12 jarige alleen thuis

27-03-2020 08:30 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik vroeg me af hoe andere ouders met vitale beroepen dit doen. Onze jongste kan naar de opvang op school, maar de oudste (ASS, dus zeer gehecht aan structuur) kan nergens terecht. Hij zit ik de brugklas en is binnen een uur klaar met zijn dagelijkse huiswerk. En aangezien er geen toezicht is, bestaat de rest van de dag dus uit gamen. Niet echt een wenselijke situatie zeg maar :| . Ik werk 3 dagen en ben van 7.00 tot ca. 17.00 de deur uit.
ghost79 wijzigde dit bericht op 27-03-2020 08:43
6.92% gewijzigd
Ghost79 schreef:
27-03-2020 20:31
Nee, maar dit is ook geen vakantie.
Hij doet zijn schoolwerk. Waarom zou hij nog meer moeten doen?
Beetje gamen en lamballen is wrs het enige leuke in deze periode.
Ik begrijp niet goed waar nou precies je probleem zit?
Begrijp t probleem niet hoor. En je werkt toch ook maar 3 daagjes? Dus bent ook niet veel van huis,
Lekker laten gaan! Beter thuis gamen dan ongecontroleerd het park in met anderen. Nood breekt wet hoor, dus als hij verantwoordelijk genoeg is alleen thuis te zijn is het ideaal. Wellicht kun je per dag ook een (kleine) huishoudelijk taak geven. Was opvouwen ofzo. Leert hij ook nog van!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ja, lekker laten gaan nu even. Mijn 5 jarige kijkt momenteel ook wat meer tv dan wenselijk.
Ik moet toch thuis werken, en inkomen hebben.... en heb geen vitaal beroep. Het is even niet anders.
Maar balen is het wel! Snap dat je dit niet leuk/oké vindt.
Ghost79 schreef:
27-03-2020 08:56
Okee! Zal hier ook nog eens informeren dan. Bedankt.
En anders zou ik de dagen dat jij werkt als weekend zien en hem de overige dagen aan het werk zetten.
Chocolade, altijd goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven