39weken en man wil andere naam...
zaterdag 23 mei 2020 om 23:02
Hoi,
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.
In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
Maandag ben ik 39 weken zwanger. Na twee meiden nu een zoon. Al heel lang bezig met een naam en ook hulp vh forum hierbij ingeschakeld. Heel veel mooie en leuke namen voorbij zien komen maar niet eentje waarvan mijn hart sneller ging kloppen dan bij die we al hadden: Seth, Sam, Moos en Toon.
In de afgelopen tijd is Sam afgevallen (teveel voorkomend). Mijn man vindt Seth niet mooi, dus die er ook af. Wat ik heeel jammer vond want dat was mijn favoriet. Moos waren we allebei enthousiast over: lekker vrolijke naam en makkelijk. Ik was er helemaal aan gewend (want dat heb ik nodig, tijd om eraan te wennen). Nu laat man deze week (ik ben maandag 39 weken..) weten toch liever voor Toon te gaan omdat hij daarmee zijn (overleden) vader kan vernoemen en hij dat wel een heel mooi idee vindt. Ik vind Toon nu eigenlijk helemaal niet meer zo mooi... tikkie ouderwets, ook bij de namen van mijn dochters.. nu echt even geen idee wat we nu moeten... op zoek naar weer een andere naam? Maar welke dan?? Pfff.. ik merk dat het hele namengedoe me gewoon echt stress geeft.. ik zou het echt erg vinden om achteraf spijt te hebben van de gegeven naam.. (dat heeft een vriendin van me dus ik weet dat dat wel echt kan..)
anoniem_60174 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 08:38
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
0.61% gewijzigd
zondag 24 mei 2020 om 00:22
Amos is een grapje toch?a_nick_is_crini schreef: ↑23-05-2020 23:31Mozes Anthonius,
roepnaam Matteo (met eventueel streepje op e) of Matthias of i.d.
Of roepnaam Amos.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

zondag 24 mei 2020 om 00:22
Mozes Antonio klinkt voor mij net als Jezus Minaa_nick_is_crini schreef: ↑24-05-2020 00:06Ja Tobin is leuk zeg! Of Tobias.
Of Mozes Antonius - Thomas

Mozes Antonio, ben ik nou alweer mijn sleutels vergeten?!
zondag 24 mei 2020 om 00:29
Hoezo? Ik ken een leuke, jonge Amos. Is net zo bijbels (oud-testamentisch) als Sem, Micha, Levi, Boaz of Ruben.
zondag 24 mei 2020 om 00:30
Ik dacht ook meteen aan de moppen van Sam en Moos, echt geen leuke namen.veensteker schreef: ↑23-05-2020 23:42Ik vind Toon leuker dan Moos. Moos is echt een Joodse naam, dan moet ik altijd gelijk aan die moppen van Sam en Moos denken. Toon kan niemand verkeerd schrijven en je hoort hem zelden. Je kan hem ook niet afkorten.
Ik vind Toon helemaal geen lelijke naam..
zondag 24 mei 2020 om 00:31
Hahaha, eens.hippie_meisje schreef: ↑24-05-2020 00:22Mozes Antonio klinkt voor mij net als Jezus Mina![]()
Am Yisrael Chai!

zondag 24 mei 2020 om 00:44
Nou in deze categorie...engeltje1984 schreef: ↑23-05-2020 23:18Ah dank je wel voor je reactie! Op de een of andere manier vind ik het wel een geruststellend idee dat het dus wel kan bij een kind.. (alles kan natuurlijk, maar meer, dat het toch ook wel “past”). Want inderdaad: ik kan me voorstellen dat mensen bij de naam Toon een grijze oude man voor zich zien...
wat je zegt over de namen vd dochters: zo had ik er nog niet naar gekeken eigenlijk. Je hebt zeker een punt, het zijn natuurlijk individuen.
Er kwamen twee nieuwe kinderen in mijn buurt wonen; een jongen en een meisje. Moest ik serieus vragen wie welke naam had! Het meisje heette dus Arie en het jongetje... Toets! Ik ken dat alleen van die ouwe jazzmuzikant waarvan ik nooit wist of hij nou Toet (of mogelijk Engels-Toot) Stielemans hette, of Toets Tielemans... Dat laatste dus. Nu zie ik het jongetje maar af en toe, maar IK kan er lastig aan wennen dat hij zo’n ouwemannennaam heeft.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 24-05-2020 22:36
22.14% gewijzigd
zondag 24 mei 2020 om 00:45

zondag 24 mei 2020 om 00:50
hippie_meisje schreef: ↑24-05-2020 00:22Mozes Antonio klinkt voor mij net als Jezus Mina![]()

zondag 24 mei 2020 om 00:57
Of Twan
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zondag 24 mei 2020 om 04:13
zondag 24 mei 2020 om 05:26
Nou dit, alleen je man mag schieten op een naam? Als jij Toon niet ziet zitten dan houdt het toch op, je gaat toch niet jarenlang geconfronteerd worden met een naam die jij niet leuk genoeg vindt? En weer dat vernoemen, zet er weer lekker druk op.Luci_Morgenster schreef: ↑23-05-2020 23:04Als hij Seth kan vetoën kan jij Toon toch gewoon vetoën.
Je zal alleen wel op zoek moeten gaan voor een andere naam samen.![]()
Dat is wel ruk ja.
Ik vind trouwens Toon wel een leuke naam.
Moos: Sampie en Moosie zaten in een doosie, Sampie liet een scheet en nog een paar toen knalde het doosie uitelkaar. Ik zou het niet doen.
zondag 24 mei 2020 om 06:58
zondag 24 mei 2020 om 08:23
Een zeiknaam lol! Dat is inderdaad het goede woord. Meeste Franse namen heb ik daar last van trouwens, maar goed O T.fashionvictim schreef: ↑23-05-2020 23:15Vind ik persoonlijk echt een zeiknaam, maar het is wel een afgeleide van Antonius.
Antonie (als in Kamerling) doet het vast ook wel goed in bepaalde kringen.
Zelf vind ik Anton van alle afgeleiden het leukst.
Ik zou inderdaad terug naar de tekentafel zoals al eerder werd geschreven, en broeden op een nieuwe naam.
zondag 24 mei 2020 om 08:41
Toots Thielemans is het.blijmetmij schreef: ↑24-05-2020 00:44Nou in deze categorie...
Er kwamen twee nieuwe kinderen in mijn buurt wonen; een jongen en een meisje. Moest ik serieus vragen wie welke naam had! Het meisje heette dus Arie en het jongetje... Toets! Ik ken dat alleen van die ouwe jazzmuzikant waarvan ik nooit wist of hij nou Toet (of mogelijk Engels-Toot) Stielemans hette, of Toets Tielemans... Dat laatste dus. Nu zie ik het jongetje maar af en toe, maar IK kan er lastig aan wennen dat hij zo’n ouwemannennaam heeft.
En ja: associatie is echt belangrijk. Mijn zoons 2e naam is Fender omdat mijn man een passie voor gitaren en basgitaren heeft. Maar het is toch meer een Gooise kijkmijnou naam geworden met allemaal bn’ers waar wij niets mee hebben die hun kind zo noemen. Ergste gruwel was een dame die haar hond zo genoemd had. Ik zei: gitaar liefhebbers? Maar nee; hij was genoemd naar hun Landrover Defender. Voor mij niet hartverwarmend.
Achteraf had ik hem liever als 2e naam iets minder “aanstellerigst” gegeven...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 24 mei 2020 om 08:42
hippie_meisje schreef: ↑24-05-2020 00:22Mozes Antonio klinkt voor mij net als Jezus Mina![]()

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!