2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
zondag 12 augustus 2018 om 21:14
Nou dit. Van een ander had ik nog kunnen denken, oké, het is goed bedoeld. Maar dit topic was opgezet vanuit een ander topic (waar de Posts van TO niet op prijs werden gesteld) met gekopieerde berichten en steken onder water. Die act van ik bedoel het allemaal zo goed trap ik niet in, puhlease zeg. Al tijden loop jij jouw levenswijze te verkondigen als de enige juiste. Als een ander aangeeft in de knel te zitten met tijd voor sporten dan tetter jij dat het een kwestie is van wíllen. Als een ander een probleem heeft begin jij over dat jouw kinderen ópgevoed zijn. En je eeuwige stokpaardje over dat jouw partner echt precies de helft doet en als dat bij andere gezinnen niet zo is dan doen zij het volledig fout begint ook aardig de keel uit te hangen. Dus, beste Ikigai, doe nou niet alsof jij hier met de beste bedoelingen rondhangt terwijl je constant anderen onderuit haalt.the_Wicked_Witch schreef: ↑12-08-2018 21:07De manier alleen al waarop TO dit topic opende was ronduit vals.
Net als de daarop volgende paar posts, die heeft ze later aangepast.
En nu hangt ze de vermoorde onschuld uit met d'r "ik wil alleen maar positief zijn".
anoniem_361269 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 21:15
0.21% gewijzigd
zondag 12 augustus 2018 om 21:15
Als het echt klopt dat TO is wie ik denk dat ze is, deed ze dat hiervoor inderdaad ook al met verschillende nicks..op Topics over gezinnen met één kind maar ook heel lang op topics die gingen over gezinnen met drie kinderen.the_Wicked_Witch schreef: ↑12-08-2018 21:07De manier alleen al waarop TO dit topic opende was ronduit vals.
Net als de daarop volgende paar posts, die heeft ze later aangepast.
En nu hangt ze de vermoorde onschuld uit met d'r "ik wil alleen maar positief zijn".
En heeft ze al zoveel weerstand gekregen dat ze nu wel moet weten dat ze geen vrienden maakt op deze manier .
zondag 12 augustus 2018 om 21:15
Tja, en weet je wat ik denk aan de hand van jouw posts? Dat jij de ongelukkigste bent van allemaal. Dat meen ik oprecht en ik bedoel het niet gemeen, maar bij jouw posts krijg ik altijd het gevoel dat er helemaal niets echts is aan jou en dat je of een enorme trol bent, óf dat je wat wel echt is gewoon veel te confronterend en moeilijk vindt om hardop te zeggen/schrijven. En dat je je beter voelt over jezelf door af te geven op anderen.Ikigai schreef: ↑12-08-2018 20:48Woedeaanvallen, rotzooi, kots en diarree, tandjes, slapeloze nachten, het hoort allemaal net zo hard bij het moederschap als mollige armpjes om je nek, snotterige kwijlkusjes, gillen van de pret en het snoetje van je vol overgave slapende koter ‘s avonds voor je naar bed gaat.
Ik kopieer dit stukje even van het bericht dat Lux schreef. Ik ben het hier helemaal mee eens, met als enige verschil dat je zelf de keuze maakt in hoeverre je je hierdoor laat meeslepen. Je kunt jezelf volledig verliezen in die dingen, of je kunt 's ochtends bij het ontwaken denken: 'mooi, weer een nieuwe dag' en eens fijn een flink stuk gaan wielrennen om je hoofd leeg te laten waaien.
Ik zie veel te veel moeders voor de eerste optie gaan en dat vind ik zo zonde. Deze jaren komen niet meer terug. Jammer om dan in die negativiteit te blijven hangen.
En als dat laatste zo is, Ikigai, dan zou ik willen zeggen: trek die beerput maar gewoon open, want we weten echt hoe het is.
lux- wijzigde dit bericht op 12-08-2018 21:16
0.24% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 12 augustus 2018 om 21:16
Het gedrag in het “een is genoeg topic” was ongepast naar anderen. Daar werd TO op aangesproken en desondanks bleef ze zuigen. Dat heeft niets met positiviteit te maken. Ook de opmerking hier dat mensen met een kind altijd een gemis zullen ervaren is nou niet bepaald ingegeven door een drang om positief te willen zijn naar anderen. Het komt op mij meer over als geldingsdrang: ik heb het zo goed voor elkaar en jullie niet.the_Wicked_Witch schreef: ↑12-08-2018 21:07
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 12 augustus 2018 om 21:28
Het is dus niet vanwege het milieu je overweging?
Sorry grapje!
Heb met je topic meegelezen, ook lang over derde getwijfeld en (helaas) komt er ook geen derde.
zondag 12 augustus 2018 om 21:35
Vind het ook echt vervelend voor de mensen die ze raakt met haar getreiter.
Ik las van de week iemand die poste over het zelfreinigend vermogen van het forum. Daar moeten we dan maar op vertrouwen.
zondag 12 augustus 2018 om 21:37
Ja dat is ook naar!Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑12-08-2018 21:35Vind het ook echt vervelend voor de mensen die ze raakt met haar getreiter.
Ik las van de week iemand die poste over het zelfreinigend vermogen van het forum. Daar moeten we dan maar op vertrouwen.
Eerst kreeg ik het idee dat zij getreiterd werd, maar neem al mijn woorden terug nu ik weet wie deze persoon is.. dus bij deze excuus!
Zelfreinigend vermogen.. ik vrees dat deze heel hardleers is.
zondag 12 augustus 2018 om 21:51
Nee joh, dit topic kreeg een toffe draai door de stokpaardjes op te nemen en te verwerken in de heerlijke dagjes.
Ik heb wel sinds die draai telkens gedacht; oh hoe zou ik deze situatie nu in dit topic moeten melden als iets positiefs? Erg vermakelijk. Maar het scheelt dat ik nu vakantie heb en dus meer tijd voor man, gezin en vooral SLAAP! Ik kan gewoon een middag dutje doen tegelijk met dreumes terwijl man zich met kleuter bemoeit.
zondag 12 augustus 2018 om 22:03
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑12-08-2018 22:00Vond het toch twee fijne daagjes wel eventjes erg leuk, 2 dagen zo over the top positief zijn.
Ik hoop vooral dat de mensen die ze gekwetst heeft er om konden grinniken.
Ik vond het helemaal geen slechte manier om iemand tot de orde te roepen of een spiegel voor te houden.
zondag 12 augustus 2018 om 22:03
Nou ik heb in een scheur gelegen. Maakte een hoop goed hoorMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑12-08-2018 22:00Vond het toch twee fijne daagjes wel eventjes erg leuk, 2 dagen zo over the top positief zijn.
zondag 12 augustus 2018 om 22:10
Ook ik heb hard gelachen door onze collectieve grappen. Neemt niet weg dat ik me oprecht afvraag of TO echt niet begrijpt dat haar opmerkingen deze reacties te weeg brengen... De analyses van Lux, Nicole en anderen zijn zo scherp en geven het gevoel van een groot aantal weer. En desondanks lijkt TO het niet te (willen) begrijpen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 12 augustus 2018 om 22:11
Ach, nu weet ik weer hoe imperfect mijn gezin is. Sta weer met beide benen op de grond.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑12-08-2018 22:00Vond het toch twee fijne daagjes wel eventjes erg leuk, 2 dagen zo over the top positief zijn.
Dus bedankt hè...
Nee, grapje. Ik vond het hilarisch en dat to het dan ook probeert.
Ik streef niet naar perfectie, maar wel naar geluk. En geluk zit ook in de dingen die mis gaan.
Zo was ik vanmiddag met zoon met zijn skippykoe aan het ouwehoeren, ik raakte te enthousist en werd te wild. Lanceerde zoon van zijn koe af, maar lagen beide wel over de grond te rollen.
Maar bedoel dus, dat zijn die momentjes die het ouderschap zo mooi maken. Gewoon lol met je kind hebben.