Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
27-02-2019 19:37
Ze vonden haar een poppetje met mooie oogjes en noemen haar popeye :hyper:
Zal best echt bestaan hoor die naam, hoor de gekste dingen in de kinderopvang:
T.attoo
D.iep
H.arley (ja, had ook wat er achter komt als tweede naam.)
P.anter
S.plinter
S.pijker

Zusjes: L.ois en L.ena
Broertjes: W.olf, R.over en B.oris (neem dan drie honden)

Echt alles went als je er maar een gezicht en een karakter bij hebt.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Lambchop schreef:
27-02-2019 20:56
Zal best echt bestaan hoor die naam, hoor de gekste dingen in de kinderopvang:
T.attoo
D.iep
H.arley (ja, had ook wat er achter komt als tweede naam.)
P.anter
S.plinter
S.pijker

Zusjes: L.ois en L.ena
Broertjes: W.olf, R.over en B.oris
(neem dan drie honden)

Echt alles went als je er maar een gezicht en een karakter bij hebt.
Vind ik best leuk nog.
1 keer is genoeg
Warrique schreef:
27-02-2019 19:58
:woa:
En ze kennen de Engelse betekenis niet? Zucht...
Hoe ze tot die naam zijn gekomen was natuurlijk een grapje.

Wat is trouwens de Engelse betekenis dan? Anders dan de stripfiguur? Puiloog ofzo?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:

TVP
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Een poosje geleden werd hier in de buurt Frits geboren. Vind ik ook geen naam voor een lief schattig jongetje. Na een jaar kan ik er nog steeds niet aan wennen. Ik zie toch eerst een oude man voor me...
Alle reacties Link kopieren
D.jaike...

F.abio zo''n lieve baby maar bij die naam denk ik steeds aan ouwe Italiaan met een bierbuik :-?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik zag de naam Motte voorbij komen. Ik dacht da's vast Lotte en ik lees niet goed, maar nee. Het stond er echt..
Wat is er in vredesnaam mis met L.ois en L.ena?!
Alle reacties Link kopieren
Op zich niks, maar ms bedoelt lambchop de connectie met lois lane?
Op de TV zag ik een man van een jaar of 25 die DILLEN als voornaam had....
Alle reacties Link kopieren
In een gezin :-?
J.ean- B.aptiste
J.ean- C.laude
J.ean- Y.ves
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
[quote=Warrique post_id=29601999 time=1550405941 user_id=223957]
Alle namen beginnend met Jay, Jas of nog e erger Dja/Djas kunnen ook niet meer. Hele schoolklassen in achterstandswijken hebben namen die hier mee beginnen.

Jaslinn, Jayynn, Djavyani, Jaysano, Jayly, Jaivi, Jayson. Dat in 1 klas...
[
/quote]




Veel verschil tussen Vlaanderen en Nederland, in Vlaanderen hoor je zelden zo'n namen.
anoniem_383021 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 10:36
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
05-03-2019 09:18
In een gezin :-?
J.ean- B.aptiste
J.ean- C.laude
J.ean- Y.ves
Dat was de mode in de jaren '40 en '50 van de vorige eeuw hier in België.
Ons Jean-Paul, ons Jean-Philip, ons Jean-Louis... de "Jean's :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind D.WEZEL echt een vreselijke naam
Ik moet altijd aan een wezel denken
Ik zag gister 2 jongetjes lopen uit hetzelfde gezin met Indy en Djavy op hun jas gedrukt. Handig voor kinderlokkers :idee:
Maman1983 schreef:
05-03-2019 10:38
Ik vind D.WEZEL echt een vreselijke naam
Ik moet altijd aan een wezel denken


In Nederland? Of doet je autocorrect raar?

Volgens Meertens bestaat die naam hier niet https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/bevat/Dwezel
Maman1983 schreef:
05-03-2019 10:35
Dat was de mode in de jaren '40 en '50 van de vorige eeuw hier in België.
Ons Jean-Paul, ons Jean-Philip, ons Jean-Louis... de "Jean's :-D
Ik ken ook een aantal B.aptistes, dat is hier in NL geen heel gebruikelijke naam, en ik blijf het een rare naam vinden.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-03-2019 10:41
In Nederland? Of doet je autocorrect raar?

Volgens Meertens bestaat die naam hier niet https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/bevat/Dwezel
De naam van mijn dochter zou ook maar iets van 50 keer voorkomen, terwijl hij volgens de SVB alleen vorig jaar al meer dan 100x gegeven is. En de naam van dochter van een vriendin komt helemaal niet voor, terwijl ik zeker weet dat dat haar officiële eerste voornaam is. Die site loopt wat achter geloof ik (er staat ook 2014 boven).
nausicaa schreef:
05-03-2019 11:33
De naam van mijn dochter zou ook maar iets van 50 keer voorkomen, terwijl hij volgens de SVB alleen vorig jaar al meer dan 100x gegeven is. En de naam van dochter van een vriendin komt helemaal niet voor, terwijl ik zeker weet dat dat haar officiële eerste voornaam is. Die site loopt wat achter geloof ik (er staat ook 2014 boven).
Vanwege de privacy worden namen die minder dan 25 keer in 1 jaar worden gegeven, niet meer opgenomen bij t Meertens en SVB.
Jammer hè! Want daar zaten natuurlijk de pareltjes tussen ;-D ! En het Meertens loopt inderdaad iets achter, is geen instantie maar een onderzoeksinstituut.

Ook nog een toevoeging. Bij ons in de wijk zijn twee B.obby's geboren, een jongetje en een meisje. Ik vind de naam zelf niet per sé heel erg, maar ze gaan nu samen naar het kdv en dan vind ik het wel sneu ofzo. Gelukkig heeft het meisje een fantastische 2e naam: S.un.flower O_O
Voor een jongen: May.sen
Wat is er mis met Mason? Als je het toch zo uitspreekt schrijf het dan ook zo.

Laatst weer een baby die S.anne werd genoemd, echt, been there Done that! Ik vind het zo’n zeiknaam.
Tess, dat heb ik nou met Jasmijn. Op zich niets mis mee, maar wat een zeiknaam. Ik ken een hoop Jasmijns en het zijn stuk voor stuk zeurende, verwende paardenmeisjes.
Nu ik erover nadenk ken ik ook geen leuke Jasmijn. Idd allemaal irritante meiskes.
tess07 schreef:
05-03-2019 14:55
Nu ik erover nadenk ken ik ook geen leuke Jasmijn. Idd allemaal irritante meiskes.
ik kom uit een andere cultuur waar bijna deze naam juist als heel sterk én lief te boek staat. Om het te vernederlandsen, man is NL, heet oudste dochter Jasmijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de 2 naamgenootjes die ik ken wel een beetje tutmeiden zijn :facepalm: . Mijn eigen dochter niet natuurlijk :-$ , die heeft ook zo haar nukken maar is eerder te extreem verlegen.
Molligpaard, bedoel je Yasemin? Gek genoeg vind ik dat dus een prachtige naam, terwijl ik de Nederlandse variant dus zeikerig vind.

Je dochter is gewoon de uitzondering op de regel! :) Mijn zoon heeft een naam die ik alleen bij blonde kinderen heb gehoord, maar hij is donker. Bij blondjes vind ik zijn naam niet zo en bij mijn donkere kuiken vind ik het weer geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven