1 is genoeg - kletstopic

vrijdag 1 juni 2018 om 11:24
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is.
Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.
We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680
Wie schrijven er mee?
* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd

dinsdag 14 januari 2020 om 13:38
Ja dat is zeker zo.

Ik heb wel het idee dat ze, zeker met groepen waar ook baby's zitten, hygiënischer werken op een opvang dan op school. Bij T. begon het vooral vanaf dat ie naar de peuterspeelzaal ging en dat ging vrolijk verder tot en met groep 2. Nu lijkt ie er wel aardig overheen gelukkig

woensdag 15 januari 2020 om 19:52
Fanatic: een zwaai terug! Hoe is het met je dochter?
Wester: ben jij inmiddels wat opgeknapt? Beterschap en succes in de wachtweken van IUI 5.
Had gister een lange, inhoudelijke reactie geschreven (vanaf mijn telefoon) en die was opeens verdwenen. Dus hier nogmaals een poging - wederom vanaf mijn telefoon, want onderweg naar huis.
Heytan: lief dat je Het vraagt. Alles was goed gegaan en mijn man is inmiddels weer thuis. Mijn dochter miste hem wel, maar we hebben het samen heel gezellig gehad. Voor de ochtend had ik een play date geregeld en na haar middag slaapje zijn we even langs geweest in het ziekenhuis. Volgende morgen (zondag) wel even dikke tranen toen ze “Daddy” niet kon vinden, maar samen pannenkoeken eten en in bad maakte een hoop goed. En ik vond het ook heel leuk om een op een tijd met haar door te brengen, want dat komt niet zo vaak voor. Door de week werk ik natuurlijk en haalt mijn man haar op van de nursery of heeft hij een papa dag.
MvM: wanneer gaat je vader beginnen met de chemo’s? Heb je het aan T. kunnen/willen uitleggen?
Rosings: Fijn dat je samen met Rozetje zo’n gezellige zwem sessie had. Klinkt goed zeg... En het is absoluut waar dat je soms niet gaat als je niet met iemand hebt afgesproken. Heb ik soms ook wel eens en dan ga je niet.
Hobbelster: was de Sauna lekker? Heb je een fijn weekend gehad?
BB: Bij jou ook alles goed?
Hier begin ik wel een beetje mijn draai te vinden @ nieuwe klus overigens - het blijft wat chaotisch, maar het is (touch wood!) de verwachting dat de vrij klus lang duurt. En het is een goed team.
Dat zou fijn zijn, omdat we in Januari 2021 op wereldreis gaan voor 4 maanden en ik het fijn vind een buffer te hebben. Het is het laatste jaar waarin we dit kunnen doen en SA nog niet leerplichtig is.
En ik krijg dit weekend een van mijn beste vriendinnen uit NL over. Het wordt vast heel gezellig. Jullie plannen?
Wester: ben jij inmiddels wat opgeknapt? Beterschap en succes in de wachtweken van IUI 5.
Had gister een lange, inhoudelijke reactie geschreven (vanaf mijn telefoon) en die was opeens verdwenen. Dus hier nogmaals een poging - wederom vanaf mijn telefoon, want onderweg naar huis.
Heytan: lief dat je Het vraagt. Alles was goed gegaan en mijn man is inmiddels weer thuis. Mijn dochter miste hem wel, maar we hebben het samen heel gezellig gehad. Voor de ochtend had ik een play date geregeld en na haar middag slaapje zijn we even langs geweest in het ziekenhuis. Volgende morgen (zondag) wel even dikke tranen toen ze “Daddy” niet kon vinden, maar samen pannenkoeken eten en in bad maakte een hoop goed. En ik vond het ook heel leuk om een op een tijd met haar door te brengen, want dat komt niet zo vaak voor. Door de week werk ik natuurlijk en haalt mijn man haar op van de nursery of heeft hij een papa dag.
MvM: wanneer gaat je vader beginnen met de chemo’s? Heb je het aan T. kunnen/willen uitleggen?
Rosings: Fijn dat je samen met Rozetje zo’n gezellige zwem sessie had. Klinkt goed zeg... En het is absoluut waar dat je soms niet gaat als je niet met iemand hebt afgesproken. Heb ik soms ook wel eens en dan ga je niet.
Hier begin ik wel een beetje mijn draai te vinden @ nieuwe klus overigens - het blijft wat chaotisch, maar het is (touch wood!) de verwachting dat de vrij klus lang duurt. En het is een goed team.
Dat zou fijn zijn, omdat we in Januari 2021 op wereldreis gaan voor 4 maanden en ik het fijn vind een buffer te hebben. Het is het laatste jaar waarin we dit kunnen doen en SA nog niet leerplichtig is.
En ik krijg dit weekend een van mijn beste vriendinnen uit NL over. Het wordt vast heel gezellig. Jullie plannen?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 15 januari 2020 om 19:54
Complimenten voor de interesse en effort die jij in je postst stopt.Baggal schreef: ↑15-01-2020 19:52Fanatic: een zwaai terug! Hoe is het met je dochter?

woensdag 15 januari 2020 om 22:04
@Baggal: mijn vader begint komende vrijdag met hormoontherapie en als het goed is ook vrij snel met de chemo. T weet het wel een beetje, maar begrijpt er niet veel van. Het is ook best lastig omdat we gewoon niet weten hoe lang het duurt, dus tot het echt slecht gaat met zijn opa wil ik hem er ook niet teveel mee belasten. Het kan nog wel jaren duren, dan zou hij al die tijd daarmee rondlopen, ik wil liever dat hij gewoon zo lang het goed gaat een zorgeloze jeugd kan hebben. Overigens is dit ook de wens van mijn ouders, dat hij er niet teveel weet van heeft.
Toen we net de diagnose hadden gekregen heb ik het hem wel uitgelegd trouwens maar het blijft niet echt hangen / groeit nog boven zijn pet. als hij ernaar vraagt zal ik geen dingen verzwijgen, maar ik geloof er heel sterk in dat kinderen zelf met vragen zullen komen als ze daar aan toen zijn. Dus zo sta ik er een beetje in
Wow, zo'n wereldreis is wel echt gaaf zeg
Zou ik zeker doen nu je nog niet aan het hoogseizoen vastzit
Toen we net de diagnose hadden gekregen heb ik het hem wel uitgelegd trouwens maar het blijft niet echt hangen / groeit nog boven zijn pet. als hij ernaar vraagt zal ik geen dingen verzwijgen, maar ik geloof er heel sterk in dat kinderen zelf met vragen zullen komen als ze daar aan toen zijn. Dus zo sta ik er een beetje in

Wow, zo'n wereldreis is wel echt gaaf zeg

donderdag 16 januari 2020 om 21:04
Baggal, fijn dat alles goed was gegaan!
En wat tof, zo'n reis! Lijkt me een mooie ervaring!!
Mvm, mooi om te lezen hoe je zoiets oppakt. Lijkt me erg lastig, ook naar je kind toe. Terwijl je zelf al met zoveel emoties zit. Ik ga het onthouden, over dat kinderen zelf komen vragen als ze er aan toe zijn. Klinkt logisch en er gaan vast situaties komen waarbij ik deze wijsheid kan gebruiken.
Spannende tijd zo, ook lastig door alle onzekerheid. Hopelijk kan je tussen alles door ook mooie momenten beleven met je ouders en je zoon!
Hier gaat alles goed, zoon wil ineens vaak op het potje, hoera
Vandaag al een kado gehaald, want meneer had 5 stickers verdiend (achteraf een beetje weinig haha, maar ach, wij zijn trots!) hopelijk zet hij door en lukt het om zindelijk te worden
Hoe hebben jullie dat gedaan? Tips zijn welkom, want ik heb het idee dat ik maar wat doe haha (zoals vaker)
En wat tof, zo'n reis! Lijkt me een mooie ervaring!!
Mvm, mooi om te lezen hoe je zoiets oppakt. Lijkt me erg lastig, ook naar je kind toe. Terwijl je zelf al met zoveel emoties zit. Ik ga het onthouden, over dat kinderen zelf komen vragen als ze er aan toe zijn. Klinkt logisch en er gaan vast situaties komen waarbij ik deze wijsheid kan gebruiken.
Spannende tijd zo, ook lastig door alle onzekerheid. Hopelijk kan je tussen alles door ook mooie momenten beleven met je ouders en je zoon!
Hier gaat alles goed, zoon wil ineens vaak op het potje, hoera

Vandaag al een kado gehaald, want meneer had 5 stickers verdiend (achteraf een beetje weinig haha, maar ach, wij zijn trots!) hopelijk zet hij door en lukt het om zindelijk te worden

Hoe hebben jullie dat gedaan? Tips zijn welkom, want ik heb het idee dat ik maar wat doe haha (zoals vaker)

vrijdag 17 januari 2020 om 10:56
@Heytan: ja het werkt echt heel goed. Ook bijvoorbeeld bij seksuele voorlichting. Als hij vraagt: waar komen baby's vandaan? dan zeg ik bijvoorbeeld: daar heb je een zaadje en een eitje voor nodig. Vaak is dat dan wel even voldoende. Toen ie dat had verwerkt kwam opeens de vraag: waar komen die dan vandaan?? Zulke dingen. Zo kun je dingen heel gedoseerd uitleggen.
Wij hebben het inderdaad ook met stickers gedaan, dat werkte goed. En op een gegeven moment besloten de luier uit te laten en hem elk uur even op het potje te laten. Dat werkte ook erg goed.

Wij hebben het inderdaad ook met stickers gedaan, dat werkte goed. En op een gegeven moment besloten de luier uit te laten en hem elk uur even op het potje te laten. Dat werkte ook erg goed.

vrijdag 17 januari 2020 om 11:03
Rozetje had gister op het kdv een sticker gekregen omdat ze op de wc was geweest. En wat had je op de wc gedaan? Antwoord: Geetje!
als je tegenwoordig voor scheetjes al stickers krijgt is de sticker aan inflatie onderhevig
hahaha.
Ze wil savonds ook vaak op de wc zitten maar er komt niks, en als ze in dr blote kont loopt dan verrast plas haar nog wel. Hopelijk deze zomer even een paar dagen blote billen en dweilen en dan zinnelijk. Ik vind het een goed plan. Nu zij nog
als je tegenwoordig voor scheetjes al stickers krijgt is de sticker aan inflatie onderhevig

Ze wil savonds ook vaak op de wc zitten maar er komt niks, en als ze in dr blote kont loopt dan verrast plas haar nog wel. Hopelijk deze zomer even een paar dagen blote billen en dweilen en dan zinnelijk. Ik vind het een goed plan. Nu zij nog

vrijdag 17 januari 2020 om 11:13
een zinnelijk kind nog wel?rosings schreef: ↑17-01-2020 11:03Rozetje had gister op het kdv een sticker gekregen omdat ze op de wc was geweest. En wat had je op de wc gedaan? Antwoord: Geetje!
als je tegenwoordig voor scheetjes al stickers krijgt is de sticker aan inflatie onderhevighahaha.
Ze wil savonds ook vaak op de wc zitten maar er komt niks, en als ze in dr blote kont loopt dan verrast plas haar nog wel. Hopelijk deze zomer even een paar dagen blote billen en dweilen en dan zinnelijk. Ik vind het een goed plan. Nu zij nog![]()

vrijdag 17 januari 2020 om 11:21
vrijdag 17 januari 2020 om 13:00
De sticker is zeker aan inflatie onderhevig...T hier is er nooit ingetrapt, dat gedoe met stickers en cadeautjes, die wilde op een gegeven moment gewoon geen luiers meer overdag. Ik zag, das goed, maar dan moet je wel hier poepen en plassen. En aldus geschiedde. Hij vond onderbroeken ook niks, mijn man had hem geleerd wat 'commando gaan'betekent en dat was natuurlijk veel coolerrosings schreef: ↑17-01-2020 11:03Rozetje had gister op het kdv een sticker gekregen omdat ze op de wc was geweest. En wat had je op de wc gedaan? Antwoord: Geetje!
als je tegenwoordig voor scheetjes al stickers krijgt is de sticker aan inflatie onderhevighahaha.
Ze wil savonds ook vaak op de wc zitten maar er komt niks, en als ze in dr blote kont loopt dan verrast plas haar nog wel. Hopelijk deze zomer even een paar dagen blote billen en dweilen en dan zinnelijk. Ik vind het een goed plan. Nu zij nog![]()

Op een gegeven moment kreeg zijn vriend op de creche stickers want die was wat later met zindelijk worden en ze waren al bijna vier... Toen kreeg T ook elke keer een sticker als zijn vriend er 1 kreeg, over inflatie gesproken

Baggal, wat cool, een wereldreis van vier maanden

Waar gaat jullie reis naartoe?
MvM, mijn vriendin heeft hetzelfde aan de hand, maar dan met haar moeder. Het gaat nu nog goed en het is niet bekend op welke termijn het slchter zu gaan, vooralsnog weten haar kinderen een beetje, maar niet het naadje van de kous...
Fanatic, snelle zwaai terug!
Wester, voel je je al wat beter?
vrijdag 17 januari 2020 om 13:03
oh weekend plannen...
T wordt straks opgehaald door een vriendje en zijn moeder omdat ik naar het ziekenhuis moet voor een buikecho. (nee hoor, ik mag gewoon in dit topic blijven
) Daarna gaan we daar eten.
Morgen na de rugby naar vrienden rijden die ook kinderen hebben, waar T enorm goed mee overweg kan. Zondag een knutsel voor de juf maken want hij krijgt een nieuwe juf (de juf die weggaat is een vervanger, de juf die komt was met zwangerschapsverlof )
T wordt straks opgehaald door een vriendje en zijn moeder omdat ik naar het ziekenhuis moet voor een buikecho. (nee hoor, ik mag gewoon in dit topic blijven

Morgen na de rugby naar vrienden rijden die ook kinderen hebben, waar T enorm goed mee overweg kan. Zondag een knutsel voor de juf maken want hij krijgt een nieuwe juf (de juf die weggaat is een vervanger, de juf die komt was met zwangerschapsverlof )
vrijdag 17 januari 2020 om 13:23
MvM: volgens mij begint je vader vandaag: alle positieve vibes jouw kant op. En mooi hoe je het aanpakt met T.
Hobbel: succes in de drukte!
Rosings: Bij SA is er interesse, maar ze is zeker nog niet zindelijk. Ze heeft een potje en een zitje op de bril. De ene keer zegt ze dat ze moet: soms komt er iets, maar vaak ook niet en het volgende moment (en wanneer ik ontlasting ruik) ontkent ze glashard dat ze een “poo” gedaan heeft. Tja... Ik stimuleer het wel, laat haar geregeld even bloot lopen, maar zet er nog geen druk achter. Het komt zoals het komt. Ze heeft nog haar dreumes bed, dus voor de nacht kan ze er ook niet zelfstandig uit.
Heytan: Het is mooi als ze inderdaad zelf aan geven op het potje te willen. Mijn dochter is nu 27,5 maand trouwens. Haar nichtje E. was met 30 maanden zinderlijk en de dochter van een goede vriendin met 33 maanden.
Ceester: onze reis gaat naar Bermuda, USA, Jamaica, Costa Rica, Panama, Guatemala, Mexico, Samoa, Fiji, New Zeeland, Australië, Indonesië, Ho Chi Minh City, Vietnam, China (HK), Singapore, Kuala Lumpur, Malaysia, Sri Lanka, Le Port, Mauritius, South Africa, Namibia, Spanje en dan weer terug naar de UK. We zijn dan 4 volle maanden weg... Ik kijk er enorm naar uit (al moest ik vooraf er heel hard over na denken in de zin of we dit wel konden “rechtvaardigen”). Maar soms moet je -als het kan- dit soort kansen grijpen. En het wordt een fantastische ervaring vermoed ik. Mijn man wil wel graag ons huis verhuren in de tussentijd, maar ik moet daar nog hard over na denken...
Succes met je buik echo - hoop dat alles goed met je is.
Wester: Jij inmiddels opgeknapt? En weet je of de IUI succesvol is geweest?
Hier komt mijn goede vriendin over uit Nederland dit weekend. Heel gezellig. Kijk er naar uit.
Rosings: Bij SA is er interesse, maar ze is zeker nog niet zindelijk. Ze heeft een potje en een zitje op de bril. De ene keer zegt ze dat ze moet: soms komt er iets, maar vaak ook niet en het volgende moment (en wanneer ik ontlasting ruik) ontkent ze glashard dat ze een “poo” gedaan heeft. Tja... Ik stimuleer het wel, laat haar geregeld even bloot lopen, maar zet er nog geen druk achter. Het komt zoals het komt. Ze heeft nog haar dreumes bed, dus voor de nacht kan ze er ook niet zelfstandig uit.
Heytan: Het is mooi als ze inderdaad zelf aan geven op het potje te willen. Mijn dochter is nu 27,5 maand trouwens. Haar nichtje E. was met 30 maanden zinderlijk en de dochter van een goede vriendin met 33 maanden.
Ceester: onze reis gaat naar Bermuda, USA, Jamaica, Costa Rica, Panama, Guatemala, Mexico, Samoa, Fiji, New Zeeland, Australië, Indonesië, Ho Chi Minh City, Vietnam, China (HK), Singapore, Kuala Lumpur, Malaysia, Sri Lanka, Le Port, Mauritius, South Africa, Namibia, Spanje en dan weer terug naar de UK. We zijn dan 4 volle maanden weg... Ik kijk er enorm naar uit (al moest ik vooraf er heel hard over na denken in de zin of we dit wel konden “rechtvaardigen”). Maar soms moet je -als het kan- dit soort kansen grijpen. En het wordt een fantastische ervaring vermoed ik. Mijn man wil wel graag ons huis verhuren in de tussentijd, maar ik moet daar nog hard over na denken...
Hier komt mijn goede vriendin over uit Nederland dit weekend. Heel gezellig. Kijk er naar uit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

vrijdag 17 januari 2020 om 13:54
Ja dat kan je rechtvaardigen joh. Waar ligt Le Port?Baggal schreef: ↑17-01-2020 13:23MvM: volgens mij begint je vader vandaag: alle positieve vibes jouw kant op. En mooi hoe je het aanpakt met T.
Ja ik voel me al wat beter en we zijn in afwachting van een test die zullen we begin volgende week doen.
Veel plezier hoor & heb je mijn compliment gelezen?

vrijdag 17 januari 2020 om 14:17
Wow, Baggal, wat een lijst, echt gaaf!
Lief dat je naar mijn vader vraagt. Hij is inderdaad vandaag gestart met hormoontherapie. Het stelt qua behandeling niet veel voor: hij krijgt een soort staafje geïmplanteerd dat langzaam een stof afgeeft dat zijn testosteron-aanmaak stilzet. Even afwachten of hij bijwerkingen krijgt, ik hoop natuurlijk van niet.
Volgende week krijgt hij ook te horen wanneer de chemo gaat beginnen, en dan over 6 weken kunnen ze in zijn bloed zien of de hormoontherapie inderdaad effect heeft. Dus allemaal even afwachten.

Lief dat je naar mijn vader vraagt. Hij is inderdaad vandaag gestart met hormoontherapie. Het stelt qua behandeling niet veel voor: hij krijgt een soort staafje geïmplanteerd dat langzaam een stof afgeeft dat zijn testosteron-aanmaak stilzet. Even afwachten of hij bijwerkingen krijgt, ik hoop natuurlijk van niet.
Volgende week krijgt hij ook te horen wanneer de chemo gaat beginnen, en dan over 6 weken kunnen ze in zijn bloed zien of de hormoontherapie inderdaad effect heeft. Dus allemaal even afwachten.

vrijdag 17 januari 2020 om 14:29
We doen hier niet aan vliegschaamteWesterpaviljoen schreef: ↑17-01-2020 13:54Ja dat kan je rechtvaardigen joh. Waar ligt Le Port?
Ja ik voel me al wat beter en we zijn in afwachting van een test die zullen we begin volgende week doen.
Veel plezier hoor & heb je mijn compliment gelezen?

vrijdag 17 januari 2020 om 14:33
lastig he dat wachten. Hopelijk slaat het goed aan en is er een rustige stabiele tijd in t vooruitzicht!mindervanmij schreef: ↑17-01-2020 14:17Wow, Baggal, wat een lijst, echt gaaf!![]()
Volgende week krijgt hij ook te horen wanneer de chemo gaat beginnen, en dan over 6 weken kunnen ze in zijn bloed zien of de hormoontherapie inderdaad effect heeft. Dus allemaal even afwachten.![]()
vrijdag 17 januari 2020 om 14:41
Wester: Fijn dat je je wat beter voelt. Le Port is in Reunion - een eiland bij de kust van Zuid Afrika. Overigens gaan we niet met het vliegtuig maar met de
! En las idd je lieve compliment.
MvM: de kop is eraf. En ik hoop dat hij geen last krijgt van mogelijke bijwerkingen. Heel veel succes en sterkte.
MvM: de kop is eraf. En ik hoop dat hij geen last krijgt van mogelijke bijwerkingen. Heel veel succes en sterkte.

vrijdag 17 januari 2020 om 14:52
Ja en SA heeft daar de nursery op de boot. En we hoeven zelf niet zo veel te doen. Zitten uiteraard ook zee dagen bij. We gaan met Cunard en vertrekken begin Januari. Mijn man vindt het ergens zonde om ons huis leeg te laten staan. Maar... ik ben nogal netjes - tegen OCD aan ha-ha en word nogal pissig als iets incompleet is, er vlekken/krassen, etc op zitten. Als ik al iemand zou vinden zou dat iemand moeten zijn die ik volledig vertrouw en met hetzelfde respect met de spullen omgaat. De eisen die ik stel zijn in dat kader wellicht onredelijk en het risico dat het niet gaat zoals ik wil is gewoon aanwezig. Dat gezegd hebbende: de huur opbrengst kan een deel van de cruise betalen en is niet gering... Ik denk overigens dat we het huis onverhuurd laten.

vrijdag 17 januari 2020 om 14:54
Anders laat je je man thuis en ga ik mee? Geweldig plan!Baggal schreef: ↑17-01-2020 14:52Ja en SA heeft daar de nursery op de boot. En we hoeven zelf niet zo veel te doen. Zitten uiteraard ook zee dagen bij. We gaan met Cunard en vertrekken begin Januari. Mijn man vindt het ergens zonde om ons huis leeg te laten staan. Maar... ik ben nogal netjes - tegen OCD aan ha-ha en word nogal pissig als iets incompleet is, er vlekken/krassen, etc op zitten. Als ik al iemand zou vinden zou dat iemand moeten zijn die ik volledig vertrouw en met hetzelfde respect met de spullen omgaat. De eisen die ik stel zijn in dat kader wellicht onredelijk en het risico dat het niet gaat zoals ik wil is gewoon aanwezig. Dat gezegd hebbende: de huur opbrengst kan een deel van de cruise betalen en is niet gering... Ik denk overigens dat we het huis onverhuurd laten.

vrijdag 17 januari 2020 om 15:45
Ja,ik hoop het ook. Ik lees wel veel hoopvolle verhalen op medicijn-sites, van mannen die er wel veel baat bij hebben, dus hopelijk geldt dat ook voor mijn vader.