akefietje bij winkel..:(

03-12-2009 12:29 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet wat ik hier nu mee wil, maar ik moet even van me afschrijven, en misschien wat ideeen hoe jullie dat aanpakken.

We zijn net een ochtend weggeweest en gaan op de terugweg even langs de winkel. Ik, mijn zoon van 3,5 en m'n dochter van bijna 1. Als ik meer boodschappen moet doen gaan ze mee, maar ze waren moe en ik moest 3 dingetjes halen, dus... blijf maar even zitten jongens, mama is zo terug. Dat doe ik wel vaker en ze zijn altijd lief, omdat ze weten dat het dan ook maar even is. Dus ik haast me door de winkel, komt de kassiere naar me toe: zoonlief huilt. Ik leg mijn boodschappen neer en ga naar hem toe. Helemaal overstuur. Hij had toch meegewild. Oke, kan gebeuren.

Maar toen... een vrouw op de fiets schreeuwde naar me (ze stond wat verder weg): ja ik heb er maar wat van gezegd, want als je ze zo laat zitten...op zo'n boze toon! Dus ik: tja, kan gebeuren, normaal maken we die afspraak dat hij even blijft zitten. Zij: hoe oud is hij? 3 of 4? Dan snapt hij dat toch helemaal niet! Hoe kan je dat nou doen?! En dan nog iets over: dan zeggen ze dat de kinderen van tegenwoordig.. nu snap ik het wel...

Grrr!!! Ik werd zo boos, dat ik iets heb geroepen over ieder zijn eigen opvoeding en over dat hij onze afspraken wel snapt, en of zij nooit een foutje had gemaakt, dat niemand perfect is. Ik voelde me zo boos... toen ik met zoonlief de winkel inkwam en de spullen van de grond pakte om af te rekenen.. stond ik nog te trillen in de winkel.

Ik.. de rustigheid zelve, heeft geschreeuwd op de parkeerplaats van de winkel... ik stond bij de kassa bijna te huilen...

Ik voel me nu zo schuldig.. maar meer over dat ik mezelf en mijn afspraken met mijn zoon heb verdedigd, al zeer luid pratend op de parkeerplaats, als dat ik hem in de auto heb gelaten. Grrr!!!! Achteraf had ik me er niks van aan moeten trekken en had ik haar moeten laten schreeuwen zonder mezelf daarin mee te laten gaan, maar als er zo tegen me uitgevaren wordt, ga ik automatisch op dezelfde voet tegen de ander praten.

He... zal er nu de hele dag een beetje mee in mijn maag zitten, ben het niet gewend dat mensen zo boos op me zijn om mijn manier van doen/opvoeden. Misschien helpt het als ik hier mijn verhaal vertel en wat reacties lees (als mensen die mevrouw gelijk geven, mag dat ook, dan laat ik zoonlief nooit meer alleen in de auto)

Liefs allemaal!
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:36:

[...]

Nee, dat is gewoon een vraag omdat ik het niet begrijp.Okee. Zo kwam het niet over.
quote:Liv schreef op 03 december 2009 @ 13:37:

[...]

Klopt. Auto stond gewoon voor de deur, sleutels erin. Vader moest ff snel iets pakken nog of zo.en hoe vaak gebeurd dat nou?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 december 2009 @ 13:36:

Is er laatst geen auto gestolen waar nog een kind achterin bleek te zitten?Ja en dat tankstation wat aan gort werd gereden.
quote:Starshine schreef op 03 december 2009 @ 13:38:

[...]

en hoe vaak gebeurd dat nou?Geen idee. Ik laat nooit mijn sleutels in de auto zitten als ik eruit ga. Met of zonder kind.
DNM ik vind je posts wel degelijk van een niveautje () "zie mij het goed doen, jij slechte moeder jij!". Maar goed dat is hoe ik het zie.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH...

Ik ga er ook maar eens vandoor
Maar goed, dat komt allemaal niet dagelijks voor, maar ik doe het persoonlijk gewoon liever niet als het niet noodzakelijk is.
quote:Star schreef op 03 december 2009 @ 13:39:

[...]

Ja en dat tankstation wat aan gort werd gereden.Oh ja, en dat kind wat op school is neergestoken....
Check mijn post van daarna Liv
quote:Starshine schreef op 03 december 2009 @ 13:38:

[...]

en hoe vaak gebeurd dat nou?

Met de sleutels er nog in? zelden , denk ik.

Maar wat ik altijd zo'n dilemma vond ; één ouder en twee slapende kinders die je naar binnen moet dragen. Zit er ook nog één alleen....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ Star: Ja, had ik nog niet gelezen
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:23:

[...]

Ik vind dat van een ander niveau. Hoewel die vrouw niet zo had mogen gillen was ze waarschijnlijk ook gewoon geschrokken van een gillend kind alleen in een auto zonder ouders in het zicht. Dat heet oplettendheid en ik ben blij dat er mensen zijn die dat nog doen.

Jouw voorbeeld is die van het soort bemoeienis wat erg ongewenst is.DNM, als ik ervan uitga dat die vrouw geschrokken is van een huilend kind, had ze ook even naar me toe kunnen komen terwijl ik zoon eruit haalde, en het me zeggen, zonder zo te gillen. En kunnen wachten tot ik reageerde (dus: bedankt voor het melden als antwoord op: ja, ik heb het maar even gezegd bij de kassa), ipv meteen een hele tirade over me uit te storten. Ik ben blij dta mensen zich bekommeren over mijn kinderen, maar dan meteen zo veroordelend begon ik van op mijn benen te trillen.
Ach een mening hebben en een oordeel vellen zegt meer over jezelf als dat het wat zegt over het onderwerp waarover je velt.

Kinderen zijn daarin veelal mooi ; zij leggen het gebeurde veelal naast zich neer . Sneller dan volwassen erover uitgemeningd en geoordeeld zijn , is mijn ervaring.

De omschrijving van de goede moeder is nog in ontwikkeling denk ik. "Mijn mama" is heel belangrijk voor ieder kind. Die wil echt geen andere hoor.... dat is denk ik "goede moeder" genoeg.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:36:

[...]

Nee, dat is gewoon een vraag omdat ik het niet begrijp.Mijn antwoord is dat ik mijn kostbaarste bezit gewoon lekker in de auto laat als ik benzine af moet rekenen of een bos bloemen ga halen. Mijn telefoon en tas trouwens ook.
quote:Suze2 schreef op 03 december 2009 @ 13:39:

DNM ik vind je posts wel degelijk van een niveautje () "zie mij het goed doen, jij slechte moeder jij!". Maar goed dat is hoe ik het zie.

Dat is dan jouw probleem en ik ga me er ook niet voor verdedigen. Ik heb het vaak genoeg uitgelegd en als je daar geen genoegen mee neemt is dat voor mij prima.

Nu ben ik echt weg...
Afrekenen bij een tankstation en dan je kind(eren) eruit halen???

Echt mijn broek zakt af.

Dat was ik toch echt niet van plan.

Mijn portemonnee laat ik overigens ook wel eens in de auto liggen. Tja.
DTEEZ!
quote:hebri schreef op 03 december 2009 @ 13:41:

[...]

DNM, als ik ervan uitga dat die vrouw geschrokken is van een huilend kind, had ze ook even naar me toe kunnen komen terwijl ik zoon eruit haalde, en het me zeggen, zonder zo te gillen. En kunnen wachten tot ik reageerde (dus: bedankt voor het melden als antwoord op: ja, ik heb het maar even gezegd bij de kassa), ipv meteen een hele tirade over me uit te storten. Ik ben blij dta mensen zich bekommeren over mijn kinderen, maar dan meteen zo veroordelend begon ik van op mijn benen te trillen.Daar zijn we het dus over eens Daarom zei ik ook, laat het gewoon van je afglijden. Jij doet wat je goed acht. Die vrouw zal heus geen rot motivatie hebben gehad, dat idee kan een deel van jouw rot gevoel wegnemen. Echter die tirade is not done.
quote:Enneaaa schreef op 03 december 2009 @ 13:41:

Ach een mening hebben en een oordeel vellen zegt meer over jezelf als dat het wat zegt over het onderwerp waarover je velt.

Dat vind ik altijd zo'n onzin dooddoener.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gut ja, er is een tankstation aan gort gereden, er is een kind op school doodgestoken, er is een auto met kind erin gejat.

...

Maar weet je, die dingen gebeuren eens in de tig jaar een keer. Weet je hoeveel auto-ongelukken (groot, klein, ernstig en minder ernstig) er dagelijks in Nederland gebeuren? Aan het verkeer deelnemen (lopend, fietsend of op de achterbank) is gevaarlijker voor je kinderen dan vijf minuten voor de winkel wachten.
quote:domnaiefmutsje schreef op 03 december 2009 @ 13:42:

[...]

Dat is dan jouw probleem en ik ga me er ook niet voor verdedigen. Ik heb het vaak genoeg uitgelegd en als je daar geen genoegen mee neemt is dat voor mij prima.

Nu ben ik echt weg...

Je hoeft het niet uit te leggen hoor, daar vraag ik niet om. En het is ook geen probleem.

Ik geef slechts aan welke indruk je op me maakt.
quote:Star schreef op 03 december 2009 @ 13:29:

Als iemand verontwaardigd is, wil nog niet meteen zeggen dat hij/zij iemand een slechte moeder vindt.

Maar wel als ze het letterlijk naar me toe schreeuwt.

Het gaat erom wat starshine en eefjewentelteefje zeggen... zeg het me dan rustig, dan kan ik rustig reageren en evt uitleggen waarom ik ze in de auto laat bij 1 pak vla.
Ik ga ook eens wat nuttigs doen, boodschappen ofzo
quote:Enneaaa schreef op 03 december 2009 @ 13:41:

De omschrijving van de goede moeder is nog in ontwikkeling denk ik. "Mijn mama" is heel belangrijk voor ieder kind. Die wil echt geen andere hoor.... dat is denk ik "goede moeder" genoeg.
quote:Starshine schreef op 03 december 2009 @ 13:45:

Gut ja, er is een tankstation aan gort gereden, er is een kind op school doodgestoken, er is een auto met kind erin gejat.

...

Maar weet je, die dingen gebeuren eens in de tig jaar een keer. Weet je hoeveel auto-ongelukken (groot, klein, ernstig en minder ernstig) er dagelijks in Nederland gebeuren? Aan het verkeer deelnemen (lopend, fietsend of op de achterbank) is gevaarlijker voor je kinderen dan vijf minuten voor de winkel wachten.

Eeeh ja. Daarom gaf ik ook dat voorbeeld van dat kind op school.

Dat soort dingen gebeuren heel soms, en je kunt je kind niet overal tegen beschermen.
quote:hebri schreef op 03 december 2009 @ 13:46:

[...]

Maar wel als ze het letterlijk naar me toe schreeuwt.

Het gaat erom wat starshine en eefjewentelteefje zeggen... zeg het me dan rustig, dan kan ik rustig reageren en evt uitleggen waarom ik ze in de auto laat bij 1 pak vla.Ik denk dat die mevrouw zich al een hele tijd heeft staan opwinden en daarom haar gal even moest spuien. Dat soort mensen is meestal niet meer voor rede vatbaar en zit al helemáál niet te wachten op een antwoord van jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven