2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 13 augustus 2018 om 10:58
Ach leuk verteld hoor dat verhaal. Maar feit blijft dat je dit topic hebt geopend om lekker even te sarren (anders kopieer je niet bijna letterlijk de posts uit dat andere topic) en je vindt het ook maar wat leuk om in mijn topic nog even een trap na te komen geven. Prima hoor maar ga nu niet doen of je alleen maar goede bedoelingen hebt.
maandag 13 augustus 2018 om 11:03
Jij verbaast je over hun/mijn denkbeelden. Er zijn er meer die zich over jouw denkbeelden verbazen.Ikigai schreef: ↑13-08-2018 10:42Ik verbaas me juist over de denkbeelden van ouders met 1 kind die in dat topic boven komen. De hoeveelheid vooroordelen over het hebben van meerdere kinderen die daar voorbij komt is stuitend. Net als de denkbeelden van vrouwen zonder kind, over gezinnen en vrouwen die wel kinderen hebben.
Zo beperkend. Ik vind dat echt heel triest. Laatst nog gelezen dat de vrouwen daar wel vader hadden willen zijn, maar absoluut geen moeder, omdat vaders nog wel hun eigen leven kunnen leiden los van de kinderen en moeders niet meer. Ik vind het zo jammer dat dat soort denkbeelden in 2018 nog steeds bestaan en dat vrouwen nog steeds niet de vrijheid voelen hun eigen draai te geven aan het ouderschap. Kennelijk is dat nog altijd alleen iets wat vaders mogen doen.
Ik heb dan toch de neiging om daar tegenin te gaan, maar heb er wel van geleerd, zal het niet meer doen. Wel vind ik het belangrijk om het hierover te kunnen hebben, maar ik zal voortaan zelf een topic openen. Kwetsen is nooit mijn bedoeling geweest, dat meen ik oprecht. Ik ben geen slecht persoon.
maandag 13 augustus 2018 om 11:06
Al jarenlang zo doelbewust mensen proberen te kwetsen duidt er m.i. op dat je niet lekker bent in je hoofd. Of je nu een echte moeder bent met 2 kinderen of een trol bent (misschien wel iemand van 60? Een werkloze die niets beters te doen heeft?) .
Beide keren ben je heel gericht aan het kijken hoe je subtiel kwetsend kunt zijn. Ook op dat topic over gewicht (iets over dat het iemands eigen schuld is ofzo) en zo nog meer topics die al genoemd zijn (kindvrij ook).
Jouw enige doel op dit topic is het kwetsen van mensen. Ik lees je al jaren, je bent altijd direct herkenbaar. En elke keer valt het me direct op. Ik vind het heel jammer dat veel mensen jouw toch serieus hebben genomen.
Ga je ook aan de slag met je probleem Ikigai?
Beide keren ben je heel gericht aan het kijken hoe je subtiel kwetsend kunt zijn. Ook op dat topic over gewicht (iets over dat het iemands eigen schuld is ofzo) en zo nog meer topics die al genoemd zijn (kindvrij ook).
Jouw enige doel op dit topic is het kwetsen van mensen. Ik lees je al jaren, je bent altijd direct herkenbaar. En elke keer valt het me direct op. Ik vind het heel jammer dat veel mensen jouw toch serieus hebben genomen.
Ga je ook aan de slag met je probleem Ikigai?
maandag 13 augustus 2018 om 11:08
Ikigai schreef: ↑13-08-2018 10:42Ik verbaas me juist over de denkbeelden van ouders met 1 kind die in dat topic boven komen. De hoeveelheid vooroordelen over het hebben van meerdere kinderen die daar voorbij komt is stuitend. Net als de denkbeelden van vrouwen zonder kind, over gezinnen en vrouwen die wel kinderen hebben.
Zo beperkend. Ik vind dat echt heel triest. Laatst nog gelezen dat de vrouwen daar wel vader hadden willen zijn, maar absoluut geen moeder, omdat vaders nog wel hun eigen leven kunnen leiden los van de kinderen en moeders niet meer. Ik vind het zo jammer dat dat soort denkbeelden in 2018 nog steeds bestaan en dat vrouwen nog steeds niet de vrijheid voelen hun eigen draai te geven aan het ouderschap. Kennelijk is dat nog altijd alleen iets wat vaders mogen doen.
Ik heb dan toch de neiging om daar tegenin te gaan, maar heb er wel van geleerd, zal het niet meer doen. Wel vind ik het belangrijk om het hierover te kunnen hebben, maar ik zal voortaan zelf een topic openen. Kwetsen is nooit mijn bedoeling geweest, dat meen ik oprecht. Ik ben geen slecht persoon.
Gelul.
Je opende dit topic met een sarcastisch ondertoontje dat misselijkmakend was
Puur zuigen en sarren naar de forummers van dat andere topic.
En dat maakt je (icm je postgedrag) in mijn ogen wél een naar onsympathiek mens.
maandag 13 augustus 2018 om 11:44
Welke vooroordelen? Een groot aantal dames heeft geen keuze voor een tweede zoals de meeste mensen dat wel hebben. Een aantal dames hebben daar verdriet van. Sommige andere dames vinden dat het leven met een kind compleet is. Alleen was jij het die steeds de voordelen van het hebben van twee kinderen verkondigde op een manier die onprettig was voor de dames die om voor hem moverende redenen niet voor een tweede willen of kunnen gaan. En daarin ging je ver - zelfs toen je er door o.a Snorrie en mij op gewezen werd dat je opmerkingen vervelend werden. En zelfs hier doe je dat. Zelfs wanneer ik schrijf dat ik dankbaar ben moeder te mogen zijn, meen jij dat het gepast is om te schrijven dat ik altijd een gemis zal ervaren. Wie denk jij dat jij bent om dat voor mij in te vullen? En nu presteer jij het om te schrijven dat er in het 1 is genoeg topic vooroordelen zijn over gezinnen met meer dan 1 kind? Ik lees die vooroordelen niet. De enige persoon met vooroordelen naar anderen ben jij. Als iemand niet aan jouw maatstaf voldoet, doe jij dat af als minder goed om vervolgens je eigen situatie te verheerlijken. Dit topic heeft nu meer dan 1000+ posts en zelfs nu lijk je niet in te kunnen zien wat jouw gedrag bij anderen te weeg brengt. Sneu!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 augustus 2018 om 12:07
Wat jammer dat sommigen mijn berichten zo foutief interpreteren.
Als ik uitga van vrouwen die bewust hebben gekozen voor 1 kind, of nog twijfelen of ze voor een tweede zullen gaan, dan zou dat kwetsend zijn voor de vrouwen die dolgraag een tweede hadden gewild en waarbij dat niet is gelukt. Als ik vervolgens schrijf dat ik het heel triest vind voor alle vrouwen die niet hun gewenste kindertal kunnen krijgen, door onvruchtbaarheid en dat ik me kan voorstellen dat je in dat geval voor altijd een gemis ervaart, staan ineens de vrouwen voor wie het een bewuste keuze is op hun achterste benen.
Feit is dat ik het allemaal niet slecht bedoel. Mijn excuses als iemand iets verkeerd heeft opgevat, waardoor mijn berichten wel kwetsend zijn geweest. Mijn intentie is het nooit geweest.
Fijne dag iedereen, of je nu geen kinderen hebt, één of vier
Als ik uitga van vrouwen die bewust hebben gekozen voor 1 kind, of nog twijfelen of ze voor een tweede zullen gaan, dan zou dat kwetsend zijn voor de vrouwen die dolgraag een tweede hadden gewild en waarbij dat niet is gelukt. Als ik vervolgens schrijf dat ik het heel triest vind voor alle vrouwen die niet hun gewenste kindertal kunnen krijgen, door onvruchtbaarheid en dat ik me kan voorstellen dat je in dat geval voor altijd een gemis ervaart, staan ineens de vrouwen voor wie het een bewuste keuze is op hun achterste benen.
Feit is dat ik het allemaal niet slecht bedoel. Mijn excuses als iemand iets verkeerd heeft opgevat, waardoor mijn berichten wel kwetsend zijn geweest. Mijn intentie is het nooit geweest.
Fijne dag iedereen, of je nu geen kinderen hebt, één of vier
maandag 13 augustus 2018 om 12:15
En totaal geen zelfreflectie.
Wij interpreteren háár verkeerd, dus het ligt uiteraard niet aan haar.
Ik ben er inmiddels wel uit, óf het is een troll, of er missen een aantal essentiële vaardigheden en dat vind ik dan best zorgelijk als je kinderen moet opvoeden.
maandag 13 augustus 2018 om 12:19
Zelfs al zou ik dat geloven, hetgeen niet helemaal het geval is, dan nog snap ik niet dat je zelf niet door hebt dat je posts als kwetsend worden ervaren door anderen - zelfs niet als jij daar door anderen op gewezen hebt. Als het inderdaad niet jouw intentie is om mensen te kwetsen, dan kan ik niet anders concluderen dan dat er iets niet helemaal goed gaat mbt jouw sociale vaardigheden en dat bedoel ik overigens niet zo bot als dat er nu staat. En wanneer ik je er een vraag over stel -en dat heb ik in dit topic herhaaldelijk gedaan- is het voor jou kennelijk passend om dat te negeren. En nu pagina's later krijg je een gemakkelijke "ik bedoel het niet zo''. Maar als je het niet zo bedoelt, waarom handel je dan zo vraag ik me af...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 augustus 2018 om 12:20
Sommigen? Je hebt net je tekst 'het lijkt wel alsof jullie het erom doen' toch maar even weggehaald zie ik, maar goed ook want je gaat nu toch niet in de slachtofferpositie zitten he? Ik had het al eerder geschreven, maar als tientallen mensen schrijven dat ze je berichten storend en/of kwetsend vinden en jij vindt ze niet storend en/of kwetsend, aan wie zou dat dan liggen? Wie zou zich dan moeten aanpassen? Je ziet echt nog steeds niet wat er mis was aan je berichten, really? Zou je ook in een 'ik heb kanker' topic komen juichen dat jij geen kanker hebt, omdat het zo goed en fijn is om positieve dingen te delen op het forum? Lees de posts van Lux en mij nog eens een paar keer door zou ik zeggen en schrijf hier weer verder als het bord voor je hoofd weg is. Of gebruik gewoon Facebook, nog beter.
maandag 13 augustus 2018 om 12:47
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.Ikigai schreef: ↑13-08-2018 12:07Wat jammer dat sommigen mijn berichten zo foutief interpreteren.
Fijne dag iedereen, of je nu geen kinderen hebt, één of vier![]()
Op het openen van dit topic na wil ik evt nog geloven dat je het goed bedoelt. Maar het komt zo ongelofelijk arrogant en veroordelend en betweterig je toetsenbord uit, dat ik als ik jou was maar eens een cursus zou gaan volgen in hoe je dingen kunt verwoorden zonder anderen voor het hoofd te stoten.
En doe dan meteen een cursus begrijpend lezen.
En de Nivea-cursus (Niet Invullen Voor Een Ander).
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 13 augustus 2018 om 12:47
Ik zal nog een poging doen Ikigai - waarschijnlijk tegen beter weten in, maar alas. In het 1 is genoeg topic bleef je zeuren en zuigen over het genot van het hebben van twee kinderen, volgens eigen zeggen om de vrouwen die nog twijfelen te helpen. Als ik even uitga van jouw goede intenties dan was het misschien passend geweest om in dat topic iets te schrijven over jouw ervaring, maar er aan toe te voegen dat je het prima vindt om een PB te ontvangen (omdat nl. niet iedereen die keuze heeft). Smorrie en ik hebben je er toen op gewezen dat het best storend is wanneer iemand zo haar punt blijft maken. Te meer nu de gezinssamenstelling niet voor een ieder een vrije keuze is en toch ging je door en door en door. En begon je er zelfs over dat het voor enig kinderen niet leuk is om op vakantie geconfronteerd te worden met andere kinderen die wel broers en zussen hebben en dat je (ik citeer) "maar moet afwachten of je eigen kind aansluiting vindt." Als je niet kan inzien dat dit in een 1 is genoeg topic niet passend is, en al helemaal niet als je er op gewezen bent, dan gaat er bij jou iets mis.Ikigai schreef: ↑13-08-2018 12:07
Vervolgens begin je er hier over dat ik altijd een gemis zal ervaren. Om eerlijk te zijn: dat weet ik niet - mijn dochter is 10 maanden en ik heb mijn handen er aan vol naast mijn werk. En het eerste jaar met een baby, hoe leuk - lief en schattig ik haar ook vind, is best pittig en tegelijkertijd heel mooi.
Ik vind het jammerdat ik de keuze vrijheid niet heb zoals veel stellen die wel hebben, maar of ik altijd een gemis zal voelen is iets heel anders. In mijn donkerste IVF dagen was ik bang nooit een kind te kunnen krijgen dus wanneer ik schrijf dat ik dankbaar ben vind ik een negatieve opmerking over een gemis dat ik zal ervaren (door jou geschreven met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) niet aangenaam. En daar zit het 'em nu juist in Ikiga. En jij mist het vermogen om dat in te zien.
maandag 13 augustus 2018 om 12:56
TO is hier al jaren bezig onder verschillende nicks. Echt grote bullshit haar verhaal dat ze niemand wil kwetsen, want er wordt haar al jarenlang verteld dat ze mensen kwetst met haar ge- en veroordeel. TO is niet dom en weet inderdaad precies waar ze mee bezig is: mensen pakken op hun kwetsbaarheden.
maandag 13 augustus 2018 om 12:59
Ikigai: ik denk dat je ook niet een slecht perse bent.
Maar als je op zoveel mensen betweterig over komt, dan zal daar toch wel een kern van waarheid in zitten.
Ik denk ook dat je het niet bewust doet, maar als zoveel mensen hebben aangegeven dat het irritant is dan moet er toch wel een lichtje gaan branden
Als je het zelf echt niet in de gaten hebt, dan vind ik het ook echt oprecht vervelend voor je.
Maar als je op zoveel mensen betweterig over komt, dan zal daar toch wel een kern van waarheid in zitten.
Ik denk ook dat je het niet bewust doet, maar als zoveel mensen hebben aangegeven dat het irritant is dan moet er toch wel een lichtje gaan branden
Als je het zelf echt niet in de gaten hebt, dan vind ik het ook echt oprecht vervelend voor je.
maandag 13 augustus 2018 om 13:04
Dit is een typisch voorbeeld van jouw misplaatste arrogantie. Anderen interpreteren jouw berichten foutief. Aan jou ligt het niet... sure
maandag 13 augustus 2018 om 13:07
En die mensen laten zich pakken. Door een totale vreemde. Iemand die ze zelfs nog nooit gezien hebben. Iemand op een forum. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.Poppy_del_Rio schreef: ↑13-08-2018 12:56TO is hier al jaren bezig onder verschillende nicks. Echt grote bullshit haar verhaal dat ze niemand wil kwetsen, want er wordt haar al jarenlang verteld dat ze mensen kwetst met haar ge- en veroordeel. TO is niet dom en weet inderdaad precies waar ze mee bezig is: mensen pakken op hun kwetsbaarheden.
Dit alles is inderdaad gewoon voer voor TO. Zolang er wordt gereageerd op haar zal ze doorgaan.
maandag 13 augustus 2018 om 13:10
Ah ok. Ik heb de indruk dat het gewoon iemand is die zich verveelt (al jarenlang met verschillende Nicks) niet perse een moeder van 2 kinderen. En zich blijkbaar vermaakt met al het gehap hier, volgens mij is dit precies de bedoeling. Ik kan het gewoon niet serieus nemen.Poppy_del_Rio schreef: ↑13-08-2018 12:56TO is hier al jaren bezig onder verschillende nicks. Echt grote bullshit haar verhaal dat ze niemand wil kwetsen, want er wordt haar al jarenlang verteld dat ze mensen kwetst met haar ge- en veroordeel. TO is niet dom en weet inderdaad precies waar ze mee bezig is: mensen pakken op hun kwetsbaarheden.
maandag 13 augustus 2018 om 13:11
EN: sommigen
Zelden zoveel eensgezindheid gezien. Er is echts iets fout in jouw communicatie Ikigai, maar het is veel positiever om je kop in het zand te steken natuurlijk. Zo begrijp ik best hoe je leven zooooo fijn
maandag 13 augustus 2018 om 13:16
Precies dit!watdachtjehiervan schreef: ↑13-08-2018 13:07En die mensen laten zich pakken. Door een totale vreemde. Iemand die ze zelfs nog nooit gezien hebben. Iemand op een forum. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Dit alles is inderdaad gewoon voer voor TO. Zolang er wordt gereageerd op haar zal ze doorgaan.
maandag 13 augustus 2018 om 13:26
Dit soort reacties vind ik mss nog wel irritanter: kijk mij eens de wijste zijn, ik laat me niet uit mijn tent lokken.watdachtjehiervan schreef: ↑13-08-2018 13:07En die mensen laten zich pakken. Door een totale vreemde. Iemand die ze zelfs nog nooit gezien hebben. Iemand op een forum. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Brrrrr. Zo'n Ikigai trapt mensen echt op hun ziel. Vaak op een manier waarop mensen dat irl ook al vaker hebben meegemaakt. En dan hoop je zo iemand te kunnen laten inzien wat haar posts bij anderen teweegbrengen.
Als je iedereen die dingen niet snapt gaat negeren verandert er nooit wat.
Maybe success just isn't your thing.
maandag 13 augustus 2018 om 13:38
Heeft niks met de wijste zijn te maken. Eerder met het nuchter bekijken van de online wereld.Solomio schreef: ↑13-08-2018 13:26Dit soort reacties vind ik mss nog wel irritanter: kijk mij eens de wijste zijn, ik laat me niet uit mijn tent lokken.
Brrrrr. Zo'n Ikigai trapt mensen echt op hun ziel. Vaak op een manier waarop mensen dat irl ook al vaker hebben meegemaakt. En dan hoop je zo iemand te kunnen laten inzien wat haar posts bij anderen teweegbrengen.
Als je iedereen die dingen niet snapt gaat negeren verandert er nooit wat.
Ik snap echt niet hoe je je op je ziel kunt laten trappen door een fictief persoon. Dat zegt in mijn ogen heel veel over jezelf. En dat je Ikigai in wil laten zien dat ze mensen zou kunnen kwetsen dat kan ik me nog ergens voorstellen. Maar toch geen 40 pagina's lang? En dit is niet het eerste topic waarin dat geprobeerd wordt.
Als je hier zo op in kunt gaan vraag ik me af hoe je in het echte leven staat. Het lijkt me dat je een heel zwaar leven hebt als je hier al zo van onder de indruk bent.
maandag 13 augustus 2018 om 14:01
Ik vind het inderdaad ook wel bijzonder dat volwassen vrouwen zich zo laten kwetsen door zomaar iemand op een forum. Hoe gaat dat dan in het echte leven, voel je je daar ook constant gekwetst?
Ik heb in elk geval al veel geleerd van dit forum, namelijk hoe ongelooflijk gevoelig sommige onderwerpen (overgewicht/ onvruchtbaarheid) liggen bij sommige vrouwen. Ik zal er rekening mee houden, zowel hier als irl.
Ik heb in elk geval al veel geleerd van dit forum, namelijk hoe ongelooflijk gevoelig sommige onderwerpen (overgewicht/ onvruchtbaarheid) liggen bij sommige vrouwen. Ik zal er rekening mee houden, zowel hier als irl.
maandag 13 augustus 2018 om 14:10
Mensen posten op het forum wel eens waar ze mee zitten. Als iemand zoals jij dan gaat zitten zieken en treiteren dan kwets je ze. En dat doe je zo ik lees al jaren.Ikigai schreef: ↑13-08-2018 14:01Ik vind het inderdaad ook wel bijzonder dat volwassen vrouwen zich zo laten kwetsen door zomaar iemand op een forum. Hoe gaat dat dan in het echte leven, voel je je daar ook constant gekwetst?
Maar jij hebt het inlevingsvermogen van een ingedroogde wortel. Dus dat kun jij je niet voorstellen.
Sneuneus.