2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Rossia veel plezier vanmiddag!

Teddy hoe was je ontbijt? Hoe zijn de weersverwachtingen voor de rest van de vakantie? Blijft het zo lekker?

Vanavond gaan wij het bruidspaar en de rest van de familie ophalen van Schiphol. Ik ben zooo benieuwd hoe ze het hebben gehad.
Leuk Mimpje, spannend!!
Missc wat doe jij hier nog, moet je niet aan de puffff puffff?
nee sorry Mimpje, er valt ff niets te puffen.
Oh ik lees nu pas je laatste twee berichten, sorry! Nou dan maar aan de poets, als je moeder het zegt....
Moeders raad is wijze raad?? Als je je nesteldrang moet kwijt moet kun jij mijn raampjes ook wel even lappen hoor. Badkamer heeft ook een schrobbeurt nodig oh en Rossiaman klaagde vanmorgen dat hij geen sokken meer had, dus donkere was mag ook hihi!!

Ah oke, ik ga even kijken op de site, want jij was daar heel enthousiast over he.

Mimpje wat leuk! Veel plezier straks, ze hebben het vast leuk gehad. Waar blijven eigenlijk de foto's van mini in zijn bijzondere shirt?
Missc ik heb hier ook nog wel wat nesteldrangklusjes hoor! Al is Rossia misschien wat handiger, dan kan je snel naar huis als het nodig is....
Meiden, echt ontzettend lief om jullie huizen aan mij beschikbaar te stellen, maar ik ga hier maar even aan de gang
Ola! Daar ben ik dan, even snel clandestien in de pauze. Wat erg zeg, deze loophole in de internetbeveiliging! Via mijn favorieten en dan de items waar ik het laatst gereageerd heb, blijk ik dus bij dit topic te kunnen komen!

Teddy ! Wat klinkt dat goed zeg, je vakantie... en wat een superfoto op de mail! Wel vervelend van het slapen, hoop dat dat snel wat bijtrekt. Prettig dat je gewoon af en toe bij kunt lezen, zeker in deze spannende tijden met MissC!

Rossia, de hechtingen moeten er vanzelf uitgaan. Of, zoals mijn gyn zei "je kan ook zelf met een spiegel erbij een beetje gaan peuteren". Nah.... ik wacht wel even

MissC, ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat en wat het gerommel precies betekent. Bij mij leverde het gerommel zomaar flink ontsluiting op, ik hoop zo dat dat bij jou ook geldt!! Kan me je angst voor de bevalling levendig voorstellen, maar even heel makkelijk gezegd: het kind moet er toch uit en hoe de bevalling ook verloopt, je kúnt dit gewoon. Echt waar. Dus probeer niet te veel energie te stoppen in vooraf piekeren er over (mocht je dat doen), want je kunt toch niet voorspellen hoe het verloopt!

Zo, kolven vandaag ging weer slecht. Afgelopen tijd ging het juist tamelijk goed maar nu weer een dipje. Deze week kolf ik nog volledig, vanaf volgende week (mini is dan 5,5e maand) ga ik 's middags niet meer kolven. Ben erg benieuwd of dat makkelijk gaat of dat ik toch veel stuwing krijg. Ik tel echt af, eerlijk gezegd! Al kan ik me levendig voorstellen dat het échte afbouwen, en dan vooral die laatste voeding, voor tranen zal zorgen zoals Ellein ook schreef. Maar goed, zo ver is het nog niet.

Oke, snel boterhammen weggewerkt, nu vergadering voorbereiden.
Michigan, jij grote stoutert!! Euh nee, ik zou die hechtingen ook even laten voor wat het is.

Balen dat het kolven vandaag even wat minder ging. Toch wel heel spannend dat afbouwen en de laatste voeding, maar ja, dat duurt nog heel even en daarna gaat er vast weer een hele andere wereld voor je open!

Kun je eigenlijk ook borstvoeding geven zonder kolven??
Missc, blingdekabling in huize Missc? Spannende dagen voor jou zeg. Bij ieder pijntje denk je zeker: zou het dan nu echt beginnen? Afwachten sucks

Michigan, balen dat je slecht kolft. Ik ben ook benieuwd hoe het volgende week met het afbouwen bij jou gaat. Ik vond de hele middag zonder voeding al zooooo ontzettend veel "lucht" geven. Ben je niet bang dat ze op je werk kunnen zien wat jij typt? En ik zou die hechtingen ook maar fijn vanzelf laten oplossen. Brrrr, alleen het idee al dat je ze er uit gaat peuteren.

Mimpje, ik ben ook wel benieuwd naar die foto's!

Rossia, je kunt wel alleen bv geven en dan niet kolven, maar dat betekent wel dat je altijd je ukje bij je moet hebben op het moment dat hij honger heeft. Best lastig als je weer moet werken. Je borsten staan anders echt op springen als je een voeding overslaat en je productie kan er dan ook snel van teruglopen. Kolven is niet echt relaxed, maar soms wel noodzakelijk.
Aha Ellein bedankt. Ik had zelf in gedachten om bv te geven (indien mogelijk) en dan te stoppen met bv als ik weer ga werken. Dan heb ik 3 maanden bv gegeven en volgens de boeken lang genoeg voor de allergieen etc. etc. Of ben je dan een hele boze en slechte moeder. Dat kolven lijkt mij namelijk echt een drama!
Rossia je bent dan een verschrikkelijk ontaarde moeder. Hoe durf je er überhaupt al aan te denken....ga je schamen!!

Ik ben een nog veeeel slechtere moeder, dat snap je dan wel he.

Wie weet ben jij na die drie maanden net zo fanatiek als Ellein, Michigan en Vera en wil je helemaal niet stoppen. You never know.

Ellein en Rossia ik ga mijn best doen op de foto's, zal anders wel even een linkje op de mail zetten.
Rossia, dat gaat prima hoor! Elke dag die je geeft is toch mooi meegenomen? En er is natuurlijk een prima alternatief. Mijn insteek was vooraf dezelfde, ik moest niet aan kolven denken. Maar goed, toen puntje bij paaltje kwam wilde ik nog niet afbouwen en tja, dan is kolven dus de enige oplossing. Ik zou niet teveel vooraf bedenken hoe je het wilt doen en gewoon lekker zien hoe het loopt! Bij mij was de stimulans wel erg aanwezig door mijn eigen astma/stofallergie/eczeem en dan wordt 6 maanden aangeraden, zodoende.

(Neeneenee ik lees niet mee hoor.... Gauw weer verder want tja, Ellein, ik heb geen idee of 'ze' dat kunnen zien maar ik hoop het niet natuurlijk!)
hahaha Mimp, nee, hoor je bent geen slechte moeder. Je hebt het toch hartstikke goed gedaan. Gaat het nu goed met de reflux eigenlijk?

Michigan, aan het werk!!!! Dat is ook zo natuurlijk. Je kunt je van te voren een hoop bedenken, dat misschien helemaal niet aan de orde is.
Bonjour

missc het voorwerk is begonnen! En ga alsjeblieft geen ramen wassen of andere dingen schrobben, je hebt je energie hard nodig als het zover is. Dus hup, theepot aan, koekjes op een schaal, notting hill in de dvd speler en ontspannen maar.

Ik moest echt even snel weer inloggen hier hoor. De overbuurman werd gebeld vanuir nederland dat zijn broer vader was geworden. Zijn reactie: echt? Nu al? Maar ze was toch pas volgende week uitgerekend? Ik was bijna geneigd om te vragen of het familie van missc was. Het was een meisje geworden trouwens.

Verder hier een regenachtige dag. Heb dus mooi mijn boek kunnen uitlezen. Heerlijk. Vanacht heeft mini in de wandelwagwn geslapen. Bedje is echt geen optie meer. Gillen! Vanmorgen in een opwelling een 1 persoonsbed met veel dekens, het campingbedje met daarin onze koffer zodat ze er niet uit kan rollen er tegenaan, een bedje gecreeert en dar bleek de oplossing! Vanmorgen 2 uur en vanmiddag al 3 uur zonder morren liggen pitten. Joepie! Dat biedt hoop voor vanavond.

Floortje hoe is je gesprek gegaan?

Michigan balen dat het kolven weer minder gaat.

Rossia ik heb slechts 9 weken bv gegeven en mini is hartstikke gezond. Dus voel je niet schuldig als je er mee wilt stoppen als je weer aan het werk gaat hoor. En zelfs zonder een druppel bv worden babies groot. Kijk maar naar mimpjes grote vent!

Het zonnetje komt weer door. Morgen de omgeving eens bekijken. Ik kom vanavond nog wel even kijken. Wil niets missen natuurlijk
Teddy, handig dat geimproviseerde bedje. Goh, toch gek dat mini niks van het campingbedje moet hebben. Waar zal dat aan liggen? Geniet lekker van het zonnetje. Het is hier ook heerlijk weer!

Floor, ik ben ook benieuwd naar je gesprek! Echt superspannende en superstoere plannen hebben jullie.

Rossia, je bent nu al een ontaarde moeder . Jouw insteek had ik ook, en toen werd ik ineens retefanatiek. Dus begin er maar mee en dan zie je vanzelf hoe het loopt. Loopt het goed, dan loopt het goed, zo niet dan wordt jullie uk ook wel groot hoor. Geen probleem!

Mich, en weer aan het werk . Wel gezellig hoor dat je ook een mee kunt schrijven op de werkdagen. Ik heb niet zo'n volle agenda deze week dus ik doe ook lekker mee.

Mimpje, heb je al wat op de mail gezet? Dan ga ik even kijken.

MIssc, luister maar goed naar Teddy, op de bank, thee en chocola, of koekjes, Notting Hill erin en wachten tot de baby komt .
Wat een gezelligheid hier op de anders zo rustige maandag!

Michigan, balen dat t kolven niet lekker loopt. Nog even he... Vandaag toch nog een productieve dag gehad wat werk betreft?

Rossia, aan jou vraag ik dat maar niet

Ellein, is jouw baassie alweer terug trouwens? Is het nog steeds zo hectisch?

Teddy, klinkt als een goede oplossing dat gebarricadeerde 1-pers bed. Anders worden het lange weken daar op de camping..

Enne, nee, mijn zwager is wel op vakantie maar zit in Azie (en gaat zeer waarschijnlijk de geboorte van zijn nichtje/neefje missen want komt nog lang niet terug.)

Hier is het nog relatief rustig. Heb even wat gestofzuigd en kleine dingetjes gedaan. Verder lekker op de bank liggen lezen. Af en toe een flinke kramp, maar stelt niet veel voor. Ik hoop echt Michigan dat dat me stiekem al wat ontsluiting oplevert, maar nogmaals: ik durf me niet rijk te rekenen.
Teddy, wat goed dat jullie geimproviseer mee werkt aan betere slaapjes van mini. Ik hoop dat ze vannacht daar ook lekker slaapt. Jammer van de regenachtige dag. Ik stuur een zonnetje voor morgen naar jullie toe.

Ellein, prettige zo'n niet zo'n volle agenda. Kun je gezellig meekletsten.

Missc, rommelt dus nog lekker door daar. Missc-man heeft alle offertes nu de deur wel uit , dus het kan nu echt beginnen. Ik ben trouwens best productief geweest voor mijn doen voor een maandag.... !

Floortje, ben ook nieuwschierig. Kom je gauw vertellen hoe het is gegaan?

Nog een half uurtje bikkelen....
hoi meiden,

even snel een berichtje van mij, heb helaas niet genoeg tijd om op iedereen te reageren.

Vandaag een heel prettig gesprek gehad waarin de meeste van mijn vragen beantwoord zijn. Naar aanleiding van het gesprek heb ik besloten hiermee door te gaan!!! Dus nu is alles naar het betreffende land gestuurd en is het afwachten wat zij ervan vinden. Hier vonden ze mijn cv zeker voldoen dus dat komt denk ik wel goed. Hierna volgt een gesprek in Nederland, persoonlijk of via de telefoon (video-conference). Ik hoop dat het allemaal een beetje snel gaat want ohhhh ik wil dit echt graag!

Ik word daar echt de dorps-vroedvrouw in een klein plaatsje, lijkt me helemaal super, helemaal wat ik leuk vind!

Er zijn niet heel veel gegadigden, ik was de eerste die een gesprek had en ook de eerste waarvan de cv doorgestuurd wordt enzo. Laten we hopen dat het ook niet al teveel worden. Ze hebben 4 verloskundigen nodig!

x Floortje

ps ik kom morgen even terug om iedereen even te beantwoorden. Maar dit even snel

Missc als het doorzet.... Succes!

Michigan, ik heb geloof ik 2-3 weken wat kramp gehad, daarna af en toe rondom de menstruatie, alleen verloor ik dan geen bloed. Wel slikte ik er af en toe een pijnstiller voor maar echt maar heel af en toe.
Dat klinkt heel positief Floortje, geweldig wat spannend!!! Ik hoop op spoedig positief nieuws voor je. Geniet lekker van je avond na zo'n spannende dag.
Was ik weer even. Moest toch boodschappen doen...

Floortje dat klinkt superpositief. Wauw gaaf hoor als het lukt. Enig idee wanneer je wat hoort?

Onze franse buren hebben een zoontje van net 1 denk ik en mama doet alles. Papa is de hele dag op pad en als ie thuiskomt kijkt ie niet naar het jochie om. Zo zielig. Net was het ventje helemaal enthousiast dat papa er was. Rent naar hem toe en papa loopt hem zo voorbij. Ach gut... Na een kwartie nam ie het ventje toch op schoot voor hooguit 5 minuten. Toen ging ie zwemmen. Vond het echt zielig. Blij dat teddyman het anders aanpakt
Dat klinkt echt ontzettend sneu voor dat kind Teddy, en voor mama ook. Wat bezielt zo'n man he, je zo egoistisch op te stellen. Is toch juist leuk dat je dan de tijd hebt om tijd met je kind en gezin door te brengen?

Hopelijk hebben jullie morgen weer een zonnige dag. Hier regent t nu ook, eindelijk! Goed voor de tuin.
Meiden, de krampen + harde buiken zijn weer terug. Nog zeer onregelmatig hoor en niet altijd erg pijnlijk, maar toch. Ik ga de laptop uitgooien, Spoorloos kijken en dan lekker slapen. Wordt vervolgd, doeg!
Missc, zet um op meid! Pfffff pfffff pffffff heer-lijk-hel-der-hei-ne-ken

Floor, wauw wat positief zeg! Ik duim voor je dat dit wat wordt. Zou toch echt een superervaring zijn en een mooie manier om te sparen voor de echte plannen.

Teddy, wat zielig voor je buurjongetje. Ik snap dat ook niet goed. Vriendlief doet tegenwoordig kruipspelletjes met uk. Wie het snelst kan kruipen. Uk moet dan zo hard lachen, echt geweldig om te zien. SUcces voor vannacht alvast! Hopen dat mini weer lekker slaapt in haar nieuwe grote bedje.

Rossia, productieve dag dus? You go girl! Hoe was het vanavond? Heerlijk genoten ?

Fijne avond allemaal!

Ik heb trouwens net op mp een bod gedaan op een loopding voor uk. Zijn zo duur in de winkel. Heb eigenlijk nog weinig via mp gekocht maar dit leek me een goed idee. Afwachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven