1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
10-05-2020 11:23
MvM en Fanatic, fijn dat de kinderen weer naar school gaan! Hebben ze er een beetje zin in? En jullie,? ;)
Dochter is half enthousiast. Ze is blij dat ze weer mag
maar baalt dat haar allerbeste vriendin in de andere helft van de klas zit en dat ze 2 dagen dezelfde juf heeft vindt ze ook maar niks
Verder vindt ze het allemaal okee.

Ik sta niet te juichen. Voor haar is het echt beter om weer te gaan (psychisch), maar ik vind het lastig
ik hoop maar dat ze zich kan houden aan alles : Dus niet met iedereen uitgebreid huggen, genoeg afstand houden tot de juf, de hygiene etc.
Weet wel dat we ergens moeten beginnen, maar het voelt gewoon heel dubbel.

Heb meer problemen met mijn werkgever momenteel. We kregen vrijdag een email dat ze willen dat we weer stap voor stap terug gaan komen. Om weer te wennen. Te beginnen met mij en een ander omdat wij het langste weggeweest zijn.
Mijn leidinggevende is er al tegenin gegaan. Die heeft gezegd dat ik en de ander juist alles perfect op orde hebben en dat het alleen maar onrust voor onszelf creeert als we weer terug moeten (dan moeten we onze werkwijzes WEER aanpassen etc.)
Overigens is niemand van ons team er mee akkoord. We willen niet met z'n allen bij elkaar zitten voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Ceester, maar die van jou mag ook weer naar school !!
Hoe is dat ontvangen en hoe vind jij het?
Ceester schreef:
10-05-2020 11:23
MvM en Fanatic, fijn dat de kinderen weer naar school gaan! Hebben ze er een beetje zin in? En jullie,? ;)

Ja hoor, hij heeft er zeker wel weer zin in. Al heeft hij wel dezelfde situatie als de dochter van Fanatic: zijn beste vriendje zit in de andere klas. Maar ik heb nu met zijn moeder afgesproken dat ze eens per week samen buiten kunnen spelen, dus dat scheelt dan weer :)

Ik vind het voor mezelf ook wel weer prettig om even 2 dagen mijn handen wat meer vrij te hebben, het komt nu ook wel perfect op het goede moment want luteale fase, dus niet zo lekker in mijn vel. Al valt het me deze maand nog reuze mee, we sporten veel en eten gezonder dan we in tijden hebben gedaan, dat scheelt wel volgens mij. Ik kan lekker mijn frustraties eruit zweten tijdens het sporten :-P

En hoe denkt jouw T erover? En jijzelf??


En zijn jullie trouwens nog een beetje verwend voor moederdag?? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen een tekening gekregen.
eerst maakte ze me wakker, toen zei ze, doe maar rustig, moet nog even wat voor je tekenen hahahahaha

Ik weet nog niet of het mijn handen vrijer maakt... Ja hoef 2 dagen in de week niet te helpen met schoolwerk, maar dat is het.
moet verder gewoon werken
Voor mij in elk geval zeker wel meer vrije handen :cheer2: Ik heb al een hele lijst met achterstallige opruimklusjes die ik wil gaan doen. En om de week is mijn man op vrijdag vrij, dus dan willen we die vrije ochtend gebruiken voor samen sporten / wandelen / fietsen / andere lichamelijke activiteiten :biggrin:


T had met stoepkrijt een tekening op de stoep gemaakt, heel groot mama I love you, zodat ik het vanuit het raam kon zien. :flirting:

Daarnaast hadden ze een lekker ontbijtje voor me gemaakt, waar ik helaas weinig van heb gegeten omdat mijn maag een beetje van streek was, maar het idee was heel lief natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha MvM jij hebt actieve vrijdagen in het verschiet.
Have fun.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief zeg MvM. Jammer dat je je niet zo lekker voelde vanmorgen, maar wel heel schattig van T.

Fanatic: wat dubbel - en ik kan mij je angsten wel voorstellen. Nu ik -als het goed is- de komende 5/6 weken weer aan de klus ben, zou ik het wel fijn vinden als SA weer 2 dagen per weer naar de opvang kan. Niet alleen voor mijzelf overigens maar ook voor haar.
En wat een gesteggel met de werkgever. Wat voor werk doe je?

Hobbelster: Heb jij een fijne moederdag gehad? Onze moederdag is in Maart, maar ik heb wel even mijn moeder gebeld en mijn tante - bonus oma van SA.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
10-05-2020 11:13
Ook van mij nog gefeliciteerd, Wester! Klinkt als een goed huis :) Hoe is het voor de rest met jullie?
Nou beetje stress nu omdat je van alles moet regelen en het oude huis te koop moet worden gezet en daar hoop ik natuurlijk een bepaald bedrag voor te vangen en dan wordt ook een achterstallig dingeje wat mij stress oplevert opgelost en dan kunnen we gaan verbouwen en verhuizen.

Moederdag was leuk want ik had ontbijt op bed gebracht en een mooie legodoos aan vrouwlief gegeven.
Wat een leuk cadeau, Wester. Je brengt me een leuk idee voor vaderdag :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
11-05-2020 09:15
Wat een leuk cadeau, Wester. Je brengt me een leuk idee voor vaderdag :biggrin:
In het nieuwe huis maken we een kast speciaal voor alle lego aanwinsten voor mijn vrouw:-)
Alle reacties Link kopieren
Wester gefeliciteerd met het huis!
Baggal gefeliciteerd met de nieuwe klus!

Verder ben ik het een beetje kwijt, wel half meegelezen maar geen fut om te reageren gehad.
Mam is nog hier, waarschijnlijk eind van de week of begin volgende week naar huis. Die Corona blijft nog even en ze kan hier niet eeuwig blijven, hopelijk blijven de getallen laag/dalen ondanks de versoepelingen. We beginnen inmiddels wel op elkaars zenuwen te werken, ik kijk er naar uit het huis weer voor ons te hebben.

Rozetje is weer naar de opvang en ik ben sinds donderdag voor het eerst in een maand weer aan het werk. Momenteel geen klus voor de detacheerder, dus zelfstudie vanuit huis. Best saai,. maar ja, geeft niks :)

Ik ben blij dat Rozetje de opvang leuk vind, want die geef ik nu bij de buitendeur af, kus er op en gaan. Lijkt me lastig voor kindjes die meer afscheid nodig hebben. (kan ook buiten natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Hier alles prima. Ik heb er weinig van mee gekregen, mijn leven liep in grote lijnen gewoon door.

Onze T vond de eerste ochtend op school prima! ( hij gaat de ochtenden, behalve woensdag) hij zit ook niet bij vriendjes ingedeeld, maar er zijn wél twee jongens die wel vriendjes kunnen worden :) de rest zijn meisjes en volgens mij lekker rustig. Daarbij worden er een stuk of vijf kinderen uit zijn helft van de klas thuis gehouden, dus met tien kinderen les... Het viel me alleen een beetje tegen dat hij thuis nog al het huiswerk moest doen... Dus nog best lang bezig geweest... Wat hij precies op school heeft gedaan, is me niet echt duidelijk. Maar goed, hij is blij en dat is het belangrijkste :)
Alle reacties Link kopieren
Ceester wat voor schooltijden heeft jouw T.?

Persoonlijk vind ik het vreemd dat er scholen zijn die voor halve dagen hebben gekozen...
Hier ook half meelezend, erg drukke week achter de rug. Volgende week een aantal dagen vrij, kijk ernaar uit, erg aan toe.

Wester gefeliciteerd met je huis!

Baggal gefeliciteerd met je klus, zie je wel het komt allemaal goed hahahaha.

MvM hopelijk snel door deze fase heen en weer op naar energie. Voor zolang het mag duren :P (6)

Fanatic jouw werkgever klinkt onrealtisxje in zijn eisen, fijn dat je LG en collega op dezelfde lijn zitten dit maakt hopelijk dat de eis niet doorgaat en je lekker thuisblijf blijven werken.

Ceester, klinkt herkenbaar haha, amper een idee hebben wat ze doen daar, wel fijn dat ze er weer naar toe kunnen al is het slechts deeltijd.

Rosings vind je het fijn om weer aan het werk te zijn? Klinkt gezond dat het Tijd is dat je moeder weer naar eigen huis gaat en jullie weer met 2 samen thuis kunnen zijn. Privacy is veel waard.

Ongetwijfeld vergeet ik weer mensen :flag: :hello:

Hier vandaag ook kind weer naar opvang. Afscheid (papa bracht weg) ging lastig. Maar is gaandeweg de dag goed gekomen en heb blij maar moe kind op mij handen op de bank nu.
Hopelijk een goede naxhtrust en die kan ik zelf ook wel gebruiken. Heb van 8.30 tot 17.30 bijna non-stop ge(video)beld dat is echt slopend en tussendoor zover mogelijk zaken regelen voor iedereen.

Moederdag was fijn! Beide oma’s bezocht en verwend. Zelf kreeg ik een mooie knutsel van man / kind. Heel snoezig.
Alle reacties Link kopieren
Fanatic: halve dagen vind ik ook wat vreemd. Wat is het doel daarachter denk je dan he?! Hoe is het met je dochter gegaan? Blij om haar vriendinnen weer te zien?

En Ceester: dat hij dan huiswerk meekrijgt terwijl hij op school heeft gezeten snap ik ook niet helemaal. Fijn dat hij in ieder geval een leuke dag heeft gehad.

Hobbelster: Dit noem ik gewoon ordinair mazzel hebben. Ik kreeg 'em zo doorgeschoten van een Franse advocaat met wie ik veel samengewerkt heb bij mijn vorige klus. Dat is dan het voordeel van een netwerk hebben, want omgedraaid deel ik ook wel klussen. Maar de markt is gewoon niet zo lekker en ik ken collega's die vanaf Februari/Maart thuis zitten. En dat is wel rot als je de toko draaiende moet houden... Ik heb uiteindelijk in April 15 werkdagen niet gewerkt, maar daar stond tegen over dat ik de 3 weken daarna 60 uur per week kon draaien en dus eigenlijk niets verloren heb en dat is in Covid tijd enorm geluk, want ik realiseer mij ook dat ik ook thuis had kunnen zitten zoals veel van mijn collega's.
Leuk dat je toch een beetje moederdag hebt kunnen vieren. In de UK is dat op een andere dag (in Maart), maar ik heb mijn moeder wel gebeld. Een cadeautje komt wel wanneer we (ooit?) weer eens in NL komen. En cadeautjes van je kind zijn natuurlijk het allerleukste. SA kwam destijds met een tasje dat ze op het KDV gemaakt had. Zo schattig en ze was zo trots. Enorm aandoenlijk...

Fijn dat er ook een einde komt aan de logeerpartij met je moeder, Rosings. Zoals door anderen al opgemerkt: privacy is ook een heleboel waard.

Hier lijkt het erop dat de nursery misschien op 1 Juni weer opengaat en ik kijk daar naar uit. Niet dat ik het niet gezellig vind met SA thuis, dat vind ik wel, maar als ik moet werken heb ik gewoon niet zo heel veel tijd/aandacht en ik vind dat zij die wel verdient. Gelukkig mag ik hier zelf mijn uren kiezen dus kan ik ook meer doen als zij slaapt (i.t.t de vorige klus waar de computer gewoon na 20:30 en voor 8 uur niet meer gebruikt kon worden). Op de nursery krijgt ze verder gewoon wat meer structuur en ziet ze ook haar vriendjes/vriendinnetjes weer. Al gaat ze maar 2 dagen per week dan nog ben ik daar enorm mee geholpen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hier hebben de kids ook huiswerk meegekregen. De school geeft de instructies en uitleg en dan moeten ze het thuis gaan maken. Alles wat ze normaal in 2 dagen op school doen in 1 dag proppen dat lukte niet, tenzij ze het hele sociaal emotionele aspect en buitenspelen afschaffen. En dat zijn ook belangrijke dingen natuurlijk... :)

Maar als het goed is moeten ze nu wel weten wat er van ze wordt verwacht dus is het echt alleen maakwerk, geen instructies via youtube e.d. En het nakijken doen ze ook op school, dat vind ik ook fijn :yes:



Onze samen-vrije-vrijdag wordt alweer door de neus geboord. De eerst volgende vrijdag dat mijn man vrij is, is de vrijdag na hemelvaartdag en dan is T ook vrij. Niet lelijk bedoelt, maar ik baal er wel even enorm van :cry: Ook voor T trouwens, mag ie eindelijk weer naar school en dan is gelijk de tweede week maar 1 dag :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Baggal, T heeft ook halve dagen. Dus hij krijgt in de ochtend instructie, maakt zoveel als lukt en moet dat na school afmaken voor de volgende dag... De middag groep wordt geacht het werk de volgende ochtend af te maken ( lijkt me nog erger ;)) Er is geen buiten spelen, bijna geen sociaal emotioneel gebeuren, maar enkel werken. Voor T wel prima, zijn sociale leven heeft even op een laag pitje gestaan, maar begint nu weer aardig op te starten. Vrijdag gaat hij uit logeren, F gaat die avond naar vrienden en ik zit in het vakantiehuis het hele weekend :)(met schoonmoeder, en schoonbroer en zus)
T skipt dit weekend de rugby, maar vanavond heeft hij weer training met zijn team. ( Na de online Lego cursus) en ja, in de vakantie mocht hij wat meer gamen... Een aantal kinderen uit zijn klas wordt thuis gehouden en daar mag hij dan mee beeldbellen en samen robloxen ;)

Wij zorgen ervoor dat hij zo min mogelijk merkt van corona, dat lukt heel aardig!
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
11-05-2020 18:18
Ceester wat voor schooltijden heeft jouw T.?

Persoonlijk vind ik het vreemd dat er scholen zijn die voor halve dagen hebben gekozen...
Oh, hij zit van half negen tot kwart over elf op school
Dat is fijn dat hij er zo min mogelijk van merkt, Ceester. Zo staan wij er ook in. :)
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
13-05-2020 11:45
Oh, hij zit van half negen tot kwart over elf op school
Wat een rot tijd !!!
Als je thuis ben mag je al weer bijna terug.

Dochter kreeg gisteren een vracht met werk mee niet normaal.
En alle boekjes moeten weer mee terug op schooldagen. Dus heb bijna een brugpieper (weten jullie nog, de volle tas)
Vrijdag krijgt ze al gelijk een toets.
Morgen krijgt ze voor de hele dag werk. Incl. instructiefilmpjes, die gaan gewoon door.
Oh en we mogen een spreekbeurt in elkaar flansen incl. powerpoint presentatie. 5 juni is ze aan de beurt

Ze heeft gisteren een goede dag gehad. Al zit 90% van haar vriendinnen in de andere groep.
Ze vond het vooral heel raar allemaal.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-05-2020 11:55
Dat is fijn dat hij er zo min mogelijk van merkt, Ceester. Zo staan wij er ook in. :)
Die van mij krijgt het allemaal heel bewust mee.
Maar ze is natuurlijk ook een paar jaar ouder.
Ze vindt het raar dat kinderen geen afstand hoeven te houden, maar oudere kinderen wel
en ze verstaat engels, dus ze hoort wat ik vertel aan mijn klanten over hoe het hier gaat...
Ja, hoe ouder ze worden hoe lastiger dat natuurlijk is. Hij weet ook wel wat hoor, maar probeer het wel een beetje af te zwakken allemaal
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-05-2020 18:33
Ja, hoe ouder ze worden hoe lastiger dat natuurlijk is. Hij weet ook wel wat hoor, maar probeer het wel een beetje af te zwakken allemaal
Ja dat kan bij ons niet meer.
Ze spreekt er ook openlijk schande van als mensen geen afstand houden. want er zijn niet voor niets regels
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
13-05-2020 19:22
Ja dat kan bij ons niet meer.
Ze spreekt er ook openlijk schande van als mensen geen afstand houden. want er zijn niet voor niets regels
Hahaha, jaaaaa dat zou T ook doen. Hij krijgt het allemaal prima mee, maar wij zijn nog wél bijna dagelijks gaan skaten met een vriendje, hij heeft zijn neefjes over de vloer gehad. Mijn schoonzus organiseerde iets met Pasen ( speciaal voor T, ik had gevist naar of we samen konden komen etc) Hij heeft dus, ondanks dat er corona is, nog steeds een beetje hetzelfde leven. Mijn zus heeft haar gezin twee maanden opgesloten en zondag komt er helemaal niemand voor de verjaardag van mijn neefje. Bij ons is het allemaal wat minder en vooral veel buiten afspreken, maar er gebeuren zeker nog leuke dingen....
Hij weet ook dat de vader van een bepaald vriendje tot de risicogroep behoort, maar vriendje mocht wél binnen spelen bij ons.... Dat vindt hij dan verwarrend ( ik ook) maar wij passen ons aan aan de ander...
Alle reacties Link kopieren
Ceester, wij hebben niemand over de vloer gehad.
Zijn wel een paar keer op tuin visite geweest bij schoonouders.
maar geen andere kinderen hier in huis.
en dat wil ik eigenlijk nog steeds niet hebben.
prima dat andere ouders het wel doen, er is geen goed of slecht als het om je eigen kind gaat.

ik vind naar school gaan en naar dansles buiten voorlopig wel even genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven