Aantal vragen over feest 16 jarige...

09-10-2016 16:34 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt onze puber 16 jaar.

Het is de bedoeling dat er een feest komt voor een man of 25. (Het zal hier in huis/tuin plaatsvinden; party tent, vuurkorf, lampjes.) Leeftijd gasten: 14-21 jaar. Wij zullen er zelf niet bij zijn, maar wel boven zitten, mss een keer op en neer lopen met een schaal bitterballen.

Nu werpt dit nogal wat vragen op en ik heb hier zelf wel een mening over, maar ik was ook benieuwd hoe anderen dit zien. Ivm het overzicht zal ik de vragen die ik heb nummeren, dat reageert wel lekker gestructureerd

1) Alcohol; wat heb je voor deze gelegenheid in huis?

A: Nix, nul komma niks: alleen frisdrank,

B: Beperkt, alleen light alcoholische drank met max 2% alcohol zoals Shandy en Radler

C: Alcohol moet in huislijke kring kunnen, voldoende bier en bijv Hugo aanwezig, en als ze zelf sterkere drank meenemen dan is dat eigen verantwoording.

2) Tijd: wat vind jij een logische eind tijd voor een feest op deze leeftijd? (Weekend)

3) Logees: een aantal gasten komen van 'verder-weg', zijn we verplicht om deze mensen een slaapplaats aan te bieden?

Had hier laatst al een ouder bijeenkomst over op de school v 'puber', en de meningen waren behoorlijk verdeeld.

Ben benieuwd wat jullie hierover zeggen...
1A

1 uur

Niet verplicht, ik zou het wel doen. Eigen spullen meenemen en zelf de rotzooi opruimen.
1. A

2. Uur of 12/1?

3. Verplicht niet. Je kunt twee tenten neerzetten en de logees een slaapzak mee laten nemen.
quote:Phaedra_ schreef op 09 oktober 2016 @ 16:35:

1A

1 uur

Niet verplicht, ik zou het wel doen. Eigen spullen meenemen en zelf de rotzooi opruimen.Dit scheelt typen: +1
1A

2 Uur of 2

3 Als je de ruimte hebt is het wel zo aardig
1. A. Reden waarom: omdat er minderjarigen aanwezig zijn en er niet te garanderen valt dat zij, als er wel alcohol zou zijn voor de meerderjarigen, hier geen gebruik van zullen maken.

2. 00:00 uur, uiterlijk 01:00 uur lijkt me een goede eindtijd. Reden waarom: de buren willen vast ook wel een keer gaan slapen en voordat het goed en wel echt stil is ben je meestal ook wel even bezig.

3. Dat ligt er maar net aan hoe ver weg ver weg is. Is ver weg een half uur fietsen? Dan niet nee. Is ver weg 2 uur met de trein, dan wel. Jongens en meiden apart van elkaar, iedereen eigen spullen mee en zelf opruimen.
1C, waarbij er niets geschonken wordt aan -16-jarigen. En er ook niet overdreven wordt door de rest.

(Beheer daarbij de drank zelf. Je weet zelf wie te jong is.)

Hangt van de gezelligheid af. En van 't uur dat de boel start. 1 à 2 uur. Licht de buren wel vooraf in!

Als ze zelf een matje en slaapzak meenemen ... laat maar slapen dan.
1 A

2 Hangt ervan af hoelaat het begint

Als het om 20.00 uur begint vind ik 01.00 uur laat zat

3.Wie geen vervoer terug heeft zou ik laten overnachten,luchtbed/dekbed mee laten nemen
1: moeilijk, weet ik niet

2: uur of 1

3: verplicht niet, je kunt het casual noemen, zolang ze zelf hun spullen meenemen en de zooi opruimen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Je kunt niet verwachten dat 21 jarigen cola gaan drinken.

Dus alleen leeftijdsgenoten uitnodigen lijkt mij handiger.

Eindtijd half 1 ivb met de buren.

Slaapplaats aanbieden is wel zo aardig
quote:Louise70 schreef op 09 oktober 2016 @ 16:41:

Dus alleen leeftijdsgenoten uitnodigen lijkt mij handiger.

Eindtijd half 1 ivb met de buren.

Slaapplaats aanbieden is wel zo aardigWaarom niet?
quote:Louise70 schreef op 09 oktober 2016 @ 16:41:

Wat een onzin. Feest is alleen maar leuk met zuipwerk ofzo?
1) A of B, A is wellicht wel zo duidelijk en aangezien je eigen puber minderjarig is misschien wel zo logisch.

2) een uur of 1

3) Hoe ver is verder-weg? Het is iig wel aardig om aan te bieden dat ze mogen blijven slapen, maar het hoeft niet.
1) B

2) Uur of 01:00

3) Ja, wel zo vriendelijk en gezellig. En kunnen ze helpen opruimen
Vraag 1 is een lastige, aangezien er ook ´volwassenen´ bij zullen zijn. Ik zou ervoor kiezen om één kratje bier neer te zetten voor de 18+sers. Als die zo stom zijn om het ook aan de jongeren te geven hebben ze elk één flesje, blijft het voor de volwassenen hebben ze er drie of vier. Wat mij een prima maximum hoeveelheid lijkt. Zijn er ook meiden bij, dan eventueel één of twee flessen hugo (afhankelijk van het aantal volwassen meiden, ik zou uitgaan van maximaal 3 glazen hugo per volwassen meisje).

Bij mij zou het twee uur mogen worden, of misschien zelfs drie. Maar wij wonen nogal afgelegen en hier zouden er hooguit 10 mensen iets van meekrijgen (maar wij krijgen van alle anderen ook één of twee keer per jaar wel wat mee). Dus beetje afhankelijk van je woonsituatie.

En 3; nee, dat is geen verplichting, maar ik zou het wel doen. En wat meer is; ik zou iedereen heel duidelijk maken (met het oog op vraag 1 en het zelf meenemen van drank) dat eenieder die dronken is wel afgehaald moet worden, dat mag niet blijven slapen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Inderdaad, helemaal geen alcohol. Je bent er zelf niet bij. Je weet niet wat er gebeurt.

Uurtje of 1 tot 2 uur is een mooie tijd.

Ligt eraan waar ze vandaan komen, als het een half uurtje fietsen is kunnen ze prima thuis komen.
Ik zou ook A zeggen wat betreft de alcohol maar zouden jullie dan niet verwachten dat de oudere gasten een fles drank in de tas meenemen stiekem? Het wordt daardoor wel spannender voor de minderjarigen. Bij ons ging dat indertijd wel zo namelijk, als we wisten dat er geen drank zou zijn namen we zelf een fles mee. Als we wisten dat er wel een biertje of een breezer zou zijn, lieten we het daarbij. Het beste is helemaal geen drank natuurlijk TO, misschien kun je daar dan zicht op houden als je wel af en toe met hapjes komt.

Verder: uur of 1. En je bent tot niets verplicht, maar als je de ruimte hebt..
1 A

2 uur of één half twee

3 slaapplaats aanbieden kan, maar wie op die leeftijd naar het feest wil komen is zelf verantwoordelijk voor zijn thuisreis. (Of zijn/haar ouders) In voorkomende gevallen halen wij onze kinderen meestal op.
quote:Ceylon schreef op 09 oktober 2016 @ 16:44:

Vraag 1 is een lastige, aangezien er ook ´volwassenen´ bij zullen zijn. Ik zou ervoor kiezen om één kratje bier neer te zetten voor de 18+sers. Als die zo stom zijn om het ook aan de jongeren te geven hebben ze elk één flesje, blijft het voor de volwassenen hebben ze er drie of vier. Wat mij een prima maximum hoeveelheid lijkt.

(...).Bedoel je een kratje v 12 of 24 ?
Oh en even toezien of er zelf drank meegenomen wordt. Feestje waar zoon pas was is aardig verpest geworden door twee 18+ers die dat ook nodig vonden. Wel mooi dat die twee uiteindelijk door de 15 en 16jarigen buiten zijn gezet.
quote:ikbenik schreef op 09 oktober 2016 @ 16:46:

[...]

Bedoel je een kratje v 12 of 24 ?

Van 24.

Die flesjes zijn namelijk een stuk kleiner. Maar ook wel afhankelijk van het aantal volwassenen dat er zal zijn. Zijn dat er maar twee, zou ik geen krat bier neerzetten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
1A

2 hangt beetje af vd buurt en buren. Ip. 01:00. Laat de buren weten vh feesthe

3. Ja, zelf spullen mee laten nemen. Spreek opstaantijd en vertrektijd af

Zelf troep laten opruimen en niet alles achterlaten voor de logees en spreek iets af over de muziek
Je bent zelf een theepot
quote:ikbenik schreef op 09 oktober 2016 @ 16:46:

[...]

Bedoel je een kratje v 12 of 24 ?

Zou bij mij afhangen wat de verhoudingen zijn qua leeftijd (15 pubers die jonger zijn dan 16 of 5 pubers die jonger zijn dan 16).

Maar ik zou voor de gemakkelijkheid gaan van 24 en eventuele overschot desnoods achteraf zelf opdrinken.
Bij mijn kinderen lijkt het zo te zijn dat de leeftijd van de jarige bepaalt of er wel of geen drank is.

Helaas heeft onze 16jarige nogal wat 18+ vrienden.
quote:Ceylon schreef op 09 oktober 2016 @ 16:44:

Vraag 1 is een lastige, aangezien er ook ´volwassenen´ bij zullen zijn.

.Dan drinken die 21jarigen maar een keer geen alcohol op een feestje.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven