4de of niet?

02-04-2020 00:19 181 berichten
We zijn hier trotse ouders van drie kinderen. Ze zijn vier, twee en een jaar allemaal jongens. Toch twijfel ik aan een vierde kind. Ook ik weet dat een vierde kind heel wat met zich meebrengt, extra plaats in het huis extra zitje in de auto, extra kleding,...
We hebben ook drie jongens wat als er nu een meisje zou bijkomen?
Maar toch blijft bij mij de vraag waarom geen vierde?
Nu in de coronatijd vind ik 3 niet teveel ook al zijn ze nu de hele dag thuis.
Mijn verstand zegt precies nee maar mijn gevoel zegt anders.
Mijn zwangerschappen en bevallingen waren allemaal positief.
Ik heb het moeilijk om hier mee om te gaan en weet niet goed hoe ik nu op dat gebied moet denken.
Zijn er hier mama's die hetzelfde meegemaakt hebben als de situatie waarin ik mij nu begint?
Graag jullie mening en alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
04-04-2020 13:33
Het zou dan natuurlijk ook ‘stoer’ zijn als zij belastingverlaging krijgen en niet mee hoeven te betalen aan kinderbijslag, studiefinanciering, gratis gezondheidszorg tot 18 jaar, kindgebonden budget etc hè?

Zal ook niet gebeuren.
Mwah, dat zou best inconsequent zijn, toch? Tenzij ze met terugwerkende kracht de kinderbijslag, stufi en andere toeslagen die ook zij hebben ontvangen, terug betalen aan de generatie die het destijds wel netjes voor hun heeft betaald.
himalaya schreef:
04-04-2020 13:33
Het zou dan natuurlijk ook ‘stoer’ zijn als zij belastingverlaging krijgen en niet mee hoeven te betalen aan kinderbijslag, studiefinanciering, gratis gezondheidszorg tot 18 jaar, kindgebonden budget etc hè?

Zal ook niet gebeuren.
Ik denk dat eerder het tegenovergestelde zal gebeuren. Belastingvoordelen voor mensen met veel kinderen. In andere Europese landen is dat al zo omdat er zo hard nieuwe baby's nodig zijn. Die de link die ik eerder deelde van nos op 3 als je meer wilt weten. Vrouwen met 4 kinderen betalen geen belasting meer in sommige landen.

Mensen lijken zich niet te realiseren dat hoewel de wereld overbevolkt is, Nederland (en heel west Europa) toch echt meer baby's nodig heeft.
himalaya schreef:
04-04-2020 13:33
Het zou dan natuurlijk ook ‘stoer’ zijn als zij belastingverlaging krijgen en niet mee hoeven te betalen aan kinderbijslag, studiefinanciering, gratis gezondheidszorg tot 18 jaar, kindgebonden budget etc hè?

Zal ook niet gebeuren.
En maar goed ook.
Kinderen zijn nog steeds de toekomst.
Niet alleen om konten te wassen.
Maar diezelfde kinderen zijn straks ook kruidenier. Tandarts. Schoonmaker. Stratenmaker. Etc et. Etc
Maar dat de wereld vooral op sommige plekken wel erg vol is, daar ben ik het helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
04-04-2020 13:53
Ik denk dat eerder het tegenovergestelde zal gebeuren. Belastingvoordelen voor mensen met veel kinderen. In andere Europese landen is dat al zo omdat er zo hard nieuwe baby's nodig zijn. Die de link die ik eerder deelde van nos op 3 als je meer wilt weten. Vrouwen met 4 kinderen betalen geen belasting meer in sommige landen.

Mensen lijken zich niet te realiseren dat hoewel de wereld overbevolkt is, Nederland (en heel west Europa) toch echt meer baby's nodig heeft.
Onzin.
Er moet gewoon minder verdiend worden door de graaiers.
Bovendien is er nu al een nijpend tekort aan betaalbare woningen, waar geen oplossing voor is.
kerst schreef:
04-04-2020 14:39
Onzin.
Er moet gewoon minder verdiend worden door de graaiers.
Bovendien is er nu al een nijpend tekort aan betaalbare woningen, waar geen oplossing voor is.
Als vrouwen gemiddeld 2.1 kind krijgen, betekent het dat dat je het aantal Nederlanders gelijk houdt en dus niet meer nodig hebt aan woningen. Misschien had je het nog niet meegerekend, maar er gaan natuurlijk ook elke dag mensen dood.

Ik ben ook zeker geen voorstander van de bevolking laten groeien maar gelijk houden of langzaam afbouwen is echt veel beter om te voorkomen dat de hele economie wordt ontwricht.
Op dit moment is het in nl 1,66 dus wat dat betreft kan to nog naar hartelust baby's baren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven