39weken en man wil andere naam...
zaterdag 23 mei 2020 om 23:02
Hoi,
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.
In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.
In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
anoniem_60174 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 08:38
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
0.61% gewijzigd

maandag 25 mei 2020 om 15:00
Dolf Jansen.lilalinda schreef: ↑25-05-2020 09:42jep
zou ooit de naam Adolf ook weer kunnen?
Wat leuk is, als je de grafiek bekijkt, vanaf wanneer de naam echt afnam en niet meer gegeven werd
eigenlijk pas heel laat niet meer (volgens mij vanaf 1970) daarvoor werden er nog Adolfjes geboren in NL
Waar die dan zijn? je hoort nooit iemand die zo heet

maandag 25 mei 2020 om 15:02
Joodse namen zijn toch meestal Oude Testament namen. Christenen zijn meer van het Nieuwe Testament.Asteraceae schreef: ↑25-05-2020 10:08Bijzonder om te lezen hoeveel namen er hier gezien worden als Joods, terwijl ze ook in de Christelijke bijbel voorkomen. En gezien het laatste dan weer helemaal niet zo vreemd zijn om in Nederland te geven.
maandag 25 mei 2020 om 15:03
heet hij Adolf? nooit geweten
maandag 25 mei 2020 om 15:07
Asteraceae schreef: ↑25-05-2020 12:40Dan hebben wij kennelijk een andere interpretatie van de opmerkingen. Als je het zo graag met me oneens wil zijn, mag dat gewoon hoor!
En dit was natuurlijk ook niet wat ik zei.
Ik maakte de opmerking en ik bedoelde hem volledig zoals Positivevibes hem las.
Korte samenvatting van wat ik bedoelde: "Wees je bewust van de associatie en dat het ook als culturele appropiatie kan worden gezien".

maandag 25 mei 2020 om 16:36
Moos wordt het sowieso niet. De Joodse gemeenschap kan opgelucht ademhalen hahahamadamecannibale schreef: ↑25-05-2020 16:03En TO ben je er al uit? Wordt het Moos, Toon of toch iets anders?

maandag 25 mei 2020 om 19:20
Tonnis?lolapaloeza schreef: ↑25-05-2020 19:16Ik stem qua Toon op Tonnis, dat klinkt lekker hollandsepolder.
Dan denk ik aan: " Weet jij waar Ton is?".
maandag 25 mei 2020 om 19:23
Pfew!engeltje1984 schreef: ↑25-05-2020 16:36Moos wordt het sowieso niet. De Joodse gemeenschap kan opgelucht ademhalen hahaha

Am Yisrael Chai!
maandag 25 mei 2020 om 21:00
Goed idee denk ik. Ik bedacht nog: wat nou als hij in een Engelstalig land wil gaan wonen / werken later...

dinsdag 26 mei 2020 om 01:19
Oooh, nu heb ik nostalgische herinneringen aan de muppets (the swedisch cook met the chocolat on the moose). Dankjewel

Ik snap de discussie over het wel of niet kunnen van bepaalde namen buiten een bepaalde cultuur niet zo goed. Maar mijn kinderen hebben dan ook typische, opvallende joodse (hebreeuwse) namen. Daarnaast hebben ze duits bloed. Ik vind beiden kunnen en ik vind de combinatie kunnen. Dus dan zal ik het wel niet begrijpen? Maar echt nog nooit heb ik de vraag gekregen of wij joods of christelijk zijn.
anoniem_396797 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:59
21.15% gewijzigd

dinsdag 26 mei 2020 om 10:00
dinsdag 26 mei 2020 om 21:21
Vreselijke namen
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 7 juni 2020 om 20:24
Ja ik ook!!! Ik hoop dat ze het nog even laat wetenikBedoelHetGoed schreef: ↑07-06-2020 10:40Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je zoontje uiteindelijk heet!
![]()