Afgrijselijke kindernamen The Sequel!
zaterdag 25 maart 2017 om 14:51
zaterdag 25 maart 2017 om 15:40
quote:missmisery schreef op 25 maart 2017 @ 08:04:
Flair heeft ook een lijstje creatieve babynamen "waar je gelijk verliefd op wordt" samengesteld:
Petunia
Jimi
Janis
Saffron
Rain
Summer
Dawn
Asher
Petunia doet me aan een leerlingheks denken in een soort Roald Dahl boeken
Saffron, Rain en Summer meer aan de flowerpowertijd
Flair heeft ook een lijstje creatieve babynamen "waar je gelijk verliefd op wordt" samengesteld:
Petunia
Jimi
Janis
Saffron
Rain
Summer
Dawn
Asher
Petunia doet me aan een leerlingheks denken in een soort Roald Dahl boeken
Saffron, Rain en Summer meer aan de flowerpowertijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 25 maart 2017 om 22:36
zaterdag 25 maart 2017 om 22:44
zondag 26 maart 2017 om 17:15
quote:okkervil schreef op 25 maart 2017 @ 22:36:
De rage is aan mij voorbij gegaan, maar bij mijn beide kinderen zitten kinderen, vooral jongens met een normale naam, maar dan met twee dezelfde medeklinkers aan het einde van hun naam. Zoiets als Jann en Steff. Waarom dan? Om interessant te doen?
Ja. Gewoon "Jan" of "Stef" is niet bijzonder genoeg, want Ons Kind Is Üni'que. Dus dan zit je de komende achttien jaar mensen bij te sturen: "Het is met twee effen hoor!" en daarna zit je kind ermee.
Da's ook een unieke ervaring natuurlijk, maar niet op de manier die bedoeld was. Alsof er ooit iemand heeft uitgeroepen: "Zo hee! Wat spe-sie-aaaal! Nou nou nou, je ziet het er ook wel aan af he! Dat snoetje, daar hoort gewoon een apostrof bij, plus een combinatie van drie klinkers, en een Q!"
De rage is aan mij voorbij gegaan, maar bij mijn beide kinderen zitten kinderen, vooral jongens met een normale naam, maar dan met twee dezelfde medeklinkers aan het einde van hun naam. Zoiets als Jann en Steff. Waarom dan? Om interessant te doen?
Ja. Gewoon "Jan" of "Stef" is niet bijzonder genoeg, want Ons Kind Is Üni'que. Dus dan zit je de komende achttien jaar mensen bij te sturen: "Het is met twee effen hoor!" en daarna zit je kind ermee.
Da's ook een unieke ervaring natuurlijk, maar niet op de manier die bedoeld was. Alsof er ooit iemand heeft uitgeroepen: "Zo hee! Wat spe-sie-aaaal! Nou nou nou, je ziet het er ook wel aan af he! Dat snoetje, daar hoort gewoon een apostrof bij, plus een combinatie van drie klinkers, en een Q!"
zondag 26 maart 2017 om 18:21
quote:lotus77 schreef op 26 maart 2017 @ 17:15:
[...]
[...]
Silence is golden. Duct tape is silver.
zondag 26 maart 2017 om 22:35
quote:lotus77 schreef op 26 maart 2017 @ 17:15:
[...]
Ik ken twee zusjes : Bo en Flo.
Bo op zich vind ik niet heul stom, k zou het als Beau schrijven denk ik, niet Bo. Maar de combi Bo en Flo ..
En een
[...]
Bo op zich vind ik niet heul stom, k zou het als Beau schrijven denk ik, niet Bo. Maar de combi Bo en Flo ..
En een
Dus.
zondag 26 maart 2017 om 22:37
zondag 26 maart 2017 om 23:33
quote:boro_ schreef op 26 maart 2017 @ 22:35:
[...]
En eenEen meisje Beau noemen zou ik erg raar vinden.
[...]
En eenEen meisje Beau noemen zou ik erg raar vinden.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

zondag 26 maart 2017 om 23:38
quote:boro_ schreef op 26 maart 2017 @ 22:37:
En ook zo raar twee broers, ongeveer Johannes en Kees.
Johannes heet voluit : Johannes Gerardus Maria Cornel Jan.
En Kees het alleen : Kees.
Zo raar. De eerste enorm uitgebreid vernoemd met 94 afschuwelijke namen.
En daarna nog een jong. Maar ja, de namen waren op. Dus dan maar gewoon : Kees.
Ze hadden nummer 1 natuurlijk ook Johannes Gerardus Maria kunnen noemen en nummer 2 Kees Cornel Jan ...
Logisch verstand was verdwenen tijdens zwangerschap 2 ... Zwangerschapsdementie noemen ze dat .
En ook zo raar twee broers, ongeveer Johannes en Kees.
Johannes heet voluit : Johannes Gerardus Maria Cornel Jan.
En Kees het alleen : Kees.
Zo raar. De eerste enorm uitgebreid vernoemd met 94 afschuwelijke namen.
En daarna nog een jong. Maar ja, de namen waren op. Dus dan maar gewoon : Kees.
Ze hadden nummer 1 natuurlijk ook Johannes Gerardus Maria kunnen noemen en nummer 2 Kees Cornel Jan ...
Logisch verstand was verdwenen tijdens zwangerschap 2 ... Zwangerschapsdementie noemen ze dat .

zondag 26 maart 2017 om 23:41
quote:watdachtjehiervan schreef op 25 maart 2017 @ 16:01:
Ik hoorde laatst de naam Tibo. Schijnt in Belgie vaker voor te komen.
Ik vind de naam niet lelijk trouwens maar ik had hem nog nooit gehoord.
Tibo bestaat wel degelijk in België.
Half de jaren '90 liep ie zelfs al rond in de politie-serie "Heterdaad".
Ik hoorde laatst de naam Tibo. Schijnt in Belgie vaker voor te komen.
Ik vind de naam niet lelijk trouwens maar ik had hem nog nooit gehoord.
Tibo bestaat wel degelijk in België.
Half de jaren '90 liep ie zelfs al rond in de politie-serie "Heterdaad".

maandag 27 maart 2017 om 18:59