akefietje bij winkel..:(

03-12-2009 12:29 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet wat ik hier nu mee wil, maar ik moet even van me afschrijven, en misschien wat ideeen hoe jullie dat aanpakken.

We zijn net een ochtend weggeweest en gaan op de terugweg even langs de winkel. Ik, mijn zoon van 3,5 en m'n dochter van bijna 1. Als ik meer boodschappen moet doen gaan ze mee, maar ze waren moe en ik moest 3 dingetjes halen, dus... blijf maar even zitten jongens, mama is zo terug. Dat doe ik wel vaker en ze zijn altijd lief, omdat ze weten dat het dan ook maar even is. Dus ik haast me door de winkel, komt de kassiere naar me toe: zoonlief huilt. Ik leg mijn boodschappen neer en ga naar hem toe. Helemaal overstuur. Hij had toch meegewild. Oke, kan gebeuren.

Maar toen... een vrouw op de fiets schreeuwde naar me (ze stond wat verder weg): ja ik heb er maar wat van gezegd, want als je ze zo laat zitten...op zo'n boze toon! Dus ik: tja, kan gebeuren, normaal maken we die afspraak dat hij even blijft zitten. Zij: hoe oud is hij? 3 of 4? Dan snapt hij dat toch helemaal niet! Hoe kan je dat nou doen?! En dan nog iets over: dan zeggen ze dat de kinderen van tegenwoordig.. nu snap ik het wel...

Grrr!!! Ik werd zo boos, dat ik iets heb geroepen over ieder zijn eigen opvoeding en over dat hij onze afspraken wel snapt, en of zij nooit een foutje had gemaakt, dat niemand perfect is. Ik voelde me zo boos... toen ik met zoonlief de winkel inkwam en de spullen van de grond pakte om af te rekenen.. stond ik nog te trillen in de winkel.

Ik.. de rustigheid zelve, heeft geschreeuwd op de parkeerplaats van de winkel... ik stond bij de kassa bijna te huilen...

Ik voel me nu zo schuldig.. maar meer over dat ik mezelf en mijn afspraken met mijn zoon heb verdedigd, al zeer luid pratend op de parkeerplaats, als dat ik hem in de auto heb gelaten. Grrr!!!! Achteraf had ik me er niks van aan moeten trekken en had ik haar moeten laten schreeuwen zonder mezelf daarin mee te laten gaan, maar als er zo tegen me uitgevaren wordt, ga ik automatisch op dezelfde voet tegen de ander praten.

He... zal er nu de hele dag een beetje mee in mijn maag zitten, ben het niet gewend dat mensen zo boos op me zijn om mijn manier van doen/opvoeden. Misschien helpt het als ik hier mijn verhaal vertel en wat reacties lees (als mensen die mevrouw gelijk geven, mag dat ook, dan laat ik zoonlief nooit meer alleen in de auto)

Liefs allemaal!
Nouja zeg dat bepaald hier toch voor zich. Ik zou mijn kind ook wel even in de auto laten als ze toch moe zijn en jij maar een paar producten moet hebben. Als de auto veilig staat en de sleutel eruit is enz. Kan het wel even.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat die mevrouw dus bij jou kinderen stond? Dat stuk met die cassaire begrijp ik niet helemaal.
Ojee , in de zelfde lijn als het topic "weggaan als je kind slaapt"

Maak je borst maar nat hebri!
Nou nee hoor wentelteef, dit vind ik heel iets anders.
here we go again......
Ik zou mijn kinderen nooit alleen laten in de auto. Ik heb dan nog wel geen rijbewijs, maar als ik het heb zou ik het niet doen hoor.

Ik zou veel te bang zijn dat iemand een ruit intikt en ze meeneemt, of heb ik nou teveel naar enge films gekeken?

Ik heb een zoontje van 4 en die zou het echt niet prettig vinden om alleen achter te blijven.
Irritant van die mensen die zich ermee bemoeien.

Ik had laatst een vrouw die zich ook met mij ging bemoeien; zoon fietst sinds kort zonder zijwielen. Hartstikke knap. Maar het gaat nog met het stuur alle kanten op zeg maar. Ik waagde me toch aan een ritje naar het dorp met hem. Fietspad was af en toe smal en toen ik iemand achter ons hoorde fietsen ging ik even voor (achter? weet het niet meer) hem fietsen om ruimte te maken. De inhaalactie duurde nogal lang. Uiteindelijk kwam er een vrouw van 60 ofzo langs en die zei: je kan beter naast hem gaan fietsen want dit ziet er nog gevaarlijk uit.

Ik kan me dan ook niet inhouden hoor. Ik ga voor haar aan de kant, tuurlijk fiets ik liever naast hem. Ik weet niet meer wat ik zei, maar iets van bemoei je er niet meer, ik ging voor jou aan de kant. en dan zo;n reactie van tut tut tut.

Kan er ook nog boos over worden, is al 3 mnd geleden
Ja zullen nu idd mensen zeggen. ''Er had wel een gek tegen de auto kunnen rijden terwijl jij daar je kids in heb laten zitten. Zonder jou toezicht''

Ik zie het probleem echt niet. Als het eventjes is.. Beter dan met jankende kinderen naar binnen omdat ze moe zijn. Dan duurt het 30 min i.p.v waarschijnlijk 5 min omdat je toch maar zo weinig moest hebben.
Als je ergens zo boos over wordt, twijfelde je dan niet zelf al een beetje of dit wel de juiste manier was?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Laat ze lekker in de **** zakken. Het is toch jouw zoon? Jij weet toch wat hij wel en niet kan?

En dat je je zelfbeheersing verliest? Kan iedereen toch gebeuren. Niemand is perfect. Dus ook al had de de situatie misschien anders moeten inschatten (dat je zoon niet in de mood was hiervoor) jij bent toch ook maar mens? Bovendien kinderen zijn ook mens en kunnen ineens heel anders reageren dan verwacht.

Dus, haal diep adem, recht je rug en neem een kop thee en vanavond een borrel! Laat je dag niet verpesten door zo'n bemoeizuchtig wijf!

Groeten,

Max
Natuurlijk bepaald ieder dat voor zich, hoewel ik het ook niet snap dat je de kinderen laat zitten. Men laat geen portomonnee achter maar wel hun kinderen. Ik begrijp dat niet. Zelfs met tanken haal ik ze eruit, tenzij ik kan pinnen aan de pomp.

Ik denk dat je, dat gezegd hebbende, je er dan ook beter niet teveel van kan aantrekken. Als jij voor jezelf kan verantwoorden wat je doet, dan hoef je dat tegen niemand te verdedigen. Die vrouw zelf zal zelf wel enigzins geschrokken zijn een overstuur kind te zien in de auto zonder ouders in de buurt.
quote:pezuls schreef op 03 december 2009 @ 12:37:

Ik zou mijn kinderen nooit alleen laten in de auto. Ik heb dan nog wel geen rijbewijs, maar als ik het heb zou ik het niet doen hoor.

Ik zou veel te bang zijn dat iemand een ruit intikt en ze meeneemt, of heb ik nou teveel naar enge films gekeken?

Ik heb een zoontje van 4 en die zou het echt niet prettig vinden om alleen achter te blijven.

Ja teveel fims gezien ha ha.

Ik doe het wel voor de buurtwinkel en dan moet de auto wel zo staan dat er geen andere tegenaan kan botsen. Laat jongste ook in de auto slapen voor het huis. Kan ik hem wel zien hoor.

Maar bv niet bij de appie, want dat is zo;'n onoverzichtelijke parkeerplaats. Vind ik ook niet relaxt.
Een kind van 3.5 jaar in een auto laten zitten is geen foutje, dat heb je bewust gedaan.
Ik liep eens met mijn toen 8 weken oude zoon door de supermarkt.Hij lag heerlijk te slapen, werd wakker en vond dat het meteen tijd was om te eten. Ik snel naar de kassa maar met een krijsend kind in de rij is het geen pretje. Kwam er een oudere vrouw op me af; 'je moet dat kind eten geven'. Tja, ik hoorde ook dat het om honger ging maar kon moeilijk midden in de rij mijn borst te voorschijn halen. Ze vond dat het zo niet kon....Gelukkig liet zoon zich ook makkelijk troosten met een speen en kon ik rustig met een nasnikkende baby op de arm mijn boodschappen afrekenen terwijl die mevrouw door bleef mopperen over eten, flessen, slechte voorbereiding enz...

Pfffff!

Leg gewoon naast je neer, dit overkomt je maar is heus geen aanval op je persoonlijkheid, dat mens kent jou niet en hoopt op haar eigen manier een bijdrage te leveren aan de wereld. Daar was jij nu even 'slachtoffer' van, maar die vrouw voelt zich nu vast beter....Daar heb jij mooi voor gezorgt!
quote:amalia schreef op 03 december 2009 @ 12:38:

Irritant van die mensen die zich ermee bemoeien.

Ik had laatst een vrouw die zich ook met mij ging bemoeien; zoon fietst sinds kort zonder zijwielen. Hartstikke knap. Maar het gaat nog met het stuur alle kanten op zeg maar. Ik waagde me toch aan een ritje naar het dorp met hem. Fietspad was af en toe smal en toen ik iemand achter ons hoorde fietsen ging ik even voor (achter? weet het niet meer) hem fietsen om ruimte te maken. De inhaalactie duurde nogal lang. Uiteindelijk kwam er een vrouw van 60 ofzo langs en die zei: je kan beter naast hem gaan fietsen want dit ziet er nog gevaarlijk uit.

Ik kan me dan ook niet inhouden hoor. Ik ga voor haar aan de kant, tuurlijk fiets ik liever naast hem. Ik weet niet meer wat ik zei, maar iets van bemoei je er niet meer, ik ging voor jou aan de kant. en dan zo;n reactie van tut tut tut.

Kan er ook nog boos over worden, is al 3 mnd geleden Vind ik totaal iets anders.
Ha ha ha, ziet Annie voor zich met ontblote borst bij de kassa!

"I want bitty"
Ik zou ze dus nooit alleen laten! Er kan altijd iets gebeuren en dan vergeef je jezelf nooit! Dus op een ander moment boodschappen doen.....
Ik heb wel eens een krijsende baby in de parkeergarage in een auto gezien. Vond ik wel ver gaan. Ben er even bijgebleven en er kwam niemand. Ik liep de hema in en was van plan toch de politie te bellen, toen ik een moeder met overhitte wangen zag en echt enorme dozen op een kar zag inladen. Ze rende weer terug naar de auto (ik was ook heel snel klaar) en het was dus haar baby. ik denk dat baby sliep en zij een bestelling moest afhalen. Wel moeilijk zoiets
Amalia, ik vind je boze reactie daarop ook overtrokken. Een mens kan ook niets meer zeggen tegenwoordig. Ik denk dat ze het oprecht meende. Dat voorbeeld in de supermarkt en baby eten, dat is wel irritant.
Oke, die mevrouw stond op de parkeerplaats haar fiets met boodschappen vol te laden en zag mijn kind huilen, zij ging het aan de kassiere vertellen en die heeft mij in de winkel opgeduikeld.

Prima, vind ik als je dat even meld, zo'n huilend kind is ook zielig. Dus: bedankt, ik haal mijn kind even uit de auto en neem hem toch mee. Maar om mij vervolgens al schreeuwend duidelijk te maken dat ik zo'n slechte moeder ben, dat je dat toch niet doet, etc.. de jeugd van tegenwoordig, bla bla, daar schrok ik wel even van en daardoor raakte ik toch wel van slag....

Ik ga het ander topic zo ook even lezen. Eerst even eten.
quote:Max Branning schreef op 03 december 2009 @ 12:42:

Ha ha ha, ziet Annie voor zich met ontblote borst bij de kassa!

"I want bitty"
mijn ouders lieten ons ook gerust 'even' in de auto zitten... 1 keer had 1 van mijn zusjes (toen jaar of 5/6) daar geen zin in en na +/- 20 minuten is ze uit het raam geklommen om onze ouders te zoeken. Werd een drama met politie en alles erbij

--

TO: het is niet zo dat je je kids midden in de zomer, 30 graden Celsius in de brandende zon hebt laten zitten.. Ik zie het probleem niet zo hoor! (zolang ze niet uit het raam klimmen)
quote:zusenzo schreef op 03 december 2009 @ 12:37:

Nou nee hoor wentelteef, dit vind ik heel iets anders.

jij misschien wel maar er zullen er weer een heleboel roepen dat zij hun kinderen noooooit alleen in de auto laten zitten.

Wat ik touwens wel eens doe , maar wel met de deuren op slot.

Maar ik weet van een vriendin die dit nooit zal doen.

Dussss
Ik zou het inderdaad nooit doen nee.
Oke nog wat olie op het vuur dan.

Ik heb ze ook wel eens in de auto laten zitten om even snel wat bij de apotheek of zo te halen.Nooit als ik een supermarkt in moest omdat ik dan geen zicht op ze had en je nooit weet hoe lang de rij is.

Vorige week echter zag ik hier in het dorp een bakfiets staan met een kind van 2 a 3 jaar erin.Moeder in geen velden of wegen te bekennen.

De bandjes van het tuigje zaten zo los dat die op zijn ellebogen hingen en hij was duidelijk bezig zichzelf te bevrijden.

Er liepen heel erg veel mensen langs maar niemand scheen het raar te vinden dat dat kind daar alleen een beetje zat te jammeren.

Nou ben ik echt niet zo van de beren op de weg maar ik ben wel op een hoekje blijven staan om hem in de gaten te houden.Het duurde zeker 10 minuten voor moeders eraan kwam lopen.

Heb niets tegen haar gezegd maar er wel het mijne van gedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven