2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
Jobje, he jakkes dat is ook geen leuk vooruitzicht qua jij naar huis en kindje in het ziekenhuis. Ik zal voor je duimen dat dat niet hoeft.

Vervelend dat de aandoening zo zeldzaam is en dat ze daardoor ook geen goede voorspelling kunnen doen. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt en dat een operatie ofzo niet nodig is.

Succes meid!

qua bloedverlies zou ik me ook niet teveel zorgen maken zolang het niet helderrood is en de pijn niet al te veel aanwezig is. Ook qua harde buiken dus. Hebben ze niet gekeken of je blaasontsteking had, of was dat niet nodig?
Nee, niet leuk dat het kindje misschien langer daar blijft dan ik... Ik moet eerst kijken hoeveel dagen ik van mijn verzekering mag blijven, maar dan nog kan het ziekenhuis me naar huis sturen als het daar te druk is. Stom he?!

Blaasontsteking hebben ze niet naar gevraagd, maar heb geen pijn bij het plassen dus dat zal wel niet. Harde buiken heb ik nog nooit gehad en nu ook niet. Fijn dat jij ook zegt dat een beetje bloedverlies niet zo erg is, want ik schrok wel even. Jobman schrok ook en vroeg meteen of de kleine nog wel bewoog.

Komt dat bloed dan van de placenta of zo of hoe moet ik dat zien?
Jobje ik denk dat het bloed eerder van je baarmoedermond komt. Als je zwanger bent dan is alles in de buurt van je baarmoeder extra rijk doorbloed, dus ook je vagina, baarmoedermond, slijmvliezen ed. Daarnaast is het weefsel wat kwetsbaarder zeg maar waardoor je sneller wat bloed kan verliezen.

Daarom kan je ook sneller bloedverlies hebben als je vrijt bijvoorbeeld, maar op het einde als alles zwaarder wordt kan het ook door de druk komen. Of je baarmoedermond is wat aan het verweken, dat kan ook nog. Helderrood bloedverlies en zeker als het meer is wordt de verl

oskundige nooit heel blij van maar de gyn is altijd wat minder snel onder de indruk. Wel altijd bellen bij helderrood bloedverlies trouwens!

Pijn bij het plassen hoeft niet perse bij blaasontsteking in de zwangerschap, maar je hebt eigenlijk altijd wel harde buiken dan, als je die niet hebt lijkt het me idd onwaarschijnlijk.
Floortje, bedankt voor je duidelijke, heldere uitleg. Geen s** meer gehad hier de laatste tijd, haha.

Zie ik net ineens iets in de folder van het zkh staan waardoor ik me toch weer zorgen maak... Er staat:

Aan het einde van de zwangerschap kunt u slijmerig rood/bruin bloed verliezen, dit is heel normaal en is een teken dat de baarmoedermond rijp is. Dat wil dus niet zeggen dat de bevalling begonnen is, deze kan nog ENKELE dagen op zich laten wachten. Dat enkele vind ik dus een beetje eng klinken. Is dat echt zo?

De gyn zei dat het kindje met het hoofdje beweeglijk in het bekken lag, maar nog niet was ingedaald. Sorry hoor Floortje, al die vragen...

Heb jij je medicijnen al in huis nu?
Ellein, natuurlijk heb je er zelf iets over te zeggen. Het ligt ook aan je leeftijd en aan de kwaliteit van je embryo's. Ziekenhuis voorkomt liever een meerlingen zwangerschap, omdat dat weer risico's meebrengt voor moeder en kind. Bij dit wetenschappelijk onderzoek is het sowieso maar 1 emmy terug. dat wisten we van te voren. Volgende keer zou het eventueel wel kunnen.

Teddy, heb je mini nog eerder opgehaald? Beetje bijgekomen tijdens je vrije middag?

Mimpje, hoe was het bij de huisarts? Hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.

Floortje, gelukkig is het dan toch nog gelukt. Heb je die postbode ook nog gezien? Eerste tabletje erin?

Jobje, zeldzame stoornis. Dat zijn ook geen berichten die je wilt horen he. Niet leuk inderdaad dat het kindje niet bij je op de kamer mag. Daar kun je behoorlijk wat tranen om laten, terwijl je weet dat dat het beste is voor je kindje. Hou het bloedverlies maar even in de gaten. Als je het niet vertrouwd, dan moet je bellen hoor.
Jobje, het blijft dus afwachten wat er precies met het hartje is. Wel een naar vooruitzicht dat je misschien eerder naar huis moet dan je kindje.

Floor, ben je gebombardeerd tot tweede forumjunk . Gelukkig had je de pilletjes op tijd.

Rossia, over 24 uur weet je de uitslag!
Ellein hehe ikke idd ook forumjunk nu/ Gezellig Rossia 2 junkies bij elkaar!

Jobje ook al is je baarmoedermond rijp dan wil dat niet zeggen dat je gaat bevallen, kan dan ook nog weken duren. Blijft het bloedverlies aanhouden? Ik zou anders als je je zorgen blijft maken en je houdt wat bloedverlies gewoon morgen ofzo het ziekenhuis bellen. Om te bevallen heb je trouwens wel echt weeen nodig, zolang je die niet hebt beval je ook niet zomaar.

Maar ik snap je angst wel hoor, laat ze het anders maar een keertje checken.

Maar nogmaals als je baarmoedermond rijp is maar je hebt geen weeen of iets zullen ze er weinig mee doen. Is ook geen reden om je op te nemen ofzo. Hopelijk kan je hier iets mee?

eerst pil zit er trouwens in hier. Vind het spannend en ook wat gek hoor. Hopelijk niet al teveel bijwerkingen. Maar als ik naar Rossia kijk valt het reuze mee, en die moest nog wel spuiten.

zo ga tv kijken, ben er morgen weer.

x Floortje
rossia, heb mini niet eerder opgehaald. heb even geslapen vanmiddag. nu weer helemaal fris en fruitig.

jobje vind het nog al wat allemaal. Kan me heel goed voorstellen dat het allemaal best pittig is. En wat naar dat je niet bij je kindje mag slapen na de bevalling. Ik heb de eerste 2 nachten met mini in mijn armen geslapen.

floortje hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik ben ook forumjunk hoor. geen spuiten of pillen hier, maar gewoon een forum verslaving!

OGG hoe is het met je bekken?

Ziggie hoe is het nu met je? floortje heb jij nog iets gehoord?
Zo daar zijn we weer.

Ik ben er achter dat ik echt een ongelooflijke oetl#l heb als huisarts, sjonge jonge jonge. Ik dacht nog dat het aan mij lag, maar manlief had het ook.

Hij vroeg haast niet, keek ons soms wat onzinnig aan en bleef maar zeggen "ach hij ziet er wel goed uit, en hij komt goed aan"

Uiteindelijk heeft hij de kinderarts gebeld om te overleggen, want ja zo'n klein mannetje kan je toch nog niet aan de medicijnen zetten???

De kinderarts wilde graag dat we langs zouden komen dus nu mogen we woensdag om 9.00 daar heen. Vind het best spannend, het klinkt zo serieus.

En arme mini, en beetje arme ouders, hij huilt en huilt en heeft echt ergens zoveel pijn. Dit huiltje kende ik nog niet echt, diep verdriet.

Nu slaapt hij lekker in de mc, en daar laat ik hem nog maar even liggen. Kan hij even bijkomen.

Floortje ik ben benieuwd of je last van bijwerkingen krijgt. Wat een gedoe trouwens om dat recept te krijgen.

Jobje wat vervelend allemaal. Ik zou er verdrietig van worden het vooruitzicht wat jij hebt. Gatsie, meis ik hoop voor jullie dat de hartkwaal alsnog mee valt en jullie je kindje straks snel gezond thuis hebben.

Morgen zouden we een keuken gaan uitzoeken, maar even afwachten hoe mini morgen ochtend is. We zullen zien.

Ik duik zo mijn bedje in. Meiden slaap lekker tot morgen!
mimpje hebben wij dezelfde huisarts?? die van mij is ook altijd zo. Goed dat jullie naar de kinderarts mogen. Hopelijk neemt hij jullie wel serieus. Uit daar goed je ongerustheid. Ik hoop dat hij of zij iets voor jullie en jullie ventje kan betekenen.
Jobje, wat jammer dat de kleine waarschijnlijk nog even in het zkh moet blijven en niet bij jou op de kamer kan. Lijkt me ook helemaal niet leuk!!

We vieren niet thuis vakantie hoor, vliegen vrijdagochtend vroeg lekker naar de zon voor 11 dagen!!

Nou nou Floortje, je moest wel erg je best doen om die pillen gister nog in huis te krijgen. Waardeloos hè dat je soms eerst boos moet worden om iets gedaan te krijgen! Ik hou daar ook niet van, maar wordt er wel steeds beter in

Ik hoop dat de pillen goed hun werk doen en je straks een knoeperd van een eisprong hebt

Mimpje, klinkt inderdaad niet erg bijdehand die ha van jullie.. die van ons is ook zo'n afwezig, verstrooid type.. aangezien hij ook helemaal aan de andere kant v/h dorp zit, overweeg ik om over te stappen naar een betere, hier in de buurt.

Jammer dat je naar de kinderarts moet met de kleine, maar hopelijk heeft hij n goede oplossing!

Rossia, spannende dag vandaag voor jou!!
god morgon allemaal ( ja Floortje is alvast in Zweedse stemming)

Mimpje, ik kan je maar 1 ding aanraden en dat is zoek een andere huisarts. Gelukkig heeft hij je nu wel doorgestuurd maar niets is zo vervelend als een huisarts bij wie je je niet veilig voelt. Zeker nu je een kindje hebt! Mijn vorige huisarts was ook zo'n draak. Sinds we verhuisd zijn hebben we een andere, wat een verademing!! Kom er trouwens bijna nooit maar toch....

Missc oh lekker naar de zon. Dat klinkt goed. Ben even vergeten waar jullie ook alweer heengaan... Lekker laatste vakantie met z'n tweetjes, geniet ervan!

Teddy ik heb al een hele tijd niets van Ziggie gehoord, misschien moet ik haar eens een sms sturen. Maar wil me ook niet opdringen omdat ik toevallig haar nummer heb. Vind jij het trouwens niet vervelend dat ik soms smsjes doorstuur naar jou?

Hier weinig nieuws voel nog eigenlijk niets van de pillen maar dat is mooi natuurlijk! Hopelijk doen ze wel hun werk. Volgens manlief ga ik straks een struisvogelei leggen hihihihi ik hoop het niet hoor! Vanavond gaan we poes wegbrengen. Hij gaat bij vrienden logeren als wij op vakantie zijn. Hun hebben er helemaal zin in, ik hoop zo dat hij het naar zijn zin heeft daar. Maar volgens mij krijgt hij in ieder geval genoeg aandacht.

x Floortje
nee hoor floor, vind het wel gezellig die smsjes. Denk dat ziggie het ook wel fijn vind om wat van 'ons' te horen. Zou ik wel hebben. Is toch altijd leuk als mensen aan je denken en intresse hebben in hoe het met je gaat

missc, wat heerlijk op vakantie. Waar ga je eigenlijk heen?
nou heb d'r een sms gestuurd! Ben benieuwd.
meiden, zet onze vakantiebestemming even op de mail...
waar is de foto jouw avatar gemaakt floortje?
Teddy op Bornholm (Deens eiland voor de zweedse kust) is echt super mooi daar. Wij waren er voor onze huwelijksreis.
ziet er mooi uit...
Teddy dat was het ook echt, was een hele mooie vakantie. Wel helaas veel regen maar tja was huwelijksreis dus die tijd hebben we dan maar aan elkaar besteed...

Nee echt Bornholm is zeer zeker een aanrader. Ik wil ook heel graag terug over een paar jaar met hopelijk kindjes.
wil zowieso graag een keer naar scandinavie. Ben vroeger als kind wel eens in denemarken geweest, maar noorwegen moet ook zo mooi zijn. Staat nog op het lijstje.
Ellein, doen ze een pakje van de HenM ook bij de buren afgeven als je niet thuis bent? Of is het een pakje waar je voor moet tekenen? Wordt vandaag geleverd namelijk

Floortje, mooie nieuwe avatar heb je. Ook al gebombadeerd tot forumjunkie en dan spuit je nog niet eens 8-p. Vijf dagen moet je deze slikken he? Het zal wel meevallen met de bijwerkingen. Straks lekker op vakantie. Ben echt zwaar jaloers.

En ook op jou Missc!! Jij gaat heerlijk het zonnetje tegemoet. Heb je mail gelezen. Volgens mij gaan jullie een prima vakantie tegemoet en kom je over-uitgerust terug !

Mimpje, hoe was hij het bij de kinderarts?

Teddy, hard aan het werk vandaag? Nog spannende deadlines?

Vindt het hier toch nu wel heel spannend worden hoor. Pfff duurt zo lang wachten tot het einde van de middag....
rossia, pakketjes worden ook geleverd bij de buren, tenzij je het anders hebt aangegeven.

hier geen spannende deadlines. Allemaal kleine klusjes. Zo maar eens een lekker broodje scoren in de stad.

wachten duurt lang he?
Oke top!! Ben heel benieuwd of alles wat ik besteld heb er in het echt ook zo uit ziet en staat natuurlijk....

Kleine klusjes is ook leuk om te doen. Broodje scoren is een nog beter klusje...

Wachten duurt heel lang. Mijn geduld vandaag wordt behoorlijk op de proef gesteld.

Eet ze!
Rossia nou vooruit we kunnen samen wel meedoen aan spuiten en slikken hihi. Maar volgens mij was Gorgi onze eerste forumjunk..? Je mag wel mee op vakantie hoor, hebben nog plek op de achterbank. Alleen hebben we maar een 1kamerhuisje en tja das misschien wat te weinig privacy...

Heb wel wat hoofdpijn maar denk eerder dat dat alle stress is dan de pillen. Voelt namelijk precies zo.

Ik mag trouwens na de vakantie komen kennismaken op de bloedbank. Heb gesolliciteerd daar en ze zijn erg geïnteresseerd. Als het meekijken bevalt gaan we praten over daar werken. Lijkt mij erg leuk alleen enige nadeel is het salaris. Dat is echt heeeeeeeeel veel minder dan nu. Aan de andere kant vind ik plezier in werk ook wel erg belangrijk en na volgende maand stopt de uitkering dus het is nog altijd meer dan niks verdienen. Zucht lastig lastig.
Rossia dikke knuff voor jou voor het wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven