aften ... niet drinken !!

20-01-2009 20:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

kom even snel raad vragen want ik weet het echt niet meer

mijn kleine ventjes zijn ziek en niet zo'n beetje ook

afgelopen zondag zag ik na dat ze de hele dag niet gegeten hadden kleine zweertjes op hun tong.rond 4 uur de dokter gebeld en zonder dat ze wat hadden gezien kon ik bij de apotheek lidocaine ophalen want ze hadden een schimmelinfectie !!??

ik was er totaal niet gerust op en heb toen weer gebeld.mocht komen met de kids , toen werd me verteld dat het aften waren !!

moest gewoon doorgaan met de lidocaine en het zou vanzelf wel overgaan

nou weet ik ook wel dat uitzieken tijd nodig heeft maar toch met kleintjes ga ik liever 10 x te vaak dan 1 x te weinig toch.

gisteren was een ramp niet geslapen de hele dag huilen en een verschrikkelijke geur uit hun mondjes dus vandaag weer naar de dokter geweest bijna hetzelfde verhaal alleen hadden ze nu weer een virus erbij verder kon de dokter ook niets doen zei hij.

de jongste heeft gelukkig al weer een fruithapje en wat vla gehad en drinkt ook wel maar mijn oudste drinkt helemaal niets niet uit een fles een beker van een lepeltje en ook niet uit een spuitje

het doet hem zo'n pijn en voor mijn gevoel werken de zetpillen ook niet en hij blijft maar huilen wat kan ik nog meer doen behalve weer de dokter opzoeken ( want hij krijgt er haast een trauma van )

Gr Mij
Ijsje?
nee wil hij ook niet :S
Ik zou toch maar even langs de huisarts gaan .

Wat het ook zou kunnen zijn :

Hand- voet- en mondziekte is een vrij onschuldige virusziekte die vooral in de zomer nog wel eens in epidemietjes voorkomt bij kinderen.

Na een of enkele dagen van licht onwelzijn en koorts ontstaan er in de mond en op de handen en voeten rode plekjes die overgaan in blaasjes. In de mond gaan ze vaak stuk en vormen dan kleine zweertjes die lijken op aften.

De ziekte wordt vaak veroorzaakt door een coxsackievirus maar ook andere virussen (enterovirus 71) kunnen een soortgelijk beeld geven. Het is erg besmettelijk.

Behandeling is niet mogelijk behalve verlichting van symptomen (koorts, pijn) met antipyretica en/of pijnstillers. Het virus is weliswaar verwant aan de verwekker van mond-en-klauwzeer bij vee, maar hand- voet en mondziekte is bij mensen, anders dan mond en klauwzeer bij vee, onschuldig.

Kleintjes drogen redelijk snel uit ; dit kun je bijzonder goed merken aan hun adem ; als die naar aceton gaat ruiken is het écht zaak snel te handelen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
kamillethee (afgekoelde)
oke , thnQ

want ik had ook gelezen dat aften niet besmettelijk zijn

en dat had ik ook al aangegeven bij de dokter

want vind het maar raar dat als het niet besmettelijk is ze het wel beiden hebben , het zoontje van mijn vriend had het vorige week ook en zijn nichtje ook al :S:S

maar daar kreeg ik een mwoa op en ik moest me niet zo druk maken
Water laten zuigen uit een washandje? Heel koud water met ijsblokjes? Banaan verzacht ook vaak wel, maar ja, maak dat zo'n kleintje maar eens wijs....moeilijk hoor! Heel veel sterkte en luister goed naar je moederhart als het om dokter bellen gaat
Waterijsjes lijken mij een goede optie.

Hoe oud zijn ze?
Als het mond-hand-voetziekte is moeten de zweertjes ook op de handjes en voetzolen zitten...naam zegt het al.

Ik had er ook nog nooit van gehoord maar mijn jongste heeft het 3 maanden geleden gehad.

Het begint inderdaad wel in de mond daarom dacht ik dat hij kiezen door kreeg maar binnen 2 dagen zaten ze ook op zijn handen en voeten.Het lijkt op waterpokken maar die beginnen op de romp meestal.

Het was dat een vriendin van mij deze ziekte noemde anders had ik het waarschijnlijk nog niet geweten.

Ook is het erg besmettelijk.

Een tip tegen aften heb ik van een vriendin maar zelf nog nooit hoeven gebruiken maar zij zweert erbij.

En blokje pure chocolade laten smelten op de tong.

En dan de gesmolten chocolade zoveel mogelijk over die aften laten gaan.

Er schijnt een stof in chocolade te zitten die de aften doet uitdrogen.Proberen kan geen kwaad toch?

succes met je zieke kindjes
Door een rietje?
Nee hoor , Cejo , hoeft niet , al zou je het logischerwijze wel verwachten .
Of kijken of een dubbele dosis paracetamol helpt.
Die lidocaine geef je voor een maaltijd neem ik aan ?

Is er niets waar hij zelf zin in heeft om te eten of te drinken ?
ze zijn 1 en 3 maar ijsjes wil hij ook niet druppeltjes water ook niet dan begint hij zo te gillen als het zn tong raakt

hand voet mondziekte is het niet zei de dokter ...

en een dubbele dosis paracetamol laat ik maar achterwege denk niet dat ik daar mee moet gaan experimenteren
Als je dokter - nog - niet weet dat er niet persé blaasjes op de handpalmen etc moeten zitten ....... ik weet dat er kindjes doorgestuurd werden naar het ziekenhuis ( wegens niet herkennen en/ of vanwege uitdrogen ) in de tijd dat die van mij klein waren omdat het hier in de buurt amper voor kwam , en dat mensen aan de andere kant van het land het een hele normaal voorkomende ziekte vonden .

Hou zijn adem ( geur ) in de gaten en let er op of hij niet suf wordt , of hij nog plast en of zijn urine heel donker wordt . Als je zijn velletje op zijn pols kan pakken en het blijft even ' staan " dan is dat ook een teken van uitdroging .

Schrijf op wat hij wel binnenkrijgt ; handig voor als de dokter er naar vraagt .
Door een rietje en in kleine beetjes drinken. Toen ik zelf ooit een virusinfectie in mijn mond had die ook gepaard ging met pijnlijke blaasjes, ben ik helemaal volgestopt met pijnstillers en dronk ik alleen door een rietje. Zelfs mijn speeksel wegslikken deed zo'n verdomde zeer dat ik dat niet eens meer wilde doen.

Verder zit er natuurlijk ook vocht in fruithap en vla, dus als ze dat wel willen: gewoon dat geven. Als je het niet vertrouwt: huisarts terugbellen, of als de jouwe echt zo'n hork is als 'ie overkomt uit je bericht: buiten kantooruren de doktersdienst bellen.

Héél sneu voor ze, heel veel beterschap.
nee hij heeft geen honger en geen dorst zegt hij zelf

maar ik vind dat hij toch echt wel wat moet drinken

en heb het al met een spuitje geprobeerd maar het helpt gewoon niet maar die dokter blijft maar zeggen het hoeft niet en je moet hem niet dwingen , ja maar wat moet ik dan wel

toen hij 6 weken oud was ook al zoiets gehad was er zogenaamd ook niets aan de hand maar hij heeft wel 3 weken in het ziekenhuis gelegen snap niet dat ze zo laks kunnen zijn vooral met kleine kinderen
Niks waar hij erg gek op is ? aardbeien , meloen ?

Niet " om te kopen " ? Als je één bekertje drinkt dan .....
Trailer Trash, ik snap dat ook niet van je huisarts. Als je het oordeel van je huisarts niet vertrouwt, even de dienstdoende huisarts bellen met je verhaal. Zo'n kleintje droogt hartstikke snel uit, als hij niets wil eten of drinken dan is dat natuurlijk wel degelijk een probleem.
De voorschriften voor paracetamol zijn aan de zeer zeer veilige kant. Als ik moest kiezen tussen een kind met pijn wat niet drinkt of een incidentele dubbele dosis zou ik het wel weten denk ik. Overleg anders met de huisartsenpost of huisarts of je dat kan doen. Neem aan dat zij ook liever geen uitgedroogd kind willen.

Sterkte,
nee absoluut niet om te kopen normaal is het net een waterorgel en drinkt de hele dag door en om de 5 min plassen ( nouja overdreven maar bij wijze van )

als hij slaapt probeer ik wat druppeltjes zijn mond in te laten lopen maar hij wordt meteen wakker en zet het weer op een gillen
oh ellende... mijn oudste dochter heeft dit ook al drie keer gehad, drie keer mega aften op haar tong. 4 dagen huilen, gillen, half uurtje/kwartiertjes slapen.. en dan gaat het ineens weer beter.

Schijnt echt niets aan te doen te zijn. Bij haar hielpen waterijsjes een beetje... sterkte!
Als hij echt helemaal niets wil zou ik de huisartsenpost bellen.
Meid , bel lekker de huisartsenpost .
laat maar niks in zijn mond lopen als hij slaapt ; voor je het weet stiktiededievenmoord verslikt hij zich . Maak het niet traumatischer dan het al is .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven