3 maanden moeder, wie kletst er mee?

18-09-2008 14:56 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gezellig! Allemaal 3 maanden mama's om mee te kletsen.

Hier is het nieuwe schema, Wolkewietje bedankt!

ico, ik weet niet of je ergens kan instellen dat je een berichtje krijgt als er iets gepost is. Ik heb zelf het topic waarin in schrijf toegevoegd aan mijn favorieten en ik ga af en toe even neuzen of er al gepost is. Je kan ook een RSS-feed instellen, dan moet je een zogenaamde 'RSS-reader' aanmaken en dan komt er in die reader een bericht als er dingen gepost zijn. Maar dat is net zo omslachtig als gewoon af en toe kijken of er al gepost is...

Je schrijft over bv geven. Ik was bij mijn zoon erg onzeker. Nu bij mijn dochter is dat minder, ik merk dat ik toch meer vertrouw op mijn lichaam. Ik ben wel (heel) veel meer gaan drinken dan ik destijds deed bij mijn zoon en ik ga vaker bewust 's middags even een uurtje slapen, zodat ik wat meer rust krijg. Misscien dat het daardoor nu veel beter gaat, ik weet het niet. Overigens vond ik de bv, toen ik overstapte op de fles, met terugwerkende kracht echt zoooo gemakkelijk. Geen gesjouw met flesjes en na moeten denken over wat, wanneer en hoe.

Draaimolen, hier veel last van zwangerschapsdementie... inmiddels al een jaar of 2... het gaat gewoon niet meer over. Het leidt wel tot hilarische situaties en soms tot vervelende situaties. Zo kwam er op een school bijvoorbeeld een student naar me toe met een heel verhaal. Nu gebeurt het heel vaak dat studenten mij wel kennen, maar ik hen niet, en dat ze er van uit gaan dat ik hen wel ken. Dus ik zei (redelijk bot, want haast) tegen deze student: "ken ik jou?" waarop de student enigszins beledigd zei "ja, je hebt me gisteren nog les gegeven"... oeps... het was weliswaar de eerste les aan die groep geweest, maar toch. Of gisteren, toen was ik aan het schilderen bij mijn zus in haar nieuwe huis. Besluit ik vervolgens om naar huis te gaan, kleed me om en vergeet gewoon compleet om de zooi ook nog even op te ruimen. Lagen al de kwasten en potten verf dus gewoon nog gebruikt op de vloer. Echt dom...

Darceltje, nog gefeliciteerd met je verjaardag :-)

Onze kinderen schelen inderdaad nog geen half jaar. We zijn na de eerste meteen doorgegaan voor de tweede. Doordat ik 6 maanden bv gaf, stond mijn cyclus stil. Ik werd weer ongesteld 2 weken nadat ik stopte met de borstvoeding. Twee maanden er na was ik zwanger. Ik ben nu dus in (even rekenen...) 28 maanden welgeteld 1x ongesteld geweest. Achteraf ben ik wel blij dat ik niet eerder vruchtbaar was, want anderhalf jaar er tussen is (achteraf, voor mij) echt wel het minimum. De zwangerschap was wel goed te doen, veel beter dan de eerste. Ik kon gelukkig profiteren van het middagslaapje van mijn zoon. Zoon liep met een jaar en kon meteen flinke einden lopen. Ik heb dus niet heel veel met hem moeten sjouwen. Achteraf is het toch wel heftig geweest, zwanger zijn is niet mijn hobby en we moesten tijdens mijn tweede zwangerschap ook nog verhuizen omdat we in het oude huis niet genoeg plek hadden. Dat maakte het wel een beetje veel. Wat ik nu merk is dat zoon met 19 maanden nog vrij veel 1-op-1 aandacht nodig heeft, kan hooguit een half uur alleen spelen. Dochter komt dus best wat aandacht tekort in vergelijking met Zoon toen hij zo oud was als zij. Zeker in het begin werd zij makkelijk even in de box geparkeerd, om hem aandacht te kunnen geven. Wellicht is dat makkelijker als je kind wat ouder is, maar dat weet ik niet zeker.

Wolkewietje, hier ook al twee jaar een pak zwemluiers in de kast... twee pakken zelfs, want had toen in mijn verstrooidheid een te grote maat gekocht, en toen maatje kleiner gekocht met het idee "die grote komen nog wel een keer op". Nou niet dus... heb 2x gezwommen tijdens een vakantie met vrienden die ons bijna moesten meeslepen naar het zwembad. Ik dacht optimistisch "deze zomer kan het wel, zwembadje in de tuin, lekker plonzen". Nou niet dus. Eerst werkte het weer niet mee en uitgerekend in de drie weken dat het mooi weer was, had onze zoon zijn arm gebroken en zat hij in het gips
Wolkewietje, ik lees dat jouw tweeling volgende week 5 jaar zou zijn geworden. Is het nu nog een beladen week voor jou, of ben je er niet (meer) zo op die manier mee bezig?

(als je het vervelend vind dat ik er naar vraag, even zeggen hoor. Wij zijn in 2005 de broer van mijn man verloren en ik kan daar makkelijk over praten. Hij is overleden in de week een jaar voordat mijn zoon werd geboren. Die week is voor ons gelukkig niet meer beladen. Mede doordat onze zoon werd geboren in die week een jaar er na)
Goedenavond dames!

Volgens mij ben ik de oudste mama van dit topic. Ik ben in augustus 34 geworden.

@ Darceltje: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Draaimolen: het valt nu wel mee met de zwangerschapsdementie, de laatste werken voor mijn verlof was het echt heel erg en moest ik alles opschrijven. Als mijn hoofd niet vast zou zitten, was ik dat vast ook wel ergens vergeten Nu schrijf ik nog steeds veel op, ben het nu onderhand wel gewend, en dat scheelt wel.

@ Zeef: het blijft toch een rare week inderdaad. Een paar dagen voor de tweeling werd geboren werd ik in het zkh opgenomen met weeën, en al die dagen in het zkh hebben we uiteraard enorm in spanning gezeten. Dus ook die dagen vooraf zijn wel beladen. Maar nu we een aantal jaar verder zijn merk ik wel dat het anders wordt, de scherpe kantjes gaan er wel wat af. Verder kan ik er ook wel goed over praten, meestal zonder tranen maar soms ook nog met.

Jullie hebben ook een zware periode doorgemaakt, door het verlies van de broer van je man. En ook al heb je je leven nu waarschijnlijk weer aardig op de rit, je neemt het de rest van je leven met je mee.

@ Tricelien: Drie engeltjes, jij hebt ook al heel wat voor je kiezen gekregen zeg! Wil je er wat meer over vertellen? Als je dat liever niet doet, dan respecteer ik dat natuurlijk.

Vraagje aan jullie allemaal: ik leg Wolkenbaby elke dag een aantal keer kort op zijn buik zodat hij kan oefenen met het optillen van zijn hoofdje. Hij vindt het niet echt leuk en wordt al snel "boos", of hij legt zijn hoofdje lekker neer en ligt dan zo wat rond te kijken. Ik merk nu na een aantal weken nog niet echt verschil dat het beter gaat. Volgens mij zou hij dat nu toch ongeveer wel moeten kunnen? Ik heb van Wolkenmeisje niet echt vergelijkingsmateriaal, ze was het eerste jaar met veel dingen later dan gemiddeld omdat ze 6 wk te vroeg geboren is en een aantal maanden bijna alleen maar gehuild heeft. Ik moet donderdag weer naar het CB, zal het dan ook nog wel eens vragen.
Wolkewietje, mijn zoon vond het ook niet leuk om op zijn buik te liggen en begon dan snel te mopperen. Hij had niet eens door dat hij zijn hoofd ook nog kon neerleggen, dus dat was een behoorlijke last voor hem, dat wiebelende hoofdje omhoog houden. Dochter vindt er ook niet veel aan en begint ook snel te mopperen.

Na een tijdje begon zoon steeds minder te mopperen en nu heeft hij zich ontpopt tot een heuse buikslaper...

Zoon staat met een boekje voor mijn neus te zwaaien (en te roepen 'boe...boek') dus ik ga maar eens voorlezen...
Ik heb respect voor alle moeders die engeltjes hebben verloren. Het lijkt me onvoorstelbaar zwaar om je kindje te verliezen. Vooral nu ik zelf moeder ben besef ik hoe veel je van je kindje kunt houden en het wil beschermen. Ik wens jullie veel sterkte met alle moeilijke momenten.

Wolkewietje,

Mijn zoontje vond buikliggen echt verschrikkelijk vanaf het begin. Op het CB zeiden ze dat we toch moesten doen, maar ik ben er op een gegeven moment maar mee gestopt want hij raakte telkens helemaal overstuur, terwijl het normaal zo'n vrolijk en makkelijk ventje is. Volgens mij geeft je kindje zelf heel goed aan wat wel en niet kan. Sinds twee daagjes hebben we hem weer eens op z'n buikje gelegd, en nu vindt hij het een stuk leuker en kan hij zijn hoofdje goed optillen, niet lang maar toch, volgens mij komt het wel goed.

Draaimolen,

Het is wat met die zwangerschapsdementie. Toen ik zwanger was had ik er volgens mij minder last van dan nu. Ik heb toen wel eens keer keer een half uur staan strijken zonder dat het strijkijzer in het stopcontact zat, hoe erg kun je wel niet in de wolken zijn, hihi...

Ik vond laatst m'n nieuwe onderbroek in de prullenbak i.p.v. de wasmand (die staan naast elkaar), daar kon ik ook nog wel om lachen, maar op m'n werk is het soms minder handig. Voorheen gebruikte ik nooit een agenda, nu maar wel.

M'n zoontje komt sinds drie dagen iedere ochtend om 05.00 voor voeding. Foppen met water lukt niet. Ineens komt hij iedere avond pas om 23.45 i.p.v. 22.00 en slaat dan de nachtvoeding over. Erg fijn natuurlijk, maar hoe rek ik het tot 06.00? dit is namelijk de tijd die we doordeweeks altijd op moeten staan en ik wil hem er niet aan laten wennen om telkens om 05.00 te laten eten. Heeft iemand tips?

Ik weet dat hij het kan want hij heeft ook wel eens nachtjes gemaakt van 22.00 tot 05.00.
Hoihoi,

hoop dat ik ook nog mee mag doen .

Mijn dochter Isis is van 9 juni, nu dus bijna 3 maanden en 2 weken. Ze doet 't zo supergoed...!!

Ik zelf werk in 't basisonderwijs, mag/moet volgende week weer beginnen, ben dan vanaf eind april thuis geweest. Ga voor twee dagen aan het werk, donderdag en vrijdag. Isis gaat dan naar het kdv. (1e 5 vrijdagen nog niet, dan past papa op ivm wachtlijst kdv).

Hopelijk mag ik meeschrijven,

Groetjes Frutsje
Heee, lekker druk al hier zeg en leuk geschreven.

Ik ben verpleegkundige, werk dus onregelmatig en gemiddeld gaat de kleine 2 dagen per week naar de chreche, maar dat is ook flexibel, dus maar net hoe het uitkomt. Dat bevalt heel goed en ze heeft het er goed naar haar zin. Dus dat is een hele zorg minder.

Ons meisje vond het op de buik liggen ook niet leuk! nu wel want ze gaat draaien, en kan haar koppie al langdurig trots omhoog houden. haha grappig om te zien is dat.

Tips over doorslapen heb ik ook niet, het ging vanzelf na ongeveer 7 weken. en nu slaapt ze.. ze is 14 weken van 21.00 tot 7.00 smorgens.. dus dat is heerlijk! Wel heel soms er snachts nog een keer uit voor de fop. Maar dat is prima te doen.

Tot schrijfs maar weer...
Hebben jullie vandaag ook zo genoten van het mooie weer? Wolkenmeisje heeft veel buitengespeeld op haar nieuwe trampoline (hartstikke leuk ding, gisterenavond opgehaald, via MP gekocht voor 10 euri). En ik ben net terug van een uurtje wandelen met Wolkenbaby. Hij ligt inmiddels al weer in zijn bedje en hopelijk slaapt hij nog anderhalf uur. Wolkenman heeft vanmiddag samen met Wolkenmeisje het "tuintje" van de tweeling weer netjes gemaakt. En om zo'n heerlijke dag goed af te sluiten, eten we zometeen lekker pannekoeken!
ik ben ook activiteitenbegel van beroep met dementerende ouderen. ik heb nog steeds geen zin in mn werk heb het veels te leuk thuis.... das best moeilijk ik werk 28 uur per week. mijn dochtertje slaapt ook al heeel lang door heerlijk. ook krijgt ze al heel lang de laatste fles om 19.00 uur dan wordt ze wakker rond 6.30 uur. sinds 1 week krijgt ze een pap fles friso rijstebloem vind ze heeeeeerlijk. mn man is nu naar een beurs in utrecht met de kleine met de trein knap he!!?? ik heb gewerkt hele dag mn oudste dochtertje logeert bij opa en oma.

raar hoor zo alleen thuis ff

ana
Hallo dames, het wordt al lekker gezellig!

Ik heb al veel gelezen over het doorslapen 's nachts, maar hoe doen jullie baby's het overdag? Mijn meisje slaapt niet al te veel en als ze slaapt het liefst bij mij of in de wipstoel. D'r bedje vindt ze vreselijk, meestal houdt ze het niet langer dan een half uurtje vol (behalve 's nachts dan). Herkent iemand dat of hebben jullie allemaal heerlijk de tijd voor jezelf als je kleintje uren slaapt?

groetjes
Darceltje, ik moet eerlijk zeggen dat ik echt geen idee heb hoe mijn dochter overdag slaapt *schaam* Ik let er eigenlijk gewoon niet op. Stop d'r in bed als ze moe is en haal haar er uit als ze begint te mopperen... maar hoe lang ze nu eigenlijk slaapt...? en of er ritme in zit...? geen idee... Ik ben gewoon blij als ik de dag zonder kleerscheuren doorkom met die twee kleintjes. Bij mijn zoon vond ik het belangrijk dat hij ritme had, en dat heeft hij nog steeds (redelijk strak), maar dochter... die moet gewoon mee in het ritme van zoon. Stom, hoe dat (bij mij) anders is bij een tweede kind...

Ze slaapt in ieder geval wel in haar bedje. In het begin sliep ze nog wel in de box, op schoot of in de wagen (dat vond ik bij mijn zoon destijds echt NOT DONE... maar bij mijn dochter vond ik het gewoon handig en had ik er geen puf voor om heel de tijd met haar te sjouwen, dus als ze ergens spontaan in slaap viel vond ik het wel best) maar nu wil ze alleen nog maar in haar bedje slapen. Of ze slaapt in de draagzak als ik ga lopen met de kinders.

Sinds eergisteren is ze uit de kinderwagenbak... We hebben een bugaboo, en deze bouwden we steeds om, de ene keer lag dochter in de bak en ging zoon mee lopen, de andere keer zoon in de buggy en dochter in de draagzak. Maar eergisteren kwam ik thuis en toen was Man met ze weggeweest, en die had bedacht dat hij dochter gewoon in de buggy ging zetten...en dat was dus goed gegaan. Ze zit in de buggy in zo'n voetenzak, wat nog warmer is dan wanneer ze in de wagenbak zou liggen. Ze vindt het reuzeleuk, gelukkig. De buggy zit dan wel in de bijna-ligstand.
Hallo, mag ik ook meepraten? Ik heb ook een dochter van 3 maanden. Volgende week ga ik weer werken en dan gaat ze 2 dagen naar het KDV en 2 dagen komt een van de oma's thuis oppassen. Spannend!

Slapen: ze slaapt 's nachts door tot ongeveer 7.30u. Ze gaat tussen 19 en 20 's avonds naar bed en we maken haar nog wakker voor een laatste voeding om 22.30u (daar komt ze niet zelf meer voor maar ze drinkt het wel lekker op) Daarna slaapt ze dus lekker door. Wat een luxe he? Tips heb ik er niet voor, ze ging het gewoon vanzelf zo doen, al toen ze een week of 5 was (toen was ze overigens wel bijna altijd 's avonds nog onrustig, nu nog zelden). We bakerden haar in het begin wel in maar nu niet meer.

Overdag slaapt ze ook goed, gewoon in haar eigen bedje. Net als Zeef leg ik haar erin als ze moe is en als ze wakker is haal ik haar er weer uit. Een echt ritme heeft zo ook niet, maar over het algemeen doet ze 3 dutjes overdag (tussen 7.30 's ochtends en 19 uur 's avonds zeg maar); 1x wat langer (2-3 uur) en 2x een kort slaapje van ongeveer 3 kwartier. Dit hebben we ook vanaf het begin al zo gedaan dus ik heb het haar gewoon "aangeleerd" denk ik. (of ik heb gewoon een heel makkelijk kind, kan ook). Uiteraard slaapt ze soms ook wel in de kinderwagen hoor, ik zit niet de hele dag binnen!

Buikligging: het gaat nog niet van harte (ze wordt snel boos) maar ze kan inmiddels wel redelijk goed haar hoofd 90 graden optillen en zo even rondkijken.
Op de zwanger-worden en zwanger-zijn topics staan vaak van die tabelletjes, zodat ije in een oogopslag alle handige info van alle meeschrijfsters kan zien. Misschien is het wel handig om er hier ook een te plaatsen. Ik heb net een begin gemaakt, zal aan de hand van de posts kijken wat ik kan invullen. Als 'ie klaar is, zet ik hem erop, dan moeten jullie maar kijken wat jullie er van vinden en evt. doorgeven wat er nog bij moet. Als jullie het nix vinden, dan hoor ik het natuurlijk ook graag.

Ga ik nu Wolkenbaby zijn laatste fles geven en zelf ook lekker naar bed.
Leuk topic! Het lijkt me leuk om ervaringen te delen. Mijn dochtertje (ons eerste kindje) is op een paar dagjes na drie maanden. In het begin was ze erg onrustig overdag en sinds een paar weken doen we "Ria Blom" Dit werkt bij haar heel goed, ze huilt veel minder en slaapt veel beter. Meestal eet ze rond 7-11-15-19-23. Als ze s'nachts wel wakker word voor de fles dan heeft ze sóchtend (tussen 9 en 10 ) minder honger (krampjes) en daarna lust ze wel rond 11/ 12 weer de fles. Ze is nu meestal ongeveer 2 uur wakker en slaapt darna ongeveer 2 uur. S'Nachts slaapt ze soms door maar nog niet altijd. Ik ben sind vorige week weer gaan werken. Ik werk 17 uur verdeeld over drie dagen. Ik vond het leuk om weer te werken, het is wel even wennen met wat makkelijk is met brengtijden voor de kleine ivm met haar eet en slaapschema. Hoe doen jullie dat? De kleine gaat 1 middag naar kdv, 1 naar mijn moeder en 1 dag is papa thuis.
Wolkewietje, een schema is best handig dnek ik. Welke gegevens wil je erin zetten?

Hier dus ook een baby die s nachts goed slaapt, maar overdag minder. Ze heeft vandaag (nadat ze vanmorgen pas om 8.15 uur wakker geworden is) alleen in de auto naar visite toe een uurtje geslapen en er vandaan een half uur. Mevrouw was daar niet van plan te gaan slapen en zit nu heerlijk bij me op schoot mee te foirummen. Ik merk dat ik het steeds meer los laat. Voorheen kon ik me nog wel druk maken dat ze weinig sliep, maar hielp toch niet. Haalt ze het morgen maar weer in. Slaapt overdag wel altijd in bedje trouwens (of soms dus in de auto of heel soms in de wandelwagen maar dat is maar van korte duur). Heeft eigenlijk nooit anders gedaan. Het was niet een kindje dat sliep in de box of het wipstoeltje (blijft ze wakker en maar huilen dat ze moe is).

Ik weet niet meer wiue het vroeg, maar onze dame ligt regelmatig op haar buik. Vindt ze ook leuk trouwens. Merk dat laatste tijd wel dat ze het iets sneller zat wordt. Ze legt alleen haar hoofd niet neer als ze moe wordt, maar gaat gillen.

Heeft iemand nog tips. Dochter zit erg snel verstopt. Eigenlijk werkt tot nu toe niets. Krijgt al extra water door de voeding, olie ooit wel geprobeert maar werkt niet en krijgt ook regelmatig een scheut roosvicee laxo erdoor heen.
Hoi! Mag ik ook meekletsen? Ik heb een dochter van nu ruim 12 weken, en herken veel in jullie verhalen, leuk! Ik ben nu nog thuis, moet over een week of 5 weer gaan werken en dan gaat dochter 3 dagen naar het kdv (waar ik nu al als een berg tegenop zie, maargoed)

Ik zit ook op een ander topic (Hoi Elska, jij ook hier?), maar het lijkt me leuk om ook hier mee te schrijven!

Het slapen gaat hier ook goed: 's nachts slaapt dochter door van ong 22:00-07:30, luxe!!! Overdag doe ik het net als Zeef: in bed wanneer ze moe wordt, dat is een keer of drie per dag, en dan slaapt ze meestal min 1 max 3 uur. Soms een dag dat het niet gaat, maar dan haalt ze de schade vaak de volgende dag in.

En ook mijn dochter vindt het niet leuk op haar buik! Het CB raadde aan dit iets vaker te doen, en dat proberen we braaf. En ik heb wel het idee dat het langzaam iets beter gaat. Ik stop altijd meteen als ze begint te mopperen, wil haar niet frustreren. Ik ga ervan uit dat ze het leuker gaat vinden naarmate het haar minder moeite gaat kosten.

Ik geen ook bv, en na een moeilijke start bevalt dit prima! Ik ben benieuwd of het ook nog een beetje lukt als ik weer werk en dus moet kolven, maar dat zien we dan wel weer. iemand van jullie hier al ervaring mee?
Lievie: mijn dochtertje slaapt ook niet in box of wipstoeltje, ze krijgt dan teveel prikkels en kan zich niet aan de slaap toegeven. Wanneer kun je spreken dat een kindje verstopt zit. Mijn dochter krijgt afgekolfde moedermelk en nutrilon HA, ze heeft de laaste tijd er veel last van als ze moet poepen maar als ze poept zijn dit spuitluiers. Wat kan helpen?
Een schema lijkt me handig, nu er zoveel mensen meeschrijven ben ik het overzicht al helemaal kwijt! Ik zal proberen antwoord te geven op de gestelde vragen, voor zover ik ze nog onthouden heb...

Zoon slaapt overdag wisselend goed en minder goed, afhankelijk van mijn schema; als ik 'niks' te doen heb en thuis ben, gaat het beter dan wanneer we weggaan. Als we weggaan (zoals gisteren en vandaag) dan doet hij alleen hazenslaapjes. Thuis gaat het meestal om 5 uurtjes tussen 7.30 en 21.30u. 's Ochtends slaapt hij in bed, daarna vaker in de box, als ik dan niet heb gezien dat hij moe werd en al in slaap gevallen is, dan laat ik hem liggen. Ook leg ik hem in de box vaak op z'n buik, maar dat vindt hij alleen fijn als hij tegen mij aan in slaap is gevallen, anders begint hij te mopperen. In het begin huilde hij veel en sliep hij alleen als we hem op zijn buik legden. Dit durfden we alleen in de box als we erbij waren. CB vond dit absoluut niet goed, maar we deden het toch. Zijn hoofd omhoog houden kan hij al heel goed, was hij heel snel mee.

Zoon eet nog 6x per dag (en soms tussendoor nog een keer), hoe weet ik of de laatste voeding eraf kan??

Ik probeer een ritme aan te houden, maar als het niet gaat, dan vind ik het ook prima. Zelf doe ik nou eenmaal niet alles op uur en tijd, zit niet in me en dat nu krampachtig wel proberen te doen maakt me niet relaxter.

Vraagje: zoon is best stevig (weegt nu al 7,2 kilo) en heeft een plooi in zijn net die gaat smetten. Wat kan ik hier tegen doen? Ik was de plooi goed en droog ook goed af en smeer er bepanthenzalf op, maar kan ik nog meer doen? Het ziet knalrood en lijkt me pijnlijk. 1 okt moet ik weer naar CB, dan vraag ik het daar, maar dat duurt nog 2 weken. Iemand tips?
Ik wil ook wel meekletsen mijn dochter is nu 22 weken. Ze slaapt 's nachts door maar ze moet nog steeds een laatste voeding om 22.00 uur anders red ze het niet. Overdag slaapt ze 's ochtends een uurtje en 's middags 2 uur.

Tafeltennis mijn dochter kreeg eerst alleen borstvoeding en poepte ze soms een hele week niet, bij bv is dat niet erg volgens huisarts. daarna heb ik ook nog een tijdje borst en flesvoeding HA gemengd en poepte ze ook niet veel een keer in de drie dagen. En dan was het ook echt een spuitluier, alles zat altijd onder. Nadat ze alleen fv kreeg poepte ze bijna elke dag en nu ben ik met fruit en groente hapje begonnen en nu poept ze twee of drie keer per dag! En het buik liggen gaat hier ook pas sinds kort beter.

Darceltje kon even niet vinden hoe oud jouw kindje is maar mijn dochter had dat ook eerst dat ze overdag niet in bed wilde slapen. Atijd in box of in kinderwagen vanaf ongeveer 4 maanden deed ze het langzaam aan wel en nu kan ze niet meer in box of wagen slapen.
Simbatje misschien helpt sudocreme dit is iets dikker dan die bepanthen. Hij is wel stevig 7 kilo bij 15 weken, mijn dochter was bij 19 weken 7 kilo, maar lekker toch eentje met babyvet! Ik zou niet de laatste voeding eraf halen maar meer tijd tussen de voedingen doen en dus meer voeding per keer of geef je al 200 ml?
simbatje, mijn dochter (ruim 12 weken) heeft een gemiddeld gewicht (ruim 5 kilo) maar heeft ook plooien in haar nek die makkelijk gaan smetten (zeker omdat ze regelmatig een mondje spuugt, en dat loopt er dan natuurlijk in). Volgens mij heeft het weinig met gewicht te maken. Laatst zag ik ook dat het heel vurig rood was, ik heb het toen goed schoongemaakt en er wat sudocrem op gedaan, en de volgende dag was het al stukken beter! Misschien dat dat bij jouw zoontje ook helpt? Ik doe dat nu dagelijks.

O, dochter begint te huilen, ik ga naar haar toe. Later weer meer.
Tafeltennis; teveel prikkels krijgt ze in de box of wipstoel zeker, ze is erg neiuwsgierig. Slaapt trouwens ook bijna niet in mijn armen, ook nooit echt gedaan, want ook dan kun je heerlijk rondkijken. We hebben haar kamer uiteindelijk toch maar verduisterd, wilden we niet, maar anders sliep ze overdag helemaal niet.

Wat het verstopt zijn betreft; met borstvoeding (= afgekolfde melk met Johannesbroodpitmeel) poepte ze elke dag. Sinds anderhalve maand krijgt ze volledige kunstvoeding, een menging van Nutrilon voor hongerige baby's en nutrilon AR (ze spuugt ook heel erg, moet daarvoor binnenkort naar de kinderarts). Sinds ze de kunstvoeidng krijgt heeft ze er erg veel moeite mee en poept ze soms dagen niet. Dan zit ze bij elke voeding hard te persen, maar komen er alleen kogels uit (sorry!!), huilt nu ook vaak bij het poepen. Erg zielig.

Lilla; hier veel ervaring met kolven. Bij mij ging het borstvoeidng geven niet goed, dat bleef erg veel pijn doen bij mij. Bovendien spuugde mijn dochter dus erg veel waardoor ze driekwart van de voeding er weer uit gooide. Ik heb vanaf dag 4 tot een maand geleden fulltime gekolft. Wel het geluk dat ik met drie keer kolven een volledige dagvoorraad had. Had trouwens wel een dubbele elektrische kolf, werkt het prettigst volgens mij. Kolven kost toch wel een hoop tijd.

Simbatje; nog 6 keer. wauw wat veel. Ben het even kwijt, maar geef je borstvoeding of krijgt hij kunstvoeding? Wij zijn vrij snel laatste voeding naar voren gaan halen, omdat we merkten dat het bij dochter qua slapen niets uitmaakte. Geloof dat ze laatste voeding ook erg slecht dronk. Dochter krijgt nu nog maar 4 voedingen, maar komt vooral omdat ze alleen hele grote hoeveelheden wil eten en anders ook meer spuugt (raar maar waar). Volgens mij merk je het aan het drinkgedrag en hoevaak hij komt. Maar soms is het ook gewoon proberen (moet je wel tegen een nachtje eventueel wat minder slaap kunnen.) Wat betreft de smetplek: geen idee. Zou zeggen sudocreme, maar je smeert al, zal dan volgens mij toch weg moeten gaan. Loopt er niet af en toe voeidng in zijn nek?

Dochter is net braaf gaan slapen, mocht ook wel want had al amper geslapen vandaag. Lekker in bad geweest, vond ze heerlijk!
quote:Lilla schreef op 21 september 2008 @ 17:02:

Ik geen ook bv, en na een moeilijke start bevalt dit prima! Ik ben benieuwd of het ook nog een beetje lukt als ik weer werk en dus moet kolven, maar dat zien we dan wel weer. iemand van jullie hier al ervaring mee?

Yep. Ik heb zelf een electrische dubbelzijdige kolf van Medela. Is een behoorlijke uitgave (tegen de 300 euro) maar is het echt meer dan waard. Ik weet niet of je tips wilt, maar hier komen er een paar:

- zorg dat je echt genoeg blijft drinken als je weer gaat werken. Dat schiet er snel bij in omdat het dan druk is en dan loopt het heel snel terug

- invriezen van melk: je hebt van die 'handige' Medela-zakjes, maar wat nog veel handiger is is ijsblokjeszakjes. Makkelijk te doseren (15 ml per klontje ongeveer), ontdooit redelijk snel. Alleen als je ontdooit, niet in het zakje laten zitten, want die gaan dan lekken. De klontjes gewoon uit het zakje drukken en zo laten ontdooien

Gaan ze bij jou op het werk een beetje rekening houden met je kolven? Ik werk in het onderwijs en helaas helaas wordt er weinig rekening mee gehouden. Ik mag wel kolven, maar wordt wel gewoon ingeroosterd om voor de groep te gaan staan... moet dus mijn groep in de steek laten om te gaan kolven :-s
quote:simbatje schreef op 21 september 2008 @ 19:40:

Zoon eet nog 6x per dag (en soms tussendoor nog een keer), hoe weet ik of de laatste voeding eraf kan??

...

Vraagje: zoon is best stevig (weegt nu al 7,2 kilo) en heeft een plooi in zijn net die gaat smetten. Wat kan ik hier tegen doen? Ik was de plooi goed en droog ook goed af en smeer er bepanthenzalf op, maar kan ik nog meer doen? Het ziet knalrood en lijkt me pijnlijk. 1 okt moet ik weer naar CB, dan vraag ik het daar, maar dat duurt nog 2 weken. Iemand tips?

Laatste voeding: gewoon een keer proberen. Het ergste wat kan gebeuren is dat je zoon 's nachts wakker wordt voor voeding, so be it...

Smetten: baby-olie er op smeren gevolgd door Sudocreme deed hier wonderen. Misschien helpt dat bij jou zoon ook.
Lievie, knap hoor dat je zo lang hebt gekolfd. Ik vind het toch altijd redelijk lastig, zeker met een peuter er bij. Ik kolf gewoon met mijn zoon er bij, hij is nog te jong om echt te beseffen dat mama aan het "melken" is. Pas had hij de 'toeters' van het apparaat te pakken en hield deze tegen zijn eigen borst aan... grappig gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven