1 jaar; traktatie op t KDV

05-05-2009 16:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week wordt Iris 1 jaar en dat wordt natuurlijk ook gevierd op t kdv!!

Hebben jullie leuke ideeën voor een traktatie?? Vind t leuk om iets in elkaar te knutselen, maar twijfel vooral wat te geven; ze hebben daar liever geen koek / snoep (ik ben ook niet zo blij als Iris dat bij elke verjaardag krijgt), dus wat als traktatie?? Ik kom niet verder dan rozijntjes....jullie ideeën?? Fruit krijgen ze natuurlijk sowieso al, dus dat vind ik niet echt speciaal...
traktaties.nl of zoiets.
Bekertje vullen met mandarijntje/rozijntjes (wel in verpakking) en leuk rietje erbij bijv., of iets anders. Heb ik gekregen, vond ik wel leuk. Of leuke foto van je kind met iets kleins eetbaars.

Toen mijn zoon naar andere groep ging heb ik een 'knapzak' gemaakt:

Soepstengel, servet er omgeknoopt met daarin een spekje en rozijntjes (of andere vulling). Eénjarige kids eten nog niet zoveel, dus fruit is wel het meest eetbare...

Succes, enneh, gefeliciteerd met de kleine natuurlijk!
quote:femke29 schreef op 05 mei 2009 @ 16:37:

Fruit krijgen ze natuurlijk sowieso al, dus dat vind ik niet echt speciaal...

Ik denk dat kinderen (van 1) het ook niet echt speciaal vinden dat er een kind 1 jaar wordt, en dat ze beseffen dat ze daarom 'iets anders dan fruit of rozijntjes maar geen snoep/koek' krijgen...

Er is een tijdje geleden ook al een topic over geweest, compleet met fröbeltips. Misschien kun je daar naar zoeken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

http://images.google.nl/i ... a7zm108n50NB3_EAP5IhkPW8o=&h=300&w=300&sz=24&hl=nl&start=14&tbnid=4Kzr2_BvYO-a9M:&tbnh=116&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dgezonde%2Btraktaties%26gbv%3D2%26hl%3Dnl%26sa%3DX
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

http://images.google.nl/i ... qn4VDYxN-u7HwI-OKBIFfDwQ8=&h=347&w=521&sz=123&hl=nl&start=56&tbnid=SZJ0qvsCnVJaaM:&tbnh=87&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dgezonde%2Btraktaties%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D42

Allemaal ideeén met peijnenburgkoek : http://images.google.nl/i ... 25GmCWfw0e9MUAaAbGsC1dvNU=&h=248&w=247&sz=25&hl=nl&start=104&tbnid=glGGClKR4iO16M:&tbnh=111&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dgezonde%2Btraktaties%26gbv%3D2%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D84
Zo leuk als de plaatjes hierboven was het niet, maar onze zoon kreeg op zijn eerste verjaardag een feestelijk versierde schaal 'speciaal' fruit mee. Normaal krijgen ze op de creche appel, banaan of peer. Nu trakteerde zoon op nectarine, meloen en druiven; alles klaargemaakt en in stukjes. Dan kon voor de kleintjes in de blender (babygroep) en de groten smulden er zo van. Zoon was en is dol op fruit, dus voor hem was het zeker een traktatie!

Kijk dus ook naar wat je dochter lekker vindt.

Fijne verjaardag!
Een schaal met fruit stellen ze meestal heel erg op prijs op de creche, je kan dat heel leuk versieren of alvast in leuke vormen uitsnijden en het is nog een gezonde snack ook. Bij Ikea heb je voor een euro 10 vingerpopjes, die kan je er eventueel bij doen, leuk kaartje er aan klaar.
Toen uk nog op het kdv ging heb ik bij verjaardagen altijd minicakejes gemaakt. Druif erop, klaar.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het hoeft niet altijd eetbaar te zijn en vooral op deze leeftijd (1 jaar) maakt het voor de kinderen niet uit. Leuke bad speeltjes verpak per stuk in folie kaartje er bij en klaar. Neem desnoods blikje knakworstjes mee voor bij het brood of pak pannenkoeken? Werkt altijd goed bij de kinderen die dat al mogen.
Bedankt voor de tips!!! Het zijn trouwens niet allemaal 1-jarigen; het is een verticale groep en de meesten zijn tussen de 1-4 jaar.
Wij hebben van die kleine gouden boekjes gegeven (1.50, bij de boekhandel). Is geen eten, maar dan heb je iig niet dat gelazer van ouders die geen snoep willen.
Dit jaar (uk werd 6) heb ik de cake-frietjes gemaakt die hier een keer werden getipt. was een groot succes!

Frietbakjes en vorkjes halen bij de snackbar, cake in frietjes snijden en in het sausbakje slagroom en aardbeiensaus.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
wat leuk die frietbakjes.

Wat je ook kan doen is van die kleine emmertjes met een harkje en een schepje en vormpjes. Echt heel mini, maar echt superschattig.
Ik hoorde laatst van iemand die had uitdeelboekjes van Dikkie Dik gegeven, vond ik ook heel leuk.

Zitten 16 in, kost 15 euro.
Mijn zoontje heeft ook de uitdeelboekjes van Dikkie Dik getrakteerd. Ingepakt in doorzichtig folie, kaartje eraan, slingertjes en sliertjes eromheen en klaar was ie.

Hij zit op een babygroep en daar wordt eigenlijk vaak getrakteert op badspeeltjes, boekjes, Nijntje-koekjes, Kapitein Koek of vingerpopjes. Vorige week kreeg hij een piratenbeker, was ook leuk. En vandaag zat er een sambabal in zijn mandje, daar was hij helemaal weg van.
quote:panda2 schreef op 05 mei 2009 @ 19:12:

Het hoeft niet altijd eetbaar te zijn en vooral op deze leeftijd (1 jaar) maakt het voor de kinderen niet uit. Leuke bad speeltjes verpak per stuk in folie kaartje er bij en klaar. Neem desnoods blikje knakworstjes mee voor bij het brood of pak pannenkoeken? Werkt altijd goed bij de kinderen die dat al mogen.Pannenkoeken en knakworstjes worden meestal niet alleen door ouders niet op prijs gesteld, ook door de leidsters niet. Ik zou dan eerder voor een cakeje of een doosje rozijntjes kiezen.
Wij hebben heel kleine badeendjes gegeven, met een lintje en een foto van onze dochter.
Ik heb varkensgezichtjes gemaakt met in de neus een danoontje en in de mond een ballon.

De tweede verjaardag heb ik olifantjes gemaakt met daarachter een bekertje. In het bekertje had ik rozijntjes en een rolletje snoep.
Heb ook voor zoons eerte verjaardag Danoontjes 'gemaakt', geknutseld varkenskoppie en het danoontje was het neusje. Zag er leuk uit en niet te ingewikkeld. En yoghurt met diksap krijgen ze 's middags toch, dus dan wordt het nu een keer een danoontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven