2 uurtjes voor mezelf, wat doen?

19-01-2022 20:39 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen nemen m'n ouders de kinderen mee, ze zijn zo'n 2 uurtjes weg. De kinderen zijn een peuter en een baby en ik heb mijn handen er wel vol mee op de dagen dat ik thuis ben en vriend op zijn werk is.

Ik zit nu te denken waar ik deze 2 uren voor mezelf aan zal besteden.
Aan de ene kant wil ik nuttige dingen in huis doen omdat ik nu even de gelegenheid heb. Sinds de geboorte van de tweede is het huishouden nou niet echt wat het geweest is. Vooral het hoognodige gebeurt, de rest een stuk minder. Zo kan de eerste verdieping wel een schoonmaakbeurt gebruiken bijvoorbeeld.

Aan de andere kant denk ik, hoe vaak komt dit voor, dat ik het huis echt even helemaal voor mezelf heb. Dus heb ik de neiging om gewoon lekker te doen waar ik zin in heb, echt even tijd voor mezelf. Netflixen, boek lezen, nagels lakken, of waar ik ook maar zin in heb.

Wat zouden jullie doen?
Een dutje
Alle reacties Link kopieren
Niets.
Alle reacties Link kopieren
Doen waar je zin in hebt!!!!!!!

Iets nuttigs doe je al de rest van de tijd namelijk!

2 uur jezelf eens horen denken is goud waard.

Haal ook lekkers in huis, dat je ongestoord op kunt eten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Het leven of vrije tijd hoeft niet alleen maar nuttig te zijn. Ga vooral iets doen wat je leuk vindt en geniet er van.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden zou ik nuttige dingen gaan doen. Nu lekker mealpreppen (hobby), netflixen met iets lekkers, nagels lakken, zeer uitgebreid douchen en maskertje enzo, breien, even alleen naar de winkel of kledingwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een half uur kindloos yes!!!! onder de douche gaan staan, en daarna de andere anderhalf uur terug mijn bed induiken hahah. Lekker toch. Dat huishouden en nuttig maken allemaal heel leuk maar over drie weken ziet het er weer hetzelfde uit.
Zonde van je twee kindloze uurtjes .. lekker relaxen mama!
Echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker languit op de bank gaan liggen, Netflix kijken en een dutje doen. En laat voor je bovenverdieping iemand langs komen, een andere keer. Al is het maar eenmalig, lief zijn voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik neig ook vaak naar het nuttige maar van het niet-nuttige word je zoveel gelukkiger!
Laat de nuttige taken dan wel echt los, denk niet overmorgen: had ik toch maar….want dan schiet het zijn doel voorbij. Die nuttige taken kunnen dit jaar nog 344 dagen en 22 uur :)
biekoe wijzigde dit bericht op 19-01-2022 20:48
Reden: Spelfout
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral niets nuttigs doen.

Even een aanvulling want voor jezelf zorgen is natuurlijk ook heel nuttig.
Alle reacties Link kopieren
En kijk niet raar op wanneer ontspannen niet lukt om dat je niet meer weet hoe je 'uit' moet staan.
Laat je niet in de stress schieten maar accepteer dat als feit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Iets voor jezelf doen. Die schoonmaakbeurt kan toch ook een keer als je vriend thuis is en hij beneden bij de kinderen is? Of jij en dat hij het boven schoonmaakt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ff lekker het dorp of de stad in.
Alle reacties Link kopieren
Slapen.
Alle reacties Link kopieren
Niets bedenken. Gewoon doen wat in je opkomt. En komt er niets op is dat ook prima. Doe je 2 uur niets
Alle reacties Link kopieren
Naar de kapper, douchen of slapen. Het liefst alle drie tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus echt niks nuttigs gaan doen. Bij zulke klussen komt van het een meestal het ander en voor je het weet heb je veel meer werk dan je in 2 uur kan doen. Ik zou zelf in bad gaan, met wat lekkers te eten en drinken en een leuke film erbij aanzetten op de ipad. Maskertje op je snoet, lekker badschuim, Heerlijk!!

Maar hoe dan ook, geniet ervan!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou wat nuttigs doen, en dan relaxen. Eerst een uurtje opruimen of een kutklusje dat je al heel lang voor je uitschuift doen. En dan lekker met een traktatie naar keuze op de bank een boek lezen of serie kijken. Kunnen je ouders niet wat langer wegblijven met de kinderen? Twee uur is net niet genoeg om je volledig op te laden. Drie of vier uur zou lekkerder zijn.
Ik doe dit ook altijd, bedenken hoe ik mijn tijd het meest optimaal kan gebruiken en heb geleerd dat mediteren mij het meeste ontspanning geeft. Ik ben helemaal geen meditatie persoon, maar ik zoek altijd een fijn filmpje op youtube, 15 minuten oid.

Na dat filmpje ben ik al zo veel meer uitgerust/ontspannen/hoofd leeg dat ik veel meer van de andere tijd kan genieten.

Oh en blijf in (enigszins) opgeruimde ruimtes, bij mij gaat het altijd echt heel erg kriebelen als ik door een onopgeruimd huis loop. En blijf niet hangen in je telefoon !

Even lekker een winkel in vind ik ook heel fijn!

Dus hier: mediteren, winkel in, tijdschriftje/krant lezen met een lekker kopje thee.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gestoord als je iets nuttigs gaat doen
Alle reacties Link kopieren
Shoppen voor jezelf en dan niet online shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
19-01-2022 20:53
En kijk niet raar op wanneer ontspannen niet lukt om dat je niet meer weet hoe je 'uit' moet staan.
Laat je niet in de stress schieten maar accepteer dat als feit.
Hahaha, ja dit ook… Mijn man had zich vorige week voorgenomen om de hele week te koken (meestal wisselen we af of samen, maar hij werkt de hele week thuis) omdat ik de hele week op kantoor zou zijn, en dat voelde toch raar, als ik dan thuiskwam dan “moest” ik niets… heel gek. Ik weet hoe dat voelt dus.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Slapen, Netflixen, de snoepkast leeg-eten zonder dat de kinderen het zien of de muziek loeihard zetten en meebrullen (verwittig de buren effe!).

Of een combinatie van alles.

Dat nuttige kan een volgende keer wel weer.

Of ik zou een vriendin uitnodigen. Zonder kinderen rondom je.
(Jammer dat de horeca nog dicht is.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen de kinderen nog klein waren en ik ook zo'n momentje had naar de kringloop gegaan.
Daar moet je natuurlijk wel van houden, haha, maar gewoon wat rondscharrelen of er nog een "schat" te vinden was, in mijn eigen tempo en zonder constant op te moeten letten vond ik heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven