Afgrijselijke kinderprogramma’s
zondag 11 augustus 2019 om 06:56
Tip de muis. Dat knaagdier is elke aflevering boos en aan het zeiken. En dan komt de moraal van vader of moeder en ziet hij het licht.
Op netflix: larva. Een koreaanse animatie over 2 rupsen die niet praten maar wel elkaar de hele tijd de hersens in slaan en scheten laten. Zoon was er zo dol op..
Eigenlijk vind ik al het peuterspul vervelend. Inderdaad juf Roos en plop, bah!
Op netflix is nu ook Hilda. Dat is echt geweldig, hele mooie sobere sprookjesachtige animatie met een mysterieus verhaal. Ik kijk gewoon zelf mee, is best spannend verhaal.
Hier wordt ook pingu genoemd, dat vind ik dan wel weer geweldig.
Op netflix: larva. Een koreaanse animatie over 2 rupsen die niet praten maar wel elkaar de hele tijd de hersens in slaan en scheten laten. Zoon was er zo dol op..
Eigenlijk vind ik al het peuterspul vervelend. Inderdaad juf Roos en plop, bah!
Op netflix is nu ook Hilda. Dat is echt geweldig, hele mooie sobere sprookjesachtige animatie met een mysterieus verhaal. Ik kijk gewoon zelf mee, is best spannend verhaal.
Hier wordt ook pingu genoemd, dat vind ik dan wel weer geweldig.
zondag 11 augustus 2019 om 06:56
zondag 11 augustus 2019 om 07:25
Politiek correct? Een kraai geïnspireerd op Adolf Hitler vind ik niet heel politiek correctRaresnijboon schreef: ↑10-08-2019 23:48
Wat ik leuk vind aan hedendaagse kinderseries is dat het niet zo saai en verdomd moralistisch is als in mijn tijd.
Ik herinner me bijvoorbeeld Alfred J. Kwak. Wat een moralistisch, politiek correct en irritant figuur was dat.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 11:17
0.11% gewijzigd
zondag 11 augustus 2019 om 07:29
Bumba vind ik vreselijk vanwege de zelfbedachte taal. Neefje zei op een gegeven moment telkens noninoninoni als hij nee bedoelde! Flikker op met dat taaltje en noem dingen gewoon zoals ze heten!
Wat ik wel leuk vind is Zack & quack op Netflix! Kijkt dochter graag
En ik vind masha en de beer ook leuk
Wat ik wel leuk vind is Zack & quack op Netflix! Kijkt dochter graag
En ik vind masha en de beer ook leuk
zondag 11 augustus 2019 om 07:33
zondag 11 augustus 2019 om 08:23
Bumba en Teletubbies vond ik vreselijk. Dat heeft dochter hier thuis nooit mogen kijken. Shaun het schaap vond ik ook niks.
Pieter Post vond ik wel leuk en de oude Bob de Bouwer. Peppa, Plop, Casper en Lisa kon ik ook allemaal wel hebben.
Dochter (7) wil inmiddels graag naar die domme youtube filmpjes kijken over slijm, challenges en meer van dat soort onzin. Dat is pas vreselijk. Dat mag ze dus ook maar heel af en toe een keer op de tablet op haar kamer, dat wil ik niet horen of zien. Filmpjes van Klokhuis of Willem Wever vind ik dan wel weer prima.
Pieter Post vond ik wel leuk en de oude Bob de Bouwer. Peppa, Plop, Casper en Lisa kon ik ook allemaal wel hebben.
Dochter (7) wil inmiddels graag naar die domme youtube filmpjes kijken over slijm, challenges en meer van dat soort onzin. Dat is pas vreselijk. Dat mag ze dus ook maar heel af en toe een keer op de tablet op haar kamer, dat wil ik niet horen of zien. Filmpjes van Klokhuis of Willem Wever vind ik dan wel weer prima.
zondag 11 augustus 2019 om 08:25
zondag 11 augustus 2019 om 08:33
Bumba mochten ze gewoon niet kijken... net als SpongeBob en alle studio 100 variëteiten.
larva kijken ze nu soms, heel stom vind ik dat...
Mijn jongste is helemaal fan van the family toys collector. Kent iemand dat? Een Nederlandse man die (vaak samen met een of twee dochters) speelgoed uitpakt en uitprobeerd... vre-se-lijk!
Masha en de Beer vonden we leuk toen we nog de Russische versie keken, dat Nederlandse stemmetje is te irritant...
En iemand liet haar zoon geen kinderen voor kinderen kijken? Ik mocht dat vroeger ook nooit (omdat mijn moeder dat vreselijk vond), en nu kijk ik het wel eens met mijn kinderen en begrijp ik waarom ik het niet mocht zien!
larva kijken ze nu soms, heel stom vind ik dat...
Mijn jongste is helemaal fan van the family toys collector. Kent iemand dat? Een Nederlandse man die (vaak samen met een of twee dochters) speelgoed uitpakt en uitprobeerd... vre-se-lijk!
Masha en de Beer vonden we leuk toen we nog de Russische versie keken, dat Nederlandse stemmetje is te irritant...
En iemand liet haar zoon geen kinderen voor kinderen kijken? Ik mocht dat vroeger ook nooit (omdat mijn moeder dat vreselijk vond), en nu kijk ik het wel eens met mijn kinderen en begrijp ik waarom ik het niet mocht zien!
zondag 11 augustus 2019 om 08:55
De bibaboerderij en dan met name die krijsende koe
godzijdank kijkt hij dat niet meer!
Pepa trek ik nog wel voor enkele afleveringen, maar daarna ga ik me ergeren aan haar spraakgebrek.
De leeuwenwacht en pokemon zijn favoriet hier. Die vind ik zelf gelukkig wel leuk.
Pepa trek ik nog wel voor enkele afleveringen, maar daarna ga ik me ergeren aan haar spraakgebrek.
De leeuwenwacht en pokemon zijn favoriet hier. Die vind ik zelf gelukkig wel leuk.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
zondag 11 augustus 2019 om 08:58
Mijn zoontje was tot voor kort gek op Nick Junior en daar kwam ‘Max en Ruby’ wel eens voorbij. Vre-se-lijk.
Ruby is een betweterig kinderachtig kutkonijn die haar jongere broertje constant buitensluit (logisch want het is een ongeleid projectiel die amper kan praten). Maar gaandeweg blijkt dan dat ze toch niet zonder Max kan.
Vast bedacht door een vader/moeder met kinderen die elkaar naar het leven staan.
Ruby is een betweterig kinderachtig kutkonijn die haar jongere broertje constant buitensluit (logisch want het is een ongeleid projectiel die amper kan praten). Maar gaandeweg blijkt dan dat ze toch niet zonder Max kan.
Vast bedacht door een vader/moeder met kinderen die elkaar naar het leven staan.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 11 augustus 2019 om 09:09
zondag 11 augustus 2019 om 09:13
zondag 11 augustus 2019 om 09:37
Nou, de Zweedse series op de VPRO werden ook maar met een stem ingesproken. Je hoorde het Zweeds op de achtergond en de verteller er overheen.
zondag 11 augustus 2019 om 09:56
Haha ja inderdaad, dat is ook geen feestje. “Dat kijk je maar bij je vader”, werkt hier best aardig
zondag 11 augustus 2019 om 10:12
Serieus?!
Ik vind van al die series de liedjes al irritant vooral Sarah en Eend (Sarah en eend, kwek 4x), dus ik heb me nooit zo verdiept in de 'dialogen' haha. Misschien ligt het daaraan.
Plop en de Peppers idem.
Maar Piet Piraat vind ik dan wel weer best te doen. Met als Shaun het Schaap, Zoostraat 64 en brandweerman Sam.
Hier is die fase trouwens voorbij.
Het zijn nu vooral youtube filmpjes van Snollebollekes die favoriet zijn (uh tja...) . Of waarin pretparken getest worden (aardig voor 1x).
.