2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Teddy, jij nare mama!!!!

Ah gossie!!! Mini met een pleister. Ik hoop wel zo'n leuke met een figuurtje erop? Is vijlen met die kleine nageltjes niet handiger of zeg ik nu iets heel raars?
Ellein, flink inkopen gedaan met 15% korting of heb je je kunnen beheersen.

Vera, en en en hoe is de tuin geworden?? Wat heerlijk dat je daar straks lekker in kan gaan zitten en kan genieten. Hadden jullie nu ook een nieuwe tuinset of was dat iemand anders??

Missc, jij hebt hartje zomer verlof. Dat moet toch echt wel goed komen met dat mooie weer? Lekker bevallen straks met 30 graden buiten !!

Ik ga nog even nadenken over de werkster. Ze vraagt 13 euro per uur en dan eens in de twee weken drie uurtjes. Ik vind het een beetje zonde geld, maar Rossiaman is heel enthousiast. We zijn beide niet echt van het schoonmaken, maar ja begin volgend jaar werk ik parttime en kan ik het zelf doen. Dus m.i. kunnen deze paar maanden er ook nog wel bij. Ik ga het even laten bezinken.
anoniem_61458 wijzigde dit bericht op 24-06-2009 22:05
Reden: Aanvulling schoonmaakrelaas
% gewijzigd
Haha, ja, daar ben ik ook altijd bang voor als ik mini's nageltje knip. Die vingertjes zijn zoooo klein! Maarre....vijlen lijkt me ook niet echt de oplossing, Rossia, die nageltjes zijn ook nog eens superzacht. Al zeggen ze eigenlijk dat je niet mag knippen maar moet vijlen omdat je anders het hele nageltje er in 1 keer af zou kunnen trekken met het schaartje...Schaartje is gewoon veel sneller en denk maar niet dat mini veel geduld heeft Ik heb weleens gehoord dat je ze er af zou moeten bijten, maar om mini nu al op te leiden tot nagelbijter.....dan moet ik hem er na z'n 30e net als zijn papa nog vanaf proberen te krijgen.....

De jurk moet echt flink ingenomen worden, eigen schuld, had ze me maar moeten geloven toen ik de vorige keer zei dat ik toch echt van plan was eerst nog 10 kilo af te vallen en dat ze de jurk dus echt wel ietsje kleiner kon meten (ze nam toen nl. echt heel ruime maten op). Ze stond echt ff raar te kijken toen de jurk veulste groot bleek te zijn Maar hij is nog steeds supermooi en staat me nog beter nu ik wat slanker ben. Teddy, de dag is als volgt: haar/jurk enz., dan foto's maken, dan terug thuis lunchen, dan naar stadhuis om te trouwen, dan borreltje met daggasten, dan BBQ op feestlocatie, met als toetje de bruidsIJStaart (jaha, waar OGG is, moet ijs gegeten worden ) en dan nog een lekker feestje met iedereen om wie we geven.

Floortje, dikke van mij. Gefeliciteerd met je goed volbrachte proefperiode!

Ann, ook een dikke voor jou!

Morgen gesprek met de baas over de kwestie die ik vorige week op de mail heb gezet.....ben benieuwd.....

Aargh, ik heb proefnagels voor de bruiloft (vriendinnetje = nagelstyliste en heeft ze net gezet) en man ik word nu al gek van die dingen. Eerst maar eens wat korter maken, zodat ik morgen fatsoenlijk kan typen, want dit is echt zwaar irritant!!!!
Ha meiden!

sorry sorry, ik ben echt weer verschrikkelijk ongezellig Heb er even drukke dagen op zitten, een soort ren-je-rot gedaan en was voornemens er vanavond lekker voor te gaan zitten. Eerst nog even een kort kraambezoekje om half 8 en daarna de rest van de avond vrij. Dacht ik. Want het bezoek is dus nét vertrokken... ga nu alle spullen voor morgen weer in orde maken, dan om 22.45 uur voeden en dan naar bed want ik ben bek af.

Even heel snel de update vanaf hier: het gaat lekker! Morgen CB voor 3e prikken. Ben erg benieuwd, vermoed dat onze dame de 7 kilo gepasseerd is! Ik heb nog geen flesje KV gegeven maar ga morgen overleggen wat te doen op het CB. De middagkolfsessie levert me erg weinig melk op (hooguit 90 cc in een uur - ze eet het dubbele) en wel enorm veel frustratie. Ik zit er op mijn werk de hele dag als een berg tegenop te zien. Ik overweeg nu om ofwel die hele voeding te gaan vervangen, of te blijven kolven maar niet meer alle vrije tijd me druk te maken om het tekort aan te vullen, maar het tekort met KV aan te lengen. Moet er nog even diep over nadenken.

Wel voor alle duidelijkheid - want volgens mij was dat vorige keer niet helemaal goed over gekomen. Ik ben absoluut niet anti-KV hoor!!! Integendeel, ik zou mezelf zeker niet tot de BV-maffia willen rekenen. Het is net als Vera schreef: ik had gewoon niet verwacht dat ik zo fanatiek zou worden. Dat fanatisme wordt ook absoluut gevoed door mijn eigen gezondheidsperikelen. Maar ik merk nu gewoon dat het me te veel opvreet, het heeft al menig traantje gekost en ik word er niet gelukkig van - van dat kolven in de middag dus. Want verder gaat het eigenlijk nog steeds super!

Oh ja - Jobje, ik gebruikte trouwens de term 'kunstvoeding' omdat het ging om borstvoeding uit de fles versus pakjesvoeding uit de fles - ik dacht dat de term 'flesvoeding' in die context wellicht verwarrend zou worden!

Lieve meiden, sorry voor mijn afwezigheid - het is zeker geen desinteresse! Maar nu tol ik om. Heb gewoon al dagen niet meer bijgelezen Morgen moeten we al begin van de avond bij het CB zijn, ik hoop daarna lekker alle nieuwtjes hier te kunnen lezen en dan even uitgebreid te reageren!

Slaap lekker allemaal!!
Goedemorgen!!

Allereerst even ego en een groot applaus voor minimimpje gister om 18.30 ging er met veel pijn en moeite een fles van 165 ml in. Om 20.30 sliep meneer op zijn rug in zijn eigen kamer en toen hebben we de gok genomen. En tadaa vanmorgen om 6.30 hoorde ik hem mopperen.

Ik ben zo trots! Om 7.00 uur ging er dan ook een fles van 200 ml in.

Nu hopen dat het een beetje zo blijft gaan natuurlijk!

Michigan succes vandaag met de derde prikjes, reageerde ze er de vorige keer (heftig) op? 7 kilo, toe maar! Ik denk dat wij vandaag de 6 kilo gepasseerd zijn. En geen gesorry hoor, het is gewoon druk en werken, en mama zijn en ook nog een sociaal leven er op na houden. Ik merk dat ook nu weer werk, en dan ben ik maar anderhalve dag per week weg.

Jobje morgen is jullie mini alweer 1 maand jong! Wat gaat het ontzettend snel he, heb jij dat gevoel ook?

OGG heb je de nagels er al afgetrokken? En wat fijn dat de jurk nog steeds super mooi was. Heb jij even mooi bewezen dat je die kilo's eraf kon krijgen, super hoor!

Hoeveel nachtjes nog tot de bruiloft? Krijg je al de kriebels? Programma klinkt super, ik duim voor mooi weer hoor.

Teddy foei! In de vinger van je meisje knippen. Ik moest er stiekem wel om lachen hoor, gelukkig kon ze nog naar je lachen!

Vera veel plezier met je nieuwe tuin, laat het mooie weer maar blijven. Geniet ervan!

Rossia, hier geen werkster. Ik denk niet dat wij er geld voor (over) hebben. Ik vind het prima te doen zo, maar nu zijn wij ook niet de allernetste familie hoor....

hmm even posten en weer bijlezen
Floortje ik kan niet veel meer toevoegen aan wat de andere meiden hebben gezegd. Ik hoop dat je hier nog blijft mee lezen en schrijven, je hoort er gewoon bij!!! En we zijn allemaal erg benieuwd naar jullie avontuur.

Ann ook voor jou een mega wat is dit een verdrietige situatie zeg. Het zit jullie ook echt even niet mee.

Meiden het is jullie zo gegund, ik wou dat er iets was waarmee we konden helpen...

Mamadeb, bijna vakantie? Druk he die laatste weken voor de vakantie..

Missc nog maar even werken. Kijk je uit naar je verlof?

Ellein goed geslaagd gister? 15% is lekker zeg!

Nou meiden ik ga naar cb en daarna op visite. Zal vanmiddag wel een kinderarts update plaatsen, want we zijn nog niet klaar met het mannetje.

Ik gok dat mini bijna 65 cm is....lange jan! We zullen zien.

Liefs
mimpje wat goed zeg! ik durf die laatse fles er nog niet af te halen. soms denk ik, zal ik haar gewoon laten slapen en kijken wat er gebeurt? hoe hebben de andere mama's dat gedaan? gewoon proberen? en hoeveel dronken en aten ze dan overdag?

OGG applause voor jou dat je jurk zo ruim zat.Wat heb je nu met je sluier gedaan? En leuk programma hebben jullie! wij hadden ook een bruidsijstaart en die viel heel goed in de smaak. succe bij je gesprek vandaag

vera hoe bevalt de tuin?

net terug van het zwemmen en onze waterrat vond het prachtig. Ze kraait en lacht. zo leuk. volgende week is de laatste les voor de zomervakantie dus dan mag iedereen familie meenemen. Hoop dat Teddyman tijd heeft of anders oma ofzo.

michigan lastig die kolfkwestie. Misschien is het voor je eigen rust wel goed om je niet meer druk te maken over de opbrengsten en inderdaad te gaan mixen. Als de rest van de voedingen lekker lopen is dit volgens mij een goeie oplossing. Had je niet verwacht he dat het zo'n impact heeft op je gevoel. 1 flesje kv tussendoor. Weet precies hoe het voelt hoor. Maar je kan niet meer doen dan je best. En dat doe je al.

succes op het cb zo bij de prikken. Dan is ze er voorlopig van af gelukkig!
Mimpje, wat heerlijk dat minimimpje de hele nacht heeft doorgeslapen! Kun je zelf ook lekker wat uren maken, prettig hoor!

Was alles goed bij cb?

Teddy, ook al zo'n kleine waterrat, die uk van jullie. Die zal nu wel bekaf zijn. Ga je nog lekker naar buiten straks?

Michigan, succes met de prikjes straks, hopelijk heeft ze er geen last van.

En wat bijzonder hè (zeg ik als nog geen moeder zijnde) dat je zo emotioneel kunt zijn over bv, kolven en kv.. ik lees daar nog steeds met verbazing over en bedenk tegelijkertijd dat dat straks waarschijnlijk voor mij ook een issue wordt..

Enne, voel je niet schuldig hoor als je hier een paar daagjes verstek moet laten gaan.. Iedereeb weet hoe druk het is als (werkende) mama!

Ellein, nog goede aankopen gedaan gister??

OGG, wauw, petje af hoor dat je zo flink bent afgevallen. hahaha.. stond die mevrouw mooi te kijken! Jullie trouwdag klinkt heel leuk!

Rossia, nou bevallen bij 30 graden lijkt me ook wat te gek, maar gewoon lekker zonnetje en 24 graden mag van mij wel hoor!

Ben jij intussen alweer aan het sporten, of ben je daar voorzichtig mee?

En waar blijven de zwangerschapskwaaltjes, nog geen last van ochtendmisère? Lekker hoor!

't zonnetje lonkt, heb wat moeite om me te concentreren merk ik. Wil lekker naar buiten!
Hey hallo!!

OGG, gefeliciteerd met het lozen van je kilo's. Dat zal ze leren hihi. Gelukkig maar dat je nog steeds blij bent met de jurkkeuze. Zal toch wat zijn. Maand voor de plechtigheid, nee doet u toch maar die andere. Heb je de sluier er nog af kunnen lullen?

Michigan, doe je rustig aan en ren je zelf niet voorbij. Ik bereid me nu vast voor op je roman van vanavond

Mimpje, hoera, wat goed van kleine man en wat slaapt hij dan dus heerlijk. Echt super!!

Teddy, wat schattig van het zwemmen. Zou leuk zijn als Teddyman dan met je mee kan. Hadden we al foto's gehad van de waterrat? Wil je nog even in de tabel zetten dat ik 3 juli weer een echo krijg?

Missc, inderdaad lekker zonnetje en 24 graden is ook meer dan prima. Ik ben zeker weer aan het sporten. Vorige week weer begonnen en deze week ook alweer geweest. Gaat best prima, maar wel een tandje lager. Niet meer voluit. Ben benieuwd hoe lang ik het nog ga volhouden. Kwaaltjes valt mee. (.)(.) doen nu al wel een paar dagen flink pijn en ik heb zo'n idee dat ik binnenkort een nieuwe bh moet gaan aanschaffen. Avondeten blijft nog een beetje een probleem. Als ik maar eet waar ik op dat moment zin in heb dan gaat het goed, maar dat zijn niet altijd de gezondste dingen. Ochtendmisselijkheid heb ik gelukkig niet. Eerder avondmisselijkheid. En lig op tijd in bed. Prima te doen dus.

Wat is het weer heerlijk weer he. Ik zou ook wel naar buiten willen, maar helaas. Nog 1,5 dag werken en dan kan ik ook van het mooie weer genieten.
rossia, nog geen foto's van zwemmende mini. daarom hoop ik ook dat teddyman meegaat dan kan hij foto's maken.

fijn dat je nog redelijk kwaalvrij bent. en die bh's...tja ik ging ook ineens naar een cup D. (helaas alweer verleden tijd)

zo even snel stofzuigen en wc's schoonmaken en dan op naar buiten. even wegen bij cb en boodschappen doen en dan lekker een rondje langs het water lopen.
Even snel voor Michigan, want moet snel weer door met werken: je zegt dat je nu een uur kolft 's middags. Het zal zeker helpen om het in 2 sessies op te breken. Ik heb ergens gelezen dat als je 5-10 min geen tsr hebt gehad dat je dan beter kunt stoppen. Ik kolf max 30 min achter elkaar. Als ik dan bij wijze van spreke een half uur later weer zou proberen gaat het weer makkelijker.

Vanavond meer!
Ook hier even snel voor Michigan, maak jezelf niet gek! Een uur kolven...... volgens mij weet je zelf ook wel dat dat eigenlijk al over de grens is. Ik heb ook zo lopen klungelen met die voeding tot ik met 4 maanden die voeding heb laten vallen. Ik kolfde weinig, met voeden wilde hij ook iedere keer meer dan hij kon krijgen. Dat heeft mij zo ontzettend veel rust gegeven. En euh, had jij mij niet als voorbeeld en is mini niet bijna 4 maanden?

Ik weet hoe ontzettend fanatiek je kunt zijn, ik was het zelf ook. Als ik nu jouw verhaal lees en ook hoe fanatiek Vera over de borstvoeding praat dan denk ik: deed ik dat ook , nee zo fanatiek was ik toch niet ?????

De stap om 1 voeding te vervangen is zo ontzettend groot. Ik zag er als een blok tegenop en het heeft heel wat tranen gekost, maar achteraf gezien valt het reuze reuze reuze mee. Hou dat ook in gedachten. Verder kan ik alleen maar zeggen: doe wat je gevoel je zegt. Je geeft er 100000% voor, dus daar ligt het niet aan . En het kan ook niet zo zijn dat je om de haverklap moet huilen omdat het niet wil. Dat kan echt niet. Doe even een stapje terug en bekijk het van een afstandje. Lekker even relativeren.

En wat is erger: dat mini een flesje kunstvoeding krijgt of dat je aan jezelf moet toegeven dat het je niet lukt om haar altijd borstvoeding te geven?
jeetje wat is het hier rustig...iedereen buiten met een roseetje/sapje?

mini heeft vanavond sperziebonen gegeten. ze vond het heerlijk. We zongen intussen samen: sperzieboon, sperzieieieiieieieieiieiebooooooooon,(als in mexico van imca marina) Dat vond ze prachtig. Zal wat foto's op de mail zetten.

net gesport en nu lekker op de bank.
Wat een weertje he vandaag!

Teddy wat een heerlijke foto's op de mail, ze smult ervan! Wordt je mini nou wat blonder?

Mini is vanmorgen weer goed gekeurd op het cb. 6195 gram en 62.2 cm. Ons beertje!

Eergister heb ik contact gehad met de kinderarts en ze heeft ons doorverwezen naar de orthopedagoog, die gaat dan kijken naar het drinkgedrag van mini en wat er allemaal met hem gebeurd als hij drinkt.

Ben benieuwd, ze zou me bellen voor een afspraak, dus daar wacht ik nog op.

Verder gaat het ontzettend lekker hier. Hij sliep vandaag wel wat minder, ik denk door de warmte. Dus veel samen gespeeld en geknuffeld.

Ik ga de plantjes water geven, die hebben ook dorst!
ja ze wordt blond. hihi

mini was vanmiddag 5750 gram. bijna 6 kilo.

hopelijk kan de orthopedagoog iets voor jullie betekenen.
hoi meiden

hier weer een teken van leven van mij hoor. Bedankt voor al jullie lieve en ondersteunende woorden, dat deed wel even goed. Ik wil ook echt geen afscheid van jullie nemen hoor, maar soms heb ik het gewoon moeilijk. Het forum is dan soms even te confronterend.

Ik schrijf eigenlijk bewust niet mee op een moeilijk zwanger worden topic, meer om net dat beetje afstand te bewaren denk ik.

Net schandalig gewinkeld met manlief, hele leuke dingen gekocht. Voor mij een broek, 3 tops, slippers en lekker doucheschuim. Voor manlief ook een broek, 2 t-shirts en schoenen. Verder nog nieuwe glazen van een fins glasmerk en hele leuke kommetjes (loomm van mepal) die laatste zijn echt super gaaf vind ik!

Ik kom echt dit weekend op iedereen reageren hoor, maar nu ga ik mijn bedje in!

meiden jullie zijn schatten!

x Floortje
Ha meiden,

ben inmiddels op blz. 113 met bijlezen, al druk bezig met een nieuw bericht maar mini is erg onrustig - ik vermoed van de prikken, of anders gewoon van de warmte. Ben er dus nog niet toegekomen om het af te maken. Geen roman van mij dus vanavond!!

Wil jullie wel alvast even bedanken voor de opbeurende woorden, vooral van Ellein en Vera - die had ik vanmiddag op mijn werk al gelezen en had ik net even nodig. Helemaal blij mee! Ook een goed bezoekje aan het CB gehad. Had haar te zwaar ingeschat! Ze is nu 64 cm en 6580 gram. Ook over het voeden gehad. Zal morgen een update geven!!

Oh ja, Mimpje - wij mogen nog niet de laatste avond voeding schrappen! Zou nog gevaarlijk zijn, met het oog op haar bloedsuikerspiegel of zo. Wel mogen we de laatste twee avondvoedingen steeds dichter naar elkaar gaan brengen zodat de laatste er met een week of 2, 3 van af kan wellicht. Weet niet of dat voor jou ook zo geldt?

Meiden, hopelijk tot morgen, ga even naar mijn huilende, zweterige hoopje mens!
Meiden, goedemorgen!

Ben vanmorgen gebracht door vriendlief, dus al voor 8-en op kantoor!

Was gistermiddag zo moe en last van de warmte dat ik wat eerder naar huis was gegaan waar ik als een blok in slaap viel.. heerlijk!

Nu nog een paar uurtjes werken en dan weekend.

Ik kom vanavond effe kletsen, fijne dag iedereen!
Goedemorgen!

Lekker optijd aan het werk dus Missc, werkze!!

Michigan, ik heb gister op het cb verteld dat hij de laatste voeding overslaat en dat was prima. Ze vertelde alleen dat hij dan overdag wss om wat meer voeding vraagt. Nou dat klopt hij drinkt nu 4 keer een fles van 200 ml en de laatste fles is met rijstebloem. Er is wel kans, omdat hij zo klein is, dat hij dit niet gelijk elke dag volhoudt maar dat zien we dan wel weer.

Wat een verschil dan he per CB. Een kindje van de zwangerschapsgym slaapt sinds dat hij een week of 10 is al van 7 tot 7...

Zo nu weer even aan het werk en straks bij het uitje van manlief met zijn klas even ijsjes brengen.

Fijne dag!
michigan hoe is het nu? meisje alweer een beetje rustiger?

mimpje bij mij op het cb werd verteld dat je pas na 7 kilo de laatste voeding kan laten vallen. Maar het is inderdaad overal verschillend en als het prima gaat zou ik het gewoon volhouden. Hij drinkt voldoende overdag toch?

missc, jij bent lekker vroeg, mag je dan ook eerder naar huis?

jeetje lees net dat michael jackson overleden is. Vind ik altijd zo'n maf gevoel als er een beroemd persoon overlijdt. Je kent diegene helemaal niet maar toch voelt het als iemand die heel dicht bij je staat ofzo. en je blijft maar tv kijken om het nieuws te volgen. Was niet zozeer fan van hem maar vond zijn muziek af en toe toch best goed.
Teddy, heb precies hetzelfde! Maakt toch indruk hè, als zo'n beroemdheid doodgaat. Was geen fan van de persoon MJ, maar de met name oudere nummers van hem vind ik nog steeds erg goed.

En ja, als ik eerder begin, kan ik ook eerder naar huis. Moet sowieso eerder weg, reden zet ik wel op de mail.
Oh ik ben er ook zo van onder de indruk. Heb het gisteren live zitten volgen op CNN. Echt kippevel. Was ook geen die hard fan, maar de muziek van vroeger klinkt zowel bij mij en Rossiaman heel vaak uit de autoradio als we naar de wintersport rijden.
zwaai!!!
Hier ook een zwaai

Mimpje, wat een stoere vent, nu al 12 uur doorslapen! Ik durfde die voeding er niet af te halen, heb ik met 6 maanden pas gedaan en toen ging het meteen goed, dus had waarschijnlijk ook wel wat eerder gekund.

Teddy, blonde mini?????? Van wie heeft ze dat dan ?

Missc, handig zo'n taxi.

Floor, wat goed dat je zoveel gekocht hebt. Altijd een fijn gevoel nietwaar? En gelukkig heb je wat aan onze vele
Wat een rust hier!

Ja die mini van mij kan er wat van, hij slaapt nu zelfs al sinds 19.45 in zijn eigen bedje, heerlijk hoor zo de avond weer een beetje voor mezelf!

Ohja en ik maak me niet meer druk om het buikslapen hoor, de buik is namelijk zo niet meer hip.....nee op je buik wordt je boos en ga je zeker niet slapen...tss hoe ik als moeder dat ooit had kunnen denken. Maf kind heb ik he!! maar wel lief hoor

Slaap lekker alvast en een fijn weekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven