37 en oma

26-03-2009 16:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik op 8 oktober de trotse oma geworden van een tweeling...

Mijn dochter was pas 18 toen ze de moeder werd van deze twee kanjertjes..

Nu was ik zelf ook een tienermoeder dus ik snap heel goed waar ze tegen aanloopt op deze leeftijd...

Waar ik echter nooit zo bij stil heb gestaan is het feit dat ook mijn kinderen nartuurlijk tienerouder konden worden..

en dat gebeurde dus ...

Nu vraag ik me af 37 jaar en oma zijn er nog meer van die jonge oma"s????
gefeliciteerd!

toevallig had ik het er van de week met mijn man over dat theoretisch het mogelijk is om over 6 jaar opa en oma te worden als onze dochter net zo vlug is als ons (liever niet). dan ben ik 34 jaar.dan is ze 17. dus tja. rond jou leeftijd zou heel goed mogelijk zijn.

tja waarom dat het vaker voorkomt bij jonge moeers dat de kinderen ook jong kinderen krijgen weet ik niet. ik vermoed dat het misschien ook een deel te maken heeft met dat het normaler is voor ze en dat in de gevallen waar het goed mee gaat thuis ze ook zien dat het wel kan. dus stel het is "per ongeluk" dat ze het minder snel laten weghalen.

mijn moeder was 42 toen ze oma werd. ze moest er wel even goed aan wennen maar nu vind ze het heerlijk. ze geniet volop.
Geniet ervan, zou ik zeggen.

Moppemans' ouders hebben dezelfde leeftijd (en gedrag/levenshouding) als mijn opa&oma, en die hebben altijd maar weinig met de (klein)kinderen doen, maar schoonvader was 44 toen hij trouwde.....

Moppeman en ik zijn "op een gemiddelde leeftijd" voor Nederlandse statistieken begonnen aan een kind, op mijn 30ste verjaardag, hoe klassiek, en wij vragen ons wel eens af of wij ooit opa&oma zullen worden. Als het aan Moppekind ligt wel, hij is nu zes jaar, dus heeft nog even de tijd. Als hij papa wordt rond zijn 25ste dan is hij vóór zijn 45ste al weer uit het meeste werk (theoretisch) en heeft hij nog een heel leven voor zich.

Ach, we zullen ons er maar niet mee bemoeien, eerst maar hopen dat hij met een leuke schoondochter thuiskomt.

Vriendinnetje, werk, huisje, kindje, we hopen dat die volgorde wordt aangehouden, en met een hoop liefde komt alles goed.
O genieten doe ik zeker hihi

het is alleen wel raar dat ik gewoon nog elke dag op het schoolplein sta om me eigen kleine meid van 6 op te halen en drie keer in de week op de peuterspeelzaal zit als me jongste er is...

mensen kunnen zo verbaast reageren als ze ontdekken dat ik naast mijn eigen kleintjes ook al oma ben van 2 kleinzoons...:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven