Aantal kinderen op een kinderfeestje

01-11-2019 09:15 186 berichten
Hoe bepalen jullie hoeveel kinderen er op een kinderfeestje mogen komen?

Onze dochter zit in een klas met 20 kinderen met totaal maar 6 meiden. Wij nodigen daarom eigenlijk altijd alle 5
de meiden uit. Wij vinden het dan sneu om 1 meisje niet uit te nodigen omdat de max 4 zou zijn..

Jullie voelen hem denk ik al aankomen. Gisteren werden er uitnodigingen uitgedeeld door een meisje uit dochter haar klas en er mogen maar 4 kinderen komen (in dit geval zijn er alleen meisjes uitgenodigd) en dochter hoort daar niet bij. Dochter natuurlijk teleurgesteld.

Aan de ene kant denk ik, het hoort erbij om niet uitgenodigd te worden maar aan de andere kant denk ik dan, wat maakt het uit, 1 kind meer of minder. Ze zijn in de klas maar met zijn zes meiden en er wordt door alle 6 met elkaar gespeeld.

Maar misschien ben ik wel niet objectief omdat het dochter betreft.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

Wat vinden jullie hiervan?
Ligt er een beetje aan hoe en wat. Misschien is er geen budget voor meer, misschien doen ze iets waar max aantal kinderen vijf is, misschien passen er niet meer in de auto, misschien moet 1 volwassene het feestje regelen... Ik ken de situatie verder niet.
Als er maar 6 jongetjes in de klas van mijn zoon zouden zitten, dan zou ik ze zeker allemaal uitnodigen. Dan maar wat anders verzinnen waardoor het wel mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
SueHeck schreef:
01-11-2019 09:15
Jullie voelen hem denk ik al aankomen. Gisteren werden er uitnodigingen uitgedeeld door een meisje uit dochter haar klas en er mogen maar 4 kinderen komen (in dit geval zijn er alleen meisjes uitgenodigd) en dochter hoort daar niet bij. Dochter natuurlijk teleurgesteld.
Mooi leermoment. Soms zul je wel eens teleurgesteld worden door anderen die daar een goede, een slechte of helemaal geen reden voor zullen hebben.

Roll with the punches.
Wat de situatie ook is, als er maar vijf meiden in de klas zitten en ze kunnen gewoon goed met elkaar, dan vind ik het idioot om een feestje te gaan doen waar er om onduidelijke redenen maar 4 kinderen mogen komen.

Echt lullig. Ik zou bijna denken dat er ruzie is en dat die limiet van 4 verzonnen is.
Hoort erbij inderdaad. Jij doet het anders en dat is je goed recht, maar zij hebben waarschijnlijk aangegeven dat er max 4 mogen komen. Ik zou me er niet te druk om maken, want dan wordt het voor je dochter alleen maar groter.
Ligt er aan wat we gaan doen, hoeveel er in mijn auto passen, hoeveel vrienden mijn kinderen echt hebben en per se er bij willen hebben. Hoeveel een aktiviteit kost. Hoeveel ik te besteden hebt.

Geen vast cijfer.
En mijn kinderen hoeven geen kinderen uit te nodigen die geen vrienden zijn. Jongens of meisjes trouwens.

Of het moet een klassefeestje zijn. Dan echt allemaal. Dan zou ik nooit accepteren als er eentje buiten de boot valt.

Die denkwijze die jij nu voert krijg ik echt jeuk van. Ik vind kijken naar geslacht en dan vinden dat je iedereen van dat geslacht dan moet uitnodigen een beetje raar.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 09:24
11.03% gewijzigd
Teleurstellingen horen er inderdaad bij, maar één kind buiten de groep laten vallen is echt not-done. Ik ben het dus met je eens TO, maar je kunt er verder weinig mee.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Star² schreef:
01-11-2019 09:17
Ligt er een beetje aan hoe en wat. Misschien is er geen budget voor meer, misschien doen ze iets waar max aantal kinderen vijf is, misschien passen er niet meer in de auto, misschien moet 1 volwassene het feestje regelen... Ik ken de situatie verder niet.
Misschien heeft het inderdaad een financiële reden daar had ik nog niet over nagedacht.

Ik begreep vanochtend dat het gewoon thuis gehouden wordt. Ze wonen in dezelfde straat als school.
Lucifer2018 schreef:
01-11-2019 09:22
Ligt er aan wat we gaan doen, hoeveel er in mijn auto passen, hoeveel vrienden mijn kinderen echt hebben en per se er bij willen hebben. Hoeveel een aktiviteit kost. Hoeveel ik te besteden hebt.

Geen vast cijfer.
En mijn kinderen hoeven geen kinderen uit te nodigen die geen vrienden zijn. Jongens of meisjes.

Of het moet een klassefeestje zijn. Dan echt allemaal. Dan zou ik nooit accepteren als er eentje buiten de boot valt.

Die denkwijze die jij nu voert krijg ik echt jeuk van.
Maar nu valt er ook eentje buiten de boot: TO's kind is het enige meisje dat niet is uitgenodigd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik snap dat je dochter teleurgesteld is. Maar het moet natuurlijk niet verplicht zijn altijd alle meisjes uit te nodigen omdat het er maar zo weinig zijn. Misschien vinden sommige ouders 4 gewoon de max.
En er zijn vast ook meisjes die het goed kunnen vinden met een of van de jongens. In zo´n geval worden misschien ook niet alle meisjes uitgenodigd omdat het anders teveel kinderen worden.

Overigens had ik in dit geval wel alle meisjes uitgenodigd.
MarvelousMrsMaisel schreef:
01-11-2019 09:20
Wat de situatie ook is, als er maar vijf meiden in de klas zitten en ze kunnen gewoon goed met elkaar, dan vind ik het idioot om een feestje te gaan doen waar er om onduidelijke redenen maar 4 kinderen mogen komen.

Echt lullig. Ik zou bijna denken dat er ruzie is en dat die limiet van 4 verzonnen is.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
DG2015 schreef:
01-11-2019 09:24
Maar nu valt er ook eentje buiten de boot: TO's kind is het enige meisje dat niet is uitgenodigd.
Ik heb een extra zin erbij geplakt omdat ik die al zag aankomen.

Ik vind kijken naar geslacht en dat als grens gaan hanteren sowieso raar.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 09:25
8.36% gewijzigd
Ik snap je teleurstelling maar je kent de achtergrond ervan inderdaad niet. Bovendien, als het een gewoonte gaat worden, dan kan dadelijk iemand veel moeilijker daarvan afwijken. Als een meisje bijv. ook jongens wil uitnodigen en kinderen die ze uit een andere klas kennen.

Mijn zoon geeft binnenkort zijn feestje en heeft vijf kinderen uitgenodigd. Omdat we ergens naartoe gaan komt dat (met hem erbij zijn er 6 kinderen) precies goed uit met de autostoelen. Hij zit met 7 jongens in zijn klas, maar de genodigden zijn: 2 jongens uit de klas, 1 meisje uit een parallel groep 3, 1 jongen uit groep 2 en 1 jongen die op een andere school zit.

Maar stel nou dat straks aan het einde van het schooljaar blijkt dat die andere zes jongens steeds vijf kinderen uitnodigen en dag is in alle gevallen, alle jongens uit de klas behalve mijn zoon, ja, dan zou ik dat uiteraard ook verdrietig vinden.
SueHeck schreef:
Misschien heeft het inderdaad een financiële reden daar had ik nog niet over nagedacht.

Ik begreep vanochtend dat het gewoon thuis gehouden wordt. Ze wonen in dezelfde straat als school.
Kinderfeestjes thuis kunnen flink druk zijn. Er is van de week nog een topic over geopend hier.
Misschien vinden ze de groep gewoon te groot worden.
Lucifer2018 schreef:
01-11-2019 09:25
Ik heb een extra zin erbij geplakt omdat ik die al zag aankomen.

Ik vind kijken naar geslacht en dat als grens gaan hanteren sowieso raar.
Ik ook.
DG2015 schreef:
Maar als je dat als ouder interpreteert als grove belediging, dan geef je toch totaal geen goed voorbeeld?
NYC schreef:
01-11-2019 09:25
Ik snap je teleurstelling maar je kent de achtergrond ervan inderdaad niet. Bovendien, als het een gewoonte gaat worden, dan kan dadelijk iemand veel moeilijker daarvan afwijken. Als een meisje bijv. ook jongens wil uitnodigen en kinderen die ze uit een andere klas kennen.
Eens.
Of ze gaan iets met de auto doen en er oassen er maar 4.

Het is natuurlijk naar voor jou maar geef dat niet aan je kind mee. Mijn dochter mag ook maar een X aantal kinderen uitnodigen, en dat is ook minder dan het aantal meisjes in haar klas terwijl ze met iedereen kan opschieten. Maar ik ben geen juf en ik vind het anders gewoon te druk.

Sommige feestjes zijn ook voor een bepaald aantal kinderen.

Er kunnen zoveel redenen zijn die niet persoonlijk met jouw dochter te maken hebben.
Rosalind schreef:
01-11-2019 09:26
Kinderfeestjes thuis kunnen flink druk zijn. Er is van de week nog een topic over geopend hier.
Misschien vinden ze de groep gewoon te groot worden.
Dat was mijn topic. En hoe druk het ook was: ik zou nooit 1 kind buiten de boot laten vallen, 4 is echt niet zoveel drukker dan 5.
Er zijn 15 kinderen niet uitgenodigd, niet alleen jouw kind niet.
Ik vind het ook een beetje gek om het geslacht zo te benadrukken.
Pascalle1988 schreef:
01-11-2019 09:28
Maar als je dat als ouder interpreteert als grove belediging, dan geef je toch totaal geen goed voorbeeld?
Nou ja, ik neem aan dat TO niet vloekend en tierend in huis heeft gestaan toen ze dit hoorde. Ik zou er verder in elk geval geen woorden aan vuilmaken, maar het wel vreemd vinden.
Bedankt voor alle gedachten.

Ik vind ook niet dat je naar het geslacht moet kijken. Maar in dit geval vind ik het zelf gewoon jammer dat dochter als enige niet mee mag. Toch omdat alle meiden dus, behalve zij, zijn uitgenodigd. Wij zouden daar niet voor kiezen. Ook omdat al die meiden hartstikke goed samen kunnen.

Ik heb het zelf niet aan dochter laten merken. Ik heb het haar gisterenavond uitgelegd. En ze begreep het wel.
mindervanmij schreef:
01-11-2019 09:29
Dat was mijn topic. En hoe druk het ook was: ik zou nooit 1 kind buiten de boot laten vallen, 4 is echt niet zoveel drukker dan 5.
Maar er zitten toch ook jongens in de klas die niet worden uitgenodigd? Ik snap dit echt wel wanneer we aan het einde van het schooljaar zouden zitten en iedereen nodigt steeds alleen maar kinderen van hetzelfde geslacht uit en steeds eentje niet. Maar ik zou er nu bij de eerste gelegenheid niet teveel bij stilstaan. De volgende die jarig is die nodigt misschien twee jongens en twee meisjes uit de klas uit etc.
pien6 schreef:
01-11-2019 09:30
Er zijn 15 kinderen niet uitgenodigd, niet alleen jouw kind niet.
Ik vind het ook een beetje gek om het geslacht zo te benadrukken.
Eens over het benadrukken van het geslacht. Maar als ze met zijn zessen een vriendinnengroepje zijn dan vind ik het naar als er eentje niet uitgenodigd wordt.
Hier mogen ze 6 kinderen uitnodigen. Oudste dochter speelde echter veel met 7 kinderen. Toen mochten ze alle 7 komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven