2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Rossia, een goede nacht doet wonderen. Nog steeds wat last van je arm dus. Ik vind het niet erg dat ik niet hoef te prikken eigenlijk . En dat showen op zondag, wedden dat hij het dan niet doet? Haha, is altijd zo.

Angel, jullie mogen dinsdag al. Ik ben benieuwd wanneer wij "mogen".
Allo meiden, alles goed?

Ik ben vandaag aan het werk, maar heb wel tijd om af en toe hier te spieken.

OGG, lekker aan het genieten van je mamadag?

Angel, spannend hoor, dinsdag prikken. Hoe gaat het verder met je? Druk bezig met jeweetwel?

Teddy dus woensdag en Ellein nog geen oproep.

Onze mini mag niet ingeent worden, maar wij als ouders wel, weten jullie of we daar ook een oproep voor gaan krijgen of dat je daar zelf achteraan moet?

Ellein, ukje zal zondag vast wel achter al die mooie meiden aanlopen, hij wil natuurlijk als eerste zijn charmes in de strijd gooien, want voor je het weet zijn de dames al allemaal uitgehuwelijkt. ; )
Hi meiden, even een snelle zwaai! Ga eerst even de voorraad bv aanvullen...

Wil wel alvast even vertellen dat we vanmorgen op het cb waren: mini is nu 4695 gr en 55,5 cm.

Verder heeft ze al 2 nachten achterelkaar doorgeslapen. Ben dus een heel trotse en uitgeslapen mama.

Kom straks terug!
Goedemiddag! Ben al druk in de weer geweest met mini en ga nu een boterham smeren voor haar. Ik hoop dat ik na het poetsen nog even tijd heb om langs te komen want vanmiddag komen mijn ouders en vanavond en morgenavond ben ik er niet. Hopelijk tot zo!
Ellein, je gaat gewoon even heel goed met hem oefenen, zodat hij zondag netjes zijn kunstje gaat doen. Deal??

Jobje, volgens mij moet je ergens deze week, begin volgende week automatisch een oproep krijgen. Hou het even in de gaten, anders even bellen met de huisarts.

Missc, hoera!!!!!! Hoe bevalt het werkende leven?

Vera, eet smakelijk, poets ze en veel plezier en misschien tot straks!
Missc, wat heerlijk dat mini 2 nachten achter elkaar heeft doorgeslapen! Heeft ze toch goed in de gaten dat ze nu mama weer werkt goed moet slapen. Hoe bevalt het werken trouwens weer?

Rossia dus ook al een goede nacht gehad. Daar was je vast wel aan toe! Hoe is het nu met het snot?

Jobje, volgens mij moet jij zelf bellen naar de huisarts om een afspraak te maken. Dat heb ik tenminste gisteren op een van de vele MG-topics gelezen dat andere meiden dat zelf moesten doen.

Ellein, wat cool dat mini al een paar stapjes los heeft gezet! Dat moet er echt leuk uitzien! Wij blijven hier nog een beetje steken bij mini die enorm driftig wordt als zijn loopkar ergens achter blijft steken, haha!

Teddy, heb je je outfit al uitgeprobeerd? Wat vond teddy-man er van?! Ennuh....waar haal jij je avatars vandaan? Mijne is hoognodig aan vervanging toe, ben inmiddels (voorlopig) natuurlijk geen melkkoe meer

Ben vanmorgen even naar de ha geweest. Heb een rare plek op mijn kuit, dit is ws een schimmelinfectie (waar krijg je die nou weer van? Maar goed...), maar ben toch blij dat ik er even naar heb laten kijken. Verder heb ik pillen gekregen tegen de misselijkheid. Ik vroeg hem gewoon om tips omdat ik echt al een paar keer heb staan huilen omdat ik me zo beroerd voelde . Toen schreef hij me dus pillen voor. Ik durf ze alleen niet zo goed te nemen. Hij zegt wel dat ze geen kwaad kunnen, maar toch...ik slik niet eens paracetamol tijdens de zwangerschap... Floor, weet jij of het kwaad kan? Of heeft iemand anders er misschien ervaring mee? Het heet trouwens emesafene.

Vanwege de misselijkheid hebben we het dit weekend trouwens al aan onze ouders verteld (bleven daar eten en zat alleen maar te kokhalzen, staat ook zo onaardig he ) Ze vinden het erg leuk om weer opa en oma te worden, maar reageerden minder enthousiast dan bij mini. Geen tranen dus, maar wel gewoon happy. Gisteren ook aan mijn adjunct-directeur verteld omdat ik zelf vind dat ik momenteel echt slecht functioneer (goh, wat gek, als je je de hele dag kotsmisselijk voelt ) maar afgesproken dat we het nog even niet aan de baas en collega's vertellen omdat ik daar nog even mee wil wachten.

Goed, dat was het ego-deel.

Wat een wind he?!

Ik heb echt zo'n zin in zondag!!!

Oh ja, ik kan opeens weer gewoon direct naar het reageer scherm met smileys, jippie!

Nu maak ik even gebruik van het moment (mini slaapt) en kruip ik ook even terug mijn bedje in . Misschien tot straks!
OGG je ouders waren dus minder overdonderd dan je verwacht had? hoe reageerde je directeur?

die pillen zullen heus geen kwaad kunnen als je ze van de huisarts hebt gekregen. Mijn schoonzusje heeft ook pillen geslikt tegen de misselijkheid bij beide zwangerschappen. of het dezelfde waren weet ik niet hoor.

mijn avatars maak ik zelf. De standaard die ik heb, kwam ik ooit eens tegen en per thema photoshop ik het beertje in allerlei benarde posities

Wat zou je willen voor avatar dan? op deviant art vind je mooie plaatjes. Je kan ook stockphoto's zoeken. Daar staat vaak wel een watermerkje overheen, maar die zie je op avatar formaat vaak niet.
Nou hier ben ik dan! Mini wilde haar boterham niet en melk ook niet allemaal, dus ik heb haar maar naar bed gebracht. Ze ligt nu nog steeds te slapen en de badkamer is weer schoon dus ik dacht: even snel achter de pc. Wel met een flinke migraine, net even een pilletje genomen maar nu voel ik me heel slap. Ik ben ook zo moe de laatste dagen. Mijn menstruatie is enorm heftig en dat hakt er aardig in...

Okee, nu even bijlezen.

Jobje, wat een vreemde bemoeienissen van je schoonmoeder. Zou ik ook niet tegen kunnen hoor! Hoera voor mini dat ze weer goed gegroeid is. Wanneer moet je voor een helmpje? Sneu... maar voor het goede doel toch?

Ellein, vond je de finale van BNTM ook zo een aanfluiting? Leek wel afgesproken werk. Bij het laatste jurylid kon het nog gelijkspel worden, maar volgens Daphne was de laatste stem bepalend.... Hmmm, riekt naar doorgestoken kaart of niet?

Wat een knap kind hebben jullie!! Ga maar flink oefenen voor zondag, we willen het wel zien natuurlijk!

Floor, jammer dat Floorman geen reading heeft gekregen. En je hebt gelijk over de fysio, ik moet haar echt gaan bellen. Heb nu weer last van mijn onderrug.

Mimpje, reageert mini goed op de antibiotica?

Rossia, sporten heb ik een weekje overgeslagen. Deze week is er elke avond 1 van ons (of allebei) weg, dus ik heb geen tijd. Maar goed ook, want ik voel me toch niet al te best.

Gelukkig begin jij je weer wat beter te voelen. Valt niet mee he? Nog maar 7 weekjes werken toch? Heerlijk joh!

Teddy, wij hebben de oproep ook binnen. Ook hier wordt op woensdag geprikt. Komt mooi uit op mijn mamadag. Hoeven we geen vrij te nemen. Nu nog definitief beslissen of we het gaan doen....

Jobje, op ons formulier staat dat huisgenoten van babies op elk moment mogen komen binnenlopen (er zijn verschillende tijden per leeftijd). Maar dan moet je wel weten wanneer dat is natuurlijk. Ik zou even de huisarts bellen.

Missc, hoera voor mini! Hoeveel is ze gegroeid? En welke dagen ben jij eigenlijk vrij?

OGG, geen ervaing met medicijnen tijdens de zwangerschap. Ik slikte ook alleen indien hoognodig paracetamol. Wat staat er in de bijsluiter?

Jammer zeg, dat je (schoon)ouders minder enthousiast waren als de eerste keer. Het is natuurlijk net zo speciaal! Hoe reageerde de adjunct-directeur?

Ik heb ook zin in zondag. Ik hoop wel dat ik me dan wat beter voel dan de laatste dagen. Nu even languit voor mini wakker wordt.
vera dat vond ik dus ook! heb alleen laatste half uurtje gezien en dacht: huh? dat klopt toch niet?

sterkte met je migraine
OGG deze is leuk:

lieveheersbeestjes brengen geluk toch?

of deze, met een klavertje 4 erbij

ook wel schattig...

Haha Teddy, thanx! Ik zal zelf ook eens even gaan rondneuzen zolang mini nog slaapt.

Er werd net een pakketje bezorgd. Van Lief!. Op de JGbeurs had ik p.o. het verkeerde product meegekregen (verkeerde geurversie) en nu hebben ze mij het juiste setje gratis toegestuurd. Super service toch?!

Ben neit meer gaan slapen, ben de babysite van mini aan het bijwerken. Was al sinds juni neit meer gebeurd. ....schaam......
Die met die meloen is echt geweldig!
Nou ja zeg! Hoor ik net een geluid, dus ga ik even kijken wat het is...staat de buurman van 2 huizen verder gewoon met een bladblazer al het blad van zijn voortuin en van die van onze buren in onze voortuin te blazen....

Goh, nou weet ik eindelijk waar al die bladeren steeds vandaan komen....ons boompje heeft nl. al een maand geen blaadje meer hangen, maar de voortuin ligt toch steeds helemaal vol.....
Lekker zo'n buurman OGG! Ben je mooi klaar mee. Wel handig dat je meteen pilletjes tegen de misselijkheid hebt meegekregen. Ik hoop dat ze helpen.

Teddy, leuke plaatjes. Daar moet toch wel een leuke avatar voor OGG bij zitten lijkt me.

Vera, vriendlief en ik zaten ons ook te verbazen over de doorslaggevende stem van het laatste jurylid. Echt een aanfluiting. Je zag Maxime en Denise ook al rekenen en denken: tja, dan hebben wij dus niet gewonnen . Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat het migraine pilletje helpt.
GRRRRRRR... een heel verhaal getypt en ik doe iets stoms met mijn toetsenbord.. weg.

Sorry meiden, even een ego-verhaaltje dan, want moet ook nog poetsen (onze hulp is al een paar keer niet geweest door omstandigheden en eigenlijk overweeg ik sterk om haar op te zeggen nu we beiden parttime werken)..

Het dagje werken was leuk! Tuurlijk wel veel aan mini gedacht en haar 's avonds weer flink geknuffeld, maar het feit dat ze thuis bij vriend was en niet op het kdv scheelt een boel denk ik. Vrijdag a.s. gaat ze een ochtend wennen op het kdv.

En morgen mag ik weer aan de slag en vriend heeft dan papadag.. merk wel dat ik extra moet kolven om niet op mijn diepvriesvoorraad in te teren. Ben benieuwd hoe lang ik dat volhou!! Tot aan de kerstvakantie werk ik op maandag en donderdag, daarna op ma, wo en donderdag.

Ik weet niet meer wie vroeg hoeveel mini gegroeid is, maar in 4 weken tijd is ze 3 cm gegroeid en 1,5 pond aangekomen.

Ze is zo heerlijk.. geluidjes maken, lachen als ze mama ziet. I love her!!

Goed meiden, de tijd ontbreekt me om lekker uitgebreid te kletsen. Maar over een paar dagen zien we elkaar.. leuk!!
even snel want ben aan het eten koken..

OGG emesafene is veilig in de zwangerschap. Het wordt zelfs meestal speciaal voor zwangerschaps misselijkheid voorgeschreven. Dus ik zou zeggen lekker nemen die pil!

zo ik kom later hopelijk even terug!

x Floortje
OGG, schimmelinfecties kunnen helaas zo ontstaan. Op je kuit is wel een rare plek hihi. Zalfje om te smeren gekregen? Wel prettig dat je nu tabletten hebt gekregen tegen de misselijkheid. De dokter zal het wel weten en nu Floor zegt dat het goed is, zou ik ze gewoon lekker nemen. Wie weet helpt het. En toch je ouders maar verteld. Jammer dat ze minder enthousiast reageerde, maar zo te horen vinden ze het toch leuk!! Even aan het idee wennen misschien. En je baas ook gelijk maar ingelicht. Je bent goed bezig. Hoe reageerde hij? Oh en paracetamol mag gewoon. De huisarts zei tegen mij 6 per dag. De verloskundige was iets terughoudender en zei 4 per dag. Inderdaad super service van Lief!

Vera, wat vervelend dat je migraine hebt. Zou dan wel een combinatie zijn van je menstruatie. Wel vervelend als je zo druk bent en steeds overal heen moet. Verstandig dat je nu het sporten een weekje hebt overgeslagen. Wel met de fysio bellen he, als je het de volgende keer na het sporten weer krijgt. Jij twijfelt nog vwb de inenting?

Ellein, ik heb het eigenlijk niet gevolgd, maar vondt Denise toch de mooiste van de drie.

Missc, balen dat de hulp niet is gekomen. Moet je toch weer zelf aan de slag he. Blegh. Super spannend dat ze vrijdag gaat wennen op de kdv. Ben benieuwd hoe ze dat gaat ervaren. Lekker dat je tot de kerst nog even lekker 2 dagen werkt. Kun je rustig in je ritme komen. Super om te horen dat het zo goed gaat.

Floortje, eet smakelijk

Weet niet meer wie het vroeg (ogg geloof ik) heb nog steeds echt kilo's snot en ben nu sinds gister heel erg aan het hoesten ook met heel veel slijm (sorry voor de details). Ben er dus nog niet helemaal, maar voel me op zich wel goed.
Thanx meiden! Fijn om te horen dat ik die pillen gewoon kan nemen. Morgen maar eens uitproberen denk ik zo. Hopelijk werkt het!

Even een vraagje; doen jullie jullie mini's elke dag in bad?!
missc, wat schattig dat mini nu geluidjes gaat maken

en wat is ze goed gegroeid zeg.

rossia, bah wat duurt die verkoudheid lang zeg.

OGG mini gaat hier meestal om de dag in bad of onder de douche. De andere dagen was ik haar 's morgens op de commode met van die goedemorgen doekjes van zwitsal. ligt ook een beetje aan de tijd die we 's morgens hebben.
Ogg, hier om de dag in bad en soms zitten er zelfs wel eens 2 dagen tussen.

Ook een vraagje: op het kdv zeggen ze dat 4 voedingen van 200 ml genoeg is en dat ze dan minder gaat spugen. Denken jullie dat het helpt en dat 800 ml genoeg is met 1 groentehapje?

Ze krijgt nu nog 5x200.

Reageer verder ff niet, want ben erg moe en moet nog eten. Sorry. Liefs.
Hey meiden,

Hier ook even snel, wij hebben een poetsmanie....alles moet ineens schoon.

Missc hoera voor mini, goed gegroeid zeg! Super, en dat allemaal op jouw voeding.

OGG bij ons gaat mini ook om de dag, maar een enkele keer zo elke dag. Wij doen hem trouwens s avonds in bad en s morgens even met een washandje of soms net als Teddy gemakkelijk met zo'n doekje. (Het is overigens ook afhankelijk hoe mini heeft lopen smeren met zijn eten....als de yoghurt en bonen aangekoekt op zijn gezichtje zitten is een badje makkelijker...gewoon even onderdompelen en klaar is kees )

Rossia nog steeds niet helemaal fit dus blegh

Vera jij migraine wat naar. Zo vervelend en pijnlijk is dat. Ook voor jou een

Floortje heb je lekker gekookt?

Michigan hoe is het bij jou? Ik heb de overall van slingo binnen. Erg fijn zeg in de draagdoek. Lekker soepel en oh wat ziet het er aandoenlijk uit. Maar wat vind jij, is hij straks ook warm genoeg voor op de fiets? Ik twijfel een beetje.

Gaan wij nog carpoolen zondag? Of was je niet in de buurt? wil je wel met de auto of ga je liever met de trein?

Misschien tot later ga even stofzuigen.

Kus
ohja minimimpje krijgt maandag zijn spuit. Op een van de kaarten die in het pakketje zaten staat, niet inenten bij 38 graden koorts of hoger. Maar nu lees ik op nu.nl dat kinderen boven de 38,5 niet mogen worden ingeënt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven