3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

Lievie, inderdaad knap dat je zo'n tijd ft hebt gekolft! Ik kolf nu al wel zo af en toe, enerzijds om wat voorraad op te bouwenzoals ook zeef al zei, anderzijds om met dochter te oefenen in het drinken uit flesjes. Ik heb een handkolf, en dit gaat prima maar ik kolf niet superveel. 's ochtends nog wel, maar in de loop van de dag steeds minder. Ik moet dan twee keer kolven voor één voeding, en dat gaat op mijn werk nooit lukken! Ik wel een keer dubbel-electrisch geprobeerd, maar dat beviel niet: ik moest de kolf zacht zetten omdat het anders pijn deed, en er kwam maar één straaltje uit terwijl dat er met de handkolf veel meer zijn. Verder kolf ik meer en makkelijker als ik met één hand de borst ondersteun, en dat lukt niet wanneer je twee borsten tegelijk kolft. Maargoed, ik heb het dus maar één keer geprobeerd, misschien zou ik nog een paar keer moeten oefenen?

Op mijn werk krijg ik wel kolftijd, maar ik weet dat collega's daar elke keer weer gedoe mee hadden:

te weinig, niet ingepland, wel ingepland maar dan op nutteloze tijden ('sochtends niet en 'smiddags twee keer achter elkaar) enz. Zal dus nog wel ff lastig worden vrees ik....

Zeef, bedankt voor je tips! Dat van die ijsblokzakjes, die ken ik, is inderdaad handig! En de drinktip is erg goed! Ik dronk sowieso altijd al te weinig op mijn werk, daar zal ik nu echt goed rekening mee moeten houden inderdaad!
Ben druk bezig met het schema, heb nu de volgende info er in staan:

Mama, leeftijd, naam/nick Baby, J/M, geboortedatum, evt. andere kindjes.

Zal zo eens kijken of ik een opzetje online kan zetten.

De meisjes zijn trouwens in de meerderheid, 11 meisjes tegen 4 jongens.

@ Tafeltennis: mijn kindjes hebben (gelukkig) geen last (gehad) van verstopping. Maar ik hoorde pas van een vriendin dat Nutriton door de voeding schijnt te helpen.

@ Simbatje: Wolkenbaby heeft ook wel eens een smetplekje, ik doe er dan wat talkpoeder op en dan is het vrij snel weer weg. Niet de poeder zo uit het busje erop strooien, maar eerst op je hand/vingers en dan op de plek deppen. Wolkenbaby heeft nu een smetplekje achter zijn oor wat niet zo goed weg wil gaan. En door het aankleden klapt zijn oortje soms om (ik let er uiteraard op dat dat zo weinig mogelijk gebeurt) en dan gaat de plek weer open. Moet a.s. donderdag naar het bureau, het staat al op mijn lijstje om te vragen. Zal je wel laten weten of ze nog tips daarvoor hadden.

Wolkenbaby krijgt nu 5 voedingen per dag, hij drinkt ongeveer 150-170 cc per fles. Hij is nu 14,5 wk en weegt zo'n 5,8 kilo (verschil alleen en samen op de weegschaal). Vergeleken met zijn zusje is het een lekker stevig kereltje. Wolkenmeisje wilde uiteraard ook op de weegschaal en zij weegt nu precies 2x zoveel als Wolkenbaby.
Het schema:

Vinden jullie het wat?
Wolkenwietje, ik vind het een prachtig schema. Ben nu in het weekend niet hier geweest en heb zo juist alles gelezen, maar het is zoveel dat ik alweer vergeten ben wie wat heeft geschreven. Voor het schema, ik ben 30 jaar, zoontje, 1e kindje, hij is 18 mei geboren. We noemen hem hier maar draaibaby.

Zeef, ik moet eigenlijk best lachen om je nick, omdat we het over zwangerschapdementie hadden...haha. Je naam is dan erg toepasselijk :-)

Wbt het buikliggen. Ik doe het veel te weinig hier. Volgens mij moet dat elke dag wel even, maar ons mannetje vindt het zooo niet leuk. Begint echt na 10 seconden al te krijsen. Hij krijgt zn hoofdje op zich wel goed omhoog. Moet morgen weer naar het CB, zal het an eens vragen.

Ons ventje was met 3 maanden en 1 week, 6440 gr. en 63,5 cm. Volgens mij is ie best wel lang al. Ben benieuwd morgen...kijken hoeveel hij weer is aangekomen.

Elska, volgens zei jij dat je niet uitkeek naar het wegbrengen naar het KDV. Ik had dat ook zo sterk. Had veel zin om weer te gaan werken, maar vond het echt verschrikkelijk om ons ventje weg te brengen. Hij is nu 3 weken geweest en het gaat echt geweldig. Heb dus niet teveel angst, want de kindjes zelf vinden het vaak wel leuk. Maar ik weet hoe het voelt hoor :-) Vind het trouwens wel heel leuk om dan s avonds in het schriftje te lezen wat ie allemaal heeft gedaan en naar wie hij allemaal heeft gelachen :-D
Voor de mama's van wie de baby's nog niet doorslapen:

http://babyslaapgids.nl/

Ik zag het hier onderaan de pagina staan, bij Ads door Google. Ik heb het nog niet helemaal gelezen, maar wie weet is het wat!
N.a.v. mijn vorige post: ik heb net de site gelezen en je kan tegen betaling van 17,95 de gids downloaden. Verder nog niet eens een minescuul tipje van de sluier vwb de methode op de site. Maar snap dat als je na maanden van gebroken nachten wanhopig bent, dat je dan alles probeert. Er staan wel enthousiaste reacties op trouwens.
Wolkenwietje; mooi schema. Voor het schema: dochter heet Isabella, is 3 juni geboren en ik heb geen andere kinderen.

Lilla; inderdaad deden ijsblokjeszakjes hier wonderen. Mijn hele vriezer heeft hier vol mee gelegen. Misschien is het wennen met een kolf. Ik had trouwens zelf een medela dubbele electrische kolf, koste me geloof ik 130 euro. Toen ik begon met kolven was mijn productie natuurlijk net op gang, dus misschien is dat anders. Ook belangrijk; probeer te ontspannen en maak je vooral niet drukof je er genoeg uit krijgt --> dan wordt het namelijk snel minder.

Wat de verstopping betreft, dochter had gisteravond ineens diarree, houdt dus van uitersten. Komt misschien door teveel laxo. Nu zit ze hreerlijk bij mij op schoot weer haar luier vol te maken (ja alles moet er nu ook uit blijkbaar).

Kwijlen jullie kinderen ook zo veel? Soms is echt haar hele t-shirt nat!
Noem mijn zoon hier maar minisimb!

Ik lees trouwens al heel lang (denk wel al 6 a 7 jaar) mee op het forum, maar ben nog niet zo lang lid. En posten doe ik ook maar af en toe. Vaak hebben anderen hun mening/ advies al zo mooi neergezet dat ik het vooral interessant vind om mee te lezen.

Tips voor kolven heb ik gelezen op het topic 'borstvoedingsvragen'. In het begin ging het ook niet (heb ook voor 130 euro de dubbele swing van Medela), maar nu prima. Eerst was kolven op half vermogen als erg pijnlijk, nu zet ik de kolf erop in die stand en schuif dan naar de maximale snelheid. Ik kolf alleen enkel, want met 2 van die dingen lukt niet vasthouden wel, maar aan en af koppelen gaat bijzonder onhandig en je kunt verder niks doen. Ik zit vaak op het forum of lees een boek. Ik vries nu ook ijsblokzakjes in, gaat prima er is al 1 lade helemaal vol!

Ik geeft dus nog bv en weet niet hoeveel zoon drinkt. Als ik afgekolfde melk geef (voor de oppas als ik een weg moet), wisselt dit heel erg. Dus of hij al 200 ml per keer haalt??? Even heb ik overwogen om voor elke voeding te kolven en hem dan die melk te geven, zodat ik weet hoeveel ml hij krijgt, maar het schijnt dat je niet dezelfde opbrengst krijgt bij kolven en live-drinken. Dit blijf ik dus heel lastig vinden en brengt me aan het twijfelen of flesvoeding niet toch handiger is.

Op school kolven zie ik niet zitten, vind ook niet dat ik het de roostermaker aan kan doen om daar ook nog eens tussenuren voor in te plannen. Er zijn collega's die het wel doen, maar die werken dan minder uren, zodat het plannen makkelijker gaat. Ze komen pas later op school, of zijn 's middags vrij etc. School heeft me al zo'n dienst bewezen met de vakanties, het houdt natuurlijk een keer op!

Minisimb slaapt nu nog, maar zometeen maar eens sudocreme smeren na zijn bad! De grote pot raakt al aardig leeg, is echt fijn spul, maar had er nog niet aan gedacht om het ook in zijn nek te gebruiken. En anders talkpoeder, maar dat 'doet' geloof ik niks, of wel? Sluit alleen af zodat het niet vochtig wordt, maar werkt niet genezend, lijkt me.

Gisteravond de laatste voeding overgeslagen omdat minisimb zo moe was van overdag niet slapen, en hij melde zich pas weer om half 8!!!! Misschien leg ik hem te snel aan, er zit hooguit 3 uur tussen 2 voedingen en ik lees dat sommige baby's hier al op vier zitten. Ik wil alleen niet dat hij honger of dorst heeft. Vandaag ga ik proberen hem echt helemaal vol te proppen als hij drinkt, niet te snel denken dat hij genoeg gehad heeft.

Minisimb kwijlt ook ontzettend, is vooral leuk om te zien als hij op zijn buik ligt! Hij is nu wakker, dus ik ga gezellig samen met hem in bad! Schrijf straks wel meer als hij drinkt!
Lilla, de drinktip komt vooral omdat het bij mij echt giga-mis leek te gaan en een collega tegen mij zei "drink jij wel genoeg?". Ben toen meer gaan drinken en voila, het ging ineens veel beter.

Wolkewietje, mooi schema. Ik wilde zelf ook zoiets maken maar wilde niet ineens dit hele topic gaan 'rulen'. Ik typ snel en kom dan ook snel met hele verhalen, en omdat ik al een ouder kindje heb merk ik dat ik vaak geneigd ben om dingen te roepen 'ooooh maar dat weet ik al, want bij Zoon...'... dus vandaar dat ik me dit keer bescheiden wilden opstellen, haha

Zoon staat met een boekje naast me om aandacht te bedelen. Ga me dus maar even op de bank nestelen met hem. Boekjes lezen. En wachten tot Dochter wakker wordt. Heb soms van die dagen, dat ik haar onwijs mis als ze niet wakker is... waar dat nou weer vandaan komt...

Oja, over mijn naam en zwangerschapsdementie... het is inderdaad ontstaan door mijn vergeetachtigheid na mijn eerste bevalling. Ik raakte toen door een fout mijn oude nick (EvaB) kwijt, en zoals je al aan mijn oude nick kan zien, is mij nick een combi van mijn naam en ze z van 'zwanger' (was toen weer zwanger) en samen is het zeef van vergeetachtigheid... jaja...
Lilla: kolf sind de geboorte. De kleine was te ongeduldig en liet na het na happen steeds te snel los. Eerst kolfde ik 5x per dag. Sind een paar weken 3x per dag. Sinds vorige week werk ik weer en is de hoeveelheid teruggelopen. Ik hoef normaal gesproken niet op mijn werk te kolven, alleen als ik eerder moet beginnen voor bv een vergadering.
Voor in de tabel: ik ben 27 en mijn dochtertje heet Sara, ze is 24 juni geboren
@ Lievie1000: Wolkenbaby kwijlt eigenlijk niet zo veel, hij blaast af en toe wat belletjes. Maar spugen kan hij als de beste!

Er schoot me net nog wat te binnen, over zwangerschapsdementie. Ik slik sinds een aantal weken de pil weer, en die vergeet ik dus om de haverklap! Ik kom er dan 's ochtends achter dat ik hem de avond ervoor vergeten ben. Gelukkig ben ik dan nog wel net op tijd om hem alsnog in te nemen. Ik ben ruim 8 jaar geleden met de pil gestopt, dus het is echt weer wennen om hem elke dag te slikken. En dan heb ik de strip nog wel op een strategische plek neergelegd....

Ik zal straks als alles hier op bed ligt het schema even bijwerken.
Hallo allemaal,

Wat een mooi schema! Super!

Mijn kindje is geboren op 2 juni, ik moet nog even nadenken over een mooie nickname voor hem.

Mijn zoontje heeft ook veel last van smetplekjes in z'n nekje. Hij is ook een lekker stevig ventje, strakjes ga ik naar het CB en dan weet ik hoeveel hij weegt, ik schat zo'n 7 kilo.

Wat mijn vriend altijd doet is na het badje voorzichtig de fohn erop in de meest lage stand. Zelf vond ik dit eerst niet zo'n goed idee en deed dit dus niet als ik hem zelf in het badje deed. Maar...dan bleven de plekjes rood en altijd als m'n vriend hem heeft gefohnd verdwijnen de plekjes heel snel. Soms smeer ik er ook sudocrem op, maar wel een heeel dun laagje, dat schijnt beter te helpen dan een dikke laag.

Mijn zoontje heeft trouwens veel last van eczeem. Eerst in z'n gezichtje en nu op z'n lijfje. Heeft iemand daar nog een goed middeltje voor? Ik gebruik nu Lanette creme en Weleda Calendula creme voor baby's. Het wordt wel minder, maar het verdwijnt nooit helemaal.

Ik kolf nu al vijf weken op m'n werk en de ene keer gaat het beter dan de andere. Ik moet altijd mijn groep cliënten alleen laten want er is niet echt iemand die de groep over kan nemen. Af en toe gaat er een collega wel even kijken, maar echt heel erg op je gemak zit je dan dus niet. Ik heb uiteindelijk maar bedacht dat dit toch de verantwoordelijkheid is van mijn leidinggevende, en niet die van mij, en dat kolft al een stuk prettiger. De dagen vliegen voorbij, maar ik merk ook dat ik nu zelf te weinig pauze neem, ik ga namelijk kolven in de koffiepauzetijden, rond 10.30 en 14.30. Dit zijn ook zo'n beetje de tijden dat m'n zoontje voeding krijgt. Hoe doen jullie dat?

Ik heb een handkolf van Avent en een Medela Swing. De laatste tijd kolfde ik veel met de handkolf omdat ik daar sneller mee kolf. Helaas gaat ie telkens stuk, een wit plasticje schiet telkens los en dan moet ik hem weer uit elkaar halen voordat ik verder kan, heel frustrerend. Ik denk dat ik maar weer overstap op de Medela, alleen daar duurt het zo lang voor de tsr komt. Het schijnt wel dat Medela grotere flesjes op de markt heeft gebracht, want dat vond ik telkens zo'n gedoe (150 ml is nu echt te weinig).

Lievie1000, mijn zoontje kwijlt sinds een paar dagen, vooral wanneer hij een beetje honger begint te krijgen. Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Ik ga het zo eens vragen bij het CB.
Simbatje, wij hadden vanmorgen een crosspost. Over het geven van afgekolfde melk: Dochter hier drinkt zo'n 130 ml per keer als we afgekolfde melk geven. Ik kan me herinneren van mijn zoon dat hij altijd is blijven 'hangen' op 120-130 ml, toen ik afgekolfde melk gaf. Van kunstvoeding moet je geloof ik wel steeds meer geven, maar van bv niet. Je bv past zich aan naarmate je kindje ouder wordt en meer honger krijgt. Je hoeft er (naar mijn weten) dus niet perse veel van te geven. En als je kindje tevreden is, is er ook geen reden tot zorgen, toch? Ik kan me voorstellen dat je overweegt om om die reden over te stappen op flesvoeding, maar... dan weet je wel hoeveel je drinkt, maar er zijn ook weer een aantal dingen die dan weer minder makkelijk worden. Steeds maar weer wachten tot de voeding warm is (ook 's nachts of 's morgens), al die flesjes afwassen en uitkoken, als je weggaat in de gaten houden of je alles wel meeneemt, en berekenen hoe warm je het water moet meenemen zodat het op de goede temperatuur is als je minismb gaat voeden... ook weer dingen waar je dan weer rekening mee moet houden...

Mmm wolkewietje, kijk maar uit. Straks krijg je nog een vijfde (of noem jij dat derde?) wolkenkindje...

Ico, voordat je van die (dure) Medelaflesjes gaat kopen... de flesjes van de Hema en van de Etos passen ook op de medelakolven. Die dingen kosten 1,90 en er kan iets van 220 (of 250, ben het even kwijt) ml in...

Is het ecceem van je zoontje trouwens wel echt ecceem, of zijn het pukkeltjes die veroorzaakt worden door jou hormonen, die hij via de bv binnen krijgt? Want aan dat laatste kun je niets doen

De beestenbende hier ligt op bed, dus ik ga me snel even op de strijk storten. Alle huishoudelijke dingen gebeuren altijd op die momenten (niks niet met een boek op de bank...) omdat strijken met peuter in de buurt te gevaarlijk is. Voor je het weet heeft 'ie in een onbewaakt ogenblik het strijkijzer naar beneden getrokken, ik moet er niet aan denken...

Oh Wolkewietje (weet je, ik ga het afkorten tot Wolk. Mijn vingers raken steeds in de knoop als ik 'wietje' wil typen), voor in het schema: Ik noem hier op het forum mijn zoon altijd Zoon en mijn dochter altijd Dochter. Mijn man noem ik Man. Hoef ik er niet zo over na te denken (was ook blij met een dochter. Anders was het Zoon-2 geworden ofzo ) Dochter is geboren op 23 juni. Ik ben 30. Oh en ik had misgerekend, zoon is 20 maanden. Hij is van januari 2007.

Wellicht kan Ico jou mooie schema in het openingsbericht plakken?

grtz E.
Hoi Zeef77, heb het schema erin geplakt maar ik zie alleen een link staan, klopt dat? Als je op de link klikt opent het schema in een ander scherm.

Wat een goede tip van de Medela flesjes! Dat moet je ook maar net weten.

Helaas is het echt eczeem, hij heeft met 5 weken zelfs al geinfecteerd eczeem gehad op z'n gezichtje. Echt vreselijk om te zien. Toen hebben we antibiotica en een hormoonzalf gekregen. Maar ik smeer liever niet met die hormoonzalf tenzij het echt nodig is. Geluk is het een vrolijk ventje en lijkt ie er zelf weinig last van te hebben hoor! Eczeem zit echt bij ons in de familie.
Hallo!

Vandaag loopt alles anders dan gepland, minisimb is onrustig en wil bij mij liggen, in bed, box en wipstoel is hij ontroostbaar en dat vind ik zielig. Duurt alleen even voor ik alles geprobeerd heb en dan schiet strijken er helaas weer bij in. We hebben wel boodschappen gehaald, dus zometeen kan ik gaan koken. Zijn jullie trouwens allemaal samen met een partner? Op dagen als vandaag heb ik zo'n bewondering voor moeders die, al dan niet vrijwillig, in hun eentje een baby hebben. Stiekem kijk ik heel erg uit naar het moment dat simbman thuiskomt. Hij wil minisim dan graag vasthouden omdat hij hem gemist heeft en dan kan ik weer even vooruit. Net was ik 2x te vroeg met 'm slapend weg te leggen, waarna ik weer opnieuw kon beginnen met sussen. Hij heeft z'n dag niet vandaag.

zeef77

Ik heb idd wel eens gelezen dat hoeveelheid melk ook niks zegt over de voedzaamheid. Dus als minisimb maar 120ml drinkt, kan hij ook genoeg gehad hebben. Voorlopig blijf ik wel bij bv, de voordelen wegen zwaarder dan de nadelen. Weet niet meer wie het typte, maar 3x kolven en alles in flesjes (laten) geven bespaart je dus veel tijd? Handig dat dat zo kan!

Intussen moet ik wel gaan zoeken naar info over afbouwen, daar dacht ik volgens cb te makkelijk over.

Ico

Hoe was het bij cb? Had je goed geschat?
Simbatje, het ging met ups en downs bij het CB, veel gehuild omdat we lang moesten wachten. Ik had best goed geschat, hij woog 6840 gram. Alles was weer prima in orde gelukkig. Ook flink gehuild bij de prikjes, was gelukkig snel weer over en heeft sindsdien bijna alleen maar geslapen, ahhh.

Het CB zei trouwens dat ik hem moet laten huilen als ie iedere ochtend om 05.00 komt i.p.v 06.15. Volgens haar was het dan na twee dagen over. Ik benieuwd of ik dat wel kan hoor. Ik vind het soms ook nogal genant voor de buren om hem te laten huilen. Eigenlijk troosten wij altijd vrij snel.

Lievie1000, ik heb nog gevraagd over het kwijlen, dit was normaal en komt door de ontwikkeling van de speekselklieren.

Laat ik m'n zoontje in het vervolg trouwens maar Icotje noemen.
Ico

In laten huilen ben ik ook niet zo goed. Ik blijf maar bezig met bedenken en uitproberen waar minisimb 'last' van zou kunnen hebben. En op die manier gaat dus veel tijd verloren die ik nuttiger zou kunnen besteden. Maar ik wil het zo graag goed doen. Onze buren horen hem gelukkig niet (alleen als we allemaal in de tuin zitten), maar wij waren in het begin ook een beetje bang dat zij ons slechte ouders zouden vinden. Slaat nergens op, maar ja.
Hi allemaal!

Zo, eerste werkdag achter de rug en meteen een reorganisatie aangekondigd. Dat gaat lekker Mijn moeder heeft opgepast en zowel oma als kleindochter hebben een leuke dag gehad!

Voor het schema: Mijn dochter is van 22 juni en haar naam hou ik liever voor mezelf.

Voeding: ik geef nu helemaal de fles. Mijn dochter dronk heel onrustig aan de borst waardoor ik al meteen vanaf de geboorte fulltime moest kolven. Dat ging echter niet zo goed, ik had nooit voldoende productie dus we hebben altijd met flesvoeding moeten bijvoeden. Na 2 maanden ben ik dus maar helemaal overgestapt op flesvoeding. Jammer, ik had graag 6 maanden bv willen geven, zeker vanwege het eczeem en de allergieen in mijn familie. Maar, vooralsnog bij mijn meisje geen enkel spoortje van eczeem/allergie te bekennen, dus wie weet lijkt ze meer op haar vader dan op mij! Ik weet dus ook geen middeltje ertegen behalve de hormoonzalf die ik zelf gebruik...

Mijn dochter drinkt 5 voedingen per dag, zo'n 180 cc per fles. Ik warm de flesjes trouwens nooit op! Ze drinkt ze gewoon op kamertemperatuur, en dat scheelt toch wel veel tijd en gedoe.

Ze is ook vrij groot, ik schat nu zo'n 63 cm en 6 kilo.

Laten huilen: lijkt mij ook heel moeilijk, ik doe het dan ook nooit (hoeft gelukkig ook niet want ze is een geweldige slaper) Ik vraag me ook echt af of het zin heeft.. nou ja, het is misschien het proberen waard, want van 2 daagjes een uurtje huilen lopen ze vast geen trauma op toch?
Hoi,

Ico, ik weet ook niet zo goed hoe je een schema er in moet plakken...

Simbatje, vervelend, zo'n hangdag. Ik snap dat je dan van alles doet om het over te laten zijn. Je gaat toch van alles proberen he...

Over afbouwen... waarom vond het CB dat je er te makkelijk over dacht? (Even terzijde... ik trek me echt weinig aan van wat het CB zegt. Nu hebben wij gelukkig een heel makkelijk CB, waar men zich niet zo snel druk maakt... maar ik lap ook gewoon dingen aan mijn laars. 'Ze' vonden dat we onze zoon met zeven maanden uit een beker moesten laten drinken. Ja doei, alles liep er weer uit. Uiteindelijk zijn we daar pas na een jaar mee begonnen, en hij kan het prima...) Ik ken redelijk veel mensen die in twee weken hebben afgebouwd, inclusief ikzelf. Het is dan wel even doorbijten (redelijk last van stuwing gehad), maar dan ben je er ook wel snel van af.

Ico, laten huilen... heb er al veel discussies over langs zien komen hier op het forum. Sommige mensen vinden het not-done, anderen zweren er weer bij. Het CB kan makkelijk praten, zij zitten niet stressend met een blerende baby. Jij kent jouw baby het beste en kan dus het beste inschatten wat zijn huilgedrag is en of er echt iets is, of dat het gewoon behoefte aan aandacht is.

Elska, spannend wel, zo'n eerste werkdag. Vonden je collega's het leuk dat je er weer was?

Onze kinderen schelen maar 1 dag. Ik was 22 juni uitgerekend, uiteindelijk kwam Dochter dus de 23e. Mocht niet klagen dus. Ik heb nog weleens gezocht naar een juni-topic, maar dat kon ik nergens vinden. Meen dat er wel een geweest is, want heb er geloof ik in het begin nog eens een keertje op gepost, om iedereen te feliciteren. Heb ik jouw naam daar ook niet zien langskomen toen?

Hebben jullie ook last van het eeuwige schuldgevoel?

Ik heb er echt last van. Bij zoon had ik er last van, omdat ik soms gewoon dacht 'oooh mocht ik hem maar alvast weer op bed leggen'. Dan was ik zoooo moe (en ook een beetje down soms, liep tegen de muren op, het was winter en koud en dan hele dagen thuis zijn). Dan voelde ik me weer enorm schuldig, ik wilde immers toch een kindje, en nu was hij er en dan wilde ik hem weer in bed leggen. Dat schuldgevoel is overgegaan toen hij ouder werd en meer ging kunnen, waardoor het meer was dan alleen slapen-drinken-spelen-slapen-drinken, etc. Nu is Dochter er en nu merk ik weer dat ik me enorm schuldig voel omdat ik haar soms niet de aandacht kan geven die ik haar zou willen geven, omdat ze de aandacht moet delen met haar broer. Zucht.

Zijn er behalve Darceltje nog anderen van jullie aan het nadenken over tweede of derde kindjes? Hier wilden we er altijd drie (als het ons gegeven is), maar Man is een beetje teruggekrabbeld. Hij twijfelt nu voortdurend tussen 2 en 3. Als er een derde komt, wil ik er meer dan anderhalf jaar tussen, dat weet ik wel. Ik bewaar nu maar braaf alle kleertjes en het badje enzo 'voor een eventuele derde'. Wat mij betreft komt die er, nu maar hopen dat de weegschaal voor Man gaat doorslaan naar 'ja'... Ik kan niet beredeneren waarom ik perse nog een derde wil, het is een gevoel. (En door de dood van de broer van mijn man heb ik een ding geleerd: leef je leven voluit en doe wat je hart je ingeeft...)

grtz E.
quote:zeef77 schreef op 22 september 2008 @ 13:09:

Steeds maar weer wachten tot de voeding warm is (ook 's nachts of 's morgens), al die flesjes afwassen en uitkoken, als je weggaat in de gaten houden of je alles wel meeneemt, en berekenen hoe warm je het water moet meenemen zodat het op de goede temperatuur is als je minismb gaat voeden... ook weer dingen waar je dan weer rekening mee moet houden...

Lang leve de magnetron, water voor de voeding is warm in nog geen halve minuut! Flesjes uitkoken hoeft maar 1x per week, en de vaatwasser doet de rest. Ik neem aan dat je speentjes en kolf-spul ook uitkookt, dus dan kunnen de flesjes meteen mee. Ik neem idd warm water mee, ik heb zo'n thermo-flessenvakje in mijn luiertas, het water is dan wel niet meer zo warm als toen ik het in de fles deed, maar ijskoud is het ook zeker niet. Ik denk dat het dus gewoon een kwestie van wennen is.

Ik had trouwens ook graag langer dan 6 wk borstvoeding gegeven, maar ik had steeds borstontsteking en heb helaas moeten stoppen omdat ik steeds zieker werd. Wolkenbaby dronk op zich heel goed, alleen had ik heel veel pijn. Na hulp van een lactatiekundige ging het gelukkig snel beter, en heb ik er toch ook even van kunnen genieten. Bij Wolkenmeisje heb ik 3 maanden fulltime gekolfd omdat ze niet goed dronk aan de borst (tgv te vroeg geboren), op het laatst vond ik het toch wel een hele opgave, 5-6 keer per dag kolven. En daarnaast moest ik haar ook bijvoeden want ik had niet genoeg voor volledige bv.
@ Ico: Als je de link tussen [img] en [/img] plakt, dan moet je het wel kunnen zien.

Het zou het mooiste zijn als het schema idd in de OP staat, maar weet alleen niet of het wel handig is ivm aanpassen enzo. Ik moet het steeds opnieuw uploaden in Photobucket en volgens mij wordt er dan steeds een nieuwe link aan gekoppeld. Ik ben helaas niet zo'n wizkid ook.....
zeef77

Volgens cb kun je per week maximaal 1 voeding afbouwen. Ik gaf aan dat ik dus niet wil kolven op school, maar evt. wel de voedingen als ik thuis ben nog bv wil geven. Ze zei dat ik dan zeker 3wkn voor mijn eerste werkdag moest beginnen met de 1e voeding eraf te laten. Dan heb ik dus de gekolfde melk in de vriezer al nodig als ik nog niet aan het werk ben en heb ik wel een heel grote voorraad nodig om mijn voornemen uit te voeren. Ik wilde namelijk 6 mndn bv halen als het ging. Nou zit ik er niet mee als het niet lukt hoor, vooraf had ik hier nog helemaal geen mening over, het is vooral dat anderen zeggen dat het idd in 1 a 2 wkn helemaal afgebouwd kan worden.

Grappig, minisimb drinkt afgekolfde melk ook op kamertemp. Hij heeft niet veel geduld dus heeft simbman het maar een keer geprobeerd.... Wat dat betreft hebben wij echt geluk, het is een supermakkelijk mannetje.

Schuldgevoel herken ik ook. Ik denk steeds dat ik minisimb moet vermaken, dat het zielig is om hem maar in de box te leggen nadat we gespeeld hebben en hij nog niet moe is. Zeker nu hij zo lacht en duidelijk contact zoekt. Hij kan zichzelf vaak wel bezighouden hoor, dat is het probleem niet, maar ik vind mezelf dan zo'n ongeinteresseerde moeder, als hij daar zomaar ligt. Misschien wordt hij zo per ongeluk wel heel erg verwend, maar dat zie ik dan wel weer.

Vanavond lag hij om 21u in bed nadat ik hem gemasseerd had en hij sliep meteen. Kon ook niet anders na zo'n hangdag. Nu hangen man en ik voor de tv, ben nu zelf ook gaar en kan me nergens meer toe zetten. Ach, morgen weer een dag!

Slaap lekker allemaal.
Vergeten: de sudocreme helpt, het knalrode is al weg, en het stinkt ook niet meer. Ik smeer dus door!

En een 2e kindje lijkt me wel leuk, maar nu nog niet. We zijn er nog niet uit wat een fijn leeftijdsverschil is en wanneer wij er aan toe zijn. Nu genieten we nog zo van dit exemplaar, dat is voorlopig genoeg. Eén kind lijkt me niet fjin voor het kind zelf. Nooit iemand om mee te spelen en ruzie mee te maken, als man en ik oud zijn als enige verantwoordelijk voor ons zijn. Ik bedoel dat alle beslissingen dan op hem neer komen, als wijzelf bijv. dement worden ofzo. Drie kindjes lijkt me dan weer veel, hoeft voor man ook niet. Maar het kan altijd een tweeling worden en die is natuurlijk dan ook welkom.
@ Simbatje: ik ben heel snel met de bv moeten stoppen, met behulp van medicijnen, op advies van de HA. Van de lactatiekundige heb ik ook een afbouwschema gekregen, en daarin staat dat je per 3-4 dagen 1 voeding weg kan laten, dus dat zou dan 2x zo snel zijn dan wat jouw CB zegt. Als je interesse hebt, dan kan ik het je wel mailen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven