Angelsounds
woensdag 9 juli 2008 om 19:59
woensdag 9 juli 2008 om 22:08
quote:Fennah schreef op 09 juli 2008 @ 21:58:
Eowynn, geen idee hoe vaak ik gecontroleerd wordt. Ben met 7 weken langs geweest en dan over 1,5 week voor de 12 weken echo. Maar ik weet niet of het in die trend verder gaat, het regelmatige controleren. Anders ga ik net zo lief naar een verloskundige. Ik ben de tweede zwangerschap ook bij een gyn onder controle geweest. De eerste paar keer zit er geloof ik 4 weken tussen, vanaf 16 (of 20??? ik zou het moeten nazoeken) zit er drie weken tussen, vanaf 30 twee weken en vanaf 36 mag je elke week op controle. Hier in de regio houden gyn en verloskundige dezelfde tijden aan.
Eowynn, geen idee hoe vaak ik gecontroleerd wordt. Ben met 7 weken langs geweest en dan over 1,5 week voor de 12 weken echo. Maar ik weet niet of het in die trend verder gaat, het regelmatige controleren. Anders ga ik net zo lief naar een verloskundige. Ik ben de tweede zwangerschap ook bij een gyn onder controle geweest. De eerste paar keer zit er geloof ik 4 weken tussen, vanaf 16 (of 20??? ik zou het moeten nazoeken) zit er drie weken tussen, vanaf 30 twee weken en vanaf 36 mag je elke week op controle. Hier in de regio houden gyn en verloskundige dezelfde tijden aan.
donderdag 10 juli 2008 om 09:17
Oh, geweldig om te lezen dat jullie zo vaak op controle mochten! Dit is mijn eerste zwangerschap dus heb geen idee wat er allemaal gaat gebeuren. Maar word er wel blij van als ik lees dat je na de 12 weken echo zowat om de 4 weken langs mag komen. Maakt de gynaecoloog dan ook iedere keer een echo of luistert hij dan in ieder geval iedere keer naar het hartje? Hoop dat mijn gynaecoloog hetzelfde werkt als bij jullie, dan ben ik helemaal gerustgesteld.
Heel erg bedankt voor jullie ervaringen van de Angelsounds. Ik twijfel nog steeds een beetje. Maar ben nou eenmaal een twijfelkont met zulk soort dingen. Ik denk dat ik niet gestresst raak als ik het hartje niet kan vinden, maar de praktijk moet dat natuurlijk nog uitwijzen. Het geld maakt mij niet uit, zo duur zijn ze niet. Laat ik mijn vriend anders de keuze maken, lekker makkelijk haha. Zal het hem straks eens vragen als hij van zijn werk komt. Klopt namelijk wel wat iemand hier al schreef. Ik voel straks het leven in mijn buik, maar mijn vriend kan er zo weinig van meekrijgen. Ja, of hij moet naast me gaan zitten met zijn hand op mijn buik. Ik laat hem wel beslissen
Heel erg bedankt voor jullie ervaringen van de Angelsounds. Ik twijfel nog steeds een beetje. Maar ben nou eenmaal een twijfelkont met zulk soort dingen. Ik denk dat ik niet gestresst raak als ik het hartje niet kan vinden, maar de praktijk moet dat natuurlijk nog uitwijzen. Het geld maakt mij niet uit, zo duur zijn ze niet. Laat ik mijn vriend anders de keuze maken, lekker makkelijk haha. Zal het hem straks eens vragen als hij van zijn werk komt. Klopt namelijk wel wat iemand hier al schreef. Ik voel straks het leven in mijn buik, maar mijn vriend kan er zo weinig van meekrijgen. Ja, of hij moet naast me gaan zitten met zijn hand op mijn buik. Ik laat hem wel beslissen
37 weken zwanger!
donderdag 10 juli 2008 om 11:44
Mijn VK raadde het sterk af, want zij hadden het volgende meegemaakt in de praktijk: een moeder had Angelsounds, en voelde op een gegeven moment het kindje wat minder bewegen. Ging luisteren, en ja hoor, gewoon hartje, dus geen zorgen. Maar na een week werd de beweging steeds minder en minder, maar het hartje klopte toch?? Toch maar naar de Vk, en toen bleek, het hartje klopte wel, maar er was iets mis. Zij als ongetraind iemand kon dat verschil niet horen, maar de Vk wel. Naar het zhuis, maar te laat, kindje overleden......
Ben behoorlijk geschrokken van dit verhaal! Dat je het hartje kan horen betekent dus niet altijd dat het 100% goed is. Tuurlijk is dit een uitzonderingsgeval, maar als je 'm aan wil schaffen zou ik dat alleen doen voor de leuk, en niet omdat je geruststelling wil.
Ben behoorlijk geschrokken van dit verhaal! Dat je het hartje kan horen betekent dus niet altijd dat het 100% goed is. Tuurlijk is dit een uitzonderingsgeval, maar als je 'm aan wil schaffen zou ik dat alleen doen voor de leuk, en niet omdat je geruststelling wil.
donderdag 10 juli 2008 om 12:24
donderdag 10 juli 2008 om 16:50
Is voor mij echt een eyeopener jouw verhaal Fenne.
Ik zal gewoon wat geduldiger moeten zijn en vooruit kijken naar de tijd dat ik vaker gecontroleerd word. Kan over 12 dagen met mijn gynaecoloog overleggen en waarschijnlijk kan hij me wel vertellen hoe hij dit normaal gesproken regelt, of hij mij bijv. om de 4 weken langs laat komen. Vind ik wel prettig hoor, zo vaak even een controle. Je kan, voordat je het kind nog niet kan voelen, moeilijk in je buik kijken of het allemaal wel goed gaat met de kleine.
Ik zal gewoon wat geduldiger moeten zijn en vooruit kijken naar de tijd dat ik vaker gecontroleerd word. Kan over 12 dagen met mijn gynaecoloog overleggen en waarschijnlijk kan hij me wel vertellen hoe hij dit normaal gesproken regelt, of hij mij bijv. om de 4 weken langs laat komen. Vind ik wel prettig hoor, zo vaak even een controle. Je kan, voordat je het kind nog niet kan voelen, moeilijk in je buik kijken of het allemaal wel goed gaat met de kleine.
37 weken zwanger!
donderdag 10 juli 2008 om 19:03
vrijdag 11 juli 2008 om 11:27
Fennah: je gynaecoloog of verloskundige luistert sowieso elke controle naar het hartje, dus maak je daar maar geen zorgen over
Verder is het per gyn/vlos erg afhankelijk hoeveel echo's je krijgt. Mijn gyn deed er niet zo moeilijk over, dus ik heb er van beide een stuk of 8 gehad.
Enneuh: als iets je onduidelijk is, of er zijn dingen die je niet weet, of je bent ergens nieuwsgierig naar: gewoon vragen hoor!! Je gyn of verloskundige zal het graag willen uitleggen/vertellen.
Fijne zwangerschap!
Verder is het per gyn/vlos erg afhankelijk hoeveel echo's je krijgt. Mijn gyn deed er niet zo moeilijk over, dus ik heb er van beide een stuk of 8 gehad.
Enneuh: als iets je onduidelijk is, of er zijn dingen die je niet weet, of je bent ergens nieuwsgierig naar: gewoon vragen hoor!! Je gyn of verloskundige zal het graag willen uitleggen/vertellen.
Fijne zwangerschap!
vrijdag 11 juli 2008 om 12:29
Fennah, ik liep bij mijn ( 3e) zwangerschap ook bij een gynaecoloog ivm met 2 eerdere miskramen. Hij was zo vriendelijk en meelevend dat ik tm week 13 iedere week ( later 2 weken) mocht komen voor een echo. vanaf wk 13 mocht ik zelf beslissen of ik naar een VK wilde of bij hem wilde blijven. Ik heb voor hem gekozen. daarna ging ik iedere 3 of soms 2 weken op controle, afhankelijk van mijn bloeddruk enzo. Hij nam iedere keer de moeite om een echo te maken.
Ik ben hem ontzettend dankbaar voor het begeleiden tijdens mijn zwangerschap. Hopelijk krijg je ook zo'n fijne gynaecoloog.
Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, en niet te veel te piekeren, zo jammer!
Ik ben hem ontzettend dankbaar voor het begeleiden tijdens mijn zwangerschap. Hopelijk krijg je ook zo'n fijne gynaecoloog.
Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, en niet te veel te piekeren, zo jammer!
maandag 1 maart 2010 om 11:23
Deze topic dateert van over twee jaar, toch maar even wat nieuw leven inblazen. De pro's en contra's al gelezen, maar ik zou wel eens willen weten vanaf wanneer je een hartje kan vinden en op welke plaats je moet zoeken. Ik heb me er namelijk eentje aangeschaft, maar vrees dat ik nog wat te vroeg ben om het hartje te kunnen vinden (10 weken). Hoewel ik verhalen lees van vrouwen die het al hebben kunnen vinden bij 9 à 10 weken..
Mezelf voorgenomen om me nooit zorgen te maken wanneer ik het hartje niet kan vinden, en dat lukt tot vandaag nog wel.
@Fennah, grappig om je hier te lezen toen je nog zwanger was van je eerste kindje.. ondertussen zit er al een tweede wondertje in je buik.
Mezelf voorgenomen om me nooit zorgen te maken wanneer ik het hartje niet kan vinden, en dat lukt tot vandaag nog wel.
@Fennah, grappig om je hier te lezen toen je nog zwanger was van je eerste kindje.. ondertussen zit er al een tweede wondertje in je buik.
maandag 1 maart 2010 om 11:30
drew, ik heb bij mijn derde zwangerschap bij 9 weken ongeveer voor het eerst het hartje gehoord, maar ik heb nauwelijks buikvet, dat scheelt. En het was mijn derde zwangerschap, dus dan is de baarmoeder sneller groter. Echt bij mijn schaambeen, zo laag mogelijk hoorde ik het. Maar een verloskundige luistert vaak pas met 12 weken ofzo, dus ik zou nog even wachten als ik jou was, Vanaf 16 weken ofzo zou dat ding echt moeten werken. Succes met wachten!
maandag 1 maart 2010 om 11:50
Reactie o pverhaal Fenne; daarom staat ook in de gebruiksaanwijzing van de angelsound dat het horen van het hartje niet garandeerd dat het goed gaat met het kindje. Er staat ook nadrukkelijk bij dat als je je kindje niet meer goed voelt en het hartje wel nog klopt er aangeraden wordt contact op te nemen met je verloskundige.
Ik heb de angelsound maar gebruik hem niet tot controle van het kindje, maar puur omdat ik het zelf heerlijk vindt om om de paar dagen even naar te luisteren.
Zou er overigens geen 50 euro voor uitgeven, maar heb hem via marktplaats gekocht. Daar vindt je hem vaak voor kleine prijsjes..en als je hem straks hebt en het niks vindt dan doe je hem gewoon weer weg.
Ik heb hem gekocht toen ik rond de 12 weken zwanger was. Ik vond het hartje toen bij mijn schaambodje, maar moest goed zoeken, want hier dus wel wat buikvet
Ongeveer 2 weken later vond ik het hartje steeds direct.
Je hoort overigens niet alleen het hartje, maar ook de bewegingkjes erg leuk!!
Ik heb de angelsound maar gebruik hem niet tot controle van het kindje, maar puur omdat ik het zelf heerlijk vindt om om de paar dagen even naar te luisteren.
Zou er overigens geen 50 euro voor uitgeven, maar heb hem via marktplaats gekocht. Daar vindt je hem vaak voor kleine prijsjes..en als je hem straks hebt en het niks vindt dan doe je hem gewoon weer weg.
Ik heb hem gekocht toen ik rond de 12 weken zwanger was. Ik vond het hartje toen bij mijn schaambodje, maar moest goed zoeken, want hier dus wel wat buikvet
Je hoort overigens niet alleen het hartje, maar ook de bewegingkjes erg leuk!!
maandag 1 maart 2010 om 11:54
Arwen, geen platte buik hier, echt wel een beetje buikvet, misschien komt het daardoor dat ik het hartje niet vind. Heb nu ook niet het geduld om een half uur te liggen zoeken en dan denk ik telkens om het een weekje te laten rusten.
Hoorde je het hartje vanaf 9 weken dan ook iedere keer, of moest je soms zoeken?
Hoorde je het hartje vanaf 9 weken dan ook iedere keer, of moest je soms zoeken?
maandag 1 maart 2010 om 11:58
@precious, ik hoorde op een bepaald moment ook heel wat beweging maar dat kan niets anders dan mijn darmen zijn.
Dangeensuus, ook nooit het hartje gehoord verder in de zwangerschap? Het bijgeleverde koptelefoontje vind ik maar niets, heb de oortjes van mijn Ipod aangeschakeld. Alleen opletten geblazen voor de trommelvliezen, als je 't snel op en neer haalt wanneer het volume helemaal openstaat lijkt het me gevaarlijk voor je oren.
Dangeensuus, ook nooit het hartje gehoord verder in de zwangerschap? Het bijgeleverde koptelefoontje vind ik maar niets, heb de oortjes van mijn Ipod aangeschakeld. Alleen opletten geblazen voor de trommelvliezen, als je 't snel op en neer haalt wanneer het volume helemaal openstaat lijkt het me gevaarlijk voor je oren.
maandag 1 maart 2010 om 11:59
maandag 1 maart 2010 om 12:12
Hmm, links onderaan dus? Het is dus echt wel zo dat het heel laag in je buik is te horen, dus weet al waar ik ongeveer moet zoeken. Ik probeer het misschien deze avond nog eens, of misschien wacht ik een weekje, weet het nog niet goed wat ik ga doen.. Zou ook niet graag in de situatie terechtkomen waarin ik bang word dat ik het hartje niet hoor, want dat is helemaal niet de bedoeling.
maandag 1 maart 2010 om 12:30
Ik zou even twee weekjes afwachten, de verloskundige luistert ook vaak pas vanaf week 12 (volgens mij is dat wel gemiddeld wat ik zo op het forum lees).
En geduldig rustig zoeken, milimeter voor milimeter verschuiven (inderdaad oplettenv oor je trommelvliezen). Het is al een goede dat je andere oordopjes erop aan hebt gesloten, dat werkt inderdaad beter. Ik moest 3 weken terug ook nog een beetje drukken op het apparaatje omdat je baby dan nog te ver naar binnen ligt en je het anders echt niet hoord. Je schaadt naar niks mee hoor.
En Drew als je je kindje hoort draaien dan klinkt dat anders dan je darmen..verschil hoor je vanzelf
En geduldig rustig zoeken, milimeter voor milimeter verschuiven (inderdaad oplettenv oor je trommelvliezen). Het is al een goede dat je andere oordopjes erop aan hebt gesloten, dat werkt inderdaad beter. Ik moest 3 weken terug ook nog een beetje drukken op het apparaatje omdat je baby dan nog te ver naar binnen ligt en je het anders echt niet hoord. Je schaadt naar niks mee hoor.
En Drew als je je kindje hoort draaien dan klinkt dat anders dan je darmen..verschil hoor je vanzelf
maandag 1 maart 2010 om 12:48
Drew, wat komisch dat je mijn oude topic omhoog hebt gehaald haha. Inderdaad, nu alweer de 2e zwangerschap, wat vliegt de tijd! Ik kon het hartje vanaf een week of 12 horen, ook linksonder net boven het schaambot. Was helemaal vergeten dat ik nog een Angelsounds heb, zal 'm misschien nog wel 's een keer onder het stof vandaan halen Oja, het hartje is veel sneller dan de jouwe, kan wel 150 slagen per minuut zijn. Dus je moet duidelijk verschil horen. Dit in tegenstelling tot wijzelf; zaten heel blij naar mijn eigen hartslag te luisteren haha!
37 weken zwanger!