***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Xaloy, wat een goed lijstje! Steijn en Huug doen alles, behalve punt 1 (heb geen potje) en punt twee, maar punt twee weet ik niet zeker.

Wel weet ik zeker dat ze aangeven wanneer ze een plas moeten doen of poep hebben ("Mamma, ik heb poep!" of "Mamma, ik heb plas!", waarna ik een enorme stank ruik) en ze balen enorm als ze een vieze luier hebben. Een stinkluier moet meteen verschoond worden en haal het niet in je hoofd om nog even af te maken waar je eigenlijk mee bezig was!

Had ik al verteld dat Meesje steeds duidelijker wordt in wat hij wil? Hij antwoord met "ja" of "nee" als ik vraag of hij bijvoorbeeld appelstroop wil, wijst met zijn vingertje naar het goede beleg en zegt het woord (af en toe moet ik nog raden) en "zingt" mee met liedjes! Dit is zo'n lieve leeftijd...
Bedankt voor de lieve cadeautjes Esan! Ik heb het pakje voor Puk weer ingepakt zodat hij vanavond na de creche een cadeautje kan uitpakken .

Dropneus bedankt voor je kaart! Vriend vroeg zich al af wie zich in godsnaam "Dropneus" noemt haha.

Puk wil al een hele tijd op de wc zitten, om vervolgens niets te doen. Vlak voor de geboort van Popje ging hij daadwerkelijk op het potje plassen en poepen. Sinds Popje er is heeft hij 1 keer op het popje geplast.

We stimuleren hem overigens niet actief. Ik vind het wel prima zo en hij geeft het vanzelf aan. Zindelijk worden lijkt me sowieso makkelijker als het minder koud is; dan krijgt hij een hemdje en een broekje aan en kan hij zelf naar de wc gaan. Een romper is misschien een iets te grote uitdaging

Wat goed dat het fijn is om weer te werken Chance. Je moet dus wel direct de nachtdiensten in? Dat is volgens mij anders in ziekenhuizen als je bv geeft.

Geef je volledige bv? En hoe vaak moet je dan op je werk kolven? Hebben jullie een hele flexibele gastouder en een creche voor de opvang?

Muis, fijn te horen dat het over een paar weken makkelijker is om alleen voor een peuter en een baby te zorgen. Puk probeert natuurlijk ook alles uit op het moment dat ik net aan het voeden ben.

Toen Puk geboren was had vriend het zakelijk veel en veel minder druk en kon hij dus hele dagen thuis zijn (hij werkte toen ook nog aan huis). Nu gaat hij later weg (9:30) en is hij heel vroeg (18:00/ 18:15) thuis, maar hij is er overdag natuurlijk niet. Ik vond het vorige week dus al best vroeg om op dag 4 al helemaal alleen te zijn met de kinderen. Het zal allemaal steeds wat beter gaan, temeer als Puk zijn draai weer helemaal heeft gevonden, maar dit was wel heel vlot. Toch?

Wij voelen ons gevleid dat wij de oorzaak zijn geweest van twee boze peuters ! Kunnen jullie volgende week dinsdag, of anders een week later?
wat is het hier weer gezellie!!!

Hier druk bezig met zindelijk worden. Helaas is Fleur een kei in plasjes doen op de wc, maar doet ze al haar poepjes nog steeds in haar (onder) broek. Vieze bende dus, brrrrrr. Ze zegt zelf wel steeds dat ze het vies vindt en dat ze volgende keer op de wc gaat poepen, dus ik houd maar stug vol met oefenen met onderbroeken en luierbroekjes...

Haaaa, we hebben plaatjes voor onze webshop, dus als ik me over twee weken in heb geschreven bij de kvk kunnen we aan de slag. Nu druk bezig met ontwerpjes bedenken en zoeken en tevens materiaal bestellen zodat we vast wat proef kunnen draaien. De software en machine werkt (dankzij M. want daar heb ik echt geen kaas van gegeten) Ben nu nog druk met kosten op een rijtje zetten, prijzen bepalen en teksten bedenken voor op de website. Leuk, leuk leuk!!!

Ik geloof dat Luuk wakker wordt, dus ander werk aan de winkel.
Hihi Laar, ik dacht, ik schrijf het er toch maar bij voor de duidelijkheid. (of was ik mijn eigen naam vergeten?)

Je krijgt ook nog een pakje van mij straks als ik de spulletjes bij elkaar heb, zodat we iets kunnen gaan maken. Ben nu helaas nog niet zover....
Leuk Drop, ik ben benieuwd!

Laar, ik kan volgende week dinsdag! Eigenlijk moeten Steijn en Hugo dan naar de peuterspeelzaal, maar ik vind jullie een goede reden om een keertje over te slaan. (ze zijn toch nog niet leerplichtig!)

Ik zal vanavond even vragen aan A. of hij het meerijdplankje en roze vestje (maat 80) morgen even langs kan brengen. Misschien heeft hij een vergadering, maar dan wordt het woensdag!

Even koken.
Gezellig hier zeg!

Finn heeft de afgelopen dagen bijna een zak drop achter zijn kiezen van alle plasjes die hij op de wc doet. Opa en Oma nemen er echt de tijd voor, fijn zoiets!

Hij voelt het inmiddels goed aankomen, dus dan gaat het ook direct lekker.

Drop, spannend.

Xaloy, spannend.

Chance, succes met de spruw, hoop dat het nu snel beter gaat. Die onregelmatige werktijden lijken me echt moeilijk hoor. Hoop dat je snel een goed ritme kunt vinden.

Lara, kan je weer wat nieuwe foto's online zetten? Baby-tjes veranderen zo snel. Jammer dat ik niet even langs kan komen. Maar zelfs als ik in NL kon komen (had vandaag met mijn ouders meegekunt), dan was ik er nog niet gekomen.

Mijn been doet al pijn van gisteren 14 traptreden in het nieuwe huis (mijn ouders even meegenomen). Bah, ik verveel me stierlijk. Been doet pijn, heb te lang geslapen (met als gevolg dat ik vandaag vreselijk lui ben) en zit gewoon niet lekker in mijn vel.

Stom dat ik me er dit keer niet op had ingesteld. De vorige keer was het 6 weken, en dat ging beter dan tot nu toe een week!

Ok, ik had geen jaap van 3.5 cm verwacht, maar toch.

Ga maar weer een pot thee zetten.
Ben er weer, was een kort gesprek. Ze moesten nog mensen zien. En ze gaan einde volgende week iets laten weten. Dan is er nog een selectieronde tussen een drietal personen. Ik schat mijn kansen laag in, treur niet en zoek verder.
Hehe zindelijk worden wat een gevecht is me dat. Jullie weten het wel wij zijn er al een half jaar mee bezig. Elke avond trouw X een broekje aan en zeggen 'als je moet plassen of poepen, daar is het potje'. Maar hij doet het niet. Of smijt het potje door de huiskamer.

Wat wel beter lukt is spreken. En daarmee mama plagen. Onlangs een heks op tv. Zei ie : "kijk dat is mama". Of tegen papa. "dag krokodil". Gisteren was hij heel de tijd over krokodillen bezig. Krokodillen zijn groen en stout. Mama krokodil is binnen. Dat mag niet krokodil. En ga zo maar verder. Van inbeeldingsvermogen gesproken. Verder heeft hij soms een imaginair broertje of zusje. Zo zei onlangs :'mama, de baby slaapt', 'baby spelen'. Gek kind!
Leuk Witch :-) 'dag krokodil'
He Witch: hier ook vele krokodillen in huis hoor. Die kleintjes hebben gewoon een hele levendige fantasie!

Zo de eerste materialen voor de webshop zijn besteld..... Hoop dat we ze snel binnen krijgen zodat ik lekker kan gaan knutselen en oefenen.
Mogge!

Drukke dag vandaag. Alweer. Onze hond wordt vandaag geopereerd aan de poot (elleboog-gewricht schoonmaken). Duimen dat het geen weggegooid geld is en dat ze daarna weer goed kan lopen!
Xaloy, succes met Bo!

Ik ben blij dat Steijn en Huug op de peuterspeelzaal zitten vandaag. Het begon allemaal heel leuk en gezellig vanochtend, maar Steijn kreeg een enorme driftbui toen ik zijn snotneusje wilde snuiten. Hij wilde dat namelijk op school doen met de blauwe zakdoek. Ik was thuis en had alleen roze zakdoeken. Tja. Ik heb hem serieus nog nooit zo kwaad gezien en hij zat loeiboos bij me op schoot, waarop hij huilend zei dat hij boos wilde zijn op schoot en dat hij NIET naar de stoel ging om boos te zijn.

Hugo moest daarna zijn dokterskoffertje opruimen en na vier keer vragen van mijn kant had hij dat nog steeds niet gedaan. (inclusief tot drie tellen en zeggen dat hij pas zijn schoenen aan kon trekken als hij had opgeruimd...) Uiteindelijk is Huug op de gang beland, waar hij een knoert van een driftbui kreeg en ik alle zeilen moest bijzetten om hem én rustig te krijgen én te zorgen dat hij toch echt dat dokterskoffertje ging opruimen én zijn schoenen zou pakken.

Ik zat doodop op de fiets, maar ze waren heel lief en gezellig met me toen we eenmaal op de peuterspeelzaal aangekomen waren. Gekke jochies.
Best pittig he muisje driftige mannetjes. Ik heb er net zo een. Gisteren en eergisteren was hij aan het gillen in zijn bed. We geven hem altijd de fles in bed (ik weet het slechte gewoonte) en hij wou opeens zijn sojamelk niet meer. Vraag is nu wat als alternatief aanbieden. Een echte KMA is niet bekend, dus geven we hem melk. De sojamelk is in de tijd gegeven voor zijn huidje. Als hij gewone melk drinkt merken we niks aan zijn huidje, de eczeem vermeerdert toch niet.

Zou binnenkort nog eens met hem naar de dermatoloog willen gaan de eczeem blijft in mildere mate, maar gaat ook niet volledig weg na behandeling. Misschien is er wel iets nieuws op de markt.
Zou het in de lucht zitten ofzo? Zahra was vanmorgen ook niet te genieten. Ze wilde niet eten, niet aankleden, geen jas aan etc. Ze heeft al op de gang gezeten om af te koelen vanmorgen, dus dat was echt niet gezellig.
Layla, ik sprak vanochtend een aantal moeders op de peuterspeelzaal en op eentje na was iedereen blij dat de kinderen even een paar uur onder de pannen waren! Ik hoorde ook van de leidsters dat bijna alle kindjes (op Steijn en een vriendje na) vandaag wat knorrig en snel afgeleid waren. Volgens mij hangt het in de lucht!
Dat het maar niet overwaaid naar hier. Meestal is Xander s avonds knorrig als hij van school komt. Na het eten volgt er dikwijls een huilbui. Soms ligt hij al om 1815 op bed en om half 7 slaapt ie dan al. Wat heb je dan nog aan een kind eh. Hoop dat het gauw veranderd want vind er maar niks aan.
Witchke, ik neem aan dat Xander ook geen middagslaapje meer heeft? En dan gaat hij dus de hele dag naar school? Wow, nog een wonder dat hij dat volhoudt! Finn heeft echt zijn middagslaapje nog nodig, helemaal als hij de hele dag bezig is met leren of spelen.

Xaloy, sterkte met Bo, hoop dat het allemaal meevalt en snel weer goedkomt.

Finn wou vanmorgen ook niet, maar hij had denk ik te weinig geslapen. We moesten hem echt wakker schoppen om naar de creche te gaan.

B is ziek thuis. Hij is vreselijk verkouden en heeft geen stem meer. We zitten nu gezellig tegenover elkaar aan de eettafel te werken.

Hoop stiekem dat hij morgen niet naar London gaat, dan kan hij Finn tenminste halen en brengen. Als hij wel gaat is hij 3 dagen weg, dus zijn Finn en ik op donderdag alleen. Niet echt handig als je zelf niet mag lopen. Gelukkig zijn de buren thuis, gaan we daar wel de halve dag op bezoek!
Maar Xander slaapt niet meer overdag, dat scheelt ook natuurlijk. Zahra slaapt overdag nog zo'n 1,5 à 2 uur en die is dan nog niet echt moe 's avonds, tenzij ze op het kdv echt veel buiten geweest is enzo. Meestal slaapt ze pas laat in, gisteren was het pas 21 uur voordat ze eindelijk in slaap was. We leggen haar wel eerder op bed, maar voordat ze slaapt zijn we meestal een uur verder, dat is ook niet alles hoor.
Hier ook eentje die tussen de middag nog slaapt en dan 's avonds vaak pas laat... Is ook wel eens lastig want je houdt geen tijd voor andere zaken meer over.

Fleur was vanochtend ook niet in haar hum en wilde ook niet naar de opvang. Gisteren de andere lokatie gezien. Niet zo nieuw meer, maar het zal wel oke zijn denk ik zo.....

Vandaag de eerste ontwerpjes voor de webshop gemaakt en huis gepoetst, leuk om zo af te wisselen! Ga nu nog even mijn spannende boek uit proberen te lezen in een lekker warm bad!
Ja, dat hebben wij hier ook met Robbie. Wel nog doodop 's middags, maar 's avonds niet meer in slaap te krijgen. De oplossing hier is dus niet elke middag te laten slapen, maar om de dag. Robbie sliep gister wel, vandaag niet. Morgen wel weer, donderdag niet. Zo gaat het best OK.

Bo wordt nu geopereerd. Ben er zenuwachtig van!

Swiss, had ik dat eerder geweten waren we gekomen donderdag. Ik heb nu donderdag ook nog een vol programma!

Ik heb nog een tip voor die peuters die weigeren fruit en groente te eten zoals Robbie. Robbie krijgt sinds kort als toetje tegenwoordig Knorr Vie. Hij vindt het heerlijk en krijgt op die manier genoeg vezels en vitamines binnen. Ik weet, groente en fruit is beter, maar ja, kan het hem niet in zijn mond proppen!
Maakt niet uit Xaloy, ik denk dat B toch thuisblijft donderdag. Kan hij mooi even met Finn naar buiten.

Logisch dat je zenuwachtig bent, het is minder erg om zelf een operatie te ondergaan dan iemand anders.

Muis, hoe gaat het eigenlijk met Mees? Heeft hij nog ergens last van? Wanneer ga je terug voor controle?

En hoe gaat het met de hand (duim) van A?

Lekker Drop, geniet maar van je dagje rust!
Bedankt Lilien! Wat een ontzettend lief cadeautje en Witchke, wat een lieve kaartje. Bedankt!

Heeft iedereen trouwens een kaartje gehad? Ik heb namelijk naar iedereen een geboortekaartje gestuurd, maar ik hoor in mijn omgeving dat het niet altijd is aangekomen. Baal enorm!

Werk aan de winkel. Later meer.
Xaloy, hoe is het met Bo gegaan? Al nieuws van de dierenarts?

Swiss wat fijn dat je donderdag toch niet alleen bent met Finn. Ongemerkt ga je dan toch nog van alles doen en waarschijnlijk doe je dan teveel.

Laar heerlijk dat popje het zo goed doet. Het gaat je vast lukken twee kleintjes en alleen thuis. Gaat Puk gewoon naar het kdv?

Lilien hoe gaat het nu met je bekken? Is het nog een beetje vol te houden.

Vincent slaat nu ook regelmatig een middagslaapje over. Hij had nu drie dagen niet geslapen tussen de middag en vandaag weer wel. Kon ik mooi even aan de studie.
Muis, Swiss en Lilien ook heel erg bedankt!! Muis, jouw boek heeft een woede-aanval tijdens het voeden voorkomen -waarvoor mijn eeuwige dank . Dribbel is ook heel leuk. Zo kan Popje zelf ook een beetje boekjes gaan verzamelen. Ze heeft tenslotte een achterstand van 2,5 jaar

Swiss, superlief allemaal! Morgen gaan we aan de slag met de bambino-loco, maar Puk was nu al heel enthousiast. Dat boek voor mij lijkt me ook heel interessant. Heb je het zelf ook gelezen? Het knuffeldoekje vond Puk een heel goed idee voor zijn zusje, dus die is met een grote boog in de box terecht gekomen. Ze moest namelijk huilen en "kon zo getroost worden".

Ik vind de sokjes superschattig Lilien! Past prima in Popjes roze garderobe haha.

Slaapt Xander nooit meer trouwens? Ik vind het wel knap dat hij het desondanks de hele dag red op school. Slapen al die kinderen van 2,5 niet meer dan?

Puk slaapt normaal meestal 1 1/4e uur en gaat daarna om 19:00 weer slapen. Sinds Popje er is slaapt hij langer 's middags en redt hij vaak 2 uur (ideaal!)

Wil Robbie ook geen "verstopte" groente in pasta of soep?Ik snap wel dat je op de Knor Vie bent overgestapt hoor. Wij hebben al maanden de hulp ingeroepen van knijpfruit omdat meneertje weigert vers fruit te eten. Vers is vast beter, maar dit is beter dan niets.

Esan, hoe slaapt Vincent nu?

Muis, denk je dat A. het red om morgen langs mij te rijden? Of komt het heel slecht uit?

Ik ben vandaag voor het eerst met Puk en Popje naar buiten geweest (ik wist niet dat het zo godsgruwelijk koud was...!!!). Popje in de Bugaboo en Puk op zijn fietsje. We zijn alleen even naar het speeltuintje op de hoek geweest, want de winkelstraat vond ik nog wat eng; ik moet dan zeker weten dat Puk goed luistert, want er rijdt nogal veel verkeer (en de AH op zijn loopfiets zag ik niet zitten). Maargoed, na 20 minuten stond hij al heel zielig te huilen dat hij het zo koud was, want deze ontaarde moeder was zijn wantjes vergeten (maar eigenlijk was het de schuld van zijn ontaarde vader, want die had ze uit zijn jas gehaald).
Laar, A. heeft vanavond een vergadering, maar ik schop hem morgen jouw kant op!

Wat leuk dat "mijn" boek een woede-aanval heeft weten te voorkomen! Het leek mij een erg leuk boek, aangezien Puk (net als Huug) erg van de dierenliefde is!

Grappig: Mees is ook een eigen collectie boeken aan het verzamelen! Ik ben daar best actief in, ondanks dat Mees niet zo dol is op boekjes lezen als zijn broertjes waren/zijn! Mees vindt eigen maar drie soorten boeken leuk: Nijntje, Barbapappa (zijn grote liefde) en "Mijn eerste honderd woorden". Dat is het!

Hugo kan zelf het traphek open maken. Nu kan hij dit al langer (hij heeft mij ooit uitgelegd hoe het werkte...), maar nu doet hij dit actief. Net hoorde ik ineens gerommel op de trap en voor ik het wist stond Huug beneden; hij kwam even kijken wat ik aan het doen was.

Xaal, hoe is de operatie van Bo gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven