Andere pleegouders regio Hoorn?

06-07-2020 11:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele maanden geleden ben ik pleegmoeder geworden, heftig, mooi, leuk, gezellig, met duizend en een nieuwe ervaringen. Zijn er andere pleegmoeders in de regio Hoorn die het leuk vinden om af en toe een kop koffie te drinken en ervaringen uit te wisselen?
Ik ben ook pleegouder, maar niet in deze regio. Heb je al op de website van de nvp gekeken? Mogelijk zijn er al initiatieven bij jou in de buurt!

En op Facebook is er ook een pleegoudersforum. Daar kun je je bij aansluiten en ongetwijfeld ook mensen uit jouw regio vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja wel op NVP gekeken maar dit ligt allemaal een beetje stil rond Corona. Maar thanks voor de Facebook tip, dat wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een paar maanden geleden pleegmoeder geworden, maar niet in jouw omgeving.

Wij hebben een senior pleegouder aangewezen gekregen, voor alle tips en trucjes die je echt in de praktijk leert. Hebben jullie dat ook?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Niet helemaal om de hoek, maar 'Je Mag Er Zijn' in Scharwoude heeft koffiebijeenkomsten voor pleegouders. Hele aardige en betrokken mensen dus als je in de buurt bent, zou ik zeker eens langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
06-07-2020 14:23
Ik ben ook een paar maanden geleden pleegmoeder geworden, maar niet in jouw omgeving.

Wij hebben een senior pleegouder aangewezen gekregen, voor alle tips en trucjes die je echt in de praktijk leert. Hebben jullie dat ook?
Nee wat een goed idee! Via welke pleegzorgorganisatie zijn jullie pleegouders? Wij via Spirit.
Alle reacties Link kopieren
Jane_Jetson schreef:
06-07-2020 21:11
Niet helemaal om de hoek, maar 'Je Mag Er Zijn' in Scharwoude heeft koffiebijeenkomsten voor pleegouders. Hele aardige en betrokken mensen dus als je in de buurt bent, zou ik zeker eens langs gaan.
Dankjewel voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
merretje schreef:
07-07-2020 10:20
Nee wat een goed idee! Via welke pleegzorgorganisatie zijn jullie pleegouders? Wij via Spirit.
Wij zitten bij de Combinatie, in zuid Nederland.

De seniors zijn een proef, wat waarschijnlijk wat langer doorgaat, aangezien er door Corona geen koffieafspraken gemaakt werden. Maar ik vind het heel fijn om van een ervaren pleegouder te horen dat de chaos die ik ervaarde echt niet normaal was. Wij hebben veel verschillende instanties die allemaal wat anders willen. Doe dat maal Corona en je hebt een hele chaotische situatie.
Dankzij mijn senior durfde ik eerder te zeggen dat ik bepaalde afspraken niet vond kunnen.

Hoe gaat het bij jullie?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
08-07-2020 06:27
Wij zitten bij de Combinatie, in zuid Nederland.

De seniors zijn een proef, wat waarschijnlijk wat langer doorgaat, aangezien er door Corona geen koffieafspraken gemaakt werden. Maar ik vind het heel fijn om van een ervaren pleegouder te horen dat de chaos die ik ervaarde echt niet normaal was. Wij hebben veel verschillende instanties die allemaal wat anders willen. Doe dat maal Corona en je hebt een hele chaotische situatie.
Dankzij mijn senior durfde ik eerder te zeggen dat ik bepaalde afspraken niet vond kunnen.

Hoe gaat het bij jullie?
Wat goed zeg, zo'n senior pleegouder als contact.

Wij krijgen begeleiding van onze pleegzorgorganisatie, maar helaas geen contact met andere pleegouders. Ik heb behoefte om met andere pleegouders te sparren o.a. ook over het contact met pleegzorg. Vind het nogal intensief en anders dan verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven