Afgrijselijke kinderprogramma’s

10-08-2019 23:02 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan welk kinderprogramma erger jij je? En probeer je te omzeilen? Post hier je frustraties ;-)

TO trapt af: Bumba... Wat een enge vreselijke clown.
Torment schreef:
10-08-2019 23:24
Juf Roos en Gijs ,haar mentaal uitgedaagde sidekick.
Dat vind ik bij Juf Roos minder storend dan in de Yildrizreclame waarin hij speelt ("wat eten we eigenlijk? Turks?")

On topic: na een paar aflevering kan ik mezelf voor een hoop afsluiten, maar bij Bumba hebben we dat niet eens geprobeerd.

Nellie en Cezar vind iedereen hier in huis vreselijk, dan staan de kinderen op en zetten ze zelf de tv uit...
Ik laat ze hier kijken wat ze willen, mits het geschikt is voor de leeftijd. Smaken verschillen.

Kinderen voor kinderen vinden ze helemaal geweldig. Ik vind het tegenwoordig politiek correcte onzinliedjes, maar goed ze zullen er niet slechter van worden.

Verder irriteer ik mij het meest aan al die vloggers en dan vooral Meisje Djamila, manmanman die trek ik echt slecht met haar Oh my Goooooooooooood
Het zal wel aan mij liggen, maar je kunt je kind toch gewoon een koptelefoon opzetten?
Dora (en dan vooral die kolere aap met zijn vreselijke zeurstem) SpongeBob (kan iemand hem ritalin geven).

Maar wat bij mij met stip op 1 staat is (en ik geloof dat t nu niet meer komt) is die vreselijke Dirk Scheele. Echt verschrikkelijk.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
11-08-2019 10:19
Dora (en dan vooral die kolere aap met zijn vreselijke zeurstem) SpongeBob (kan iemand hem ritalin geven).

Maar wat bij mij met stip op 1 staat is (en ik geloof dat t nu niet meer komt) is die vreselijke Dirk Scheele. Echt verschrikkelijk.
Is er nog steeds, op Nickjr.

@koptelefoon: misschien voor oudere kinderen, maar ik ga mijn peuter en dreumes geen koptelefoon opzetten. Bovendien vind ik het wel handig om te horen hoe ver de aflevering is, zodat ik op tijd kan melden dat de tv erna uit moet/gaat.
Fae_ schreef:
11-08-2019 06:56
Titus. ;-D
O ja!
Mevrouw75 schreef:
11-08-2019 09:57
Die werden toch gewoon ondertiteld?
Die werden inderdaad ondertiteld.
Florette schreef:
11-08-2019 08:33
Bumba mochten ze gewoon niet kijken... net als SpongeBob en alle studio 100 variëteiten.
larva kijken ze nu soms, heel stom vind ik dat...
Mijn jongste is helemaal fan van the family toys collector. Kent iemand dat? Een Nederlandse man die (vaak samen met een of twee dochters) speelgoed uitpakt en uitprobeerd... vre-se-lijk!
Masha en de Beer vonden we leuk toen we nog de Russische versie keken, dat Nederlandse stemmetje is te irritant...
En iemand liet haar zoon geen kinderen voor kinderen kijken? Ik mocht dat vroeger ook nooit (omdat mijn moeder dat vreselijk vond), en nu kijk ik het wel eens met mijn kinderen en begrijp ik waarom ik het niet mocht zien! :biggrin:
Ook Elaine Hakkaart 🤯 :swear:
Als er in kindertvnasynchronisatie een ban uit te delen zou zijn, dan wist ik het wel!

En KvK, dat is echt jeugdsentiment! Ik vond het geweldig, ik luister het nu soms al samen met mijn zoon. De oude albums dan.
biol schreef:

O ja, vrééééselijk! Gelukkig trekt kleuter dat ook slecht ;-D
biol schreef:

Echt brrrrrrrrr, die man heeft echt een hoofd om op te slaan! Heel hard en langdurig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bumba en Zandkasteel worden veel genoemd, bij de meeste kinderen is dat maar een (korte) fase. Mijn zoon van 13 is verstandelijk beperkt en die vindt dat nog steeds geweldig, ik ken denk ik de volgorde van de DVD's al uit mijn hoofd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dirk Scheele :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
Ernst, Bobbie en de rest op een goede tweede plaats.
En op de derde plaats, helaas erg populair hier momenteel, Sam & Cat. En dan in het Engels. Ik trek die stem van Ariana Grande slecht. Of gewoon niet.
Whomi schreef:
11-08-2019 07:25
Politiek correct? Een kraai geïnspireerd op Adolf Hitler vind ik niet heel politiek correct :mrgreen:

Afbeelding

Ik was gek op Alfred J Kwak, geniaal.
Net als Peppa Pig en Spongebob. Pure cult :heart:
Maleficent schreef:
11-08-2019 11:05
Bumba en Zandkasteel worden veel genoemd, bij de meeste kinderen is dat maar een (korte) fase. Mijn zoon van 13 is verstandelijk beperkt en die vindt dat nog steeds geweldig, ik ken denk ik de volgorde van de DVD's al uit mijn hoofd.
Oh my! Sterkte, hoewel het zandkasteel vond ik wel leuk, maar dan wel de nieuwe serie. De oude is stom.
Star² schreef:
11-08-2019 11:09
Ik was gek op Alfred J Kwak, geniaal.
Net als Peppa Pig en Spongebob. Pure cult :heart:

Ik ook! Met zn vriendinnetje Winnie!
Het was ook zo lekker spannend!
Alfred Jodukus Kwak vond ik vroeger vre-se-lijk. Daarentegen vond ik Bassie en Adriaan heel erg leuk (oké, disclaimer, er was in die tijd nog niet zo heel veel keuze qua kinderprogramma's).

Qua kindertv van nu erger ik mij niet zo erg, zolang het maar niet Disney XD of Nickelodion is. Dat mag alleen maar als ik niet in de huiskamer ben (schreeuwtv noem ik dat). Gelukkig heb ik tegenwoordig geen kind, die die zenders kijkt, al vindt mijn jongste van 6 het wel interessant worden.

Youtubers zijn echt megairritant: zoon kijkt Duitse youtuber, die echt niet aan te horen is. Dat mag alleen met koptelefoon op.
Leuk: Sesamstraat. Afschuwelijk: Pino. Die stem en dat kinderachtige gedoe, ieks.
Maleficent schreef:
11-08-2019 11:04
Echt brrrrrrrrr, die man heeft echt een hoofd om op te slaan! Heel hard en langdurig.
:rofl:

Bij hem denk ik alleen maar’ je zult er maar onder liggen”... :'(
Abejoha schreef:
11-08-2019 11:39
Leuk: Sesamstraat. Afschuwelijk: Pino. Die stem en dat kinderachtige gedoe, ieks.
Oh ja, die hysterische Pino. Mijn man en ik beginnen af en toe ook zo tegen elkaar te praten als dochter weer eens Sesamstraat kijkt :roll:
De allereerste Pino was een coole vogel en kreeg daar moeilijkheden mee met de regisseur, omdat hij zich niet infantiel genoeg gedroeg. Ik vond hem fantastisch!
Mevrouw75 schreef:
11-08-2019 09:57
Die werden toch gewoon ondertiteld?
Nee hoor, dat was veel te duur, dit is de Nederlandse stem van Pippi Langkous: https://www.google.nl/search?q=nederlan ... ent=safari.

Ik heb het over de jaren ‘80. Ik weet zeker dat het een soort van nagesynchroniseerd werd. Niet echt, maar met een verteller er overheen. Anne-Wil Blankers heeft ook door van alles heen zitten praten. Bolderburen enzo.

Wij deden dat thuis altijd na.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 13:06
4.63% gewijzigd
Nitflex schreef:
11-08-2019 13:02
Nee hoor, dat was veel te duur, dit is de Nederlandse stem van Pippi Langkous: https://www.google.nl/search?q=nederlan ... ent=safari.

Ik heb het over de jaren ‘80. Ik weet zeker dat het een soort van nagesynchroniseerd werd. Niet echt, maar met een verteller er overheen. Anne-Wil Blankers heeft ook door van alles heen zitten praten.
Oh ja, ik heb ook die series voor oudere kinderen in mijn hoofd.
Mevrouw75 schreef:
11-08-2019 13:05
Oh ja, ik heb ook die series voor oudere kinderen in mijn hoofd.
Oh, ik heb het over wat er op VPRO op zondag kwam. Dat is echt basisschoolleeftijd. Maar ook een serie als “Doldwazen en Druiloren” werd nagesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven