1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Mijn man is net gebeld, de operatie van 3 maanden geleden is geslaagd :cheer:
mindervanmij schreef:
17-10-2019 08:45
Mijn man is net gebeld, de operatie van 3 maanden geleden is geslaagd :cheer:
Yay! Dan weet ik wat jij gaat doen vanavond! Hahaha
rosings schreef:
17-10-2019 09:18
Yay! Dan weet ik wat jij gaat doen vanavond! Hahaha

Haha, vanavond helaas niet, ik moet sporten. Maar we gaan er zeker snel gebruik van maken :high5:
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook sporten he
Ceester schreef:
17-10-2019 10:54
Dat is ook sporten he

Absoluut :rofl:
Alle reacties Link kopieren
We hebben dochtertje van 6. Wel handig ben ik meteen haar kwijt aan mijn man en heb ik me-time!😁
Olly83 schreef:
20-10-2019 02:18
We hebben dochtertje van 6. Wel handig ben ik meteen haar kwijt aan mijn man en heb ik me-time!😁

Welkom!

Ja dat kan wel eens fijn zijn inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?

Hier een langzaam opgaande lijn. Ga morgen met Otis en opa op vakantie zonder mama! Gaan een midweek naar de Ardennen, als het bevalt nodigen we volgend jaar alle mannen uit van de familie. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig Wester.
Hier alles okee, niet veel bijzonders te melden
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
20-10-2019 18:38
Klinkt gezellig Wester.
Hier alles okee, niet veel bijzonders te melden
Dat is eigenlijk het beste dat er te melden is
Zo dit topic is aardig doodgebloed o_o

Iemand in mijn heel rechtstreekse omgeving heeft me vanavond vertelt dat ze een tweede kindje verwachten. Ik mag het nog met niemand delen, dus ik doe het hier maar even anoniem. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jou Wester? Zit jij nog in een traject voor de tweede? En hoe was jullie mannen-vakantie?

Mindervanmij: indien van toepassing gefeliciteerd!

Hier ook niet heel veel te melden. Ik ben minder druk met werken, maar 35 uur en dat is heel erg relaxed. Geniet erg van onze dochter.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Thanks, ja ik mag gefeliciteerd worden hoor :biggrin: Ik word weer tante. Snap ook niet waarom ik gisteravond zo geheimzinnig deed acgteraf :roll: Niemand leest hier mee van mijn familie
Alle reacties Link kopieren
Nou we geen voor poging 3 van 6. We staan er nog wel hetzelfde in: zou leuk zijn als het niet lukt is het ook goed. Al verlangen we beide wel naar het einde vanwege de duidelijkheid. Nu zit je toch te wachten.

De vakantie was leuk. Otis werd vroeg wakker, 5 uur maar ach. Volgend jaar gaan we met alle 8 mannen van de familie en dat is leuk om Otis te bieden. Dat heb ik bijvoorbeeld nooit gehad.

Gefeliciteerd minder van mij.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, is er nog iemand actief in dit topic?
Niet echt op het moment, maar ik wil best nog kletsen hoor :)

Dankzij de sterilisatie is er wel een hoop rust gekomen moet ik zeggen, geen twijfels meer. Erg blij mee.
Afgelopen dagen weer een paar moeilijke momenten gehad.
zal ook wel liggen aan t feit dat ik ongesteld moet worden. Maar als ik dan mijn kind ophaal bij het kdv en een ander (heel klein, net kruipend) kindje komt tot 2x naar me toe en strekt de armpjes naar me uit om opgepakt en geknuffeld te worden, dan heb ik het even heel moeilijk hoor. (Overigens niet gedaan, netjes ‘doorverwezen’ naar juf)
Ook een aantal mensen in omgeving die weer gevraagd hebben naar of er nog een tweede komt. Ons kind is bijna 2 dus het wordt tijd hè (volgens de meerderheid van de meer-kinderen-ouders dan).
En er komen in de familie 2 baby’s aan dus ga sowieso wel weer lastige momenten krijgen binnenkort.

Toch ook wel erg bewust aan het genieten van ons lieve, makkelijke en slimme kind. Maar het groot worden gaat wel echt heel snel!! :love:
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
16-12-2019 19:03
Hallo, is er nog iemand actief in dit topic?
Jahoor ik ben er nog.
@Hobbelster: dat heb ik ook nog wel hoor, rond mijn eisprong en menstruatie een paar dagen. Maar ik zie dat nu voor wat het is;mijn baarmoeder die even van zich laat horen dat ze het er niet mee eens is. ;-) Maar tegelijk weet ik dat het de beste keuze is voor mijn gezin.
Afbeelding
Hahahaha, die is goed :proud:

Net even flink staan huilen onder douche. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog hoor.
Maar was niet zo actief de laatste weken. Had het druk met sint surprise maken, dochter haar 10e verjaardag en gesprekken met haar school
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor Hobbelster. Ik had dit in Maart /April en heel-heel soms komt het gevoel wel weer naar boven. Bij ons staat het 'besluit' definitief vast trouwens en dat geeft heel veel rust. Het zou ook niet helemaal verantwoord zijn. Maar onder andere omstandigheden...

Mijn dochter is trouwens heel bijdehand, grappig en 'advanced'. Ik kwam vanavond uit mijn werk en mijn man en dochter kwamen mij vanaf het station ophalen en toen zei ze: 'Mummy, I missed you today'. Zo lief! Een paar weken terug zei ze ook opeens 'I love you' tijdens een FaceTime sessie toen ik nog laat op kantoor werkte. En op dat soort momenten ben ik eigenlijk alleen maar ontzettend dankbaar dat ik überhaupt moeder mag zijn van een gezonde, leuke, lieve dochter die gelukkig lijkt en, over het algemeen, leuk/vriendelijk is naar anderen. Gevoelsmatig heb ik met haar de hoofdprijs gewonnen. Er zijn echt momenten geweest dat ik twijfelde of dat ooit zou lukken.

Mindervanmij: Snap heel goed dat 'de snip' gewoon rust geeft. Dat ervaar ik ook wel nu we echt besloten hebben niet meer de MMM in te gaan (en ik van seks met mijn man niet zwanger word ;-) - althans die kans is nihil).

Fanatic: Is de surprise mooi geworden?

Wester: Hoe is het met O? En zijn jullie nog bezig voor de 2e? Was O. een IUI of IVF kindje? Of anders - iets staat mij bij dat jullie ook in het medische circuit zaten destijds.

Heeft iedereen hier gezellige plannen met de kerst? Wij blijven lekker thuis op eerste kerstdag (misschien een borrel bij de buren) en op tweede kerstdag gaan we uiteten. Verder niets bijzonders en dat vind ik wel lekker. Heb de afgelopen maanden weer hard op kantoor gewerkt en ben wel even toe aan vrije tijd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wij gaan eerste kerstdag naar mijn familie en tweede naar mijn schoonfamilie. Het voelt allemaal wel een beetje beladen, mijn vader is net een traject ingegaan omdat ie 99% zeker prostaatkanker heeft. Na de kerst horen we pas in hoeverre het te behandelen is (of niet).

Ondansk die spanning willen we er toch een gezellige kerst van proberen te maken. Maar het speelt wel constant in je achterhoofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven