:? Zelf ben ik na zo'n nachtje rondzeulen met kleine krijser iets minder monter...:(
Arme Koeka. Het is altijd onvoorstelbaar dat die kinderen weer gewoon de dag ingaan, terwijl jij totaal uitgeput bent en een week nodig hebt om te herstellen. Maar goed, ook weer beter dan wanneer dochter ook overdag ziek was geweest, want dat is helemaal niets.... zelf moe en kind ook ziek. Sterkte maar weer.Hier ligt Kiloknaller in bed en ik heb hem tot nu toe pas 1 keer teruggestuurd.... We zijn veel buiten geweest, dus misschien slaapt hij zelfs nog wel even, maar heb er een hard hoofd in.Voor dochter hebben we een aan-haak-fiets gekocht en nu zit Kiloknaller eindelijk achterop. Hij vindt het niets, maar ja, is echt te zwaar voor voorstoeltje. Dochter kan zelf fietsen, maar ik vind het vervelend, want verkeersinzicht heeft ze niet echt en als we wat verder gaan wil het ook voorkomen dat ze ineens geen zin meer heeft en dan kan je dus echt niets....
En vervolgens volgden er nog 5 van zulke nachten...:(

Enfin, heb dus inmiddels 2 zieke kinderen: koekie koortsig, pijn in zijn mondje en stikchagrijnig, en biscuitje aan het hoesten als een oude vent en 's nachts veel huilen. Maar het ergste hebben we nu wel gehad, dus hopelijk krijgen we snel weer wat rustiger nachten.

Huh Lien, wat eng, dochter al op een apart fietsje!

Ik ben een echte schijterd daarin. Vind het zelfs doodeng om met koekie achterop te rijden. Het verkeer is hier hartstikke druk en hectisch en de verkeerssituatie is ook niet zo fietsvriendelijk. Koekie mag voorlopig (waarschijnlijk nog heel lang) dan ook niet fietsen van ons. Hij kan het trouwens ook nog helemaal niet. Enerzijds omdat we het dus eigenlijk nauwelijks met hem oefenen, maar ook omdat hij niet direct van de handigste is. Koekie is niet een van de meest sportieven:P.. 

Maar goed, bij jullie is het verkeer waarschijnlijk een stuk overzichtelijker?

Ik schreef dat koek nu volledig zindelijk is, maar de laatste tijd heeft hij weer steeds vaker ongelukjes. Niet echt volledig in zijn broek plassen, maar wel meerdere malen per dag een natte plek in zijn onderbroek. Hij gaat wel zelf naar de wc, maar zit dan vaak óf net te laat, óf hij plast onvoldoende uit. Dat vermoed ik tenminste.

Volgens mij is het geen blaasprobleem of iets dergelijks, want hij heeft het eigenlijk pas sinds zindelijk worden niet meer zo'n issue is. Tijdens het oefenen met zindelijk worden, had hij er in ieder geval geen last van. Ik baal er wel van dat hij nu zo goed als zindelijk is en desondanks op sommige dagen 5 keer een schone onderbroek aan moet. Ik weet alleen niet zo goed wat ik eraan kan doen.

Hebben jullie kinderen trouwens ook zo'n ontzettende poep en piesfascinatie gehad? Al een half jaar geleden had koekie een periode waarin hij op alles een poepvariant verzon. Hier noemen ze dat kaka (Franstalige invloed), dus alles was ineens kaka.  Als je bijvoorbeeld vroeg wat hij wilde eten, kreeg je steevast een antwoord met poep erin, en alle liedjes kregen een bizarre poepdraai ("alle kaka's zwemmen in het water", "slaap kindje slaap, daar buiten loopt een kak" enzovoorts, enzovoorts. "Helaas" houdt ventje heel erg van zingen en heeft hij ook nog ons een behoorlijke harde stem:$.  Gelukkig leek de lol er de laatste maanden wat vanaf te zijn.

Tot die ellendige Ome Willem sinds kort weer met zijn opruiende boodschap op TV komt!! Koekie heeft "de film" nu 2 keer gezien en hij heeft zijn stokpaardje meteen weer teruggevonden. zucht...
Biscuit is trouwens gisteren 6 maanden geworden en ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Raar hoor, de "wittebroodsweken" zijn nu echt definitief voorbij. Weer aan het werk, menstruatie terug, alles weer gewoon back to normal. Nou ja, op dat kleine meisje na dan, die was er vroeger natuurlijk nog niet bijO+:D!

Biscuitje alweer een half jaar, het eerste tandje is doorgekomen,  van de week beginnen we met vaste voeding...

Na de grote vakantie gaat koekie al naar school (dat is hier met 3 jaar)...:(

Djie, wat is de tijd voorbij gevlogen de afgelopen jaren...
Zo he, naar school. Wij hadden het er gisteren net over dat het maar goed is dat Kiloknaller pas over ruim een jaar naar school gaat. Want hij heeft nog wel even tijd nodig om wat aan zijn ssssspppppfffraak te doen. Qua woordenschat alles prima, maar woorden waar een p, t of een r inzit en in combinatie met een s.... zijn echte tongbrekers. Hij heeft er zelf geen last van en stottert ook niet dus ik maak me totaal geen zorgen, maar hij moet  nog wel wat oefenen om ook voor anderen verstaanbaar te zijn .

Poep en plas, hier hebben we regelmatig dergelijke "grappen". En het werkt altijd aanstekelijk, dus mijn dochter roept ook weer vrolijk vanaf de achterbank poep :D. Liefst in liedjes vorm, ook fijn wanneer je door het dorp fietst en ze elkaar toezingen :D.

Biscuitje alweer 6 maanden, ongelofelijk hoor.
Koeka, Schorrie heeft dat ook gehad, dat hij een soort dipje had in het zindelijk worden. Ineens was hij weer te laat soms. Bij hem is het overduidelijk dat hij de tijd niet wil nemen om naar het toilet te gaan. Hij wil zijn activiteit er niet voor onderbreken.

De laatste dagen gaat het weer goed en heeft hij niet meer in zijn broek geplast. Wel plast hij bij de middagslaap thuis nog geregeld in zijn broek, terwijl hij dat op het kdv en bij mijn ouders nooit doet. Vreemd.

Vanmiddag mocht hij zijn middagslaap in ons bed doen. Ik zei tegen hem dat hij niet mocht plassen in bed (dat had hij gisteren al gedaan) maar dat hij op de pot moest als hij moest plassen. Ik liep naar beneden en hoor hem over de slaapkamer lopen. Dus ik gluren, zit hij op de pot. Ik bleef op de trap staan kijken en hij bleef maar zitten en zitten. Dus na een minuut of 3 ben ik erheen gelopen om te vragen wat hij deed. Zat hij te poepen! Ik ben benieuwd of hij me geroepen zou hebben als ik niet zelf gekomen was om zijn billen af te vegen!

Maar uiteindelijk had hij toch weer in ons bed geplast na het slapen, gelukkig op dezelfde plek als gisteren, waar nog een handdoek onder het hoeslaken lag.

Schorrie heeft geen poepiepiessiekakkie obsessie. Misschien komt dat nog.

Hij zegt wel hele wijze dingen vind ik, gewoon van die woorden dat je echt met je oren te klapperen staat. Of hij gebruikt woorden waarvan ik me afvraag of hij weet wat het is. Vorige week nog: "Trouwens, ik ga nu van de trap springen." Dan vraag ik me echt af hoe hij op het idee komt om het woord trouwens te gebruiken.

Schorrie wilde me vanavond zoenen en deed zijn tong daarbij naar buiten. Dat vind ik wel een beetje raar, weet niet zo goed wat ik daarmee moet doen.
So hee, zie ik dat ik een heleboel berichten gemist heb in juli:$

Oef, Koeka, die nachten klinken niet best. Gelukkig gaat het nu weer goed!

Zoals jij Koekie beschrijft is hij echt veeeeeel wijzer en verbaal sterker ontwikkeld dan Zen.

Ondanks dus dat Zen een oudere zus heeft, waar hij dingen af kan kijken.

Hij kan zich prima verstaanbaar maken, dat wel, maar over een heleboel dingen denkt hij echt niet na, volgens mij. Komt vast wel.

Zen stottert op het moment heel erg. Niet elke dag en altijd, maar soms heeft hij er echt last van.

Moet dan wel mijn best doen om niet te gaan lachen, want hij doet soms wel een minuut over het woord papa:D

Hij wil dan gewoon erg graag wat vertellen en komt er dan niet meer uit.

Hier vind ik het heerlijk dat ik weer werk. Vooralsnog gaat het kolven oké.

Kan nagenoeg de voedingen bij elkaar sprokkelen.

Heb nog genoeg voorraad in de kast en volgende maand bijvoeden, dus dat haalt wat druk van de ketel vind ik.

Ben een veel leukere moeder sinds ik weer werk, ik merk het verschil echt!

Zen ligt, as we speak ziek op bed, Zieltje!

Was gisteren al narrig en op de bank in slaap gevallen.

Vandaag ook de hele dag niet te genieten en vroeg tijdens het avondeten of hij alsjeblieft naar bed mocht. Echt zo zielig.

Ik heb ook last van mijn keel, dus zal wel heersen ofzo.

Maar kom gelijk weer op het nadeel van werken... stressen omdat je geen opvang hebt voor je zieke kind...
Ach, Zen ziek. Als hij zelf vraagt of hij naar bed mag, dan moet het wel echt raak zijn. Schorrie zou dat in ieder geval niet snel zelf vragen, of hij naar bed mag.

Maar na een nacht lekker slapen zal hij vast wel weer opgeknapt zijn Ely, en kun je gewoon naar je werk en hoef je geen opvang te regelen!
Hier ook beetje zieke Kiloknaller. Rode vlekken, maar maar op 1 wang, dus misschien toch een overactieve mug (wel 7 plekken, maar verder dus nergens).

Zen alweer opgeknapt?
Gisteren op de fiets met Kiloknaller. We fietsen langs een boerderij: "mama, woont hier Boer Wat Zeg Je?"

(hij is dol op het liedje ).
Had ik nou al verteld van Kiloknaller, dat ik vroeg of hij wel wist hoeveel ik van hem houd? En hij zei dat hij van pannenkoeken hield :D.
Hahaha, dat proest je het toch ook uit? Stelletje wijsneuzen zijn het. Wat mij betreft komen we weer eens bij elkaar met Zen erbij. Eens kijken of ze nog wat met elkaar kunnen. Schorrie en KK zijn zo stil allebei, misschien dat Zen voor een beetje reuring kan zorgen? ;)
Koeka, jij 'moet' even op het augustus 2007 topic kijken in het openingsbericht. Je snapt vanzelf wel waarom....
Nu moet ik dus ook daar gaan kijken, hopeloos, nieuwsgierig zijn.Slapen Zen en Koekie nog 's middags? Hier is het hopeloos. Creche wel, maar thuis niet meer helaas.... Heb dus nu een moe jongetje voor een DVD gezet, want eigenlijk redt hij het net niet to 19.00 uur...
Schorrie slaapt nog echt 's middags. Gisteren wilde ik hem wakker houden, ik was bij mijn broertje geweest met hem. Ik reed om een uur of half 3 terug en toen viel meneer bijna in slaap. Ik heb hem wakker gehouden, met moeite, tot we thuis waren en toen toch maar weer in bed gestopt. Rond half 5 heb ik hem wakker gemaakt maar tot half 6 was hij wel beneden maar in gedachte sliep hij nog.
Gezien, Morrie!

Komt de laatste paar jaar vaker voor in die kleur. Moet altijd erg wennen als ik het hoor.

Koekie slaapt ook nog echt. Soms een uurtje, soms wel 2,5 uur. Met name thuis wil hij nog wel eens flink doortukken.  Maar ik moet dan ook bekennen dat hij 's avonds meestal ook niet om 1900u in bed ligt. Meestal is het acht uur of half negen voor koek er goed en wel in ligt, en dan zingt en kletst hij vaak nog wel een half uur voordat hij echt gaat slapen. Als het aan mij ligt houden we dat middagslaapje er nog wel even in; ik ben doorgaans erg blij als het 's middags even een paar uur rustig is:).

Ik kom een dezer dagen wel terug met een wat uitgebreider bericht, maar ik hou het nu even kort, want ik ben nogal (over)vermoeid en heb al een paar dagen last van een fikse verkoudheid met bijbehorende voorhoofdspijn en kiespijn. Ben afgelopen weekend jarig geweest maar heb de bewuste dag in mineur op bank doorgebracht.. Vandaag maar eens vroeg naar bed, en morgen hopelijk iets monterder weer op!
Gefeliciteerd! Mineur vanwege verjaardag, nee toch? Mineur vanwege fysieke gesteldheid is pet.Sterkte, gaan jullie nog met vakantie? Of heb je nog vrij zodat je van mooier wordende weer kan genieten? Zo, heb net al aagekondigd dat ik naar boven ging op Vrolijk topic, maar ga nu echtechtecht. Nadeel van kids om 19.00 uur erin is dat ze er ook om 7.00 weer uit zijn namelijk :)/
Gefeliciteerd Koeka! Ondanks kwakkeligheid is het toch altijd weer fijn dat je een jaar ouder hebt mogen worden.
Kiloknaller heeft vandaag ijsje willen bewaren om aan opa te geven (we moesten nog van strand naar huis lopen....). Hij kan onmogelijk zijn, maar is ook wel supersociaal zo nu en dan.En net als gisteren. Ik ga nu naar bed .
Schorrie is ineens van de een op andere dag weer zoveel wijzer geworden. Grappig vind ik dat. Hij zegt van die slimme dingen enzo. En vanavond onder het eten had ik voor het eerst het idee dat hij doorhad dat je ook zelf een gesprek met meerdere mensen kunt voeren. Harrie vertelde aan Schorrie dat hij vanavond aan de boot ging klussen. Dat hij vrijdag ook gaat klussen en dat Schorrie dan mee mag. En dat de boot misschien zaterdag af is en dat we hem dan in het water gaan laten. Ineens keek Schorrie naar mij en vroeg: Ga jij dan ook mee?

Het klinkt zo simpel, maar ik me niet herinneren dat hij dat ooit zo bewust deed, een derde bij een gesprek betrekken.
Oei, wat is het lang geleden dat er hier gepost werd!

Ik ben vanavond niet echt in staat om het topic nieuw leven in te blazen, ben ik bang.

Morgen is koekie jarig en vandaag hebben we dat gevierd voor de familie en vrienden. Nu hebben we eindelijk opgeruimd na een lange feestdag en de laatste voorbereidingen voor de "gezinsverjaardag" morgen getroffen.(Koekpa heeft zojuist in één van de deuropeningen een mooie papieren deur gemaakt zodat koekie morgenochtend een entree à la Ome Willem kan maken, erg schattig :-))

3 jaar alweer, die kleine grote mannetjes van ons..

Na morgen kom ik terug om wat uitgebreider te posten en op jullie te reageren, nu fijn mijn bed in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven