Afgrijselijke kindernamen The Sequel!
maandag 19 december 2016 om 09:07
maandag 19 december 2016 om 09:11
maandag 19 december 2016 om 14:05
quote:Pruttie schreef op 19 december 2016 @ 00:41:
Hahaha.
Hebben jullie ook dat jullie namen met bepaalde mensen/dingen associeren? Damian ofzo is toch wel een naam wat redelijk veel onder....eh...tokkies voorkomt. (En zo zijn er nog heel veel andere voorbeelden).
En ik ken een hond, Puck. Die naam past zo goed bij dat beest! Ik zou het echt maf vinden om nu een kind te ontmoeten wat Puck heet.Ik heb dat ook met de naam Puck (paard vs dochter van collega). Andere namen die ik niet los kan zien van huisdieren zijn onder andere Luna, Lola, Nova, Max, Sem en Charlie (meerdere katten en honden). Ik denk dan alleen maar goh Charlie, zo heet de teckel van de buren ook. Gelukkig denk ik meestal niet hardop
Hahaha.
Hebben jullie ook dat jullie namen met bepaalde mensen/dingen associeren? Damian ofzo is toch wel een naam wat redelijk veel onder....eh...tokkies voorkomt. (En zo zijn er nog heel veel andere voorbeelden).
En ik ken een hond, Puck. Die naam past zo goed bij dat beest! Ik zou het echt maf vinden om nu een kind te ontmoeten wat Puck heet.Ik heb dat ook met de naam Puck (paard vs dochter van collega). Andere namen die ik niet los kan zien van huisdieren zijn onder andere Luna, Lola, Nova, Max, Sem en Charlie (meerdere katten en honden). Ik denk dan alleen maar goh Charlie, zo heet de teckel van de buren ook. Gelukkig denk ik meestal niet hardop
Fruit ziet er lekker uit
maandag 19 december 2016 om 16:10
quote:amarna schreef op 19 december 2016 @ 09:53:
[...]
Vesta? Hera? Demeter?
Geen idee, ik zal het eens aan mijn broer vragen.
Hermes en zijn familie kwamen trouwens uit een niet nader te noemen land (in de buurt van Pakistan). Op een gegeven moment hebben ze voor naturalisatie gekozen. Hermes is toen tijdens de laatste paar jaren van zijn middelbare schooltijd door zijn vrienden Herman genoemd.
[...]
Vesta? Hera? Demeter?
Hermes en zijn familie kwamen trouwens uit een niet nader te noemen land (in de buurt van Pakistan). Op een gegeven moment hebben ze voor naturalisatie gekozen. Hermes is toen tijdens de laatste paar jaren van zijn middelbare schooltijd door zijn vrienden Herman genoemd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
dinsdag 20 december 2016 om 22:14
quote:Pruttie schreef op 19 december 2016 @ 00:41:
Hahaha.
En ik ken een hond, Puck. Die naam past zo goed bij dat beest! Ik zou het echt maf vinden om nu een kind te ontmoeten wat Puck heet.ik heb 2 verschillende meisjes gekend die Puck heten.. blijf het een hondennaam vinden
Hahaha.
En ik ken een hond, Puck. Die naam past zo goed bij dat beest! Ik zou het echt maf vinden om nu een kind te ontmoeten wat Puck heet.ik heb 2 verschillende meisjes gekend die Puck heten.. blijf het een hondennaam vinden
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 20 december 2016 om 23:31
quote:Rouge__ schreef op 20 december 2016 @ 22:14:
[...]
ik heb 2 verschillende meisjes gekend die Puck heten.. blijf het een hondennaam vinden Onze kat het Jolie, Een naam die ik nu regelmatig hoor bij meisjes. Het blijft raar voor mij.
[...]
ik heb 2 verschillende meisjes gekend die Puck heten.. blijf het een hondennaam vinden Onze kat het Jolie, Een naam die ik nu regelmatig hoor bij meisjes. Het blijft raar voor mij.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
woensdag 21 december 2016 om 10:18
quote:Maechtje schreef op 19 december 2016 @ 16:10:
[...]
Hermes en zijn familie kwamen trouwens uit een niet nader te noemen land (in de buurt van Pakistan). Op een gegeven moment hebben ze voor naturalisatie gekozen. Hermes is toen tijdens de laatste paar jaren van zijn middelbare schooltijd door zijn vrienden Herman genoemd. Ik vind Hermes niet zo'n gekke naam. Venus daarentegen associeer ik met seksclubs
[...]
Hermes en zijn familie kwamen trouwens uit een niet nader te noemen land (in de buurt van Pakistan). Op een gegeven moment hebben ze voor naturalisatie gekozen. Hermes is toen tijdens de laatste paar jaren van zijn middelbare schooltijd door zijn vrienden Herman genoemd. Ik vind Hermes niet zo'n gekke naam. Venus daarentegen associeer ik met seksclubs
woensdag 21 december 2016 om 10:30
Door het noemen van al die goden uit de oudheid bedenk ik me opeens dat ik iemand ken die haar zoontje Juno heeft genoemd. Het jochie heeft vrij lang haar en in combinatie met de naam ging ik ervan uit dat het een meisje was.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
woensdag 21 december 2016 om 12:18
quote:Curley schreef op 21 december 2016 @ 10:30:
Door het noemen van al die goden uit de oudheid bedenk ik me opeens dat ik iemand ken die haar zoontje Juno heeft genoemd. Het jochie heeft vrij lang haar en in combinatie met de naam ging ik ervan uit dat het een meisje was.Doordat het op een -o eindigt dacht ik juist dat het een jongensnaam is.
Door het noemen van al die goden uit de oudheid bedenk ik me opeens dat ik iemand ken die haar zoontje Juno heeft genoemd. Het jochie heeft vrij lang haar en in combinatie met de naam ging ik ervan uit dat het een meisje was.Doordat het op een -o eindigt dacht ik juist dat het een jongensnaam is.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

woensdag 21 december 2016 om 14:10
quote:miepje1971 schreef op 21 december 2016 @ 10:32:
Gisteren in de krant een interview met ouders over hun kind met albinisme. Hij heet Ojij.
Ik vraag me af hoe je het uitspreekt.
Is het O-jij (weer?)
Of: Odjiej.
Hoe dan ook, een vermelding hier waard....Ik gok Odjiej. Maar het blijft een vreselijke naam
Gisteren in de krant een interview met ouders over hun kind met albinisme. Hij heet Ojij.
Is het O-jij (weer?)
Hoe dan ook, een vermelding hier waard....Ik gok Odjiej. Maar het blijft een vreselijke naam
woensdag 21 december 2016 om 15:09
quote:aquake82 schreef op 21 december 2016 @ 12:18:
[...]
Doordat het op een -o eindigt dacht ik juist dat het een jongensnaam is.
Juno is in de Romeinse mythologie zo’n beetje de oppergodin, beschermgodin van de vrouwen en alles wat daarmee te maken heeft zoals een huwelijk, zwangerschap en geboorte. De naam heeft dus een behoorlijk vrouwelijke oorsprong, dat is net zoiets als je zoontje Venus noemen zeg maar.
De ouders zijn nogal van die pretentieuze hipsters, alleen zijn ze of niet pretentieus genoeg of erg vooruitstrevend
[...]
Doordat het op een -o eindigt dacht ik juist dat het een jongensnaam is.
Juno is in de Romeinse mythologie zo’n beetje de oppergodin, beschermgodin van de vrouwen en alles wat daarmee te maken heeft zoals een huwelijk, zwangerschap en geboorte. De naam heeft dus een behoorlijk vrouwelijke oorsprong, dat is net zoiets als je zoontje Venus noemen zeg maar.
De ouders zijn nogal van die pretentieuze hipsters, alleen zijn ze of niet pretentieus genoeg of erg vooruitstrevend
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
woensdag 21 december 2016 om 15:14
quote:Curley schreef op 21 december 2016 @ 15:09:
[...]
De ouders zijn nogal van die pretentieuze hipsters, alleen zijn ze of niet pretentieus genoeg of erg vooruitstrevend Nou ja, de uitgang -us is in het Latijn natuurlijk ook heel erg mannelijk dus waarom niet
[...]
De ouders zijn nogal van die pretentieuze hipsters, alleen zijn ze of niet pretentieus genoeg of erg vooruitstrevend Nou ja, de uitgang -us is in het Latijn natuurlijk ook heel erg mannelijk dus waarom niet
woensdag 21 december 2016 om 16:11
Is het O-jij (weer?)
Hoe dan ook, een vermelding hier waard....Ik las Odi, de hond van Garfield
Is het O-jij (weer?)
Hoe dan ook, een vermelding hier waard....Ik las Odi, de hond van Garfield
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless

woensdag 21 december 2016 om 19:13
quote:Holloway schreef op 21 december 2016 @ 16:17:
Op de facebook voor zwangere vrouwen stonden weer een paar: Navayo en Kyano.
Kyano is hier in de streek "doodnormaal".
Niet dat ik er fan van ben, maar schrikken doe ik er dus ook niet van.
(Eén van de kleinzonen van Jean-Marie Pfaff heet Kyano en hij moet één van de eerste geweest zijn +/- 10 jaar geleden.)
Op de facebook voor zwangere vrouwen stonden weer een paar: Navayo en Kyano.
Kyano is hier in de streek "doodnormaal".
Niet dat ik er fan van ben, maar schrikken doe ik er dus ook niet van.
(Eén van de kleinzonen van Jean-Marie Pfaff heet Kyano en hij moet één van de eerste geweest zijn +/- 10 jaar geleden.)

woensdag 21 december 2016 om 19:14
Is het O-jij (weer?)
Hoe dan ook, een vermelding hier waard....
Da's geen naam. (Wat mij betreft.)
Da's een hoop letters bij elkaar die niet klinken.
Is het O-jij (weer?)
Hoe dan ook, een vermelding hier waard....
Da's geen naam. (Wat mij betreft.)
Da's een hoop letters bij elkaar die niet klinken.