39weken en man wil andere naam...

23-05-2020 23:02 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.

In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
anoniem_60174 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 08:38
Reden: Herkenbaarheid
0.61% gewijzigd
En Toon als 2e naam? Is dat een idee?
Als hij Seth kan vetoën kan jij Toon toch gewoon vetoën.

Je zal alleen wel op zoek moeten gaan voor een andere naam samen. ;-)
Dat is wel ruk ja.
Maak je er Tonio van. Vind ik persoonlijker ook mooier bij de namen van jullie dochters.
Toon ouderwets en Moos niet?

noem dat kind gewoon Tony Moses afgekort: Toos
Libra86 schreef:
23-05-2020 23:04
En Toon als 2e naam? Is dat een idee?
Ja dat was sowieso het plan: Moos Antonius Abraham (2e en 3e naam naar de opa’s). Maar dat is nu blijkbaar toch niet voldoende...
Tony?
Waarom nóg een topic?
anoniem_396738 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 23:06
4.76% gewijzigd
Teun?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
S-Meds schreef:
23-05-2020 23:05
Toon ouderwets en Moos niet?

noem dat kind gewoon Tony Moses afgekort: Toos
Haha ja top, dat is ‘m! 🤪
Lastig want in jouw hoofd heet jullie zoon al Moos nu, kan ik me voorstellen. Kunnen jullie een 2e naam verzinnen die past bij moos en waarmee hij toch kan vernoemen?
Of Bram?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Tonio mooi bij de andere namen? Echt?
39 weken of 34 weken?
Lelietje-van-Dalen schreef:
23-05-2020 23:06
Teun?
Ja, dat zou ik doen! En anders, jij hebt net zo goed vetorecht, dus dan maar op zoek naar iets nieuws waar jullie je beiden in kunnen vinden.
dolfje schreef:
23-05-2020 23:06
Tony?
Chocolony
Yellow002 schreef:
23-05-2020 23:07
Lastig want in jouw hoofd heet jullie zoon al Moos nu, kan ik me voorstellen. Kunnen jullie een 2e naam verzinnen die past bij moos en waarmee hij toch kan vernoemen?
Ja dat is het precies. En tegelijkertijd denk ik: misschien moet ik ook gewoon weer even aan Toon wennen? Ik vind het een heel gedoe, die namen, zal ook wel aan de hormonen liggen.. maar goed, vind het niet zo’n fijne gedachte om straks spijt te hebben van een naam... 😬
Ton
Ik vind alle namen die jullie hadden echt enorm ouderwets, dus in die zin is Toon een prima keuze.

Persoonlijk vind ik Anton dan nog leuker, en ook beter passen bij de namen van je dochters.
Am Yisrael Chai!
Nemain• schreef:
23-05-2020 23:08
39 weken of 34 weken?
Maandag 39 weken. Vandaar een nieuw topic. De situatie is veranderd.
Nemain• schreef:
23-05-2020 23:08
39 weken of 34 weken?
Nu 39 weken, toen ze het vorige topic opende was ze 34 weken..
Met Antonius kun je natuurlijk meer dan met Moses
Ik ken een Toon van een jaar of 8. In eerste instantie dacht ik dat ik het verkeerd begreep (heet zijn vader Toon?) maar daarna was het gewoon dat jongetje. Nu ben ik daar aan gewend en vind ik het een hippe naam, want een jong kind heeft die naam en het is ook zo'n 1-lettergreep naam die nu erg in zijn. Dus voor ouderwets zou ik het niet laten. Je moet het wel mooi vinden natuurlijk, maar da's iets anders. Bij je dochters passen vind ik al helemaal een kul reden, ze gaan niet hun hele leven bij elkaar blijven en leiden al direct allemaal hun eigen leven. Als je kind anders heet ben je daar in no time aan gewend, dan is het rijtje gewoon zoals het is.
Maar als je Moos toch leuker vind en je man bijft Toon leuker vinden is dat wel heul lastig..
fashionvictim schreef:
23-05-2020 23:10
Ik vind alle namen die jullie hadden echt enorm ouderwets, dus in die zin is Toon een prima keuze.

Persoonlijk vind ik Anton dan nog leuker, en ook beter passen bij de namen van je dochters.
Antoine
En dan wil hij er Toon Antonius van maken? Vind ik weer een beetje dubbel.
Mrja een naam is iets waar jullie samen uit moeten komen en beide een goed gevoel bij moeten hebben. Hij net zoveel als jij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven