Angst voor onweer en moeder zijn

13-06-2020 13:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

hiero een moeder die van kinds af aan vrij bang is voor onweer. Ik kan het nu uiteraard beter relativeren en flip niet enorm de pan uit, maar ik zoek gewoon wat erkenning.
De beste tip weet ik al, gewoon “normaal” blijven doen als het onweert zodat mijn kind (1,5) het niet als iets engs gaat zien...

Best lastig als die erop gaat zeg maar🙈🌩
Mijn moeder heeft ontzettende angst voor onweer en ik vind onweer geweldig. Dus het hoeft niet op jouw kind over te gaan. Maar idd, normaal doen zal al heel veel helpen. Samen naar de bliksem kijken is natuurlijk nog leuker, maar geen idee of je dat aankan?

Net zoals mensen die altijd zeggen tegen hun kinderen of tegen elkaar 'bah, het regent, het is vies weer'. Geen wonder dat veel volwassenen regen niet leuk vinden. :biggrin:

Maar goed, dat is een andere discussie
Life is short. Eat dessert first.
Is er ook een vader in beeld? Kunnen kind en vader niet samen het onweer beleven? Bliksem kijken inderdaad, super mooi!

Ik vind onweer altijd "leuk spannend", ik bewonder de kracht van de natuur, maar ik weet ook wel dat ik binnen gewoon prima veilig zit.

Tijdens (tent)kamperen ben ik altijd wel waakzaam als het 's nachts onweert, dat vind ik wat minder relaxed.

Hier vannacht onweer, kind van 1,5 lag heerlijk rustig te slapen en heeft er helemaal niets van gemerkt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Oja er is een vader in beeld en die vindt het ook geweldig!
Die zal zeker het positieve ervan gaan benoemen aan mijn zoontje en mij in toom houden haha.
Heb gewoon een trauma overgehouden aan mijn zomervakanties in de Alpen inclusief noodweer😉
En vind het ook mooi hoor, fascinerend zelfs, maar als het eenmaal dichterbij komt.....
Ik heb het ook. Afgelopen nacht onweer en ik weer met mijn handen op mijn oren. Ik probeer idd zo normaal mogelijk te doen als de kleine er bij is...
Muziekje aan werkt ook niet enigszins ter afleiding?
Ik kan niet wachten tot het hier weer lekker gaat onweren. Ben er echt dol op! Krijg alleen de laatste jaren er ergere hoofdpijn van. Maar dat is dan maar zo.
Mijn kinderen vinden onweer ook geweldig maar daarin waren mijn ex en in gelijken. We gingen dan onder het zonnescherm lekker naar de bliksem kijken.

Mijn vriend wordt er heel erg onrustig van. Zijn moeder is doodsbang voor onweer en gaat dan ook enorm paniekeren. Ik probeer zijn kinderen mee te geven dat onweer niet erg is. Tegenwoordig slapen ze dan ook rustig door.

Mijn moeder vond onweer ook niet fijn. Toen we eens op vakantie waren sliep ik in een eigen tentje. Ik lag prinsheerlijk te slapen toen ik woest uit mijn slaap gerukt werd door mijn vader, want die moest mij maar bij hen in de tent zetten nu het zo onweerde... Na een kwartier vroeg ik of ik weer in mijn eigen tent mocht. Nu was dat onweer ook echt heel erg hoor. Maar ik geniet er vooral van.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn oma was zo bang voor onweer dat ze alle kinderen naar beneden haalde, de fietsen in de gang, want metaal, afdekte met lakens, met wijwater door het huis ging en dan onder de tafel kroop. Ik verzin dit niet. Mijn moeder was iets gematigder, die trok de tv antenne uit en sommeerde ons bij het raam weg te blijven. Ik vind onweer geweldig, sta er 's nachts voor op om de flitsen te bekijken. Mijn oudste dochter is dan weer bang, middelste en jongste niet. Er is dus geen pijl op te trekken of ze het overneemt of niet.
"Boring conversation anyway"
Zolang je niet laat zien dat je bang bent tegenover je kind dan is het goed. Mijn moeder was ook altijd bang voor onweer en ik totaal niet. Wij gingen meestal een spelletje spelen voor de afleiding.
ExodusRedux schreef:
13-06-2020 14:06
Zolang je niet laat zien dat je bang bent tegenover je kind dan is het goed. Mijn moeder was ook altijd bang voor onweer en ik totaal niet. Wij gingen meestal een spelletje spelen voor de afleiding.
Ik zei tegen kind van 3 die wat angstig was dat het (overleden) opa was die foto's aan het maken was dus dat hij bij iedere flitst moest lachen. Werk te als een trein
Maak er een grapje van. Haha, die gekke mama is bang voor onweer, stom he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven