Afgrijselijke kindernamen trilogie!!
donderdag 1 juni 2017 om 23:22
Voilla deel 3 inmiddels :
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?
Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch?

Hier gaan we gezellig verder!
over de puntjes tussen de namen:
Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).

rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition

donderdag 20 juli 2017 om 11:51
Gezien op Facebook:
Jaycen
Amayïsha
Fayennä ( ik heb de regels er weer bijgezocht maar ik begrijp nog steeds niet waarom hier een trema staat)
Brightly (blond kereltje)
Djeaydenn (hardop uitspreken leert dat hier Jayden staat)
Cheurnalliëndro (jongen)
Schijnbaar zijn apostrofjes weer uit een trema's in.
Jaycen
Amayïsha
Fayennä ( ik heb de regels er weer bijgezocht maar ik begrijp nog steeds niet waarom hier een trema staat)
Brightly (blond kereltje)
Djeaydenn (hardop uitspreken leert dat hier Jayden staat)
Cheurnalliëndro (jongen)
Schijnbaar zijn apostrofjes weer uit een trema's in.
donderdag 20 juli 2017 om 17:10
Dan zet je toch een 'I'm with stupid' bord ernaast?ShaunTheSheep schreef: ↑19-07-2017 21:46hahaha herkenbaar!
En die borden, wat genant! Zowel om in je tuin te hebben als om ernaast te wonen!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 20 juli 2017 om 17:14
Shit. Ik WIST dat ik de naam van mijn zoon anders had moeten spellen. Dj'hoo-lee'ann. *belt meteen burgerlijke stand*

donderdag 20 juli 2017 om 17:53
Eigenlijk bedoel je gewoon Jolien?
Ik gok dat "simpele spelling" volgend jaar weer trendy wordt, dus ik zou het ineens simpel maken

Heb je een "trendsetter" in huis.
donderdag 20 juli 2017 om 17:55
Het was Julian. DUH. Wat ben jij ouderwets.

En: ja leuk! "Dit zijn mijn kinderen, Dj'hoo-lee'ann en Puk."
donderdag 20 juli 2017 om 22:06
snap jeShaunTheSheep schreef: ↑19-07-2017 21:46hahaha herkenbaar!
En die borden, wat genant! Zowel om in je tuin te hebben als om ernaast te wonen!

Relax we're all crazy, it's not a competition

donderdag 20 juli 2017 om 23:46
Ik moet aan het eind van dit jaar werpen dus ik hou de trends nauwlettend in de gaten. Nu nog zo'n bord zien te bestellen

vrijdag 21 juli 2017 om 01:09
Tja het is nu eenmaal bewezen dat mensen met een bepaalde naam meer kansen hebben om hoger te komen in de arbeidsmarkt dan anderen. Heb ik pas nog een artikel over gelezen, maar ik weet niet meer waar.
Van de andere kant, over zo'n 25 jaar heeft iedereen op personeelszaken wel een Storm, Mees Djeaydenn of Wolf in de familie dus dan zullen de vooroordelen wel bijgesteld zijn
Van de andere kant, over zo'n 25 jaar heeft iedereen op personeelszaken wel een Storm, Mees Djeaydenn of Wolf in de familie dus dan zullen de vooroordelen wel bijgesteld zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 21 juli 2017 om 01:23
De rede van je eerste argument komt Misschien wel omdat de namen Jan, Piet, kees, bas etc etc vaker voorkomt in Nederland dan een djayden, mees divano etc etc. Het zal mij heus waar niets boeien, al zijn er duizend onderzoeken naar geweest, ik laat mijn gezin niet zomaar bestempelen als tokkie...
Alleen omdat er hier zuurpruimen rondhangen die hun veer zo hoog in hun kont hebben zitten dat ze denken het recht te hebben om andere mensen en namen af te kraken...
Alleen omdat er hier zuurpruimen rondhangen die hun veer zo hoog in hun kont hebben zitten dat ze denken het recht te hebben om andere mensen en namen af te kraken...

vrijdag 21 juli 2017 om 01:49
spieker27 schreef: ↑21-07-2017 01:23De rede van je eerste argument komt Misschien wel omdat de namen Jan, Piet, kees, bas etc etc vaker voorkomt in Nederland dan een djayden, mees divano etc etc. Het zal mij heus waar niets boeien, al zijn er duizend onderzoeken naar geweest, ik laat mijn gezin niet zomaar bestempelen als tokkie...
Ik denk dat jij beter niet in dit topic kunt kijken.. Bepaalde namen worden nou eenmaal vaker door tokkie-ouders aan kinderen gegeven dan de meest gangbare namen. Dan betekent niet dat ieder die zijn kind zo noemt meteen tokkie is, maar de associatie bij die naam is nou eenmaal aanwezig. Ik dacht om eerlijk gezegd bij de naam Divano ook meer aan iemand die van een kamp komt of iets in die richting, terwijl ik verder geen Divano ken.

vrijdag 21 juli 2017 om 07:20
Volgens mij dezelfde uit het oude topic. Ik meen dat er toen ook een naam van één van de kinderen voorbij kwam. Ik ben de desbetreffende naam even kwijt.

vrijdag 21 juli 2017 om 07:32
Ik vind het heel vervelend dat jij je aangevallen voelt. Lijkt me eerlijk gezegd ook heel rot als mensen zo praten over de namen van jouw kinderen, die jij met zorg hebt uitgezocht en die jij mooi vindt. Maar helaas is het wel uit onderzoek gebleken dat er een bepaalde associatie met zo'n soort naam is. Dat is nou eenmaal een feit. En natuurlijk betekent het dan niet automatisch dat jullie een tokkie gezin zijn, maar die associatie is er nou eenmaal wel.spieker27 schreef: ↑21-07-2017 00:12Hier ga ik ff op inhaken,
Omdat jij namen zoals divano niet mooi vind wil nog niet zeggen dat deze automatisch tokkie zijn! ik vind het belachelijk dat mensen hier automatisch een stempel drukken op een naam terwijl jullie het kind en diens ouders en afkomst niet eens weten.

vrijdag 21 juli 2017 om 07:38
Pfft, volgens mij is mijn zoons naam ook eens ergens genoemd in een eerder deel.
Boeiend.
Ik moet dan altijd weer denken aan de moeder van Mattheizs-Pherdinand en Thobyaz-Florysz (of hoe je het in godsnaam ook moest spellen) en Chicky-Sola.
Helemaal over de rooie omdat niet iedereen het geweldige namen vind.
Tja, als je apart wil doen moet je ook rekenen op wat weerstand.
Boeiend.
Ik moet dan altijd weer denken aan de moeder van Mattheizs-Pherdinand en Thobyaz-Florysz (of hoe je het in godsnaam ook moest spellen) en Chicky-Sola.
Helemaal over de rooie omdat niet iedereen het geweldige namen vind.
Tja, als je apart wil doen moet je ook rekenen op wat weerstand.

vrijdag 21 juli 2017 om 08:53
Damsel, dat heb ik met Emma! Wij waren van plan om onze dochter Emma te noemen, totdat we in de speeltuin een ontzettend ordinaire (maar dan niet leuk ordinair) moeder met een plat Haagse tongval keihard "Emmaaaaaa!" hoorde roepen. Een net iets te ordinair grietje kwam aangehold en de naam had voor ons afgedaan.
Spieker, maak je niet druk. Jullie vinden het een mooie naam en zijn er blij mee. Dat is toch genoeg?
De naam van een van mijn zoons is hier ook regelmatig genoemd als bakfietsmoeder/Oud-Zuid en ik kan er niet mee zitten. Wij zijn er blij mee en het past bij hem!
Spieker, maak je niet druk. Jullie vinden het een mooie naam en zijn er blij mee. Dat is toch genoeg?
De naam van een van mijn zoons is hier ook regelmatig genoemd als bakfietsmoeder/Oud-Zuid en ik kan er niet mee zitten. Wij zijn er blij mee en het past bij hem!
vrijdag 21 juli 2017 om 10:45
Dat klinkt chemisch! Of als een Spaanse plaat die blijft hangen.
Tegenwoordig zijn oud-Hollandsche namen ook weer in, lijkt het. Ik zie veel Pien, Tjerk en Teun voorbij komen. Maar ik denk dan altijd: hoe gaan die kinders dat ooit in het Engels zeggen als ze in het buitenland komen? Tjerk wordt sowieso T-JERK, Teun wordt Tune en Pien Pean (is). Ik ben er niet zo fan van.
I think I have a problem - I think I think too much.

vrijdag 21 juli 2017 om 11:20
Ik vind die ouderwetse Hollandse namen wel leuk eigenlijk. Voor mijn dochter had ik Mies en Sien op mijn lijstje staan, maar man vond het niets. Ot vind ik voor een jongen enig!
Doet me denken: laatst hoorde ik een moeder haar zoontje roepen. Een schattig blond mannetje met de naam Wim. Ik vind het leuk!
Doet me denken: laatst hoorde ik een moeder haar zoontje roepen. Een schattig blond mannetje met de naam Wim. Ik vind het leuk!
vrijdag 21 juli 2017 om 11:36
Ik vind Hollandse namen ook heel leuk.
Mijn naam is ook heel Nederlands en daar moeten mijn buitenlandse collega's altijd even aan wennen maar dan gaat het prima. Maar dat is andersom ook zo bij collega's uit Azië.
Zolang de naam geen rare betekenis heeft in het Engels (Joke, Floor) vind ik het prima kunnen.
Mijn naam is ook heel Nederlands en daar moeten mijn buitenlandse collega's altijd even aan wennen maar dan gaat het prima. Maar dat is andersom ook zo bij collega's uit Azië.
Zolang de naam geen rare betekenis heeft in het Engels (Joke, Floor) vind ik het prima kunnen.

vrijdag 21 juli 2017 om 11:42
Het ligt er maar aan. Buitenlanders begrijpen ten eerste heus wel dat ieder land zijn eigen namen heeft die hun misschien onbekend in de oren klinken. Daar kunnen ze best aan wennen zonder de naam achterlijk uit te spreken.dromenvangert schreef: ↑21-07-2017 10:45Dat klinkt chemisch! Of als een Spaanse plaat die blijft hangen.
Tegenwoordig zijn oud-Hollandsche namen ook weer in, lijkt het. Ik zie veel Pien, Tjerk en Teun voorbij komen. Maar ik denk dan altijd: hoe gaan die kinders dat ooit in het Engels zeggen als ze in het buitenland komen? Tjerk wordt sowieso T-JERK, Teun wordt Tune en Pien Pean (is). Ik ben er niet zo fan van.
Ik ken bv een Jochem die een zeer internationale carriere heeft maar zich gewoon door iedereen Jochem laat noemen. Waarschijnlijk zullen veel Amerikaanse collega's moeite met de G-klank hebben en er iets als Yo-gum van maken, maar toch. Ook ken ik een Harm die iets hoogst doet bij een multinational. Ook hij laat zich gewoon als Harm aanspreken.
Maar als je echt wil kun je een oudhollandsche naam makkelijk internationaliseren.
Tjerk komt bv van Matthieu (Matthew)
Teun van Antonie (Anthony, Tony)
Pien komt van Paulien.
vrijdag 21 juli 2017 om 11:45
Behalve de naam is deze toch niet zo erg?Starshine-2 schreef: ↑21-07-2017 07:27
Nog zo'n mooi bord met de welluidende naam Erlijn.
(Waren en M'en op?)