39weken en man wil andere naam...

23-05-2020 23:02 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.

In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
anoniem_60174 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 08:38
Reden: Herkenbaarheid
0.61% gewijzigd
persoonlijk vind ik toon geen mooie naam

Ik zou een lijstje maken met namen maken en dan als zoon egbroen is kijken/voelen welke van die het beste past bij zoon.
lilalinda schreef:
25-05-2020 09:42
jep

zou ooit de naam Adolf ook weer kunnen?

Wat leuk is, als je de grafiek bekijkt, vanaf wanneer de naam echt afnam en niet meer gegeven werd
eigenlijk pas heel laat niet meer (volgens mij vanaf 1970) daarvoor werden er nog Adolfjes geboren in NL
Waar die dan zijn? je hoort nooit iemand die zo heet
Dolf Jansen.
Asteraceae schreef:
25-05-2020 10:08
Bijzonder om te lezen hoeveel namen er hier gezien worden als Joods, terwijl ze ook in de Christelijke bijbel voorkomen. En gezien het laatste dan weer helemaal niet zo vreemd zijn om in Nederland te geven.
Joodse namen zijn toch meestal Oude Testament namen. Christenen zijn meer van het Nieuwe Testament.
rumforviva schreef:
25-05-2020 15:00
Dolf Jansen.
heet hij Adolf? nooit geweten
Asteraceae schreef:
25-05-2020 12:40
Dan hebben wij kennelijk een andere interpretatie van de opmerkingen. Als je het zo graag met me oneens wil zijn, mag dat gewoon hoor!

En dit was natuurlijk ook niet wat ik zei.

Ik maakte de opmerking en ik bedoelde hem volledig zoals Positivevibes hem las.

Korte samenvatting van wat ik bedoelde: "Wees je bewust van de associatie en dat het ook als culturele appropiatie kan worden gezien".
lilalinda schreef:
25-05-2020 15:03
Oh sorry, dat weet ik eigenlijk niet, ik denk het niet hoor. Ik schaar dat allemaal onder dezelfde naam.

Ik ga er altijd vanuit dat mensen die wel echt Adolf heten vernoemd zijn.
En TO ben je er al uit? Wordt het Moos, Toon of toch iets anders?
lilalinda schreef:
25-05-2020 15:03

Nee.
madamecannibale schreef:
25-05-2020 16:03
En TO ben je er al uit? Wordt het Moos, Toon of toch iets anders?
Moos wordt het sowieso niet. De Joodse gemeenschap kan opgelucht ademhalen hahaha
Zou Tibe/Tibo/Timo/Ted nog iets kunnen zijn?
Begint het wel met de T, maar past het misschien iets beter bij de namen van de twee meisjes?
Tobin zou ik qua betekenis/herkomst niet zo gauw doen.
Dan zou ik eerder Torin overwegen.
Ik stem qua Toon op Tonnis, dat klinkt lekker hollandsepolder.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
25-05-2020 19:16
Ik stem qua Toon op Tonnis, dat klinkt lekker hollandsepolder.
Tonnis?
Dan denk ik aan: " Weet jij waar Ton is?".
engeltje1984 schreef:
25-05-2020 16:36
Moos wordt het sowieso niet. De Joodse gemeenschap kan opgelucht ademhalen hahaha
Pfew! :D
Am Yisrael Chai!
engeltje1984 schreef:
25-05-2020 16:36
Moos wordt het sowieso niet.
Goed idee denk ik. Ik bedacht nog: wat nou als hij in een Engelstalig land wil gaan wonen / werken later...
Afbeelding
elein schreef:
25-05-2020 21:00
Goed idee denk ik. Ik bedacht nog: wat nou als hij in een Engelstalig land wil gaan wonen / werken later...
Afbeelding
Dat plaatje hahaha 😂😂😂
elein schreef:
Afbeelding
Oooh, nu heb ik nostalgische herinneringen aan de muppets (the swedisch cook met the chocolat on the moose). Dankjewel :heart:

Ik snap de discussie over het wel of niet kunnen van bepaalde namen buiten een bepaalde cultuur niet zo goed. Maar mijn kinderen hebben dan ook typische, opvallende joodse (hebreeuwse) namen. Daarnaast hebben ze duits bloed. Ik vind beiden kunnen en ik vind de combinatie kunnen. Dus dan zal ik het wel niet begrijpen? Maar echt nog nooit heb ik de vraag gekregen of wij joods of christelijk zijn.
anoniem_396797 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 21:59
21.15% gewijzigd
elein schreef:
Afbeelding
Och, zo ken ik een meisje die Floor heet. Toen zij in de VS woonde stelde ze zich voor en wees naar beneden, die zag er de humor wel van in. :hihi:
Vienna25 schreef:
25-05-2020 18:58
Zou Tibe/Tibo/Timo/Ted nog iets kunnen zijn?
Begint het wel met de T, maar past het misschien iets beter bij de namen van de twee meisjes?
Tobin zou ik qua betekenis/herkomst niet zo gauw doen.
Dan zou ik eerder Torin overwegen.
Vreselijke namen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je zoontje uiteindelijk heet!
:heart:
ikBedoelHetGoed schreef:
07-06-2020 10:40
Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je zoontje uiteindelijk heet!
:heart:
Ja ik ook!!! Ik hoop dat ze het nog even laat weten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven