Advies CB Papfles geven, hoe deden jullie dat?

26-11-2008 09:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Gisteren is ons kleintje (4 maanden) bij het CB geweest. Ze krijgt nu 5 voedingen van 180 cc water met 6 schepjes voeding.

Gisteren vertelde het CB mij dat we bij de fles van 19.00u rijstebloem mogen toevoegen en dan de laatste fles van 23.00 langzaam aan mogen afbouwen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Per week de fles van 23.00 afbouwen? of korter? zo'n kleintje kan toch niet alleen op de fles van 19.00 teren tot 06.00/ 07.00u 's ochtends? De reden waarom ik de vraag hier stel is dat ik nog weleens tegenstrijdig advies krijg van het CB, ik zou graag jullie ervaringen willen lezen.

Ik las op oudere topics hier dat sommige niet kapot waren van de papvoeding?

Bedankt voor de tips alvast.
onze dochter nu 6 1/2 maand gaf alles zelf keurig aan. ze vroeg natuurlijk niet om pap maar toen ik t gaf vond ze t heeeeerlijk.eerst een paar thee lepeltjes en later na 2 weken ofzo 2 eetlepels. dat geven wij 19.00 uur en dan gaat ze naar bed en slaapt tot de volgende morgen eigelijk al heel lang al maanden. ze wilde dus die laatste fles ook niet meer we hebben haar wel eens wakker gemaakt daarvoor maar echt nodig bleek het niet te zijn. de papa deed ik eerst met de gewone m speen toen er een beetje pap door de fles ging en nu heb ik een l speen daarvoor. een 3 standen speen beviel mij niet goed. wilde mn dochter moeilijk uit drinken.

groetjes henriette
Altijd leuk die tips van het consultatieburo. Ik zeg altijd maar zo "zeik je rijk op de wijk". Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat er zeer zeker ook mensen werken waar je wel iets aan hebt.

Maar waarom zou je een papfles gaan geven? (als ik het goed begrijp slaapt jullie dochter 's nachts door) Het is toch de bedoeling dat je naar een "gewoon" voedingspatroon gaat. En ik eet zelf echt geen pap voordat ik naar bed ga

Wat ik gedaan heb met miniding ..lekker tot de 6 maanden nog een fles (in mijn geval bv) geven en als je met de groente en fruithapjes begint de fles van 23.00 weglaten.

En inderdaad lekker je eigen gevoel volgen.
Bij onze dochter zorgde de Rijstebloem er wel voor dat ze doorsliep.

We hebben de fles van 23.00 uur gewoon laten vervallen, en ze werd netjes om 07.00 uur wakker.

Gewoon testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven