Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 11 juli 2017 om 12:17
dinsdag 11 juli 2017 om 14:53
Zo redelijk normaal vind ik die namen ook niet, maar dat kan aan mij liggenMaechtje schreef: ↑11-07-2017 09:37Kindernamen die in 2016 maar één keer gegeven zijn: https://www.styletoday.nl/mommy/baby/w ... _Babynamen
Ze zijn bijna allemaal heel erg, maar:
Blizz
Eeleen
Eaverly-Nova
Inthe (in the what?)
Pippy
Qishi
Simmer
Yadé (want Jade was zo gewoontjes)
Dezz
Duuq
Noby
Pux
Vimmer (Broertje van Simmer?)
Zhino/Zyno
Vreemd genoeg staan er ook redelijk normale namen bij. Leif, Rafferty, Deirdre en Mirabelle zijn niet echt mijn ding (alleen Rafferty vind ik wel leuk), maar wel namen die ik vaker gehoord heb.

dinsdag 11 juli 2017 om 20:30
In mijn omgeving zijn meerdere Pips geboren laatste jaren. Ben er nu aan gewend

Edit: hier kijk Pip is booming.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Pip
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

dinsdag 11 juli 2017 om 21:02
Vast een Tarantino-fan. "Zed's dead baby, Zed's dead"dromenvangert schreef: ↑11-07-2017 11:10Verder ken ik ook een Zed, hou ik ook niet zo van. Alsof er een superheld of toekomstige rockster geboren is.![]()
(Maar of dat nou een leuke associatie is voor je kind...)
dinsdag 11 juli 2017 om 21:05
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/doe-he ... ette-naam/

Relax we're all crazy, it's not a competition

dinsdag 11 juli 2017 om 21:20
Ik heb echt geprobeerd de tongbrekers hardop uit te spreken maar het is niet te doen.
anoniem_266595 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 09:10
1.61% gewijzigd

woensdag 12 juli 2017 om 00:12
Als ik iets toch een stomme naam vindt.....doet me denken aan pips, ' je ziet een beetje pips' of PipoEvyBlissy schreef: ↑11-07-2017 20:30In mijn omgeving zijn meerdere Pips geboren laatste jaren. Ben er nu aan gewend
Edit: hier kijk Pip is booming.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Pip
Nog erger als het in een dubbele naam zit, Anne-Pippa ofzo. Zie dan echt zo'n linksdraaiende grachtengordelkind voor me, met bloemenslingers aan haar fiets.
woensdag 12 juli 2017 om 12:21
Heette haar broertje Bamboo Boy, toevallig?snoopylynn schreef: ↑11-07-2017 20:38Vandaag een Billie Jean die door de winkel rende. Stomme naam voor een boerenkaaskoppenkoter.
http://shopaholiek.nl/2016/02/23/bamboo ... llie-jean/
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

woensdag 12 juli 2017 om 12:45
Zeker teveel wijn gezopen toen ze een naam bedachten, Chateau d'Yquem

woensdag 12 juli 2017 om 12:55
Daar is ze inderdaad naar vernoemdShaunTheSheep schreef: ↑12-07-2017 12:45Zeker teveel wijn gezopen toen ze een naam bedachten, Chateau d'Yquem![]()

woensdag 12 juli 2017 om 13:16
O mijn God ik wil die vrouw echt slaan.Maechtje schreef: ↑12-07-2017 12:21Heette haar broertje Bamboo Boy, toevallig?
"Mijn vriend was vanaf het eerste moment al verkocht aan de naam Bamboo. Hij is zelf half Surinaams dus onze kinderen zijn 1/4e Surinaams. Bamboo had bij de geboorte al mooie volle lippen en een plat neusje dus de naam paste perfect bij hem."

woensdag 12 juli 2017 om 14:04
Want gewoon Chardonnay was zeker weer te gewoontjesShaunTheSheep schreef: ↑12-07-2017 12:45Zeker teveel wijn gezopen toen ze een naam bedachten, Chateau d'Yquem![]()

woensdag 12 juli 2017 om 14:06
wow, wat erg. Alleen de eerste zin al: Heel erg vaak krijgen wij de vraag waar onze namen van de twins vandaan komen.syvon schreef: ↑12-07-2017 13:16O mijn God ik wil die vrouw echt slaan.
"Mijn vriend was vanaf het eerste moment al verkocht aan de naam Bamboo. Hij is zelf half Surinaams dus onze kinderen zijn 1/4e Surinaams. Bamboo had bij de geboorte al mooie volle lippen en een plat neusje dus de naam paste perfect bij hem."
twins? het woord tweeling is niet goed genoeg meer?
woensdag 12 juli 2017 om 14:37
Maechtje schreef: ↑12-07-2017 12:21Heette haar broertje Bamboo Boy, toevallig?

Difficulty is inevitable, drama is a choice.
woensdag 12 juli 2017 om 14:53
Ik ken hem alleen van de liftenShaunTheSheep schreef: ↑11-07-2017 19:40Ik hoorde vandaag een Otis.... en daar reageerde een leuk klein blond meisje op. Ik ken Otis alleen als jongensnaam?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 12 juli 2017 om 15:18
Ik ken 5 Boy's, ik zou er nooit voor kiezen maar het is voor mij geen aparte naam.MwTheelepel schreef: ↑12-07-2017 14:37![]()
Billie Jean is niet mijn keus maar Bamboo Boy??? Echt hoe kom je daar dan op? Ik ken trouwens wel een Boy, dertiger inmiddels.
Bamboo Boy dan weer wel.

woensdag 12 juli 2017 om 15:39
Ik woon in Friesland, spreek zelf ook Fries. Ik ben dus ook gewend aan Friese namen om me heen. Maar soms...
Je ziet hier soms nog hele ouderwetse namen. Bijvoorbeeld: Pjirkje (meisjesnaam) of Eabele (jongensnaam).
Verder ken ik iemand wiens nichtje Faith heet. Maar ze kunnen het niet op de Engelse manier uitspreken. Dus Faith heet thuis Feet. En als het etenstijd is hoor je: "Feeeeetje! Eten!"
Ik hoorde onlangs bij een speeltuin een moeder haar dochter roepen: "Sterre! Sterretje! Kom, we gaan naar huis". Sterretje. Moest meteen aan een zeker reality programma denken.
Je ziet hier soms nog hele ouderwetse namen. Bijvoorbeeld: Pjirkje (meisjesnaam) of Eabele (jongensnaam).
Verder ken ik iemand wiens nichtje Faith heet. Maar ze kunnen het niet op de Engelse manier uitspreken. Dus Faith heet thuis Feet. En als het etenstijd is hoor je: "Feeeeetje! Eten!"
Ik hoorde onlangs bij een speeltuin een moeder haar dochter roepen: "Sterre! Sterretje! Kom, we gaan naar huis". Sterretje. Moest meteen aan een zeker reality programma denken.
woensdag 12 juli 2017 om 15:49
Ja, ik krijg er ook moordneigingen van. Ze zag die naam nota bene in een tijdschrift bij een kind dat ze zelf omschrijft als een 'fashionable mannetje'. Prima, maar doe niet zo interessant.syvon schreef: ↑12-07-2017 13:16O mijn God ik wil die vrouw echt slaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
woensdag 12 juli 2017 om 16:34
Dat je sowieso zo'n heel lulverhaal kan schrijven.
Zag dat het Bemboe is.
Bij bamboe denk ik aan een dun stokje, niet aan volle lippen.