***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Swis, sterkte vandaag!

Layla, ach vrouw toch! Ik vind het goed van je dat je naar een psycholoog gaat! Het is vervelend dat je nog drie weken moet wachten, maar goed, daar is niets aan te doen. Je blijft de rest van de week dus thuis?

Esan :hug:! Ook al heb je "al" twee kinderen, het is niet leuk om al anderhalf jaar bezig te zijn en telkens weer teleurgesteld te worden. Ik sprak laatst een moeder van de peuterspeelzaal en zij wil ook zo graag een derde, maar mag het niet in verband met gezondheidsklachten. Zij is boos/woedend/humeurig, want zij had de keuze voor geen derde zélf willen maken, in plaats van dat het voor haar beslist werd!

Drop, vooruit, nu ik toch bezig ben: ! Het is lekker dat Luuk nu beter slaapt, maar ik kan me indenken dat je met de gedachte hebt gespeeld om thuis te blijven. (herinner je mij twee jaar geleden nog? Ik zat met ongeveer hetzelfde!) Overigens kan ik je vertellen dat thuis blijven niet saai is, maar het is maar wat je er van maakt! Aan de andere kant kan ik me goed indenken dat je de afwisseling nodig hebt; ik heb dagen dat ik heel graag wil werken, vooral als er drie kinderen aan het muiten slaan!

BM, wat is Gijs een Snelle Jelle! (volgens mij heb je hem de verkeerde naam gegeven! Mees staat een beetje, maar los nog niet!

Sowieso vind ik Mees vlot, groot en dik. Hij is stukken sneller motorisch gezien dan Steijntje was (maar goed, Steijn babbelde op deze leeftijd al de oren van mijn hoofd) en hij heeft nu de kledingmaat die Steijn en Hugo precies een jaar geleden hadden. Zij waren toen anderhalf en Mees is nog geen elf maanden! (is Mees groot of zijn Steijn en Hugo klein?) Dik is Meesje sowieso: hij past zijn net nieuwe Espritbroeken maar net, want er zit een bol babybuikje in de weg! Serieus, Mees is een rolmops!

Net bracht ik Steijn en Huugje naar de peuterspeelzaal en een van de leidsters was er niet. Ik vroeg waar ze was en nu bleek dat haar vader een kwaadaardige hersentumor heeft! De arme man heeft nog maar een paar maanden te leven! Hij is pas 64...

Oh, Hugo wordt brutaal! Gister zaten we te eten en ik zat weer eens op mijn praatstoel (terwijl ik van nature heel stil ben!), waarop Hugo zijn vingertje in mijn hand priemde en tetterde: "Mamma, jij mag niet praten!" Huh? Ik mag niet praten? Dat maak ik zelf wel uit! Ik heb tegen hem gezegd dat ik best niet wilde praten, maar dan mocht hij ook niet praten. Goed, dan moest ik maar liedjes gaan zingen.

Gein met Steijn:

Steijn zat op de bank en zei dat kippen uit een ei komen. Ik zei dat dat klopte en vroeg aan hem waar hij uit was gekomen. Volgens Steijn uit een ei (technisch gezien waar), maar ik zei dat hij uit mijn buik was gekomen. Steijntje keek me een beetje verward aan, waarop ik vertelde dat Tante (mijn zusje) een baby in haar buik heeft en dat hij vroeger ook een heel klein baby'tje in mijn buik was. Steijn zei heel hard "Nee joh!" en was even aan het nadenken. Na een paar minuten vroeg hij aan mij:

"Mamma, heeft Tante een kip in buik?"

Het arme knulletje snapte niet waarom ik zo hard moest lachen! (het is ook best sneu als je denkt een parel van een verband te hebben gelegd en je wordt vervolgens uitgelachen!)
Haha,. muis hoe herkenbaar weer. Fleur roept tegenwoordig geregeld dat ik niet mag praten. Maar het klinkt dan niet zo vriendelijk. "Nu mond dicht!" Papa en mama mogen tegenwoordig heel veel niet meer van Fleur, ze probeert steeds om ons te vertellen wat wij moeten doen. Soms moet ik echt opletten dat ik niet in de lach schiet. Ik verbaas me steeds weer over wat er uit dat mondje komt. Zulke lange zingen en dan ook nog heel netjes. Gek dat ze een jaar geleden nog geen woord kon zeggen en pas net begon te lopen (aan het einde van de maand)
Robbie blijft nog steeds bij zijn tweelettergrepige woorden. Het worden er wel heel rap steeds meer: hij hoeft een woord maar 1 keer te horen of hij verstaat het de volgende keer. Uitspreken is dan nog te lastig.

Maarrrr-- hij kan wel tot 12 tellen (slaat de 3 regelmatig over maar dat mag de pret niet drukken) en vindt de 8 het mooiste.

Leuk die verhalen van Steijn en Huug. Mees klinkt naar Robbie op die leeftijd. Z'n broeken waren standaard te lang en te smal.
Whahaha herkenbaar, Zahra roept heel hard 'ophouden!' als ik soms aan het meezingen ben met K3. Het komt er inderdaad wel heel kattig uit hoor, dus dan zeg ik gelijk dat ze niet mag gillen/schreeuwen.

Ze is sowieso flink aan het puberen de laatste tijd, met het eten is het ook niet altijd even gezellig. Als ze geen zin heeft gooit ze haar bord om als ze de kans krijgt, dus dan zet ik haar op de gang om af te koelen. Daarna moet ze weer terug aan tafel komen zitten en krijgt ze pas een toetje als ze wat van haar eten gegeten heeft. Helaas boeit dat haar niet zo dus meestal werkt het niet.
Grappig. Robbie is juist heel gehoorzaam de laatste tijd, hij heeft de grootste pubertijd al achter de rug denken we. Hij doet meestal braaf wat je hem vraagt en protesteert niet enorm als we hem tot iets dwingen omdat hij niet uit zichzelf doet/zelf wil (naar huis lopen, zitten tijdens het drinken, dat soort geintjes.) Driftbuien nog maar heel zelden en meestal als hij moe is. Dan is 1 minuut op de gang genoeg om hem weer rustiger te krijgen.
Hier juist ook v eel puber gedrag en Fleur heeft als favoriete getal drie. Alls is drie bij haar, ze heeft drie schoenen, eet drie boterhammen en is drie jaar (uiteraard is het allemaal twee in werkelijkheid, maar dat krijgen we er niet in...)
http://www.telegraaf.nl/b ... d_van_Mensa__.html?p=16,1
Hum, dat is toch een beetje teveel van het goede. Ben blij dat ik een 'gewone'peuter heb die lekker kind kan zijn en fantasiespelletjes speelt. Hier zijn de dierentuindieren momenteel favoriet. we verjagen de hele dag krokodillen, apen. olifanten en tijgers. Fleur praat ook echt tegen haar fantasiedieren, zo schattig. Laatst zat ze in haar tentje en zei ze. 'Weg krokodil, zo pas ik niet!!!' haha, dan zit ik buiten te lachen
Hihih wat grappig Drop. Zo'n superintelligent lijkt me ook best moeilijk hoor, voor het kind lijkt me dat helemaal niet prettig, ik denk dat die nooit echt kind kan zijn.

Ik ben vanmorgen gebeld door het Erasmus MC. Er is maandag een kindje uitgevallen waardoor Yasemin geopereerd kan worden. Ik moest binnen een halfuur terugbellen of het kon of niet. Ik heb gelijk mijn werk gebeld en dat was geen probleem. Ze hebben er geloof ik sowieso al rekening mee gehouden dat ik maandag nog niet kom. Morgen gingen we sowieso al met Zahra naar het erasmus voor de intake, nu mag Yasemin dus ook mee om langs de anesthesist te gaan. Wordt een lang dagje denk ik, Zahra heeft om half 11 een afspraak, maar Yasemin kan pas om 14 uur terecht bij de anesthesist dus ik denk dat het wel vermoeiend wordt. Gelukkig is man vrij dus ben ik niet alleen. Ik zie er wel weer tegenop maar ben blij dat het op korte termijn kan, voordat ze gaat lopen, want dan lijkt het me voor haarzelf nog veel vervelender.
Layla, fijn dat je al zo snel bij het Erasmus terecht kunt! Wij hebben iets andere ervaringen...Mees zou geholpen worden als hij zes maanden zou zijn, maar dat is nu vier maanden geleden en we weten nog steeds niets. (ja, ik heb al driehonderd keer gebeld!)

Drop, Hugo is ook zo'n kwek tegen zijn diertjes! Wij hebben een stamp Duplodieren in huis en Huugje houdt hele verhalen tegen ze! "Foei, nee, dat mag niet!" en dat soort teksten kraamt hij uit. (zou hij zijn moeder napraten?)

Oh, een hoogbegaafd kind lijkt me niets! Een meisje waar Steijn en Huug vroeger mee omgingen is vermoedelijk ook hoogbegaafd en ze is een uitdaging. (en dan druk ik me zo positief mogelijk uit) Ze is nu 2,5 jaar en finaal uitgekeken op de peuterspeelzaal, maar ze zal toch echt nog even moeten wachten eer dat ze naar groep 1 gaat. Niet leuk voor haar en dat merk je ook! Ik heb tien keer liever een gemiddeld kind dat sociaal ook leuk is, dan een kind dat vreselijk slim is, maar niet zo leuk in de omgang! (oké, ik generaliseer enorm nu, maar ik kijk nu even alleen naar dat meisje dat ik ken.)

Blegh, ik voel me niet lekker. Vanochtend kwam een vriendje van Mees spelen (lief!), daarna moest ik Steijn en Huug ophalen van de peuterspeelzaal en vanmiddag komen twee vriendjes van Steijn en Hugo langs. Gezellig, maar niet als je knallende koppijn hebt!
De mensen die ik ken die hoogbegaafd zijn, zijn zonder uitzonderiing niet echt sociaal begaafde types (mijn broer is er een van) het allerallerbelangrrijkste is dat een kind lekker in zijn vel zit en of ie nou putjesschepper wordt of arts, dat maakt me niks uit.

Muis: Fleur praat niet tegen haar speelgoeddieren, maar tegen denkbeeldige dieren. Ze praat overigens wel tegen haar pop (die heeft geregeld vieze billen) Je hoort idd jezelf wel vaak terug als ze zo bezig zijn!

Ik zit me waarachtig te vervelen vandaag. Wat is het stil zonder kinderen..... Ben blij dat ik over twee weken een andere invulling heb van de dinsdag. Dan ga ik shoppen met een vriendinnetje. Gisteren begonnen met Sonja Bakker, dus hoop dat ik over twee weekjes in ieder geval weer onder de 70 kg. zit.
oe muis, beterschap he!! Helpt een paracetamolletje (of twee?) niet?
Layla: Wel fijn dat je straks alles ineens achter de rug hebt met de kinderen. Toch steeds weer een hele ingreep als ze onder met mes moeten.
Drop, ik heb hetzelfde als jij! Het maakt me geen bal uit wat de jongens later gaan doen, als het maar iets waar ZIJ gelukkig en blij van worden! Willen ze arts worden? Lange opleiding, maar ga je gang! Willen ze de vuilniswagen op? Prima!

Die moeder van dat slimme kennisje van Steijn en Huug denkt er overigens niet zo over. Ik wist niet dat dat nog bestond, maar goed. Haar kinderen moeten minimaal PABO gaan doen en ik vind dat zo fout! De reden is tweeledig:

1. Impliciet vertel je je kinderen dat PABO een flutopleiding is, aangezien dat het minimale is waar ze aan moeten voldoen. (ik snap niet wat er nou zo flut aan is, maar goed) Alles wat lager is, is dus niet goed genoeg. (quatsch, als je het mij vraagt)

2. Je stelt eisen en verwachtingen aan je kinderen en dat vind ik zo fout! Oké, dit is een persoonlijke frustratie van me, maar ik denk dat je door een boel te eisen/verwachten van je kind een pracht van een voedingsbodem voor onzekerheden en frustraties legt.

Het bewijs hiervan heeft dit stukje getypt!
Oh, ik kan me je verveling wel indenken! Ooit, een tijd terug, heb ik ook een dag zonder kinderen gehad en ik verveelde me suf! Hoe kwam ik vroeger de dagen door? Werkelijk waar, ik weet het niet meer. Gek, aangezien ik me niet kan herinneren dat ik me vaak verveelde!

Ha, Mees' nieuwe autostoel is net bezorgd! Ik had een dealtje op internet gevonden: een maxi cosi priori SPS voor 100 rollende euro's! Ik ben benieuwd hoe kleine Mezemuis daar in zit! (lekker waarschijnlijk, aangezien zijn broertjes hem minder kunnen plagen op de achterbank.)
Ik ben het met jullie eens met één kanttekening: ik zou wel graag willen zien dat Robbie zijn mogelijkheden benut. Als nou blijkt dat hij een goede intelligentie heeft, zou ik het fijn vinden dat hij die ook benut om een klinkende opleiding te doen. Doet hij dat niet en wil hij op de vuilniswagen vind ik dat OK, maar alleen als hij daar een goede reden voor heeft. Bijvoorbeeld omdat hij daar gelukkig van wordt (wat ik dan nog zou betwijfelen maar dat zou dan mijn probleem zijn ).
Xaal, ik ben het met je eens. Natuurlijk zou ik graag zien dat de jongens alledrie hun mogelijkheden ten volle zouden benutten! Ik neem voor het gemak maar aan dat ze voor alles wat ze later willen doen een goede reden zullen hebben. (dus niet zoals moeders met rechten, sorry Laar: "Ik wist niets beters." Het is dan ook geen verrassing dat ik die studie niet heel lang heb volgehouden!)
Eens met Xaloy.

(Ik wilde op mijn 11e al rechten studeren Muis, dus ik voel me niet aangesproken. Denk wel dat die "motivatie" een reden is dat veel mensen afhaken. Hetzelfde geldt voor psychologie trouwens.)

Oh, even helpen met een puzzel en daarna naar verjaardag nichtje.

Swiss, viel het mee vandaag?
Ha Laar, dan was jij iets realistischer dan ik! Ik wilde op mijn elfde heel graag arts worden, ware het niet dat ik heel slecht ben in de betavakken! Ik ben niet zo zeer slecht, ik mis dat gedeelte in mijn hersenen...

(mijn mentor op school lachte me uit toen ik zei dat ik geneeskunde wilde gaan doen. "Je bent een beste meid, Muis, maar je hebt geen enkel vak dat vereist is in je vakkenpakket!" Oh. Toen ik opperde dat ik diergeneeskunde ook wel wat vond, werd ik zo mogelijk nog harder uitgelachen! Toen bedacht ik dat piloot ook "wel tof" zou zijn, maar dat was eigenlijk hetzelfde verhaal.)
Die muis toch.... Ik wilde ook geneeskunde gaan studeren, ware het niet dat ik niet tegen bloed kan en ik scheikunde na een paar maanden alsnog uit mijn examenpakket heb gegooid (wat vond ik dat een pokkevak!)

Uiteindelijk lekker een HBO-opleiding gaan doen. Daar ben ik uiteraard fluitend doorheen gerold en heb mijn pa en ma ook nooit horen mopperen. Toen ik na een jaar opperde dat ik toch maar beter de WO-versie kon gaan doen zie mijn pa dat ik maar beter van kon genieten, dat het studeren me nu zo gemakkelijk afging. En hij had gelijk, want ik ben een doener en geen onderzoekstypje.....

Nog steeds aan het vervelen, nog een kwartiertje en dan ga ik mijn lieve kleine mannetje ophalen. Kan niet wachten!!
Helemaal eens met jullie, het maakt me niet uit wat de kinderen later willen gaan doen, als ze er maar gelukkig van worden en hun aanwezige kwaliteiten benutten.

Pff ben net bij de Rabo geweest voor hypotheekgesprek, we gaan straks wel flink wat meer betalen, ik schat zo'n 300 euro per maand (netto!). Tja, de rente staat nu een stuk hoger dan voorheen en onze eigen bank (ING) had ons een belachelijk voorstel gedaan, dus oversluiten willen we sowieso.

Nu ff kijken wat het beste is.
Muis, wat raar dat je nog niks gehoord hebt, maar van Mees is ws niet zo erg dat ze er niet mee kunnen wachten? Ik hoorde dat de wachtlijsten bij de plastische chirurgie sowieso erg lang zijn, dus ik had ook rekening gehouden met een langere wachttijd, maar Yasemin's afwijking is natuurlijk wel iets lastiger, hoe vroeger ze opereren hoe beter haar handjes & voetjes zich gaan ontwikkelen dus dat zal wel de reden zijn?
*Boenk! Valt van stoel*

Drie-hon-derd-euro-net-to? Jemig de pemig, wat veel!
Layla: Dat is balen zeg.... Het is ook zo moeilijk in te schatten of die rentes op korte termijn weer iets gaan zakken of niet... Hoop dat jullie een 'goede' oplossing kunnen vinden.
Hihi wat een geklets hier!

Als je maar nooit tegen je kind zegt dat je altijd nog achter de kassa van de AH kan zitten, brr, wordt er nog aggressief van.

Als dat de wens is mag het, maar ik hoop eigenlijk wel dat Finn iets meer wenst.

Layla, sterkte met jezelf en met al je ziekenhuis afspraken.

Esan, het spijt me vreselijk te horen dat jullie zo'n moeite hebben. Ik ben blij dat ik tenminsten geen teleurstellingen hoef mee te maken, bij mij gebeurt het gewoon zeker niet. Hoop dat jullie de rust krijgen waardoor het ineens wel raak is.

Ben weer thuis!!!

Hoe het ging, tja. Mijn bloed was weer goed (joepie), dus ik mocht weer aan het infuus (dubbele joepie)!

Ik vertelde de dokter nog even van een knobbeltje, waarvan ik het vermoeden heb dat het een cyste met lymfevocht was. Hij voelde en reageerde dat dat goed kon zijn, of dat het een lymfeklier was. Schrik, snik, slik.

Ik hoop toch heel erg dat het dit niet is want, want, want ...

Dan is het weer een macro-uitzaaiing (niet goed), dan wordt ik nog een stage slechter (met alle verwachtingen van dien), dan moet ik stoppen met de trial en zijn er geen eventueel werkende medicijnen beschikbaar ...

Dus iedereen nog even doorduimen, dat ik vrijdag goed bericht krijg. Ben namelijk direct naar een afdeling in het ziekenhuis gegaan waar ze een fine needle biopsie hebben gedaan.

Het zag er niet zo helder uit als wat ze in maart hadden weggehaald (dat was toen lymfevocht), maar het zag er ook niet zo donker en troebel (sorry) uit als toen ze in July de tumorcellen vonden.

Dus wederom kunnen we gaan wachten. Maar ik denk dat het wel goed is. En nu ga ik bankhangen (want ik heb me vandaag al zo ingespannen, NOT).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven