Alternatief Nutramigen (kma)

01-06-2020 12:35 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoontje krijgt Nutramigen vanwege zijn vermoedelijke koemelkeiwitallergie. Op Nutrilon Pepti reageerde hij nog steeds slecht en zijn klachten zijn nu verdwenen. Enige nadeel; de melk is heel vies en dat vindt de kleine man dus ook.
We gebruiken het inmiddels een maand en hij duwt nog steeds de speen naar buiten nadat de eerste honger gestild is. Ook als hij al geboerd heeft, even tussendoor verschoond is enz.
Vaak heeft hij dan pas rond de 60 ml gedronken.

Weten jullie een lekkerder alternatief voor Nutramigen?

De melk aanmaken met lichte kamille of rooibosthee van Zonnatura hebben we al geprobeerd. En ook met een druppeltje ahornsiroop op advies van de kinderthuiszorg. Dat is leuk voor een keer, maar kan natuurlijk niet 5x per dag. Ik weet dat er een alternatief is voor Nutramigen, maar weet de naam van het product niet. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Bedoel je neocate?

Maar die is niet lekkerder of zo... Helaas is met het versnijden van de melkeiwitten, de lekkere "zoete" smaak verloren gegaan...
Als het echt een druppeltje siroop is, en het wordt er niet mierzoet van (althans, niet mierzoeter dan gewone babymelk, zowel borstvoeding als poedermelk is behoorlijk zoet), waarom zou dat dan niet 5x per dag kunnen?
En is geitenmelk een optie?
Hier drinkt ze de nutrigimen ook niet zo graag. Het helpt hier goed om de melk wat warmer dan gemiddeld te serveren. Natuurlijk niet zo heet dat ze zich verbrand maar goed warm
where ever you go, go with your heart
Volgens mij is er nier echt een alternatief (al was er ook iets met Allernova dacht ik), behalve de stap verder met Neocate. Maar die is nog veel duurder en krijg je niet zomaar een machtiging voor als Nutramigen voldoende is. En eerlijk, Neocate vinden de meeste kinderen echt niet lekkerder. Met 3 kma-kinderen ben ik aan de geur gewend, maar als je voor het eerst zo’n blik opentrekt...

Als het een druppeltje is en hij drinkt dan wel, zou ik dat geloof ik niet zo’n probleem vinden.
zot-83 schreef:
01-06-2020 14:24
Volgens mij is er nier echt een alternatief (al was er ook iets met Allernova dacht ik), behalve de stap verder met Neocate. Maar die is nog veel duurder en krijg je niet zomaar een machtiging voor als Nutramigen voldoende is. En eerlijk, Neocate vinden de meeste kinderen echt niet lekkerder. Met 3 kma-kinderen ben ik aan de geur gewend, maar als je voor het eerst zo’n blik opentrekt...

Als het een druppeltje is en hij drinkt dan wel, zou ik dat geloof ik niet zo’n probleem vinden.
Ja, ik kan het me ook nog levendig voor de geest halen, die geur van Neocate, van m'n oppaskindjes O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven