2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Nee, een eisprong denk ik niet, dan zou het eitje wel heel laag zitten, haha. Het zit echt in mijn lies en been.

Is ukje al wakker?
Hoi meiden,

Rossia lekker aan het genieten daar? Ben helemaal niet jaloers hoor

Jobje fijn dat dag 2 op het kdv al beter ging. Teddy en Michigan hadden het ook al gezegd, maar als je kindje naar het kdv gaat dan loopt ze sneller een virusje op. En een verkoudheidje lijkt altijd veel erger dan dat het is. Bij een verkoudheid zwellen je slijmvliezen op en bij baby`s zijn die net zo groot als bij volwassenen, niet zo gek dus dat zo`n kleintje er heel zielig uitziet. Wat gek van die pijn in je lies, ik hoop dat het niks ernstigs is.

Teddy meisje is dus weer helemaal terug in haar ritme. Mooie foto`s weer op de mail. Jij gaat echt elke week zwemmen of niet? Wij hebben het allang alweer opgegeven, het was elke keer net in haar slaaptijd.

Michigan wat een ziekeboeg bij jou. Als je het niet vertrouwd met mini gewoon naar de ha. Heb je verhaal gelezen op de mail maar nog niet beantwoord. Misschien dat een goeie chick flick ook leuk is voor het pakket.

Ellein wij willen ook naar 1 slaapje maar tot nu toe is het nog niet gelukt. Ze is dan zo moe tijdens het eten van een broodje dat ze vervelend wordt en niet meer wil eten. We proberen nu het ochtendslaapje steeds korter te maken.

Floor kan me voorstellen dat je niet staat te springen om gezellig een weekendje weg te gaan met je schoonfamilie. Je hebt helemaal gelijk dat je niet meer over je heen laat lopen. Hoop dat het toch een gezellig weekend gaat worden, misschien kan je je af en toe terug trekken .

Wij zijn ons ook klaar aan het maken voor het familieweekend. We gaan naar het zuiden, ben erg benieuwd of uk zo`n heel weekend vol drukte overleefd.
Jobje, wat zei de huisarts?

Angel, fijn weekend!

Uk heeft geslapen van 12.40 tot 15.05! Denk dat het voor vandaag voldoende is. Heb heerlijk met een boekje op de bank gezeten net (wel na het poetsen natuurlijk). We zullen zien hoe het vanavond gaat. Wel is er een tandje doorgekomen, misschien dat hij daar ook last van had (en dat de heftige poepluiers weer even voorbij zijn )
Fijn dat uk weer wakker is en ik denk ook wel dat ik dan weet waar die vieze luiers van zijn ; )

Nou, ben net terug van de dokter en het is een ontsteking van het heupgewricht. Als het maandag nog niet minder is geworden moet ik een echofoto laten maken om te kijken of er vocht in zit. Verder kan ik alleen pijnstillers slikken en veel rusten.

Het komt vaker voor als je een virusje hebt en ik ben ook best wel grieperig dus dat kan kloppen. Ga nu even op de bank liggen, want het doet echt pijn.
jobje wat een ellende zeg die onsteking. klinkt pijnlijk. sterkte ermee

ellein de boosdoener van de heerlijke luier is dus een tandje? lekker slaapje heeft uk gedaan. al is dat hier dagelijks aan de orde.

angel ik ga inderdaad elke week zwemmen, al sinds ze 3 maanden is en we vinden het allebei geweldig. meestal slaapt ze 'smorgens nog een uurtje en dan na het zwemmen nog 2 a 2,5 uur. gaat prima.

veel plezier dit weekend.

ik heb nieuw haar! ben er zo blij mee. er zijn flink wat lagen in geknipt waardoor mijn krullen weer helemaal terug zijn en ik heb een mooie schuine lok. Lijk op mini nu. hihi de lengte is niet veel afgegaan. cm of 10. mini vond het allemaal maar interessant. toen ze mijn haar gingen wassen lag ze op mijn borst met haar handjes in het water te spetteren en tijdens het knippen zat ze naast me in haar wagen. vooral de fohn was een succes, verder vanmiddag nog even op het terras gezeten. was lekker in het zonnetje. mini heeft genoten van een paar hapjes slagroom van de chocolademelk. jammie
Kort berichtje, wel bijgelezen maar zit in auto onderweg naar schoonouders dus via telefoon en dat typet toch minder handig...

Jobje, wat vervelend van je heup! Bij mij is dat door de BI ook steeds licht ontstoken, dus heb wel een klein idee hoe het voelt. Maar zoals jij het beschrijft is voor mij gelukkig alweer even geleden. Hoop voor je dat het snel minder wordt! Helpen de pijnstillers een beetje?

Floor, succes dit weekend! Laat je niet kisten he?! Mss kun je eens voorzichtig ter sprake brengen dat je die opmerkingen niet leuk vond?!

Ellein, ik zit weer eens in de auto op weg naar jouw dorp. Wie weet kunnen we morgen even zwaaien. Of ben je van plan de hele dag binnen te blijven?

Teddy, ben benieuwd naar je nieuwe coupe! Leuk dat mini het zo gezellig vond!

Goed, ben dit kleine toetsenbordje wel weer beu, dus reageer even op de rest als ik weer op een computer kan.
Meiden, ben ik ook weer even. Hier loopt het sinds enkele dagen even niet zo lekker. Meisje is regelmatig erg over haar toeren en slapen (m.n. overdag) is een drama. Alsof ze zichzelf enorm in de weg zit. Gelukkig slaapt ze 's nachts erg goed, zodat we toch enigszins uitgerust opstaan. Ze is nog iets verkouden, maar heeft er vrijwel geen last van. Mijn keelpijn is ook in een klein verkoudheidje overgegaan, maar t gaat redelijk.

Ga toch even een osteopaat zoeken om haar te laten checken, want het inbakeren maakt haar op dit moment meer nijdig dan ontspannen.

Ik ga weer lekker mijn bedje in.

Een dikke knuffel voor iedereen, succes met de mopperige kindjes en schoonfamilie en ohja, de hitte!
missc

misschien is de ostheopaat wel een goed idee.
Hee meiden! Ik heb even een avondje flink lui op de bank gehangen. Ik ga morgen weer bijlezen en reageren (als ik tijd heb, nogal een druk programma...) en anders overmorgen. Ik zet nog even snel wat foto's op de mail en dan ga ik lekker mijn bed in.
Hier nog een mini die dus duidelijk niet in zijn hum is. Gisteren verhoging en 3uur aan een stuk gehuild. En mini huilt anders echt nooit. Nu om 7uur krijsend wakker geworden. Voor mini echt heel vroeg. Gelukkig nu wel rustig aan het spelen. Ach, we zijn ook niks gewend met onze mini :-)

Hoe is het met alle andere mini's?
Nou OGG, mini hier is ook nog steeds zielig. Vannacht ook weer een uur gehuild. De verkoudheid lijkt af te nemen, maar de temperatuur blijft aan de hoge kant (gisteravond 38.3) en ze heeft extreem luieruitslag, toen nu toe had ze hele gave billen maar nu, echt, de blaren staan er letterlijk op, het is helemaal stuk. Ik heb zó met haar te doen! Vannacht waren het echt dikke dikke tranen Vervelend dat jouw uk nu ook uit zijn doen is, er heerst kennelijk echt iets he?

Er staat me bij dat Angel-girl ook een keer extreem luieruitslag gehad heeft: Angel, wat heb jij toen gedaan? Hoop dat je een geslaagd familieweekend hebt!

Vera, wat is je meisje mooi! Leuk al zo lekker winters!

MissC, hier goede ervaringen met de osteopaat, ik hoop dat het jou ook verder helpen kan!

Jobje, een ontsteking in je heupgewricht, dat klinkt echt NIET fijn. Sterkte!!

Ellein, ben benieuwd hoe jouw nacht was en of de andere aanpak met slapen zijn vruchten heeft afgeworpen.

Teddy, klinkt leuk je nieuwe haar, kom maar op met de foto's!!

Ik heb trouwens gisteren enorm geshopt. Goed geslaagd! Vooral voor uk leuke nieuwe kleren gekocht, veel van 62 moest nu echt de kast uit en er waren ook wat meer winterse kleren nodig. Heb trouwens leuke dingen gevonden bij C&A, was ik nog niet eerder geweest maar o.a. echt een leuke stoere ribbroek voor haar gekocht. Het pakje bij de H&M was er helaas niet meer in de juiste maat maar ik ga komende week nog even dichter bij huis de stad in dus wie weet. En anders online. Ook het pakketje is goed gelukt denk ik, dank voor jullie tips en de lieve woorden op de mail!!

Goed, ga nu even in beweging want we hebben een volle dag voor de boeg. Fijne dag allemaal!
ach ik heb zo te doen met alle zieke mini's. Was het niet mini-maki die zo'n last had van luieruitslag?

michigan, misschien is een telefoontje naar de huisarts toch niet zo verkeerd. misschien is het wel een bekende combi.

hier ook weer een paar keer uit bed geweest vanacht, maar ze heeft verder heerlijk geslapen. gisteravond is teddyman op kraambezoek geweest bij een jongen uit z'n voetbalteam. kindje is 3 maanden en ze is alweer zwanger. ze dachten dat dat niet kon zo kort na de bevalling. ?????

C&A is af en toe best leuk inderdaad. voor de hele kleintjes niet, maar vanaf maat 68 hangen er best leuke dingen. ik koop heel veel bij de zeeman of de wibra. lekker goedkoop en nog heel leuk ook. en er komt nu eindelijk een H&M voor kids in de stad hier. ze zijn nog druk aan het slopen en bouwen dus duurt nog wel even, maar het moet eind van het jaar openen.

ga voor onze klauterkabouter eens een fruitprutje maken. Ze hangt aan de rand van de box, ze heeft nijntje door de spijlen geperst, maar die heeft het overleefd, want ze ligt te zingen op de grond.
klauterkabouter wat klinkt dat lief!

Zit nog even te googelen en zie op internet vaak de tip om maizena op de kapotte billen te strooien. Hmmm misschien ga ik dat nog wel even proberen. Ik twijfelde inderdaad of het mini-Angel of mini-Maki was!

Vergeet het te melden maar ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de HA hoor! Moet maandagochtend weer bellen en dan langskomen als het nog niets minder wordt. Het klinkt als een 'pech-combinatie' van een doorbrekende boventand en een stevige verkoudheid/virusje maar dan zou het na het weekend toch echt wel een stuk minder moeten zijn.... Ik vertrouwde er steeds op dat het gewoon vanzelf over zou gaan maar ik moet zeggen dat ik daar langzaam maar zeker een hard hoofd in begin te krijgen!
Oh ja, iemand die ik ken is een tijdje terug bevallen... precies op de eerste verjaardag van haar eerste kind.... Moet ik dus echt niet aan denken!!!
quote:michigan schreef op 10 oktober 2009 @ 10:07:

Oh ja, iemand die ik ken is een tijdje terug bevallen... precies op de eerste verjaardag van haar eerste kind.... Moet ik dus echt niet aan denken!!!

Gaat je ook niet meer lukken denk ik !

Hai meiden,

Wat zielig al die zieke mini's hier ook nog steeds iemand in moppermodus. Volgens zit er een tandje aan te komen want meneertje heeft steeds vuurrode wangetjes en een klein beetje stukke billen. Verder hoest hij ook nog ontzettend. Zo sneu, maar ach hij slaapt s nachts gelukkig weer prima en ook nu ging hij ook blij naar bed.

T zal wel heersen denk ik. Sterkte allemaal en voor de kindjes.

Missc voor jou ook een hoop dat de osteopaat kan helpen.

Iedereen een fijne dag, wij hebben ook een drukke voor de boeg, straks even de stad in nog wat kleding voor mini aanschaffen ook al goed in maatje 68. En cadeautjes scoren voor aantal mensen. Dan vanavond uiteten met mijn familie. Mini gaat naar de buren en ze gaan proberen hem in eigen bed te laten slapen met babyfoon dan..best spannend!

Nou meiden dag dag!
Benk nog even. Mini moppert al de hele ochtend dus ik kom tot niks. Nou ja, nu ligt ze in bed te mopperen dus even achter de laptop.

Mimp, sterkte met de iets kapotte billen, ik hoop dat het bij 'iets' kapot blijft! En shop ze!

Weet je wat ik soms best jammer vind? Ik had me voor de geboorte van mini voorgenomen om heel makkelijk te zijn, haar snel bij een oppas te laten zodat Michman en ik samen uit eten konden, of haar een nachtje bij oma of opa te laten logeren. Het is er dus nog nooit van gekomen.... Mini heeft het gewoon nog steeds helemaal niet op vreemden. Naast mama mag nu ook papa haar naar bed brengen maar zodra er anderen bij zijn blijft het lastig. Oma kan haar nu wel uit een hysterische bui halen maar nog altijd haar dan niet weer helemaal happy maken en naar bed brengen blijft moeilijk. Kortom: ik doe het een oppas gewoon op dit moment niet aan om 's avonds op te passen, ik denk dat niemand daar gelukkig van wordt: de oppas niet, mini niet en wij ook niet

Goed, geen groot probleem hoor, dan gaan we nog even niet uit eten met z'n 2en, we hebben een heerlijk leven zo. Maar als ik dan nu Mimp hoor over de buren en de babyfoon en soms andere verhalen over feestjes dan denk ik wel: ja, zo had ik het ook voor me gezien! En dat gaat gewoon écht nog niet lukken! Is mijn mini nou zoveel lastiger/eenkenniger? Of doe ik moeilijk?
Ha voordeel is dat gedurende het typen van bovenstaand berichtje mini in slaap gevallen is
Oh ja, en uk heeft 3 opa's en bij alledrie moet ze even hard huilen. Bij de oma's pas na een paar minuten maar bij de opa's acuut. Hoe kan het dat een mini toch vanaf de geboorte af al zó 'eenkennig' (bij gebrek aan een beter woord) is? Ik verheug me niks op de échte eenkennigheid die vanaf 9 maanden moet komen....

He, ik heb een piekerdag geloof ik. Zal ik dan toch eindelijk weer eens ongesteld gaan worden??
Michigan grappig wat je beschrijft want ik had me juist voorgesteld dat ik mini altijd makkelijk mee zou nemen, en overdag ook lekker weg etc. Maar ik neem hem gewoon liever niet mee omdat ik weet dat hij het best in zijn eigen bedje slaapt. En ook overdag vind ik dat hij zijn rust moet hebben omdat de dagen dat ik werk al best hectisch zijn.

Mini is niet eenkennig, ik merk wel dat hij iets minder toegankelijk wordt voor vreemde. En als ze aan hem gaan zitten is hij gauw klaar, ook op schoot bij mensen die hij niet kent juicht hij niet toe.

En Michigan onze buren, die kent hij beter dan mijn schoonouders....

En nee je doet niet moeilijk! Iedereen , kind en mama, is gewoon anders. Gelukkig maar! En blijf je gevoel volgen dan is het belangrijkste.
Misschien een uitstraling? Of erg donker? Mini kan hier ook moeilijk wennen aan schoonvader, en ik geef hem geen ongelijk..... vervelend voor opa, maar kan er niets aan doen.
Mimp, dank voor je lieve berichtje. Het zit me kennelijk hoog want heb net even een minuutje hard gehuild. Ik wil gewoon mijn meisje weer vrolijk zien!
Ach lieverd dat begrijp ik maar al te goed. Misschien een tip voor de verkoudheidjes etc ik heb van vsm plantabioticum gekocht. Moet je maar eens op de website kijken.

Ik heb goede hoop dat het helpt.

En als ze zich weer helemaal fit voelt gaat het bij andere zitten misschien wel stukken beter!

zie nu pas je opmerking over je schoonvader

Dank voor je knuffel, had hem even nodig. Heb hem net in real life ook van Michman gehad. Hij zegt dat ik het te negatief zie omdat ik last heb van slaapgebrek. Hoe komt 'ie daar nou bij?? Eerst inderdaad deze dip maar te boven komen en dan zien we daarna verder. Misschien doet uk haar eenkennige fase gewoon wat eerder - ik hou maar even hoop...

Zal nog even kijken naar dat vsm spul, dank voor de tip.
Zo en dan nu al de wiedeweerga genieten van je welverdiende weekend!
Ga ik doen!!! Jij ook!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven