Aantal kinderen op een kinderfeestje

01-11-2019 09:15 186 berichten
Hoe bepalen jullie hoeveel kinderen er op een kinderfeestje mogen komen?

Onze dochter zit in een klas met 20 kinderen met totaal maar 6 meiden. Wij nodigen daarom eigenlijk altijd alle 5
de meiden uit. Wij vinden het dan sneu om 1 meisje niet uit te nodigen omdat de max 4 zou zijn..

Jullie voelen hem denk ik al aankomen. Gisteren werden er uitnodigingen uitgedeeld door een meisje uit dochter haar klas en er mogen maar 4 kinderen komen (in dit geval zijn er alleen meisjes uitgenodigd) en dochter hoort daar niet bij. Dochter natuurlijk teleurgesteld.

Aan de ene kant denk ik, het hoort erbij om niet uitgenodigd te worden maar aan de andere kant denk ik dan, wat maakt het uit, 1 kind meer of minder. Ze zijn in de klas maar met zijn zes meiden en er wordt door alle 6 met elkaar gespeeld.

Maar misschien ben ik wel niet objectief omdat het dochter betreft.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

Wat vinden jullie hiervan?
mindervanmij schreef:
01-11-2019 09:29
Dat was mijn topic. En hoe druk het ook was: ik zou nooit 1 kind buiten de boot laten vallen, 4 is echt niet zoveel drukker dan 5.
Sorry, maar hier moet ik een beetje om lachen. Jij opende tijdens het feestje van je kind een topic om te klagen hoe erg het allemaal wel niet was. Jij zat boven met een paar kinderen terwijl je man beneden de boel aan het vermaken was. En nu zeg je dat het allemaal maar moet kunnen.
Misschien zijn er geen twee ouders aanwezig op het feestje waar het over gaat? Of is er een andere reden?

Nogmaals, ook ik had de dochter van TO wel uitgenodigd. Maar wij weten gewoon niet wat er speelt en waarom ze niet is uitgenodigd.
TO zou ernaar kunnen vragen maar zelf zou ik dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar weet iedereen dan wel precies hoeveel meisjes er in de klas zitten? Zijn alle ouders zich daar bewust van?
Ik heb zelf geen idee. Als mijn kind er 5 zou opschrijven en er zaten er 6 in de klas, zou me dat misschien niet eens opvallen. Ik zou waarschijnlijk vaag een idee hebben van 'er zijn er 6 tot 8' of zo.

Nou doet mijn basisschoolkind zelf niet meer aan feestjes en hij is ook al een jaar of 3 niet meer uitgenodigd, dus misschien houd ik daarom niet bij hoeveel jongens en meisjes er zijn.
Ik weet wel hoeveel jongens en meiden er in de klas van de kinderen zitten, zijn beide niet zulke grote klassen.
Quincy2 schreef:
01-11-2019 10:58
Maar weet iedereen dan wel precies hoeveel meisjes er in de klas zitten? Zijn alle ouders zich daar bewust van?

Ik ken alle kinderen uit de klassen van mijn kinderen. En hun ouders. En hun broertjes en zusjes.
Zo oud als kind werd als max. En alleen uitnodigen wie kind wil. Ik hield geen rekening met anderen. Dat doet een ander ook niet.
Pandax schreef:
01-11-2019 11:03
Ik ken alle kinderen uit de klassen van mijn kinderen. En hun ouders. En hun broertjes en zusjes.
Ik ken ze wel, maar ik tel ze niet.

Dat zouuuu ik kunnen doen bij een lijstje, maar ik heb niet meteen in mijn hoofd 'o het zijn er 6'.
Bedankt voor alle reacties.

Ik ga er verder zelf niet naar vragen. Misschien hoor ik het vanzelf nog wel eens of niet en dat is ook prima.

Ik ga in ieder geval zo de meiden uit school halen. Het zal vast net zo gezellig worden als altijd.
Pandax schreef:
Ik ook. Of tenminste, van degene die nog op de basisschool zit. Daarna gaat dat toch allemaal wat anders.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Pandax schreef:
Begin basisschool nog wel, maar de laatste klasssen had ik geen idee meer. Dan kwam er een kind in groep 6 bij halverwege het jaar, en ze zaten met groep 6/7/8 bij elkaar, dus ik had al geen idee of een kind in groep 6 of 7 zat. Vriendjes en vriendinnetjes kende ik allemaal, ouders ook, maar zoon speelde het laatste jaar veel met een jongetje dat er in groep 7 bij kwam. Die heb ik nooit gezien, want ze spraken niet thuis af en die ouders ken ik niet, want zoon ging toen alleen van en naar school.
Los daarvan zou ik in groep 3 ook niet kunnen zeggen hoeveel meisjes er zijn en keek ik gewoon naar wat in de auto pastte en met wie kind veel speelde. Waren dat er 5 dan kwamen er 5, en of er dan 5/6/7 jongens in de klas zaten, dat speelde niet echt mee.
Quincy2 schreef:
01-11-2019 11:07

Dat zouuuu ik kunnen doen bij een lijstje, maar ik heb niet meteen in mijn hoofd 'o het zijn er 6'.

Kind heeft wel eens in een klas gezeten met weinig meisjes, toen wist ik wel dat het er 6 waren. Nu is de verdeling bijna 50/50, dus nu weet ik het niet precies.
Quincy2 schreef:
01-11-2019 11:07

Dat kan ik me voorstellen, maar als je kind na het uitdelen van de uitnodigingen bij TO's dochter gaat spelen, valt je toch wel in dat je haar bent vergeten uit te nodigen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
01-11-2019 11:15
Dat kan ik me voorstellen, maar als je kind na het uitdelen van de uitnodigingen bij TO's dochter gaat spelen, valt je toch wel in dat je haar bent vergeten uit te nodigen?
Als ik het inderdaad vergeten was wel.
Als ik een bewuste keuze had gemaakt vanwege plaatsgebrek zou ik dat ook nog wel weten ja.

Maar wie weet, mijn man heeft ook wel eens met de oudste de uitnodigingen gemaakt. Toen wist ik ook niet precies wie er nou uiteindelijk opstonden (de oudste had altijd een lijst van minstens 15 die teruggebracht moest worden naar veel minder), terwijl ik wel degene was die hem dagelijks van school haalde en dus op de hoogte was van afspraakjes.
Quincy2 schreef:
Ik heb zelf geen idee. Als mijn kind er 5 zou opschrijven en er zaten er 6 in de klas, zou me dat misschien niet eens opvallen. Ik zou waarschijnlijk vaag een idee hebben van 'er zijn er 6 tot 8' of zo.

Nou doet mijn basisschoolkind zelf niet meer aan feestjes en hij is ook al een jaar of 3 niet meer uitgenodigd, dus misschien houd ik daarom niet bij hoeveel jongens en meisjes er zijn.
Ben blij dat jij het eerst zegt. Begon me al een loedermoeder te voelen omdat ik met de beste wil van de wereld op dit moment niet kan zeggen hoe dat bij mijn kind is. Ik weet dat er 17 zijn, maar hoeveel daarvan jongens of meisjes zijn, geen idee. De klassen wisselen ook wel eens, dus het kind dat vorig jaar wel in de klas zat kan nu gerust in de paralelklas zitten.

Dus als er bij mij 5 namen genoemd worden check ik even of ik niet ineens veel rare (onbekende) namen hoor of dat ik hele bekende namen mis. Maar of ik dan 5 van de 6 meisjes uit klas X heb of dat het er 3 uit klas x en 2 uit klas y zijn zou ik niet kunnen vertellen. Vorig jaar had kind 7 meiden en één jongen uitgenodigd. Was ook prima.

En soms heeft een kind een heel goed argument om een kind wel of niet uit te nodigen. Heb hier al langs horen komen
- ik vind kind x en kind y allebei aardig, maar ze kunnen niet goed samen spelen
- ik wil kind x graag uitnodigen omdat ik eigenlijk nooit af kan spreken
- ik spreek nooit met kind x af, maar ik speel er wel altijd mee op de BSO en tijdens school en dus wil ik hem/haar wel op het partijtje
RMJ schreef:
01-11-2019 11:34
Ben blij dat jij het eerst zegt. Begon me al een loedermoeder te voelen omdat ik met de beste wil van de wereld op dit moment niet kan zeggen hoe dat bij mijn kind is.

Ik denk dat het niet iets zegt over de ouders, maar over hoe de school is georganiseerd. Op de vorige school van mijn dochter wist mijn dochter niets eens precies hoe alle kinderen heetten die bij haar in de klas zaten, laat staan dat ik het wist. Er werd door school geen aandacht besteed aan verbondenheid in de klas; ik vond dat schraal. Op haar huidige school is die verbondenheid, ook met thuis, een basisvoorwaarde. Tussen die uitersten zitten vast allerlei verschillende vormen; maar ik denk dat school daar de bepalendste factor in is.
In het begin hield ik de leeftijd van kind aan als aantal die er mocht komen. Later met feestjes buiten de deur werden dat er 7 (in 2 auto's kunnen we 8 kinderen vervoeren). Het andere kind wordt altijd uitbesteed. In het begin omdat jongste te jong was om het feestje bij te wonen, hij vond het gezellig bij oma, en wij konden alle aandacht aan oudste en zijn vriendjes besteden. Later omdat ik het raar vond dat ik jongste ging uitbesteden en oudste mocht wel blijven. Dus het kind wat geen feestje geeft gaat ergens anders heen.

Wat uitnodigingen betreft. Vorig jaar heb ik gepraat als Brugman, maar jongste wilde zijn beste vriend niet uitnodigen, want hij was al eens op zijn kinderfeestje geweest. Ze speelden ook nog steeds wel met elkaar, maar hij wilde hem echt niet uitnodigen. Moeder heeft het later nog wel benoemd. Overigens er waren meer jongetjes niet uitgenodigd, kind zit in een klas met slechts 3 meisjes en die mochten allemaal komen.
wilma36 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 11:45
9.52% gewijzigd
SueHeck schreef:
01-11-2019 11:08
Bedankt voor alle reacties.

Ik ga er verder zelf niet naar vragen. Misschien hoor ik het vanzelf nog wel eens of niet en dat is ook prima.

Ik ga in ieder geval zo de meiden uit school halen. Het zal vast net zo gezellig worden als altijd.
Bedoel je dat het kind zometeen bij jullie komt spelen?
Best wel een vreemde situatie dan.
Ik snap je gevoel, ik zou het op die manier ook niet aanpakken. Het geeft naar mijn mening een naar signaal. Aan de andere kant: niet iedereen heeft evenveel sociaal en inlevend gevoel of is even flexibel en uiteindelijk bepalen de ouders.

Ik zou het tegenover je dochter vooral niet te groot maken: meer van: pech gehad volgende keer beter! o.i.d.

Zoon zat in groep 1 in een heel klein klasje (die goeie ouwe tijd) en toen hebben we het hele klasje uitgenodigd. Denk dat de kindjes dat toen niet echt in de gaten hebben gehad vanwege hun leeftijd maar ik had er een naar gevoel over gehad om een paar kinderen uit te sluiten, zo onnodig ook vooral.
Ik ga toch echt geen kinderen uitnodigen waarmee mijn kind niet speelt.
En al helemaal niet alle jongens of alle meisjes omdat er zich dan 1 buitengesloten voelt.
Rosalind schreef:
01-11-2019 11:44
Bedoel je dat het kind zometeen bij jullie komt spelen?
Best wel een vreemde situatie dan.
Ja. Het betreffende meisje speelt wekelijks bij ons en onze dochter ook bij haar thuis.

Maar ik laat het hier gewoon bij. Ze hebben het altijd heel gezellig.
Rosalind schreef:
01-11-2019 10:49
Sorry, maar hier moet ik een beetje om lachen. Jij opende tijdens het feestje van je kind een topic om te klagen hoe erg het allemaal wel niet was. Jij zat boven met een paar kinderen terwijl je man beneden de boel aan het vermaken was. En nu zeg je dat het allemaal maar moet kunnen.
Misschien zijn er geen twee ouders aanwezig op het feestje waar het over gaat? Of is er een andere reden?

Nogmaals, ook ik had de dochter van TO wel uitgenodigd. Maar wij weten gewoon niet wat er speelt en waarom ze niet is uitgenodigd.
TO zou ernaar kunnen vragen maar zelf zou ik dat niet doen.

Daarom vind ik ook dat ik wel recht van spreken heb: ondanks dat ik een hekel heb aan die drukte, zou ik dus nooit één kind buiten de boot laten vallen. Dan zou ik het nog liever op een andere dag regelen, een moeder van een vriendje vragen om te helpen etc.
Quincy2 schreef:

Als het er maar zo weinig zijn, waarschijnlijk wel. Ik heb één kind dat in een klas zit met een redelijk 50-50 verdeling. Daar weet ik alleen maar dat het er 12 of 13 zijn of zo. De ander zit in een klas met maar 5 jongens, en daar weet ik het precies. In die klas spelen jongens ook alleen met jongens en meisjes alleen met meisjes. Uit zo’n klein groepje er precies eentje niet uitnodigen zou ik wel een sneue actie vinden.
Hier juist een overschot aan jongens (bijna 4:1), dus de paar meisjes die er bij haar in de klas zitten zijn ken ik allemaal wel. De jongens daarentegen lijken naar mijn gevoel allemaal op elkaar :$
Mijn zoon mocht niet op het feestje van zijn vriendje komen, omdat mijn zoon volgens moeder vriendje 'te hard praat' (kan hij niets aan doen)

Zoon heeft hem nu wel uitgenodigd voor zijn feestje.
Laten wij maar de wijste zijn :whistle:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Quincy2 schreef:
TO vertelt dat haar dochter wekelijks met dit kind speelt. Dan maakt het aantal meisjes in de klas niet eens uit dan zou ik haar sowieso uitnodigen.
Quincy2 schreef:

Euh....Ja natuurlijk hoor je dat te weten. Dat heet interesse in je kind.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven