1 jaar; traktatie op t KDV
dinsdag 5 mei 2009 om 16:37
Volgende week wordt Iris 1 jaar en dat wordt natuurlijk ook gevierd op t kdv!!
Hebben jullie leuke ideeën voor een traktatie?? Vind t leuk om iets in elkaar te knutselen, maar twijfel vooral wat te geven; ze hebben daar liever geen koek / snoep (ik ben ook niet zo blij als Iris dat bij elke verjaardag krijgt), dus wat als traktatie?? Ik kom niet verder dan rozijntjes....jullie ideeën?? Fruit krijgen ze natuurlijk sowieso al, dus dat vind ik niet echt speciaal...
Hebben jullie leuke ideeën voor een traktatie?? Vind t leuk om iets in elkaar te knutselen, maar twijfel vooral wat te geven; ze hebben daar liever geen koek / snoep (ik ben ook niet zo blij als Iris dat bij elke verjaardag krijgt), dus wat als traktatie?? Ik kom niet verder dan rozijntjes....jullie ideeën?? Fruit krijgen ze natuurlijk sowieso al, dus dat vind ik niet echt speciaal...
dinsdag 5 mei 2009 om 16:46
Bekertje vullen met mandarijntje/rozijntjes (wel in verpakking) en leuk rietje erbij bijv., of iets anders. Heb ik gekregen, vond ik wel leuk. Of leuke foto van je kind met iets kleins eetbaars.
Toen mijn zoon naar andere groep ging heb ik een 'knapzak' gemaakt:
Soepstengel, servet er omgeknoopt met daarin een spekje en rozijntjes (of andere vulling). Eénjarige kids eten nog niet zoveel, dus fruit is wel het meest eetbare...
Succes, enneh, gefeliciteerd met de kleine natuurlijk!
Toen mijn zoon naar andere groep ging heb ik een 'knapzak' gemaakt:
Soepstengel, servet er omgeknoopt met daarin een spekje en rozijntjes (of andere vulling). Eénjarige kids eten nog niet zoveel, dus fruit is wel het meest eetbare...
Succes, enneh, gefeliciteerd met de kleine natuurlijk!
dinsdag 5 mei 2009 om 16:47
quote:femke29 schreef op 05 mei 2009 @ 16:37:
Fruit krijgen ze natuurlijk sowieso al, dus dat vind ik niet echt speciaal...
Ik denk dat kinderen (van 1) het ook niet echt speciaal vinden dat er een kind 1 jaar wordt, en dat ze beseffen dat ze daarom 'iets anders dan fruit of rozijntjes maar geen snoep/koek' krijgen...
Er is een tijdje geleden ook al een topic over geweest, compleet met fröbeltips. Misschien kun je daar naar zoeken?
Fruit krijgen ze natuurlijk sowieso al, dus dat vind ik niet echt speciaal...
Ik denk dat kinderen (van 1) het ook niet echt speciaal vinden dat er een kind 1 jaar wordt, en dat ze beseffen dat ze daarom 'iets anders dan fruit of rozijntjes maar geen snoep/koek' krijgen...
Er is een tijdje geleden ook al een topic over geweest, compleet met fröbeltips. Misschien kun je daar naar zoeken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 5 mei 2009 om 17:29
http://images.google.nl/i ... a7zm108n50NB3_EAP5IhkPW8o=&h=300&w=300&sz=24&hl=nl&start=14&tbnid=4Kzr2_BvYO-a9M:&tbnh=116&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dgezonde%2Btraktaties%26gbv%3D2%26hl%3Dnl%26sa%3DX
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 5 mei 2009 om 17:33
http://images.google.nl/i ... qn4VDYxN-u7HwI-OKBIFfDwQ8=&h=347&w=521&sz=123&hl=nl&start=56&tbnid=SZJ0qvsCnVJaaM:&tbnh=87&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dgezonde%2Btraktaties%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D42
dinsdag 5 mei 2009 om 17:36
Allemaal ideeén met peijnenburgkoek : http://images.google.nl/i ... 25GmCWfw0e9MUAaAbGsC1dvNU=&h=248&w=247&sz=25&hl=nl&start=104&tbnid=glGGClKR4iO16M:&tbnh=111&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dgezonde%2Btraktaties%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D84
dinsdag 5 mei 2009 om 17:39
Zo leuk als de plaatjes hierboven was het niet, maar onze zoon kreeg op zijn eerste verjaardag een feestelijk versierde schaal 'speciaal' fruit mee. Normaal krijgen ze op de creche appel, banaan of peer. Nu trakteerde zoon op nectarine, meloen en druiven; alles klaargemaakt en in stukjes. Dan kon voor de kleintjes in de blender (babygroep) en de groten smulden er zo van. Zoon was en is dol op fruit, dus voor hem was het zeker een traktatie!
Kijk dus ook naar wat je dochter lekker vindt.
Fijne verjaardag!
Kijk dus ook naar wat je dochter lekker vindt.
Fijne verjaardag!
dinsdag 5 mei 2009 om 17:48
dinsdag 5 mei 2009 om 19:12
Het hoeft niet altijd eetbaar te zijn en vooral op deze leeftijd (1 jaar) maakt het voor de kinderen niet uit. Leuke bad speeltjes verpak per stuk in folie kaartje er bij en klaar. Neem desnoods blikje knakworstjes mee voor bij het brood of pak pannenkoeken? Werkt altijd goed bij de kinderen die dat al mogen.

dinsdag 5 mei 2009 om 19:25
dinsdag 5 mei 2009 om 20:24
Mijn zoontje heeft ook de uitdeelboekjes van Dikkie Dik getrakteerd. Ingepakt in doorzichtig folie, kaartje eraan, slingertjes en sliertjes eromheen en klaar was ie.
Hij zit op een babygroep en daar wordt eigenlijk vaak getrakteert op badspeeltjes, boekjes, Nijntje-koekjes, Kapitein Koek of vingerpopjes. Vorige week kreeg hij een piratenbeker, was ook leuk. En vandaag zat er een sambabal in zijn mandje, daar was hij helemaal weg van.
Hij zit op een babygroep en daar wordt eigenlijk vaak getrakteert op badspeeltjes, boekjes, Nijntje-koekjes, Kapitein Koek of vingerpopjes. Vorige week kreeg hij een piratenbeker, was ook leuk. En vandaag zat er een sambabal in zijn mandje, daar was hij helemaal weg van.
dinsdag 5 mei 2009 om 20:40
quote:panda2 schreef op 05 mei 2009 @ 19:12:
Het hoeft niet altijd eetbaar te zijn en vooral op deze leeftijd (1 jaar) maakt het voor de kinderen niet uit. Leuke bad speeltjes verpak per stuk in folie kaartje er bij en klaar. Neem desnoods blikje knakworstjes mee voor bij het brood of pak pannenkoeken? Werkt altijd goed bij de kinderen die dat al mogen.Pannenkoeken en knakworstjes worden meestal niet alleen door ouders niet op prijs gesteld, ook door de leidsters niet. Ik zou dan eerder voor een cakeje of een doosje rozijntjes kiezen.
Het hoeft niet altijd eetbaar te zijn en vooral op deze leeftijd (1 jaar) maakt het voor de kinderen niet uit. Leuke bad speeltjes verpak per stuk in folie kaartje er bij en klaar. Neem desnoods blikje knakworstjes mee voor bij het brood of pak pannenkoeken? Werkt altijd goed bij de kinderen die dat al mogen.Pannenkoeken en knakworstjes worden meestal niet alleen door ouders niet op prijs gesteld, ook door de leidsters niet. Ik zou dan eerder voor een cakeje of een doosje rozijntjes kiezen.

dinsdag 5 mei 2009 om 22:22