40 wkn zwanger & kramp in benen/billen, wat kan dat zijn?
zondag 22 februari 2009 om 20:00
Hoi
Ik ben nu 40 weken (en 1 dag) zwanger van mijn tweede kindje. Sinds een paar weken heb ik af en toe last van gemene stekende kramp in mijn linkerbil. De laatste dagen wordt dit steeds erger. Heb het vooral als ik loop en sta, maar vandaag ook af en toe als ik zit. Als ik lig heb ik eignelijk weinig last. Inmiddels worden de steken scherper en stralen ze uit naar mijn been.
Ik voel het ook wel een beetje aankomen want het begint met een vaag dof gevoel in mijn bil/bovenbeen en dan opeens PATS! AU!!!
Ik vroeg me af of dit voorweeën kunnen zijn. En ja ik weet dat áls het voorweeeën zijn het nog niets zegt over wanneer de bevalling daadwerkelijk begint, maar toch...Kan er verder weinig over terug vinden...
Is er iemand die dit herkent? (En weet wat ik er het beste aan kan doen?)
Thanx!
Ik ben nu 40 weken (en 1 dag) zwanger van mijn tweede kindje. Sinds een paar weken heb ik af en toe last van gemene stekende kramp in mijn linkerbil. De laatste dagen wordt dit steeds erger. Heb het vooral als ik loop en sta, maar vandaag ook af en toe als ik zit. Als ik lig heb ik eignelijk weinig last. Inmiddels worden de steken scherper en stralen ze uit naar mijn been.
Ik voel het ook wel een beetje aankomen want het begint met een vaag dof gevoel in mijn bil/bovenbeen en dan opeens PATS! AU!!!
Ik vroeg me af of dit voorweeën kunnen zijn. En ja ik weet dat áls het voorweeeën zijn het nog niets zegt over wanneer de bevalling daadwerkelijk begint, maar toch...Kan er verder weinig over terug vinden...
Is er iemand die dit herkent? (En weet wat ik er het beste aan kan doen?)
Thanx!
zondag 22 februari 2009 om 20:04
zondag 22 februari 2009 om 20:08
Ik heb dit gehad elke nacht vanaf toen ik ongeveer 23 weken zwanger was begon in mijn kuiten.En de laaste weken ook in mijn boven benen en billen en ook toen overdag.De vk zijn toen is heel vervelend maar je kan er niet veel aan doen.Je kan een kussen onder het voeteneinde leggen in je bed.En een stuk ijzer onder je bed leggen.Ik wou het eerst niet geloven maar werkt echt.
zondag 22 februari 2009 om 20:08
t klinkt eigenlijk een beetje als Ischias... dit komt heel veel voor bij zwangere vrouwen... doordat je lichaam zich klaar maakt voor de bevalling gaat alles iets wijder staan en dan kan er een zenuw bekneld raken...
maar t kan natuurlijk ook zomaar zijn dat je al wat weeen hebt!
succes!
maar t kan natuurlijk ook zomaar zijn dat je al wat weeen hebt!
succes!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 22 februari 2009 om 20:31
zondag 22 februari 2009 om 21:05
Heel herkenbaar. Ik had het ook vanaf 25 weken. Naast paracetamol (aant eind 8 per dag...), kreeg ik van de fysio de tip om een tennisbal te pakken, ongeveer 30 cm van de muur af te gaan staan en de pijnlijke plek, terwijl je met je bil de bal tegen de muur klemt, te masseren. Dit keer of 3 per dag. Het hielp bij mij wel iets maar pas na de bevalling ging het over. Ik bedenk me ineens dat ik zelfs tijdens de bevalling van die pijnscheuten kreeg. Was nog erger dan de weeen toen. Sterkte en ik wens je een goeie bevalling toe!