Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

donderdag 29 september 2016 om 20:25
quote:amarna schreef op 28 september 2016 @ 08:40:
[...]
Eén van de "kleine profeten" uit het Oude Testament.
Vroeger op de christelijke basisschool grapten we (en vonden onszelf dan heel slecht) : "Maleachi, waarom lach ie? Habakuk z'n broek is stuk".Ik weet het, hoewel mijn christelijke basisschool het blijkbaar niet de moeite vond om te vermelden. Ik blijf het evenwel een niet leuke naam vinden.
[...]
Eén van de "kleine profeten" uit het Oude Testament.
Vroeger op de christelijke basisschool grapten we (en vonden onszelf dan heel slecht) : "Maleachi, waarom lach ie? Habakuk z'n broek is stuk".Ik weet het, hoewel mijn christelijke basisschool het blijkbaar niet de moeite vond om te vermelden. Ik blijf het evenwel een niet leuke naam vinden.
donderdag 29 september 2016 om 21:28
quote:patsy--stone schreef op 29 september 2016 @ 15:40:
Het was geen kindernaam maar een volwassen vrouw die Mieketrien heet. En zichzelf ook zo noemt! Ik zou er toch echt al lang Mieke van hebben gemaakt.
Lachen wat hier zoal voorbij komt... je zal maar schooljuf zijn!Mieketrien??? Dat klinkt echt naar een nep-naam uit een satirisch kinderprogramma over een uitgelaten Grasduinen-vijftiger of zo
Het was geen kindernaam maar een volwassen vrouw die Mieketrien heet. En zichzelf ook zo noemt! Ik zou er toch echt al lang Mieke van hebben gemaakt.
Lachen wat hier zoal voorbij komt... je zal maar schooljuf zijn!Mieketrien??? Dat klinkt echt naar een nep-naam uit een satirisch kinderprogramma over een uitgelaten Grasduinen-vijftiger of zo

donderdag 29 september 2016 om 22:33
donderdag 29 september 2016 om 22:41
Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael en Xeal in 1 gezin
http://www.vernoeming.nl/ ... l-hebben-er-een-zusje-bij
http://www.vernoeming.nl/ ... l-hebben-er-een-zusje-bij
Ab imo pectore
vrijdag 30 september 2016 om 00:33
vrijdag 30 september 2016 om 00:47
quote:emmylou schreef op 29 september 2016 @ 22:41:
http://www.vernoeming.nl/ ... l-hebben-er-een-zusje-bij23 jaar en 6 kinderen
http://www.vernoeming.nl/ ... l-hebben-er-een-zusje-bij23 jaar en 6 kinderen
vrijdag 30 september 2016 om 00:56
quote:nlies schreef op 30 september 2016 @ 00:36:
X’Jeàneyshá-Treángelys
nou vooruit, deze nog
Pfffff en dat mag gewoon van de burgerlijke stand??
"X’Jeàneyshá-Treángelys, kom je eten?! X’Jeàneyshá-Treángelys, ik praat tegen je!"
"X’Jeàneyshá-Treángelys wil nu opgehaald worden uit Småland"
X’Jeàneyshá-Treángelys
nou vooruit, deze nog
Pfffff en dat mag gewoon van de burgerlijke stand??
"X’Jeàneyshá-Treángelys, kom je eten?! X’Jeàneyshá-Treángelys, ik praat tegen je!"
"X’Jeàneyshá-Treángelys wil nu opgehaald worden uit Småland"
You can never have too many hats, gloves and shoes

vrijdag 30 september 2016 om 09:52
vrijdag 30 september 2016 om 10:44
vrijdag 30 september 2016 om 13:01
quote:watdachtjehiervan schreef op 31 augustus 2016 @ 07:58:
[...]
Ik ken een Vosse en een Voske. Allemaal afschuwelijk maar die laatste vind ik dan nog wel het ergst.
Hahahaha ze zal maar verliefd worden op iemand die Vos van zijn/haar achternaam heet! Vosse Vos... Voske Vos...
[...]
Ik ken een Vosse en een Voske. Allemaal afschuwelijk maar die laatste vind ik dan nog wel het ergst.
Hahahaha ze zal maar verliefd worden op iemand die Vos van zijn/haar achternaam heet! Vosse Vos... Voske Vos...
vrijdag 30 september 2016 om 14:08
Ik kende vroeger een broer en zus, Bodil (meisje) en Sörren (jongen). Maar Sörren werd uitgesproken als Zeure. Ik heb talloze keren aan mijn moeder gevraagd waarom dat jongen Zeure heette, en of het misschien kwam omdat hij zoveel zeurde. Bodil werd vaak grapsgewijs bordeel genoemd. De volwassenen vonden dat heel grappig, nu pas snap ik dat dat kwam omdat zij natuurlijk toen niet wist wat dat was.
Don't worry, be happy!
vrijdag 30 september 2016 om 14:31
quote:patsy--stone schreef op 30 september 2016 @ 13:01:
[...]
Hahahaha ze zal maar verliefd worden op iemand die Vos van zijn/haar achternaam heet! Vosse Vos... Voske Vos...Och dat is hetzelfde als Jans die verliefd wordt op Piet Janssen. Dan wordt het Jans Jansen, of je krijgt een Willie Willemsen. Maar die namen zijn vertrouwder dus niemand vindt dat vreemd. Maar bij Hope de Hoop zou ik ook wel even moeten lachen
[...]
Hahahaha ze zal maar verliefd worden op iemand die Vos van zijn/haar achternaam heet! Vosse Vos... Voske Vos...Och dat is hetzelfde als Jans die verliefd wordt op Piet Janssen. Dan wordt het Jans Jansen, of je krijgt een Willie Willemsen. Maar die namen zijn vertrouwder dus niemand vindt dat vreemd. Maar bij Hope de Hoop zou ik ook wel even moeten lachen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 30 september 2016 om 22:28
Wat doen jullie eigenlijk als eigen vrienden of familie hun kinderen rare of lelijke namen geven?
Tegen mijn zusje heb ik het wel gezegd dat ik er flink aan moest wennen en het een beetje boers vond. Vond zij niet erg.
Tegen andere vriendinnen heb ik alleen gezegd dat het zo'n schattig en lief kindje is maar niks over de rare naam...
Meerdere collega's hebben hun baby Roos genoemd, dan zeg ik ook maar niet dat ik dat wel weer héél erg cliché vind in deze tijd.
Zeggen jullie het tegen ouders als je hun bedenksel lelijk of stom vindt?
Tegen mijn zusje heb ik het wel gezegd dat ik er flink aan moest wennen en het een beetje boers vond. Vond zij niet erg.
Tegen andere vriendinnen heb ik alleen gezegd dat het zo'n schattig en lief kindje is maar niks over de rare naam...
Meerdere collega's hebben hun baby Roos genoemd, dan zeg ik ook maar niet dat ik dat wel weer héél erg cliché vind in deze tijd.
Zeggen jullie het tegen ouders als je hun bedenksel lelijk of stom vindt?

vrijdag 30 september 2016 om 22:31
quote:patsy--stone schreef op 30 september 2016 @ 22:28:
Wat doen jullie eigenlijk als eigen vrienden of familie hun kinderen rare of lelijke namen geven?
Zeggen jullie het tegen ouders als je hun bedenksel lelijk of stom vindt?Natuurlijk zeg ik dat niet.
Zeggen jullie het tegen ouders als je hun bedenksel lelijk of stom vindt?Natuurlijk zeg ik dat niet.
•