2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
the lake house...heerlijke film
Nou de patient zit heerlijk tv te kijken en vraagt om meer boterhammen dus ik denk dat het wel beter gaat.

Wij zijn ook uit de namen, geloof ik. Voor een jongen wel en meisje is nog enig twijfel.

Ach we hebben nog even gelukkig.
Is dat die met Sandra Bullock en Keanu Reeves?? Heb ik ook op dvd. Prachtige film.

Hahaha zuster Mimpje! Goed bezig.

Heb jullie namenmail gevonden en nog even gereageerd. Erg leuk allemaal.
jep that's the one!

oh ga even op de mail kijken.
Ik ook!
Vera, Michigan, Mimpje wat een toestand met de ziekenboegen. Ik hoop dat iedereen snel weer opknapt.

Vera, keuken soppen, je bent niet wijs! Ga lekker op de bank liggen en kijk of je ook een uurtje slaap mee kunt pakken.

Teddy, ik zie je al helemaal stuntelen met de buggy en de fiets .

Rossia, lekker een wasje aan het draaien of toch maar niet? Succes met de jetlag, niet leuk!

Michigan, hoe gaat het met mini? Ik hoop toch echt wat beter, dit ik ook niet leuk. En voor jezelf ook niet, wat een zorgen.

OGG, leuke zaterdagavondbesteding zeg ik

Ik heb in mijn uppie tv gekeken, vriendlief was naar de verjaardag van de buurman. Ik heb gespijbeld, gewoon even aan mezelf denken. Ben om 22.00 met een boekje naar bed gegaan en heb van 22.45 tot 7.45 geslapen! Jippie, voel me ook best fris vandaag. Vanochtend even gewandeld door het bos. Heerlijk. We zijn aan het overgaan op 1 slaapje voor uk. De ene dag wel, de andere dag niet. Hij trekt het niet iedere dag. Best fijn ritme ook. Kun je 's ochtends lekker wat doen en aan het eind van de middag ook. Hij tukt nu al bijna 2 uur, maar we moeten nog naar een verjaardag. Ach, we zien wel.
och man ellein wat een elllende die buggy. handig ding hoor, maar niet om achter op de fiets te doen... grrr...en dan mag je niet vloeken waar mini bij is. maar in je hoofd.....
Lijkt me fijn Ellein 1 slaapje. Wij zitten meestal nog op drie. Maar momenteel is meneer van de hazeslaapjes...jammer hoor.

Goed dat je aan jezelf hebt gedacht, een goede nachtrust doet een hoop he.

Veel plezier op de verjaardag.
oh Teddy zie het helemaal voor me, toch wil ik straks ook zo'n ding.

Ga denk ik ook voor een speciaal standaard op mijn fiets zodat hij stabiel kan staan....dat scheelt misschien ook weer.
Floor, je toekomstige thuis is op tv op 3!
Ellein, verstandig dat je de verjaardag van de buurman even hebt overgeslagen. Nog beter dat je ook zo goed geslapen hebt. Is het een leuke verjaardag geweest vanmiddag??

Teddy, is dat een speciale aansluiting voor de buggy op de fiets? Dan zou je toch zeggen dat het echt makkelijker moet kunnen.
ja een speciale buggydrager is dat rossia, heb ff gegoogeld vanmidaag en er zijn velen met mij die het een onding vinden

nu op de bank voor boer zoekt vrouw
Hey meiden,

OGG ja ik weet het ik heb ook gekeken!! Maareh voor wie zich nu ernstig zorgen maakt over mijn toekomst. Dit is de oostkust, erg onbewoond en erg gur. De zuidwest kust is echt stukken beter!

Teddy ik heb me vermaakt vandaag hoor, al had ik het ook erg gezellig gevonden als jij naar D gekomen was. Spannend trouwens dat de rubbertjes de deur uit gaan.

Rossia weer een beetje bijgekomen van de jetlag? Ik heb voor jou en voor OGG een vraag op de mail gezet!

verder heb ik nog niet heel goed bijgelezen. Hier gaat het wel ok, het is nog steeds heel erg spannend en afwachten maar we proberen positief te blijven.

x Floortje
Hee meiden, hier gaat het niet zo lekker. Mini is dus ook ziek. Ze heeft net al haar eten eruit gegooid. Ze lag met haar gezicht in het overgeefsel in bed te huilen. Zo zielig. Nu lekker terug in een schoon bedje. (Dan is trouwens die aerosleep wel heel handig! Hup, in de wasmachine en droger!)

Mijn ouders hebben hetzelfde gehad twee nachten terug. En Veraman dus afgelopen nacht. Ben benieuwd of het mij bespaard gaat blijven. Mijn buik doet wel pijn, maar dat kan ook van iets anders zijn....
het getsie vera, wat zielig. mini en veraman hebben elkaar aangestoken. hopelijk blijf je buiten schot. hoe voel je je nu?

michigan hoe is het met meisje vandaag? temp wat gezakt?

gorgi succes en plezier bii je controle vandaag

hier een goeie nacht gehad. mini werd wel om 6 uur wakker, maar ze was druk aan de klets, dus ben weer even ingedommeld.

Nu is mini naar de opvang en ik ga zo maar eens richting mijn werk. eens kijken in wat voor chaos ik terecht kom. Zal wel meevallen hoor...

Rossia, moet jij vandaag ook al weer aan het werk of mag je nog even bijkomen?

tot later
Hey meiden,

Even snel een vraagje, ik ben namelijk de aerosleep van mini aan het wassen en lees bij Vera dat hij in de droger kan/ mag?

Ik laat hem namelijk altijd gewoon drogen maar dat duurt wel een paar uur.

Op die van mij staat namelijk dat hij niet in de droger mag...is dat bij jullie anders?

X en tot later!
Vera, Michigan en Mimpje, wat een ellende zeg al die zieken...

Vera, Jobman en ik hebben ook buikgriep gehad. Volgens mij heerst het echt. Mini heeft het hier gelukkig niet gehad.

Mimpje, ik heb geen aerosleep, dus kan je niet helpen. Nog flink aan het verplegen vandaag?

Ellein, lekker dat je zo'n goede nacht had gehad!

En Teddy, is het een chaos?

Ik ben gisteren naar de sauna geweest met een vriendin. De sauna in Weesp. Kent iemand die? Was echt superrelaxt.

Ik was met de trein gegaan en realiseerde me dat ik twee weken voor mijn bevalling voor het laatst met de trein ben geweest en anderhalf jaar geleden voor het laatst naar de sauna. Dus het voelde echt als een uitje.

Vanmorgen bij het kdv buiten nog even met twee ouders gepraat en die vonden ook dat er wel erg veel gehuild wordt op de groep. Net alsof ze het niet helemaal aankunnen. Ze doen erg hun best, maar de kinderen vragen gewoon teveel aandacht. 1 van de ouders had haar kindje nu al opgegeven voor een gastgezin. Ik vraag me af of het overal zo is en zo niet, waar het dan aan ligt dat het zo'n beestenboel is daar...

Gelukkig heb ik mini lachend achter gelaten. Ze zat in haar wipstoeltje lief te lachen naar een huilend kindje. Ik hoor vanmiddag wel hoe het gegaan is.
Goedemorgen meiden, ben ik ook weer!!

Ga even bijlezen.. tot zo.
Zo zeg, wat een zieken dit weekend. Mimpje, Michigan en Vera, jullie zijn niet te benijden!!! En vandaag weer werken? Oefff... hoop dat de zieken snel herstellen en jullie ook je rust weer kunnen pakken. Dikke voor jullie hoor.

Rossia, welkom thuis! Gezellig dat je er weer bent, ben benieuwd naar je foto's. Trouwens, de blaasjes op haar lip blijken geen aften te zijn, maar zuigblaasjes volgens het cb. Ze lijkt er weinig last van te hebben, gelukkig.

Ellein, heerlijk zeg zo op tijd naar bed met een boek en dan zo'n lange nacht maken! Wij hebben gister ook even een stuk gelopen met mini in de buikdrager bij papa. Vindt ze momenteel fijner dan in de wagen.

Ze komt 's nachts meestal 1x voor een voeding, maar dat ligt ook een beetje aan hoe laat ze op de avond in slaap valt. Gister voedde ik haar om 21.00 u en sliep ze tot bij 5.00 uur door, een unicum! Vervolgens kwam ze vanmorgen weer om bij 9.00 uur. Een goede nacht dus!

Teddy, wat geweldig dat mini achter de loopwagen loopt! Dat soort ontwikkelingen kunnen ineens heel snel gaan he?

Floortje, ik zag jouw toekomstige land ook op tv en dacht wel 'jeetje, daar houd toch geen mens het uit!' Maar gelukkig zit jij dus aan de andere kant van het land.. Fijn dat er goed nieuws is, ik zal zo even de mail checken..

Jobje, wat heerlijk zeg, lekker eropuit met z'n 3-en pannenkoeken eten! Klinkt erg gezellig. Wat vervelend dat je onderbuikgevoel over het kdv ook bij andere moeders leeft. Mij lijkt een gastouder een goed alternatief, misschien ga ik het wel ernstig overwegen als er een 2e kindje zou zijn..

OGG, mag ik je al feliciteren?? Zal eens een kijkje nemen op de mail...

Goed, meisje is het nu echt zat in haar wiegje zo te horen, dus ik ga haar er maar eens uithalen..

Tot later, fijne dag allemaal!
Missc, wat fijn dat mini zo'n goede nacht heeft gemaakt.

Hoe laat voed je haar meestal 's nachts? Ik voedde mini meestal om 23 uur 's avonds en dan weer om 6 uur 's ochtends, maar nu slaapt ze gelukkig tot half 9/9 uur door.

1 van die ouders had haar ook voor een gastgezin opgegeven.

Wat bedoel je met als er een tweede kindje zou zijn dat je dan voor een gastgezin zou kiezen? Dat snap ik niet.

Ik zit ook wel over een gastgezin na te denken, maar ik hoorde gisteren van de buurvrouw dat bij haar kdv het wel heel rustig was, maar daar is een hele lange wachtlijst, maar ik sta daar wel ingeschreven. Maar het is dus wel per kdv verschillend blijkbaar.

Teddy, hard aan het werk? Rustig hier vandaag.
Hoi meiden,

hier is familie maki weer beter, hehee....

wat een zielige minis allemaal, beterschap kleintjes!!

Ellein, een slaapje nog. lekker!! wij hangen tussen twee en 1 slaapje in...ligt een beetje aan hoe druk het is geweest.

Mimpje, aerosleep gaat hier gewoon in de droger hoor, geen enkel probleem.

Nu even snel naar de mail wat een spannend nieuws staat er allemaal!!

dikke kus maki
Teddy, wel prettig om te horen dat je niet de enige bent die zo loopt te stoeien met dat buggyding!! Hoe is het met de chaos? Ik ben inderdaad weer hard aan het werk en hier is het wel lichtelijk druk nu. Post, mail van 2 weken vrij is altijd een feestje!!

Floortje, ik heb het niet gezien het programma! Nog spannend dus, hmmmm, laat al mijn werk nu vallen en ga direct beginnen met heel hard duimen. Kijk vanavond even naar je mail. Ben benieuwd.

Vera, wat een ellende die ziekenboeg. Rustig aan hoor, veel vitamientjes eten en hoop dat je bespaard blijft van de ellende!

Mimpje, sorry, geen idee.

Jobje, ik ben niet zo van de sauna, maar zo te lezen heb jij een relaxte middag gehad. Fijn dat je mini zo lachend hebt kunnen achterlaten. Neem aan dat ze je vanmiddag ook lachend ligt op te wachten.

Missc, wow wat een heerlijke schone slaapster. Voor jullie ook wel even prettig toch!

Maki, fijn dat bij jullie iedereen weer beter is!

Ellein, hoe gaat het vandaag??
Mimpje, ik doe hem niet in de droger. Maar ben een muts met wassen, dus ben geen goeie graadmeter hihi

jobje chaos valt mee hoor.

Wat heerlijk zo'n uitje zeg!

En wat het kdv betreft: ik zou me gewoon inschrijven bij diverse kdv's in de omgeving. Weet niet of dat er veel zijn. ga eens in de buurt kijken. Dan kun je vergelijken. Als er meer ouders zijn die klagen gaat er waarschijnlijk iets niet goed. Zijn het horizontale of verticale groepen? Wij hebben een horizontale groep met 2 leidsters op 9 kindjes. van 0 tot 1,5. Bij ons is het, voor zover ik kan beoordelen, ben er natuurlijk overdag niet bij, altijd vrij rustig en mini komt er altijd uitgerust en vrolijk vandaan.
Teddy, ik heb haar ingeschreven bij alle kdv's in de buurt, maar die hebben bijna allemaal 2 jaar wachttijd. Deze is pas sinds juni open, dus daarom hadden ze nog plaats.

Het is wel een grote groep, geloof 12 kindjes met 3 leidsters met kinderen van 0-2 jaar.

Dus er liggen bij jullie geen kindjes in wippertjes of op het speelkleed te huilen?

Ik belde er net naar toe en ze had goed gedronken en in ieder geval 40 min. in het hangmatje geslapen. Vanmiddag gaan ze weer proberen haar in bedje te leggen (dat vindt ze niet zo leuk).

Het klinkt nu in ieder geval redelijk goed.
fijn dat het goed klinkt. Heb bij ons nog geen kindjes gezien die huilend 'achtergelaten' worden, maar goed ik ben er natuurlijk overdag niet bij. Het zal best wel eens voorkomen. Misschien kwam je wel op het verkeerde moment vorige week. Als je 5 eerder of later was geweest had ze misschien wel heerlijk op schoot gezeten. Dat weet je ook niet natuurlijk he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven