2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Vera, hieperdepiep hoeraaaaa!!!

Vind je het zo erg om ouder te worden?

Leuke cadeau's heb je gehad zeg en ook al 1 van ukje. Wat lief!

Teddy en Vera, heel erg bedankt voor de uitgebreide tips! Daar kan ik zeker wat mee. Veel hydrofiel luiers inslaan dus, haha.

Moet ik alleen nog even nadenken of ik een dekbedhoesje met dekentje erin wil of een lakentje met dekentje...

Ann, heel veel beterschap!

Missc, wat leuk, het hartje horen! Veel plezier!

Michigan, fijn dat het vannacht weer wat beter ging met het ritme.

Floortje, ik heb geen echo gehad. Gewoon een afspraak met de vlos. Mijn hb was 6,8. Valt nog mee toch? Of raad je me aan extra ijzer te slikken?
En Floortje, als ik het goed begrijp ben je nu door je proeftijd heen? Gefeliciteerd zeg! Super!
Floortje, gefeliciteerd met de goede beoordeling van je proeftijd! Klopt met je gevoel toch??

Wie weet dat we elkaar medio augustus treffen in zkh, je mag van mij je hoofd om het hoekje komen steken hoor!

Had trouwens van de week nog gedroomd over 'jullie': ik was heel druk met de laatste dingen tijdens mijn verlof en dacht steeds: ohja, moet de 06 van Floortje ook nog opslaan zodat ik na de bevalling kan sms'en
Nee he, heb ik net van alles getikt, ben ik het kwijt! Lekker suf!! Had het bij blz. 1 in het reactievenster gezet, als je dan naar blz. 2 gaat ben je het kwijt

Oh well, dan even kort in de herkansing want meisje begint wakker te worden en dan is het tijd voor voeding. Dames, ik schijn geen slagroom te produceren, maar rasechte pure roomboter. Mevrouw woog bij de geboorte 3590 en weegt nu, met 19 dagen, 3970 gram! Dus bijna 300 gram aangekomen in de eerste 2,5e week! En ik maakte me nog zorgen of ze misschien zoveel huilde gisteren omdat ze te weinig binnen kreeg (aangezien ik maar 5 of 6 keer per dag voed) ofzo.... Ik heb afgesproken volgende week vrijdag weer te laten wegen, want als ze dan weer 300 gram is aangekomen is dat te veel en moeten we wat gaan minderen met eten... ik hoop dat dat niet het geval zal zijn, lijkt me zo zielig!

Vroeg me trouwens nog af of het megahuilen van gisteren wellicht al iets met een sprongetje te maken kan hebben. De eerste sprong vindt plaats met 4 à 5 weken, maar ze meten dat vanaf de uitgerekende datum en niet vanaf de geboortedatum. In dat geval zitten we morgen op 4 weken. Zou misschien wel vroeg zijn, maar wie weet... het zóu een verklaring kunnen zijn.

Jobje, ik zie dat je vragen al beantwoord zijn. Ook hier worden de hydrofielen veel gebruikt, ik heb er 12 maar ga er dit weekend wat bijhalen. Badcapes en wikkeldoeken worden hier ook multifunctioneel ingezet, na het badderen, om lekker in te leggen, als extra dekentje op koudere nachten, straks voor bezoekjes CB. Handig! En ik had ook maar 1 thermometer nodig. Hebben er 1 met buigzame punt die in 2 seconden de temp meet. Wel zo prettig voor uk!

Mimpje, dat vind ik nou zo leuk aan het forum. Allemaal in een andere fase dus er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen. Als jij over 2 weken even met je handen in je haar zit, dan ligt het mij nog vers in het geheugen!

Teddy, volgende keer willen we wel foto's hoor!! Enne... je mag wel wat van mijn borstomvang hebben. Ik hoop dat ze ooit weer zullen slinken naar mijn oude vertrouwde formaat - of is dat wishfull thinking?? Vervelend trouwens van het ontbreken van het ritme - komt vast snel weer terug!

Ellein Enne... jij als topicstarter houdt een speciaal plekje bij ons natuurlijk he?!

Rossia, as always vol goede ideeen Ik zal uk een voorraadje laten aanleggen voor de tuin van Mimpje!

Ann: "hier alles goed, ik ben ziek". Uhm... níet alles goed dus!! Hoop dat je snel opknapt. En ja, die bloemetjes en bijtjes mogen hard aan het werk!!!

MissC, wat leuk, vanmiddag hartje luisteren! Telefoon met opnameknop in de aanslag!! Eerste keer vond ik wel erg bijzoonder hoor...

Haha Floortje, goed punt van het filmpje van zo'n poepincident. Is alvast mooi chantagemateriaal!! Wat goed trouwens van je positieve beoordeling!!

Ja, en nu is mevrouw écht wakker. Tijd om te voeden dus! En hoe keurig weer, na de voeding van 9 uur vanmorgen... smelt!
Oh ja Jobje, wij hadden uk met 1 week al in een slaapzakje, zo'n wiebelkont als zij is... maar dan wel met een dekentje er nog overheen.

Nu ben ik weg!
quote:missc schreef op 19 maart 2009 @ 13:02:

Floortje, gefeliciteerd met de goede beoordeling van je proeftijd! Klopt met je gevoel toch??

Wie weet dat we elkaar medio augustus treffen in zkh, je mag van mij je hoofd om het hoekje komen steken hoor!

Had trouwens van de week nog gedroomd over 'jullie': ik was heel druk met de laatste dingen tijdens mijn verlof en dacht steeds: ohja, moet de 06 van Floortje ook nog opslaan zodat ik na de bevalling kan sms'en

Missc, koffertje soms ook al klaar staan in de gang?? !!

Floortje, begrijp dat je een mega goede beoordeling hebt gehad super hoor en gefeliciteerd! Mochten we niet samen zwanger zijn dan mag je ook bij mij om het hoekje kijken...

Michigan, WOW!!!!!!!!!!!!!!!!! Kun je die roomboter van jou ook in zo'n schaapje krijgen? Die zie ik altijd bij de AH met pasen hihi!! Of in een kerstbel met kerst??
nou michigan das goed nieuws toch. Ondanks dat de voedingen niet helemaal lekker lopen en mevrouw wat onrustig is is ze toch mooi aangekomen en dat komt door jou! Ik ben nog steeds zo trots dat ik mini al 8 weken in leven hou met de bv. Toch bijzonder vind ik dat. Dat de natuur zo werkt.

floortje wat goed zeg zo'n beoordeling. Je zit er helemaal op je plek? Ik hoop voor je dat dit jullie maand gaat worden en je straks gezellig samen met Rossia zwanger bent.

Ann wat verveldend dat je ziek bent, Beterschap!

missc, wat leuk het hartje horen. Dacht dat je dat al een keer gedaan had. Blijft heel bijzonder. Ik heb het eens opgenomen met mijn telefoon en das heel leuk om nu terug te luisteren.

vera wat een leuke cadeaus zeg. Je gaat dus ook lekker zwemmen met de kleine meid. Daar heb ik ook veel zin in, wacht nog steeds op de oproep.

ga zo maar eens kijken of ik ook roomboter of slagroom maak. Even langs het inloopspreekuur op het cb.

ellein jij hebt flink geshopt zeg. Wat lekker is dat he?

en wat is het een stralende dag vandaag!!!
Hihi zou je bijna denken hè Rossia? Ik moest in die droom ook nog een bikini scoren voor onze vakantie, dus de tijdslijn liep nogal warrig.. maarja, wiens dromen snijden nou wel hout?!

Teddy, nog even de complimenten voor het openen van het vervolgtopic en de link naar de oude!!

Michigan, wow die voeding van jou gaat ook als een speer! De kleine groeit er goed op!

Ohja, goede tip, straks mijn mobieltje paraat houden!
quote:Rossia schreef op 19 maart 2009 @ 13:15:

Kun je die roomboter van jou ook in zo'n schaapje krijgen? Die zie ik altijd bij de AH met pasen hihi!! Of in een kerstbel met kerst??hahahahah misschien best een idee, 'baby's eerste pasen'
Floor, goed van je beoordeling zeg! En ik hoop echt dat je positieve gevoel klopt met de test die je volgende week in handen gaat krijgen!

Michigan, wat een superbv heb je . Maar euh, je hoeft toch niet serieus wat te doen met de voeding als ze volgende week weer flink is gegroeid? Lijkt me bizar. Ik ken ook wel baby's die gemiddeld meer dan 250 gram per week groeiden en daar werd ook niet wat mee gedaan. Ligt misschien ook aan hoe pro-bv je cb is. Bij ons zijn ze wel erg pro-bv en ik hoefde ook niks te doen toen uk wat minder was gegroeid, terwijl ik had verwacht dat ik er een fles bij in moest stoppen (nou ja, de inhoud daarvan dan ).

Missc, je kunt het nummer van Floortje niet vroeg genoeg in je mobiel hebben staan . Waar je al niet mee bezig kunt zijn he?

Ann, beterschap! Ziek zijn is niet leuk

Jobje, wij moesten toen de kraamhulp er was een dekentje met lakentje omdat ze daartussen de kruik leggen. Sinds vorige week heb ik de deken in een dekbedhoes gestopt omdat uk nu zo aan het trekken is met de dekens dat ik wil voorkomen dat hij de omslag van het lakentje over zijn hoofd trekt.

Rossia, chocoladetaart is vast niet goed voor de lijn , dus als er een paar kilootjes af moeten dan moet je de taart maar laten staan! Als jij nou aandelen hennes koopt dan breid ik mijn aandelen cb nog even uit, want jij mag straks met de testen in de weer. En nog een keer omdat je het niet gelooft, en nog een keer omdat je het nog niet gelooft, en na een weekje weer om te kijken of het nog zo is .
Nog even bedankt voor alle lieve woorden over het bij-elkaar-brengen van ons clubje, krijg er helemaal een tros-gevoel van .
een tros gevoel Ellein wat is dat??

Jobje 6.8 id prima hoor zou er weinig mee doen. Zeker geen ijzer gaan slikken, krijg je alleen maar obstipatie van! Ben nog niet 100% door proeftijd heen want die duurt tot 1 april maar maak me er niet zoveel zorgen om eerlijk gezegd.

Missc en Rossia ik kom dan zeker wel even mijn neus laten zien, lijkt me leuk! En een hele eer natuurlijk!

Michigan ik vind het een beetje raar van het cb dat ze zeggen dat je dan eventueel minder moet voeden. Houden ze daar wel de bv curve bij ipv een fv curve qua groei?? Voor zover ik weet kan je niet teveel bv geven, zeker niet als je rechtstreeks voedt. Dus niet mbv kolven en dan per fles.

Ik ben trouwens voor de roomboter in tiet vorm, dan kan uk zich niet vergissen.

Zo ga nu eens naar de mail en dan even naar mijn ouders, ben alleen thuis vanavond dus ga eens kijken of daar wat te eten valt

x Floortje
anoniem_62235 wijzigde dit bericht op 19-03-2009 13:47
Reden: moet ik zelf ook geen typefouten maken he
% gewijzigd
Meiden het is weer erg gezellig hier !!!

Michigan en Rossia, als jullie het niet erg vinden wacht ik gewoon de poep van mijn eigen kind af....is ook wat makkelijker vervoeren. Had je het per post willen versturen ofzo??

Plantjes zijn gekocht, en nu ga ik even shoppen met mijn zwangere buurvrouw. Ik ga dus echt niet zitten wachten op die baby he!

Tot later!
Wow Mimpje, wat een energie zeg!! Ben jaloers op je

Leuk dat ik ook bij de grootste familie van NL hoor Ellein hahaha..

Michigan, ik dacht ook dat je nooit teveel bv kon geven.. ?!

Floortje, eetze vanavond bij je ouders, gezellig!!
Mimpje, klinkt als een leuke dag! Het weer is ook zo ontzettend mooi, daar krijg je gewoon energie van!

Floor, ik bedoelde inderdaad het "de-grootste-familie-van-nederland" gevoel.
quote:Ellein schreef op 19 maart 2009 @ 14:09:

Mimpje, klinkt als een leuke dag! Het weer is ook zo ontzettend mooi, daar krijg je gewoon energie van!

Floor, ik bedoelde inderdaad het "de-grootste-familie-van-nederland" gevoel.Gaan we dan ook op ledenreis? Een leuke cruise naar de bahama's lijkt me wel wat
Mimpje, goed dat je niet blijft wachten op de baby. Zo gaat de tijd ook sneller en is de baby er voor je het weet!! Ga je nog voor iets speciaals shoppen??

Floor, eet smakelijk bij je ouders! Als ik alleen ben gooi ik meestal een pizza in de oven...
Rossia heb al 2 keer pizza op deze week, wel zelf gemaakt maar toch!

Ga maar eens op pad, eerst even tanken anders kom ik niet ver vrees ik!
hier geen roomboter maar halfvolle melk. mini is maar 60 gram gegroeid deze week. 3975 is ze nu. had gehoopt dat ze over de 4 kilo zou gaan. ga nu maar weer terug naar 6 voedingen per dag. hoefde me niet teveel zorgen te maken, maar in vergelijk met voorgaande weken is het wat weinig.

joepie op ledenreis! goed idee!

mimpje wat ben je lekker actief met dit mooie weer.
Teddy, op halfvolle melk groeien kinderen ook, dat blijkt - 60 gram is misschien niet heel veel maar voor hetzelfde geld is het volgende week weer een stukje meer. Zolang het nog geen magere melk is...

De verpleegkundige ging er in mijn geval ook niet van uit dat er geminderd moest worden, ze reageerde in eerste instantie heel enthousiast. Maar toen ik vroeg, of je ook 'teveel' kan aankomen, gaf ze aan dat dat zelden gebeurt, maar mocht het nou zo zijn dat het volgende keer weer zo enorm hard gegaan is, dan zou ik kunnen gaan overwegen om 1 borst per keer te geven in plaats van 2. In feite gaan ze uit van geboortegewicht (dus 3590) met 14 dagen en mijn uk zit dus met 18 dagen daar al bijna 400 gram overheen. Ze gaf vervolgens aan dat het waarschijnlijker is, dat mijn borstvoeding zo snel goed op gang gekomen is, dat meisje waarschijnlijk niet of nauwelijks is afgevallen. Nou ja, we gaan het zien!

Overigens heb ik wel een beetje het idee dat er qua drinken niet echt een rem zit op uk. Ze drinkt gewoon door.... en soms komt er dus ook een flinke golf terug. Hoe doen jullie dat, geven jullie allemaal ook zoveel als ze willen hebben, of stoppen jullie na bv 1 borst of een bepaalde tijd?
Hier ben ik ook weer. De hele middag in de keuken gestaan, maar dan heb je wel wat. Alle hapjes zijn klaar en de appeltaart staat ook lekker af te koelen. Uk is ook weer gevoed dus ik kan heel even met de beentjes omhoog. Ik ben echt helemaal kapot en moet de hele avond nog!

Teddy, dat is toevallig. Ons meisje was ook erg weinig gegroeid deze week, maar 90 gram. Ze woog nu 5100 gram. Ik zit nog wel op 6 voedingen en ben niet van plan er nog 1 bij te geven. Bij het cb vonden ze het helemaal geen probleem, dus we houden het even zo.

Michigan, onze uk was rond dezelfde periode ook 300 gram aangekomen in 2,5 week (en dan tussendoor nog 300 gram afgevallen, dus eigenlijk 600 erbij) en daar zeiden ze ook niks van. Met bv kun je inderdaad niet teveel geven, het teveel wordt onverteerd doorgestuurd. Geen zorgen maken dus, lekker genieten van het feit dat ze zo goed groeit op je voeding.

Floor, wat goed dat je gesprek zo positief was. Die 1 april ga je gewoon ongemerkt voorbij, dat weet ik zeker! Eetze bij je ouders (als ze wat voor je hebben)!

Ann, beterschap!

Rossia, de chocoladetaart is ondanks alle tegenslagen toch heerlijk! Het is net een reuzebrownie! Mmmmmm....

Voor wie het vroeg, ik heb een mixer alleen daar kreeg ik de boter niet romig mee.

Missc, een slimme meid is op de toekomst voorbereid toch?

Ellein, ik wil ook wel naar de bahama's! Bij ons heeft de kraamverzorgster trouwens niks gezegd over de dekbedhoes. We moesten de kruik volgens mij in de hoes stoppen, maar we hebben nooit een kruik gebruikt, mevrouw hield zich gelijk zelf op temperatuur!!

Mimpje, gelukkig heb je nog energie om te gaan shoppen. Dan vliegt de tijd inderdaad. Veel plezier!
Michigan, cross. Ik geef meestal 1 borst en dan komt er nog een hele hoop terug (ik leg altijd een hydrofielluier onder haar wangetje en die kan gelijk in de wasmand na een voeding!). Als ze daarna nog heel duidelijk honger heeft en geen geduld heeft om te wachten op een TSR, dan geef ik de tweede borst. Maar zodra ze begint te sabbelen of te trekken aan mijn tepels, dan stop ik met de voeding.
michigan, meisje laat bij mij vanzelf los. Dan krijgt ze de andere borst. Meestal drinkt ze daar dan vrolijk verder en laat ook die weer zelf los. Soms blijft ze sabbelen of valt zelfs in slaap en dan haal ik haar eraf.

Wat toevallig vera. Meisje ligt nu zo heerlijk te slapen dat ik haar nu toch niet ga wakker maken voor een extra voeding. Als ze honger heeft komt ze wel denk ik dan. Vind het dan zo zielig. En met de voeding van vanacht erbij zit ik dan al op 6 voedingen vandaag. Heb ook even op internet gelezen en dipjes komen wel vaker voor.
Ik heb nog even wat fotootjes op de mail gezet....
Weekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven