4de of niet?

02-04-2020 00:19 181 berichten
We zijn hier trotse ouders van drie kinderen. Ze zijn vier, twee en een jaar allemaal jongens. Toch twijfel ik aan een vierde kind. Ook ik weet dat een vierde kind heel wat met zich meebrengt, extra plaats in het huis extra zitje in de auto, extra kleding,...
We hebben ook drie jongens wat als er nu een meisje zou bijkomen?
Maar toch blijft bij mij de vraag waarom geen vierde?
Nu in de coronatijd vind ik 3 niet teveel ook al zijn ze nu de hele dag thuis.
Mijn verstand zegt precies nee maar mijn gevoel zegt anders.
Mijn zwangerschappen en bevallingen waren allemaal positief.
Ik heb het moeilijk om hier mee om te gaan en weet niet goed hoe ik nu op dat gebied moet denken.
Zijn er hier mama's die hetzelfde meegemaakt hebben als de situatie waarin ik mij nu begint?
Graag jullie mening en alvast bedankt.
Snowkitty schreef:
02-04-2020 10:48
En wat kunnen die kinderen daar precies aan doen?

Zorgen dat ze geen ouders krijgen!

Kinderbijslag vind ik een naar systeem, al is het maar omdat iedereen het krijgt ongeacht inkomen.

We zitten met teveel mensen en er is subsidie op kinderen. Die wordt betaald door iedereen.

Dan heb ik het nog niet eens over alle extra kosten per kind omdat ze zo ongeveer bij de geboorte een sticker krijgen met speciale zorg. Veel dingen waar men vroeger geen last van had hebben tegenwoordig allerlei speciale begeleiding.

Als dat echt allemaal nodig is, waarom zijn er dan in vorige generaties zo weinig mensen buiten de boot gevallen?

Project Kind? Zelf betalen graag. Jammer als dat dan niet kan. Het is niet zo dat jouw genen noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van de menselijke soort!
Snowkitty schreef:
02-04-2020 10:48
En wat kunnen die kinderen daar precies aan doen?
Niets. Kinderen krijg je omdat je het wil, niet omdat het je geld van anderen oplevert. Not done, gewoon niet! EN 3 is echt meeeeeer dan genoeg hoor.
Alle reacties Link kopieren
Snowkitty schreef:
02-04-2020 10:48
En wat kunnen die kinderen daar precies aan doen?
Niets, kinderen worden Altijd de dupe namelijk. Onnodig. Als potentiële ouders wat langer zouden kijken dan hun neus lang is.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
02-04-2020 11:06
Zorgen dat ze geen ouders krijgen!

Kinderbijslag vind ik een naar systeem, al is het maar omdat iedereen het krijgt ongeacht inkomen.

We zitten met teveel mensen en er is subsidie op kinderen. Die wordt betaald door iedereen.

Dan heb ik het nog niet eens over alle extra kosten per kind omdat ze zo ongeveer bij de geboorte een sticker krijgen met speciale zorg. Veel dingen waar men vroeger geen last van had hebben tegenwoordig allerlei speciale begeleiding.

Als dat echt allemaal nodig is, waarom zijn er dan in vorige generaties zo weinig mensen buiten de boot gevallen?

Project Kind? Zelf betalen graag. Jammer als dat dan niet kan. Het is niet zo dat jouw genen noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van de menselijke soort!
Misschien omdat er tegenwoordig ook veel meer wordt verwacht van mensen dan vroeger, omdat er veel meer tijd en geld is om na te denken over waar je gelukkig van wordt en omdat er veel meer kennis en inzicht is over wat normale opvoeding, ontwikkeling en functioneren is.

Misschien ligt het wel helemaal niet aan dat ouders graag Project Kind zo perfect mogelijk willen afleveren, maar vooral zo gelukkig mogelijk, en op een plek in de samenleving die bij hem of haar past.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
RocketScienceFiction schreef:
02-04-2020 11:06

Dan heb ik het nog niet eens over alle extra kosten per kind omdat ze zo ongeveer bij de geboorte een sticker krijgen met speciale zorg. Veel dingen waar men vroeger geen last van had hebben tegenwoordig allerlei speciale begeleiding.

Als dat echt allemaal nodig is, waarom zijn er dan in vorige generaties zo weinig mensen buiten de boot gevallen?
Denk je nou echt dat die mensen er geen last van hadden? Je moest maar gewoon normaal doen, je werd gewoon in de mal geperst zodat het leek of het allemaal prima ging en dan hobbelde je maar een beetje mee. Of niet, dan was je gewoon een rare snuiter. Met de kennis van nu denk ik dat er voor menig volwassene én hun ouders nu achteraf echt wel puzzelstukjes op hun plek vallen.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
02-04-2020 00:53
Dit. Ik vind dat je het in deze tijd echt niet kunt maken om maar te blijven fokken en nog meer vervuilers op de wereld zetten.

Eens. Dachten veel meer mensen maar zo, dat zijn er nog steeds veel te weinig helaas.

Dat zo'n idee in je op komt zeg, ik zou me kapot schamen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... het-milieu
Herfstblaadje19 schreef:
02-04-2020 11:14
Denk je nou echt dat die mensen er geen last van hadden? Je moest maar gewoon normaal doen, je werd gewoon in de mal geperst zodat het leek of het allemaal prima ging en dan hobbelde je maar een beetje mee. Of niet, dan was je gewoon een rare snuiter. Met de kennis van nu denk ik dat er voor menig volwassene én hun ouders nu achteraf echt wel puzzelstukjes op hun plek vallen.

Waarom zijn er dan van die generaties zo weinig mensen ontspoord?

Je had gewoon voor mensen die wat minder konden leren aparte scholen. Idem voor gedragsproblemen. Nu zit iemand met down in de klas bij een hoogbegaafde. Voor allebei niet gezond.

Beetje het idee dat iedereen gelijk is en dat zijn we niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 broers en zussen, gezellig hoor. Zelf hebben we maar 2 kinderen, maar als t inkomen hoger was en t huis groter, had ik er zeker wel 4 gewild.
ik geef mn bek ook maar een douw

Lubach heeft strikt genomen gelijk: uitgaande van de energiesituatie nu, levert een kind krijgen verreweg de grootste CO2-voetafdruk op vergeleken bij andere besparingskeuzes.



Ik zeg sponsoren!
RocketScienceFiction schreef:
02-04-2020 11:47
Waarom zijn er dan van die generaties zo weinig mensen ontspoord?

Je had gewoon voor mensen die wat minder konden leren aparte scholen. Idem voor gedragsproblemen. Nu zit iemand met down in de klas bij een hoogbegaafde. Voor allebei niet gezond.

Beetje het idee dat iedereen gelijk is en dat zijn we niet.
Die scholen waren er echt niet in de tijd dat mijn vader en zijn broer op de basisschool zaten. Die werden beide gewoon als dom en lui versleten. Kregen nog eens extra straf, omdat ze niet mee konden komen. Toen bij mij dyslexie werd ontdekt viel er voor hun een enorm puzzelstukje op zijn plaats. Ontspoord zijn ze niet, maar ze hadden zoveel meer kunnen bereiken als ze dezelfde extra hulp hadden gehad als ik.
tara82 schreef:
02-04-2020 12:03
Die scholen waren er echt niet in de tijd dat mijn vader en zijn broer op de basisschool zaten. Die werden beide gewoon als dom en lui versleten. Kregen nog eens extra straf, omdat ze niet mee konden komen. Toen bij mij dyslexie werd ontdekt viel er voor hun een enorm puzzelstukje op zijn plaats. Ontspoord zijn ze niet, maar ze hadden zoveel meer kunnen bereiken als ze dezelfde extra hulp hadden gehad als ik.
Dit bedoel ik dus.
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
02-04-2020 11:47
Waarom zijn er dan van die generaties zo weinig mensen ontspoord?

Je had gewoon voor mensen die wat minder konden leren aparte scholen. Idem voor gedragsproblemen. Nu zit iemand met down in de klas bij een hoogbegaafde. Voor allebei niet gezond.

Beetje het idee dat iedereen gelijk is en dat zijn we niet.
Bedoel je nou Samen naar School-klassen? Of vind je dat mensen met een laag-normaal IQ, dyslexie, dyscalculie of een andere leer’handicap’ ook niet naar een normale basisschool zouden mogen gaan?

Want wat betreft het eerste heb je overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt en wat betreft een tweede mag ik toch hopen dat je niet bedoelt dat we niet met 4 jaar al gaan voorselecteren wie intelligent is en wie niet. 12 jaar oud vind ik daar al rijkelijk vroeg voor, wij zijn een van de weinige landen die zo vroeg selecteren op intellectuele vermogens.

Misschien hadden ze jou in een Samen naar Schoolklas moeten doen, voor de broodnodige nuance.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-04-2020 11:08
Niets. Kinderen krijg je omdat je het wil, niet omdat het je geld van anderen oplevert. Not done, gewoon niet! EN 3 is echt meeeeeer dan genoeg hoor.
= mening, geen feit
Alle reacties Link kopieren
RocketScienceFiction schreef:
02-04-2020 11:47
Waarom zijn er dan van die generaties zo weinig mensen ontspoord?
omdat we vroeger veel meer plek hadden voor mensen met laag IQ
Landarbeiders zijn vervangen door machines, fabriekswerk idem dito
En als je dan bij ma en later broer inwoonde, ging het best goed

De samenleving van nu vereist meer van mensen
lilalinda schreef:
02-04-2020 12:47
= mening, geen feit
Voor het behoudt van de aarde wel degelijk feit dus.
lilalinda schreef:
02-04-2020 12:47
= mening, geen feit
Dat is jouw mening, geen feit .....

(ik mag toch echt hopen dat een kind krijgen een eigen behoefte is, niet omdat het je geld oplevert ....)

Maar: er zijn echt al wel genoeg mensen op de wereld. Waarom nog meer produceren?
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 12:53
42.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
02-04-2020 12:50
Voor het behoudt van de aarde wel degelijk feit dus.
nee hoor
voor het behoud van de aarde moeten sommige andere landen minder kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
02-04-2020 12:50
Dat is jouw mening, geen feit .....
jij snapt het verschil niet?
Die aarde red het wel hoor. De mensen zijn fucked. ;-)

En zolang je nog een pensioen wil en dan ook nog mensen die werken als jij dat niet meer kan, je boodschappen maken en in een vak zetten, je kont afvegen tijdens je luier verschonen als je echt oude bent ect.. zijn er kinderen nodig. Daarom gaat de overheid gewoon kinderbijslag blijven verstrekken.

Misschien zou het wel na 2 klaar kunnen zijn met de kinderbijslag en kindgebonden budget, zou ik geen rare maatregel vinden.
lilalinda schreef:
02-04-2020 12:52
jij snapt het verschil niet?
Tussen jouw mening en een feit? Zeker wel!
Alle reacties Link kopieren
zelf weten maar realiseer je wel dat er tijden kunnen komen waarin je studies voor kinderen zelf kan betalen en dat er weinig meer over is van de verzorgingsstaat, kinderbijslag, opvangtoeslag.

Stel jezelf de vraag: zou ik in een land als de VS (zonder die voorzieningen), 4 kinderen willen?

Het is altijd makkelijk om vanuit fe hangmat van de verzorgingsstaat keuzes te maken (waar anderen voor betalen!) maar het is realistisch om je af te vragen of dat over 10-20 jaar nog zo zal zijn.
lux- schreef:
02-04-2020 12:34
Bedoel je nou Samen naar School-klassen? Of vind je dat mensen met een laag-normaal IQ, dyslexie, dyscalculie of een andere leer’handicap’ ook niet naar een normale basisschool zouden mogen gaan?

Want wat betreft het eerste heb je overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt en wat betreft een tweede mag ik toch hopen dat je niet bedoelt dat we niet met 4 jaar al gaan voorselecteren wie intelligent is en wie niet. 12 jaar oud vind ik daar al rijkelijk vroeg voor, wij zijn een van de weinige landen die zo vroeg selecteren op intellectuele vermogens.

Misschien hadden ze jou in een Samen naar Schoolklas moeten doen, voor de broodnodige nuance.

Samen naar school klassen ben ik inderdaad geen voorstander van. Het idee daar achter is dat alles maakbaar is. Voor beide partijen ook geen winst. Dit is het onderschatten van de invloed die dat heeft op elkaar.

Vroeger zaten gewoon mensen met verschillende niveaus in één klas en dat ging goed. De ene was gewoon verder met taal of rekenen dan een ander en niemand vond dat raar. Er zijn nu eenmaal verschillen.

Tegenwoordig is er zodra een kind ergens iets langzamer is op één of andere manier de urgentie ontstaan om dat gelijk te labelen met dyslexie of discalculie. Als er al geen ander etiket op moet.

Begrijp me goed, iedereen heeft recht op passend onderwijs, maar niet iedereen is speciaal. Daar denken de ouders alleen heel anders over.

Wel een goede ook om te zeggen dat ik beter in een Samen naar School klas had kunnen zitten. Ik heb best wel wat gehandicapten in mijn buurt gehad als kind. Zoals de autistische kinderen die ronduit agressief waren tegen mij als we daar op bezoek kwamen. Die zitten nu tot op heden in een gesloten instelling en kunnen niet zonder begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wijs om de OT politieke discussie op Actueel te gaan voeren, en hier TO centraal te houden?
Als jullie beiden een vierde willen en er is genoeg geld, nu en later, een groot vangnet, genoeg ruimte, jullie zijn beide psychisch en lichamelijk sterk, dan waarom niet. Anders niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven