1 is genoeg - kletstopic

vrijdag 1 juni 2018 om 11:24
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is.
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
dinsdag 17 december 2019 om 14:06
He wat naar MvM. Veel sterkte met en voor je vader.
Hier ook veel gebeurd... We wonen, na meer dan drie maanden schoonmoeder, in ons nieuwe huis sinds een week
Er moet nog wel eea gebeuren, maar we kunnen er in ieder geval wonen.
Ongeveer een maand geleden is mijn schoonvader overleden. Hij was heel lang heel ziek ( Parkinson) maar toch kwam het onverwachts. En doodgaan is zo definitief... Man mist zijn vader enorm, maar dat deed hij ook op het laatst van zijn vaders leven
Ook hebben we gehoord dat mijn zusje uitbehandeld is. Zij heeft diabetes, maar met de nodige complicaties. Na een mislukte transplantatie van de alvleesklier heeft ze antistoffen aangemaakt. Hierdoor kan ze geen transplantatie meer krijgen, het enige wat kan voorkomen dat ze steeds zieker wordt, organen gaan uitvallen en ze op een gegeven moment doodgaat....
Er zijn nog experimentele behandelingen mogelijk, maar ze weet nog niet of zij die kan en wat het inhoudt...
Eerste kerstdag komt mijn familie naar ons en tweede kerstdag gaan wij naar de schoonfamilie ( bijna dertig mensen aan tafel
)
Oud en nieuw zijn we waarschijnlijk gewoon thuis
Hier ook veel gebeurd... We wonen, na meer dan drie maanden schoonmoeder, in ons nieuwe huis sinds een week

Ongeveer een maand geleden is mijn schoonvader overleden. Hij was heel lang heel ziek ( Parkinson) maar toch kwam het onverwachts. En doodgaan is zo definitief... Man mist zijn vader enorm, maar dat deed hij ook op het laatst van zijn vaders leven

Ook hebben we gehoord dat mijn zusje uitbehandeld is. Zij heeft diabetes, maar met de nodige complicaties. Na een mislukte transplantatie van de alvleesklier heeft ze antistoffen aangemaakt. Hierdoor kan ze geen transplantatie meer krijgen, het enige wat kan voorkomen dat ze steeds zieker wordt, organen gaan uitvallen en ze op een gegeven moment doodgaat....
Er zijn nog experimentele behandelingen mogelijk, maar ze weet nog niet of zij die kan en wat het inhoudt...
Eerste kerstdag komt mijn familie naar ons en tweede kerstdag gaan wij naar de schoonfamilie ( bijna dertig mensen aan tafel

Oud en nieuw zijn we waarschijnlijk gewoon thuis

dinsdag 17 december 2019 om 21:41
Hé wat een moeilijke en heftige gebeurtenissen, MvM en Ceester.
Knuffel voor jullie allebei!
Bevalt het wonen in jullie nieuwe huis wel? Zal wel heftig zijn zo lange tijd ook inwonen bij schoonma en dan nu weer ‘op jezelf’ met gezin. Genieten ook? Of teveel zorgen daarvoor? Ik hoop dat het genieten toch ook wel wat lukt hoor.
MvM ben je al wat minder hormonaal?
Bij mij is het nog altijd bal.
Ik hoop dat ik morgen ongesteld word en het even wat rustiger gaat voelen in m’n hoofdje weer.
Net 2 volle dagen in de studiebanken achter de rug dat is toch ook wel weer heftig hooor. Zeker met deze hormonentoestand.
Knuffel voor jullie allebei!

Bevalt het wonen in jullie nieuwe huis wel? Zal wel heftig zijn zo lange tijd ook inwonen bij schoonma en dan nu weer ‘op jezelf’ met gezin. Genieten ook? Of teveel zorgen daarvoor? Ik hoop dat het genieten toch ook wel wat lukt hoor.
MvM ben je al wat minder hormonaal?
Bij mij is het nog altijd bal.
Ik hoop dat ik morgen ongesteld word en het even wat rustiger gaat voelen in m’n hoofdje weer.
Net 2 volle dagen in de studiebanken achter de rug dat is toch ook wel weer heftig hooor. Zeker met deze hormonentoestand.

woensdag 18 december 2019 om 09:31
Ik zit nu op dag 8 dus ik zit in mijn goede periode, maar het lijkt de laatste tijd wel alsof het allemaal meer verschoven is, ik had eerst veel last van dag 14 tot dag 28. Nu is het van dag 12 tot 17 en dan daarna weer rustig, en dan pas rond dag 26 wordt het weer minder, maar dat duurt dan wel weer langer tot ongeveer dag 3 / 4. En nu met die stress van mijn vader lijk ik er helemaal niet echt uit te komen, ik ben wel minder emotioneel, maar er komt gewoon niets uit mijn handen, als ik geen plannen heb blijf ik gerust de hele dag in mijn pyjama op de bank hangen

donderdag 19 december 2019 om 08:24
Goed hoor. Hij is de hele dag aan het uittesten maar wel met een stralend humeur. Hij lacht de hele dag! En oh oh oh wat lijkt hij op mij. Ik hou ook wel van een beetje provoceren tenslotte.Baggal schreef: ↑16-12-2019 23:17Herkenbaar hoor Hobbelster. Ik had dit in Maart /April en heel-heel soms komt het gevoel wel weer naar boven. Bij ons staat het 'besluit' definitief vast trouwens en dat geeft heel veel rust. Het zou ook niet helemaal verantwoord zijn. Maar onder andere omstandigheden...
Mijn dochter is trouwens heel bijdehand, grappig en 'advanced'. Ik kwam vanavond uit mijn werk en mijn man en dochter kwamen mij vanaf het station ophalen en toen zei ze: 'Mummy, I missed you today'. Zo lief! Een paar weken terug zei ze ook opeens 'I love you' tijdens een FaceTime sessie toen ik nog laat op kantoor werkte. En op dat soort momenten ben ik eigenlijk alleen maar ontzettend dankbaar dat ik überhaupt moeder mag zijn van een gezonde, leuke, lieve dochter die gelukkig lijkt en, over het algemeen, leuk/vriendelijk is naar anderen. Gevoelsmatig heb ik met haar de hoofdprijs gewonnen. Er zijn echt momenten geweest dat ik twijfelde of dat ooit zou lukken.
Mindervanmij: Snap heel goed dat 'de snip' gewoon rust geeft. Dat ervaar ik ook wel nu we echt besloten hebben niet meer de MMM in te gaan (en ik van seks met mijn man niet zwanger word- althans die kans is nihil).
Fanatic: Is de surprise mooi geworden?
Wester: Hoe is het met O? En zijn jullie nog bezig voor de 2e? Was O. een IUI of IVF kindje? Of anders - iets staat mij bij dat jullie ook in het medische circuit zaten destijds.
Heeft iedereen hier gezellige plannen met de kerst? Wij blijven lekker thuis op eerste kerstdag (misschien een borrel bij de buren) en op tweede kerstdag gaan we uiteten. Verder niets bijzonders en dat vind ik wel lekker. Heb de afgelopen maanden weer hard op kantoor gewerkt en ben wel even toe aan vrije tijd.
En de tweede: binnenkort weet ik meer......via de IUI inderdaad.
donderdag 19 december 2019 om 12:07
Hoi,
Per toeval op dit topic gestuit.
Laatste paar pagina's gelezen.
Maar gaat dit nog over 1 kind? Of wil iedereen er toch inmiddels een 2e?
Wij hebben 1 kind. Dochter in brugklas.
Dit was niet mijn keuze, maar de keuze van mijn man.
En ik geniet elje dag van haar, maar soms wordt ik verdrietig omdat ik weet dat ze ooit haar eigen leven gaat leiden. Mij niet meer nodig heeft. Ik dan aan de zijlijn sta. Dat ze later maar zo alleen is.
Geen uitbundig drukje familiefeestjes. Wij, elk weekend alleen, want dochter zal echt niet elk weekend komen. Daarbij, als ze verkering krijgt is het misschien ook minder leuk, zo met ons alleen, dan wanneer er nog broers en zussen zijn die er dan ook zijn.
Kortom. Ik ben blij dat ik haar heb, moet mij nooit wat aankomen. Maar ik had er liever meer gehad. En daar is het nu te laat voor.
Dan komt het "had ik dat geweten..." om de hoek kijken.
Nog meer mensen die dat zo ervaren?
Per toeval op dit topic gestuit.
Laatste paar pagina's gelezen.
Maar gaat dit nog over 1 kind? Of wil iedereen er toch inmiddels een 2e?
Wij hebben 1 kind. Dochter in brugklas.
Dit was niet mijn keuze, maar de keuze van mijn man.
En ik geniet elje dag van haar, maar soms wordt ik verdrietig omdat ik weet dat ze ooit haar eigen leven gaat leiden. Mij niet meer nodig heeft. Ik dan aan de zijlijn sta. Dat ze later maar zo alleen is.
Geen uitbundig drukje familiefeestjes. Wij, elk weekend alleen, want dochter zal echt niet elk weekend komen. Daarbij, als ze verkering krijgt is het misschien ook minder leuk, zo met ons alleen, dan wanneer er nog broers en zussen zijn die er dan ook zijn.
Kortom. Ik ben blij dat ik haar heb, moet mij nooit wat aankomen. Maar ik had er liever meer gehad. En daar is het nu te laat voor.
Dan komt het "had ik dat geweten..." om de hoek kijken.
Nog meer mensen die dat zo ervaren?
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 19 december 2019 om 13:34
Ja, het gaat nog steeds over 1 kind. De redenen waarom zijn heel divers in dit topic.
Ik denk daar ook wel eens over na, hoe dat dan zal zijn. Maar ik heb zelf niet het gevoel dat het een vervelende periode gaat worden, ik denk dat mijn man en ik tegen die tijd ook weer genoeg dingen hebben die we samen zullen willen doen.
Ik heb altijd zoiets van: de relatie met mijn man wil ik ook heel veel in blijven investeren, want kind(eren) gaan uiteindelijk hun eigen leven leiden, maar met je man moet je het wel de rest van je leven doen, als alles goed gaat
Ik denk daar ook wel eens over na, hoe dat dan zal zijn. Maar ik heb zelf niet het gevoel dat het een vervelende periode gaat worden, ik denk dat mijn man en ik tegen die tijd ook weer genoeg dingen hebben die we samen zullen willen doen.

Ik heb altijd zoiets van: de relatie met mijn man wil ik ook heel veel in blijven investeren, want kind(eren) gaan uiteindelijk hun eigen leven leiden, maar met je man moet je het wel de rest van je leven doen, als alles goed gaat

donderdag 19 december 2019 om 13:53
mijn dochter is pas 2.5, ik vind het voor haar (en mezelf) ook heel jammer dat ze geen grote familie heeft, maar 1 familie heeft (van een donor dus geen papa), en dan ook nog geen broer/zus. Maar zij zal niet beter weten.
Ik hoop maar dat onze band als volwassenen fijn is dan komt het vast goed met contact.
Ik hoop maar dat onze band als volwassenen fijn is dan komt het vast goed met contact.
donderdag 19 december 2019 om 14:23
Ik snap je helemaal maar met jou als moeder komt dat wel goed hoor.rosings schreef: ↑19-12-2019 13:53mijn dochter is pas 2.5, ik vind het voor haar (en mezelf) ook heel jammer dat ze geen grote familie heeft, maar 1 familie heeft (van een donor dus geen papa), en dan ook nog geen broer/zus. Maar zij zal niet beter weten.

donderdag 19 december 2019 om 16:27
Thanx dat zijn van die dingen waar ik nu al over nadenk hoor.
Tegelijkertijd denk ik, ach zoveel heb ik nu ook weer niet met mijn eigen sibling. Ik zou diegene niet willen missen maar we hebben geen intieme band of veel contact, sinds we kinderen hebben nog minder zelfs dan voorheen.
Ik ken een boel mensen die geen of amper contact hebben met siblings.
Dus je hebt er niet altijd heel veel aan.
Neemt niet weg dat die gedachte over mijn kind zonder sibling ook echt wel door mijn hoofd spookt.
Een leeg huis ben ik dan weer totaal niet bang voor, man en ik hebben elk een rijk genoeg leven én ook een leven als stel, ook als kind zelfstandig wordt.
Tegelijkertijd denk ik, ach zoveel heb ik nu ook weer niet met mijn eigen sibling. Ik zou diegene niet willen missen maar we hebben geen intieme band of veel contact, sinds we kinderen hebben nog minder zelfs dan voorheen.
Ik ken een boel mensen die geen of amper contact hebben met siblings.
Dus je hebt er niet altijd heel veel aan.
Neemt niet weg dat die gedachte over mijn kind zonder sibling ook echt wel door mijn hoofd spookt.
Een leeg huis ben ik dan weer totaal niet bang voor, man en ik hebben elk een rijk genoeg leven én ook een leven als stel, ook als kind zelfstandig wordt.

donderdag 19 december 2019 om 19:45
Dank je wel Wester, X, fijn om even te lezen. Er speelt wat veel hier. Vol hoofd met piepers.Westerpaviljoen schreef: ↑19-12-2019 14:23Ik snap je helemaal maar met jou als moeder komt dat wel goed hoor.
donderdag 19 december 2019 om 22:20
Ik heb ook niet veel met mijn broers. Maar op verjaardagen is het altijd gezellig. En in moeilijke tijden hebben we steun aan elkaar.
Bij mijn man zitten wij, met zijn ouders en ons kind. Dan is zo'n verjaardag een lange zit.
Ik hoop gewoon niet dat wij dit straks ook zijn voor onze dochter.
Dat ze komt omdat ze ons anders zielig vindt zeg maar.
Ach, ik heb het er moeilijk mee, het was dan ook niet mijn keuze. Ik zit hier niet op het juiste topic vrees ik.
Bij mijn man zitten wij, met zijn ouders en ons kind. Dan is zo'n verjaardag een lange zit.
Ik hoop gewoon niet dat wij dit straks ook zijn voor onze dochter.
Dat ze komt omdat ze ons anders zielig vindt zeg maar.
Ach, ik heb het er moeilijk mee, het was dan ook niet mijn keuze. Ik zit hier niet op het juiste topic vrees ik.

vrijdag 20 december 2019 om 07:20
Dat is deels waar.mindervanmij schreef: ↑19-12-2019 22:22En toch, ondanks dat jouw man blijkbaar ook enig kind is, vind jouw man het een goede keuze om geen tweede te krijgen. Dus blijkbaar ervaart hij het niet als zwaar?![]()
Hij vond het vroeger ook niet leuk. Alle uitjes was hij alleen, maar hij mocht meestal een vriendje meenemen.
Nu vindt hij het meestal niet storend, alleen die familiefeestjes....
vrijdag 20 december 2019 om 12:58
Die familiefeestjes zijn kennelijk geen feestje
Maar als het een ' lange zit' is, dan zorg je er toch voor dat je niet gaat zitten? Ga ergens heen met zijn allen... Ik heb zelf twee zussen, mijn ouders zijn gescheiden, maar ik ga ook niet voor mijn plezier met iedereen bij mijn moeder zitten... Ze heeft drie kleinkinderen, die hebben wat ruimte nodig, en daarbij weet ik ook niet wat te bespreken als we met zijn allen in de huiskamer zitten...
Beetje wandelen, museum, naar de film, een voorstelling, er is plenty te doen

Maar als het een ' lange zit' is, dan zorg je er toch voor dat je niet gaat zitten? Ga ergens heen met zijn allen... Ik heb zelf twee zussen, mijn ouders zijn gescheiden, maar ik ga ook niet voor mijn plezier met iedereen bij mijn moeder zitten... Ze heeft drie kleinkinderen, die hebben wat ruimte nodig, en daarbij weet ik ook niet wat te bespreken als we met zijn allen in de huiskamer zitten...
Beetje wandelen, museum, naar de film, een voorstelling, er is plenty te doen

vrijdag 20 december 2019 om 13:04
Oh, ik heb prima contact met mijn zussen en moeder, daar ligt het niet aan. Wij gaan wel eens met zijn vieren een workshop doen bijvoorbeeld, maar van die huiskamer verjaardagen bij mijn ma zijn een verschrikking... Te klein, er kunnen teveel dingen kapot en mijn ma krijgt zinloze stress. Kerst is dit jaar bij ons, we wonen vrij ruim, overal speelgoed en vlakbij het strand...
Op de vorige verjaardag van mijn moeder ben ik met alle kinderen even de stad ingelopen, ijsje halen, en zijn we blijven plakken in een speeltuin. Mijn moeder vindt dat gewoon prima, die snapt ook wel dat het anders een lange zit is
Op de vorige verjaardag van mijn moeder ben ik met alle kinderen even de stad ingelopen, ijsje halen, en zijn we blijven plakken in een speeltuin. Mijn moeder vindt dat gewoon prima, die snapt ook wel dat het anders een lange zit is

vrijdag 20 december 2019 om 21:33
MVM & Ceester wat een heftige dingen allemaal. Wil jullie een hart onder de riem steken.
@Thanx : Mijn dochter is net 10 geworden. Bij ons komt er ook nooit een tweede meer. Ik denk ook wel eens over een paar jaar heb je me steeds minder nodig...en dan? Maar het is wat het is, en treurig zijn heeft voor mij persoonlijk geen zin.
Wat grappig over die familiefeestjes. Mijn dochter is daar dol op !!! . En op verjaardagen, feestjes, kerst etc. Die ziet het helemaal niet als een verschrikking of als langdradig. Ze is eerder pissig als we naar huis gaan !!
@Thanx : Mijn dochter is net 10 geworden. Bij ons komt er ook nooit een tweede meer. Ik denk ook wel eens over een paar jaar heb je me steeds minder nodig...en dan? Maar het is wat het is, en treurig zijn heeft voor mij persoonlijk geen zin.
Wat grappig over die familiefeestjes. Mijn dochter is daar dol op !!! . En op verjaardagen, feestjes, kerst etc. Die ziet het helemaal niet als een verschrikking of als langdradig. Ze is eerder pissig als we naar huis gaan !!

zaterdag 21 december 2019 om 11:41
Iedereen heeft daar uiteindelijk last van, toch? Of je nu 1 kind of 10 hebt, uiteindelijk hebben ze je steeds minder nodig. En dat is ook iets moois. Er zijn ook mensen met een kind dat een beperking heeft, die moeten hun kind op de 20e nog bij vanalles helpen en zijn nog heel erg nodig. Dat gun je een kind toch ook niet? Dus ja, het is misschien moeilijk om ze uiteindelijk los te moeten laten, maar het alternatief is dat ze afhankelijk blijven, en dat is ook niet fijn.
Ik herken wat je zegt Ceester,voor kinderen kan kerst een lange zit zijn, zeker in een kleine woonkamer waar weinig ruimte is voor lol trappen. Wij vieren het tegenwoordig gelukkig ook in een wat grotere ruimte
Ik neem altijd wat gezelschapsspellen mee, mijn zoon kan daar enorm van genieten, dus die vermaakt zich prima ondanks dat ie het enige kind is dat al op een leeftijd is om echt te spelen. Die vindt het heerlijk om de onverdeelde aandacht te krijgen.
Ik herken wat je zegt Ceester,voor kinderen kan kerst een lange zit zijn, zeker in een kleine woonkamer waar weinig ruimte is voor lol trappen. Wij vieren het tegenwoordig gelukkig ook in een wat grotere ruimte

zaterdag 21 december 2019 om 21:21
De woonkamer van mijn moeder is groter dan die van ons, maar thuis heeft hij een kamer vol speelgoed, weet hij waar hij kan skateboarden etc. Kerst of zitten bij mijn zus met kinderen is ook okay, dan weten de neefjes wel wat te doen...mindervanmij schreef: ↑21-12-2019 11:41Iedereen heeft daar uiteindelijk last van, toch? Of je nu 1 kind of 10 hebt, uiteindelijk hebben ze je steeds minder nodig. En dat is ook iets moois. Er zijn ook mensen met een kind dat een beperking heeft, die moeten hun kind op de 20e nog bij vanalles helpen en zijn nog heel erg nodig. Dat gun je een kind toch ook niet? Dus ja, het is misschien moeilijk om ze uiteindelijk los te moeten laten, maar het alternatief is dat ze afhankelijk blijven, en dat is ook niet fijn.
Ik herken wat je zegt Ceester,voor kinderen kan kerst een lange zit zijn, zeker in een kleine woonkamer waar weinig ruimte is voor lol trappen. Wij vieren het tegenwoordig gelukkig ook in een wat grotere ruimteIk neem altijd wat gezelschapsspellen mee, mijn zoon kan daar enorm van genieten, dus die vermaakt zich prima ondanks dat ie het enige kind is dat al op een leeftijd is om echt te spelen. Die vindt het heerlijk om de onverdeelde aandacht te krijgen.
Maar mijn andere zus en mijn moeder... Gelukkig is iedereen redelijk relaxed en geeft elkaar ruimte, maar als er mensen zijn die willen dat iedereen elkaar een halve dag lang zit aan te gapen op de bank, dan heb je toch een probleem....

zaterdag 21 december 2019 om 21:26
Haha, ja mijn ouders waren vroeger eerlijk gezegd wel een beetje zo. De eerste jaren dat T. nog een baby was vond hij het geen probleem, maar vanaf dat hij 3 was, was het wel een lange zit voor hem. Dan zijn ze eigenlijk nog te klein om echt spelletjes te doen, maar te groot om tevreden te zijn met iets kleins... Dus ik ben nu blij dat we het ergens vieren waar hij wat meer ruimte heeft om ook echt te spelen en niet elekaar aan te hoeven staren. T speelt sowieso weinig op zijn eigen kamer trouwens, Jouw T dus wel? Lijkt me heerlijk
Nu is ie dus gek op spelletjes, monopoly, rummikub weet ik veel wat allemaal.... Je maakt hem niet blijer dan met zulke spelletjes met hem spelen. Dus we hebben op 2e kerstdag al een spelletjesmarathon afgesproken met mijn schoonzus, en op eerste kerstdag nemen we ook wel wat dingetjes mee naar familie

Nu is ie dus gek op spelletjes, monopoly, rummikub weet ik veel wat allemaal.... Je maakt hem niet blijer dan met zulke spelletjes met hem spelen. Dus we hebben op 2e kerstdag al een spelletjesmarathon afgesproken met mijn schoonzus, en op eerste kerstdag nemen we ook wel wat dingetjes mee naar familie

zondag 22 december 2019 om 20:37
Grrr, deBk je alles zo goed (en ruim op tijd, lees: september) geregeld te hebben voor kerst, en dan is er toch nog een last minute change of plans die zonder overleg plaatsvind. Die uiteraard voor ons minder leuk uitpakt maar ach ja is niet erg toch want ja wij passen ons wel aan want ja met 1 kind gaat dat veel makkelijker enzo ja toch niet dan.
Zo fijn als anderen voor je denken en niet stilstaan bij wat voor ons fijn is?!?!
(Sorry niet teveel details want dan wordt het te herkenbaar maar argh soms wou ik dat wij degenen waren met het grote gezin en die alles zo’n beetje bepaalden)
Zo fijn als anderen voor je denken en niet stilstaan bij wat voor ons fijn is?!?!
(Sorry niet teveel details want dan wordt het te herkenbaar maar argh soms wou ik dat wij degenen waren met het grote gezin en die alles zo’n beetje bepaalden)

zondag 22 december 2019 om 22:34
Herkenbaar hoor Hobbelster. En ik denk van mezelf dat ik gewoon ook nooit assertief genoeg ben geweest. Mijn zus eist zo'n beetje dat we voor elke gelegenheid bij hun komen, want dan kan hun zoontje gewoon lekker in zijn eigen bedje slapen. Dan denk ik: waarom heb ik al die jaren dan elke keer gesleept met mijn zoon, toen hij zo klein was?
Zal straks nog wel meer worden als zij er twee heeft en wij "maar" één.
Maar het ís ook wel zo,met één kind ben je vaak wel flexibeler dan met meerdere. Dat is ook een van de redenen waarom wij het bij 1 hebben gehouden; ik wil flexibel kunnen blijven als dat nodig is vanwege mijn "gedoe"

Zal straks nog wel meer worden als zij er twee heeft en wij "maar" één.
Maar het ís ook wel zo,met één kind ben je vaak wel flexibeler dan met meerdere. Dat is ook een van de redenen waarom wij het bij 1 hebben gehouden; ik wil flexibel kunnen blijven als dat nodig is vanwege mijn "gedoe"
maandag 23 december 2019 om 23:21
Ceester: gecondoleerd met je schoonvader. Wat verdrietig - ook voor je man. En dan het nieuws omtrent je zusje... Wat triest zeg. Sterkte.
MvM: Hoe is het bij jou? Wanneer krijg je meer duidelijkheid? Ook enorm heftig voor jullie. Hoe is het met T.?
Thanx: Tja - hier is het hebben van 'maar' een kind ook geen eigen keuze, maar is die door omstandigheden voor ons gemaakt. Ik heb wel momenten gehad waarin ik graag een tweede wilde en ook momenten dat ik dat niet wilde. Feit is dat we niet meer opnieuw de MMM in gaan en de kans op een spontane zwangerschap nihil is. Ik probeer regelmatig de voordelen van het hebben van maar een kind te zien en die zijn er ook. En voorts ben ik dankbaar dat ik überhaupt moeder mag zijn.
Spannend Wester. Ben benieuwd of IUI een broertje of zusje voor O. op gaat leveren. Fijne feestdagen vast.
Oef: Hobbelster: dat klinkt herkenbaar. ik heb dit jaar als een kanon gewerkt op kantoor en vind het allemaal goed dus we blijven lekker thuis deze feestdagen. Ik doe ook niet mee aan het idee om voor iedereen mega grote cadeaus te kopen - gewoon rust en voor SA heb ik nog wat cadeautjes liggen die ze op haar verjaardag had gekregen (maar vond dat ze al verwend genoeg was dus had ze achter gehouden
). Tja...
MvM: Hoe is het bij jou? Wanneer krijg je meer duidelijkheid? Ook enorm heftig voor jullie. Hoe is het met T.?
Thanx: Tja - hier is het hebben van 'maar' een kind ook geen eigen keuze, maar is die door omstandigheden voor ons gemaakt. Ik heb wel momenten gehad waarin ik graag een tweede wilde en ook momenten dat ik dat niet wilde. Feit is dat we niet meer opnieuw de MMM in gaan en de kans op een spontane zwangerschap nihil is. Ik probeer regelmatig de voordelen van het hebben van maar een kind te zien en die zijn er ook. En voorts ben ik dankbaar dat ik überhaupt moeder mag zijn.
Spannend Wester. Ben benieuwd of IUI een broertje of zusje voor O. op gaat leveren. Fijne feestdagen vast.
Oef: Hobbelster: dat klinkt herkenbaar. ik heb dit jaar als een kanon gewerkt op kantoor en vind het allemaal goed dus we blijven lekker thuis deze feestdagen. Ik doe ook niet mee aan het idee om voor iedereen mega grote cadeaus te kopen - gewoon rust en voor SA heb ik nog wat cadeautjes liggen die ze op haar verjaardag had gekregen (maar vond dat ze al verwend genoeg was dus had ze achter gehouden

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.