aften ... niet drinken !!

20-01-2009 20:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

kom even snel raad vragen want ik weet het echt niet meer

mijn kleine ventjes zijn ziek en niet zo'n beetje ook

afgelopen zondag zag ik na dat ze de hele dag niet gegeten hadden kleine zweertjes op hun tong.rond 4 uur de dokter gebeld en zonder dat ze wat hadden gezien kon ik bij de apotheek lidocaine ophalen want ze hadden een schimmelinfectie !!??

ik was er totaal niet gerust op en heb toen weer gebeld.mocht komen met de kids , toen werd me verteld dat het aften waren !!

moest gewoon doorgaan met de lidocaine en het zou vanzelf wel overgaan

nou weet ik ook wel dat uitzieken tijd nodig heeft maar toch met kleintjes ga ik liever 10 x te vaak dan 1 x te weinig toch.

gisteren was een ramp niet geslapen de hele dag huilen en een verschrikkelijke geur uit hun mondjes dus vandaag weer naar de dokter geweest bijna hetzelfde verhaal alleen hadden ze nu weer een virus erbij verder kon de dokter ook niets doen zei hij.

de jongste heeft gelukkig al weer een fruithapje en wat vla gehad en drinkt ook wel maar mijn oudste drinkt helemaal niets niet uit een fles een beker van een lepeltje en ook niet uit een spuitje

het doet hem zo'n pijn en voor mijn gevoel werken de zetpillen ook niet en hij blijft maar huilen wat kan ik nog meer doen behalve weer de dokter opzoeken ( want hij krijgt er haast een trauma van )

Gr Mij
quote:Trailer_Trash schreef op 20 januari 2009 @ 20:54:

nee absoluut niet om te kopen

Iedereen heeft zijn prijs !

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Trailer_Trash schreef op 20 januari 2009 @ 20:54:

nee absoluut niet om te kopen normaal is het net een waterorgel en drinkt de hele dag door en om de 5 min plassen ( nouja overdreven maar bij wijze van )

als hij slaapt probeer ik wat druppeltjes zijn mond in te laten lopen maar hij wordt meteen wakker en zet het weer op een gillen

Als het net zo pijnlijk is als de infectie die ik toen had (was iets ouder, dus kan me het nog levendig herinneren ), dan word je wakker van de pijn als er waterdruppeltjes in je mond komen ja.

Ik zou ook de huisartsenpost bellen hoor. Ik zou zo niet de nacht in willen gaan.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar ivm leeftijd, maar mijn vader heeft momenteel hetzelfde. Heeft nu een dikke week een heleboel aften in de mond. Eet niet en drinkt vrijwel niet omdat het te pijnlijk is. Huisarts heeft aangegeven dat er echt geen medicatie voor is omdat het een virus is. Hij heeft ook dat lidocodeine (ofzoiets) gekregen en dat verdoofd de pijn. Hij moet de aften er mee aanstippen.

Succes met de kleintjes. Ik kan me je wanhoop levendig voorstellen.
Ik heb ook snel last van aften. Je hebt er op dit moment niets aan, maar om aften te voorkomen poets ik altijd met Zendium of Parodontax. Je kindjes zijn nog klein, ik weet niet eens of je dan al moet poetsen (sorry, weinig verstand van kinderen ). En minstens 2 keer per dag poetsen. Als ik het een keer vergeet, merk ik het al. De afgelopen paar weken heb ik met Elmex gepoetst, maar ik kreeg meteen allemaal wondjes en bultjes in mijn mond. Gelukkig zijn het geen aften geworden, maar ik merk het verschil met de tandpasta erg goed.

Ik weet hoeveel pijn het kan doen en ik weet ook hoe weinig je eraan kan doen. Ik leef met je (en vooral je kindjes) mee.
ja dat had ik ook ergens opgevangen dus morgen maar is ff kijken of er ook zendium kindervariant is zelf altijd aqua fresh ook voor de kids maar inderdaad gelezen dat daar iets in zit wat het zou kunnen voorkomen

verder iedereen bedankt voor de reacties en tips hij heeft inmiddels een halve fles water op dus ...hopen dat het morgen een stuk beter gaat en dat 'ie blijft drinken

Gr Mij
Fijn dat hij zoveel heeft gedronken, met een halve fles water in je buik droog je niet zo snel meer uit. Hopelijk wordt ook de pijn snel minder.
quote:Trailer_Trash schreef op 20 januari 2009 @ 23:26:

ja dat had ik ook ergens opgevangen dus morgen maar is ff kijken of er ook zendium kindervariant is zelf altijd aqua fresh ook voor de kids maar inderdaad gelezen dat daar iets in zit wat het zou kunnen voorkomen

verder iedereen bedankt voor de reacties en tips hij heeft inmiddels een halve fles water op dus ...hopen dat het morgen een stuk beter gaat en dat 'ie blijft drinken

Gr MijOverigens zag ik op mijn Parodontax verpakking dat kinderen onder de 6 een beetje mogen gebruiken (ter grootte van een erwt). Maar er is geen kindervariant en de smaak vinden kinderen misschien niet lekker. Zendium heeft wel een kindervariant. Het schijnt dat de enzymen die erin zitten, helpen tegen aften. Ik weet niet of het wetenschappelijk is bewezen, maar als het helpt, helpt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven