***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Sterkte BM! Wat eng, die hoest! Was het de eerste keer dat hij dat had?

Oei...Nina toch! *proest*

Ik heb K3 hier nog steeds met succes weten te weren gelukkig. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken, want ik weet zeker dat Puk het nog leuk vind ook (en ik dus alleen maar K3 moet horen). We hebben nu "Lievelingsliedjes" en dat vind ik wel prima zo.

Micha, dat lampje had je van de Blokker toch? Puk heeft een prachtige lampion, maar er zit nog geen lichtje in. Die moeten we nog even regelen vandaag.

Ik ga ook even kijken of ze dit jaar St Maarten op het pleintje doen. Dat deden ze vorig jaar vanaf een uur of 17:00/ 17:30 voor de kleintjes. Kunnnen we daarna lekker thuis eten en de deur open maken voor andere kinderen (en alsnog op tijd in bed liggen )
Oei, sterkte BM! Dat klinkt niet best...

Hahaha Mich! Het is appelstroopdramaochtend vandaag! De grap van het veertien maanden oude meisje ken ik niet (kan me er wel iets bij indenken), maar ik ken wel de grap van twee peuters die hielpen de tafel af te ruimen en de deksel die niet op de appelstroop zat! Denk je hierbij een epoxyvloer in en een hoop gegiebel. (en wie kon het schoonmaken? Juist!)
Laar, ik heb fietslampjes gekocht die ik in de lampionnen ga hangen! Handig, makkelijk en fijn voor mij, aangezien ik twee fietsen zonder licht heb!
Aan een touwtje? Die bij de blokker had al een stokje. Dat leek me ook handig. Maar dit is ook een idee.
Laar, ik heb die fietslampjes gekocht die je met een elastiekje aan je stuur/bagagedrager vastmaakt. Je kan ze kopen bij de Blokker, Hema en de plaatselijke Coop bijvoorbeeld!

Zo komt een vriendje van Mees met zijn moeder langs. Gezellig!
Och jee Mich, wat een rotzooi! En Muis ook al aan de appelstroop!

'Stabiel' ben ik alleen als ik me 100% ziek meld! Idioot he?

Welterusten BM.

Even werken, vanmiddag weer vrij. Toedels!
Inderdaad raar!

Ik moet cadeautjes voor Sinterklaas bedenken. Voor Puk heb ik al het een en ander, maar voor mezelf kan ik niets bedenken. Iemand ideeen?
Ik krijg van de moeder van S. 'de zilveren lepel' voor sinterklaas, het/een standaardwerk van de italiaanse keuken. Is volgens haar een heel goed kookboek. Ik ken het niet maar google het maar eens, ik vind het een leuk idee van haar. Verder weet ik het niet, ik wil graag een nieuw luchtje maar wil sinterklaas aan de andere kant 'klein' houden.

Lampjes aan een stokje had ik bij bruna gekocht. Ze verkopen ze ook bij verschillende drogisten.

Morris is vervelend, hij zit naast me te zeuren om eten terwijl hij vanmorgen z'n korsten niet op wilde eten. Nu heeft hij dus even pech. O, nu is hij stil, mooi zo.
mich heeft morris misschien trek in een boterham met appelstroop

Wat een hilarische verhalen van al die appelstroop. Maakt ook zo lekker schoon.

Xaloy, blijf je gewoon fulltime doorwerken tot volgende week? Wat een gedoe met die wetgeving in Zwitserland. Hopenlijk komt het niet zo ver.

Laar, een mooi boek?? Kookboeken zijn inderdaad ook altijd leuk (en lekker).

die lampjes aan een stokje zijn echt ideaal. Gaan jaren mee, zelfs als er mee gemept wordt tegen muren, wandelwagens ed.

Ik weet niet of Sint Maarten hier gaat lukken. Feline heeft een partijtje tot 19.00 uur (meestal wordt het wel wat later). Wat kan een schoolkind een druk programma hebben zeg. Haar 'agenda' staat voller dan die van mij. en om nu te zeggen dat ze veel clubjes heeft naast school vind ik wel meevallen (hockey en tennis).

Muis, ik moet bekennen afgelopen zaterdag zoveel jaar kinderen voor kinderen op tv wij hebben met z'n vieren voor de tv staan zingen en dansen. Vincent ging helemaal los (knalde nog wel even keihard tegen een kastje maar dat mocht de pret niet drukken).

De K3 tijd hebben wij hier wel een beetje gehad. Al hoewel K2 zoekt K3 gekeken moest worden door Feline. Wat je vaak ziet bij jongetjes is dat als ze een jaar of vijf zijn K3 niet meer stoer vinden, terwijl meisjes er nog helemaal in opgaan.

Buitenmeis, dat hakt er in zoveel nachten niet lang, lekker kunnen slapen. Wilde Koen net nog een beetje slapen (dvd'tje aan en jij even een tukkie doen op de bank?)
Het boek 'feast' van nigella lawson wil ik ook nog graag hebben. Taarten, feestmaaltijden, hapjes en zo. Vraag ik misschien wel aan S., hij vindt haar ook wel leuk.
Esan en Muis, appelstroop is inderdaad verschrikkelijk! Morris vindt het heerlijk, maar volgens mij vooral omdat hij er zo lekker vies van wordt. Hij is echt een smeerpoets, hij ziet er altijd uit als een schoorsteenvegertje, ook al is hij net in bad geweest...
Morris de mannelijke versie van Floddertje!
Mich, appelstroop is inderdaad snertspul. Het is dat de jongens het zo lekker vinden, maar ze zien er alledrie altijd zo smoezelig uit na een boterham!

Laar, een tas? Luchtje? Boek? Make up? Schoenen?

Hugo kan me echt tarten. Ik haalde hem vanochtend op van de peuterspeelzaal en had al door dat Hugo vandaag een recalcitrante dag heeft, maar jemig! Hij is echt erg! Grote mond, nergens zin in hebben, stout willen zijn en niet willen slapen, bah. (en dat terwijl hij hartstikke moe is, maar slapen is blijkbaar voor watjes. Arme Steijn is nu gebombardeerd tot watje, aangezien Steijn graag een tukkie doet!)
De zilveren lepel is een prachtig kookboek! Dat is het kookboek der kookboeken! Die gaat in elk geval op het lijstje. Vind het te duur om zelf zomaar te kopen.

Oh trouwens, de kookboeken van Annabel Langbein zijn ook super.

Hoe is het nu BM?

Oh een recalcitrante Hugo. Wat irritant. Is hij uiteindelijk gaan slapen?

Bah, wat een rotweer en wij moeten naar de vk toe. Even kijken of mijn ijzer nu wel goed is.
Laar, succes!

Steijn en Hugo slapen, maar het heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Van mij mogen ze best de hele dag wakker zijn, maar het geval is dat ze het gewoon niet aan kunnen. Ze redden het gewoon nog niet om 12 uur achter elkaar wakker te zijn, vandaar dat ik er op sta dat ze nog een middagdutje doen willen we het nog een beetje gezellig hebben 's middags.

*Eerlijk? Ik vind 2,5 jaar een butleeftijd! Ze zijn lief, gezellig, ondernemen, grappig en lollig, maar ook eigenwijs, irritant, drammerig, recalcitrant en luisteren is voor baby's. Waren ze nog maar baby's...Een baby heeft in ieder geval nog niet zo'n sterke wil als een 2,5 jarige driftkop!*
Hihi muis en dan heb jij dat nog in tweevoud ook.... Heftig hoor! Hier ook zo'n echte peuter!

Niet zoveel fut om uitgebreid te schrijven hier, maar lees wel lekker alles mee. Herkenning doet altijd goed!

Ben deze week een poging aan het doen om Luc te laten huilen als ie wakker wordt. afgelopen nacht heeft ie het wel een uur vol gehouden voor ie weer in slaap viel. Vreselijk... maar ik ben die nachteljke feestjes zo zat dat ik het maar even zo probeer.... Hij was vanochtend weer helemaal vrolijk dus volgens mij loopt ie er geen trauma's van op. dat scheelt... en Fleur slaapt overal doorheen (en geloof me, het volume saat echt op maximaal!)
Oh jee Drop.. wat moeilijk lijkt me dat. Ik heb het nooit gekunt, dat laten huilen. Maar ben het met je eens dat het wel een oplossing kan zijn als al het andere faalt. Sterkte ermee!

Muis, hier is het andersom. Ik vind 2,5 een heerlijke leeftijd, maar goed, ik heb er maar één! Robbie luistert meestal heel goed (Hij dramt enorm soms, maar na 1 keer nee zeggen doet hij niet wat niet mag, ofschoon hij nog minstens 5 minuten doorzeurt (maar geen antwoord meer krijgt :-) Hij is gezellig, luidruchtig (jaha, Róbbie!), eigenwijs en knuffelig. Ik vind het heerlijk en wil helemaal geen baby meer! Helaas hoort dat er ook bij

Sterkte ermee, ik hoop dat Huug snel het licht ziet en snel bedenkt dat pubertijd een fase is - en dus stom. Want alle fases zijn stom.
Swiss jij bent toch vandaag niet in het ziekenhuis?
Ben er weer hoor. Nog niet helemaal fris en fruitig maar het is een stuk gezelliger.

De jongens zijn echt grappig maar ook slecht luisterend op dit moment. Ze breken met zijn 2-en de hele tent af. Het is één grote speelgoedbende en het opruimen is voor mama. Bluhhh waarom vindt Koen opruimen nou niet leuk? Jawel alleen leuk bij een ander

Oh het 1000 woorden van Dale woordenboek lag bij de kruitvat voor 9 euro. Ik ben er helemaal blij mee. En wat kent Koen als veel woorden. Hij kent echt bijna alle zelfstandige naamwoorden die erin staan. Behalve de ongezonde dingen waar hij nog geen weet van heeft zoals frites. Patat kent hij dan weer wel. De paar woorden die hij niet kent zijn vooral abstracte woorden, zoals mens en ding en een aantal bijvoeglijke naamwoorden. Nog een weekje oefenen en hij kan naar de basisschool Nee hoor het hoeft van mij nog lang niet.

Verder is Gijs weer heerlijk verwend op zijn verjaardag. Kleertjes, een vrachtwagen van FP, een xylofoon, boekjes (het dieren-abc van Erik Carle, de volledige uitgaven van de sprookjes van Andersen en Ziezo van Annie mg schmidt), puzzels, de kassa van FP en een aantal nepschleich beesten. Maar nu is de eerste oor van de koe er al af. Laar dat gebeurt toch niet bij Schleich. Anders ga ik gewoon terug naar de winkel hoor. De mevrouw zei dat het net zo goed als Schleich was. En als kinderen er mee kunnen spelen moeten de oren toch vast zitten.

Xaal, wat een gesprek op je werk. Wel fijn dat je alles eruit hebt kunnen gooien. Wel spannend wat ze er nu mee gaan doen. Geniet in ieder geval wel even van de wat rustigere dagen.

Oh ze worden wakker. Tot later meisjes
quote:Buitenmeisje schreef op 10 november 2009 @ 15:50:

En als kinderen er mee kunnen spelen moeten de oren toch vast zitten.

Ik weet dat je het niet zo bedoelde, maar ik moet zo hard om deze zin lachen!

Zozo, kleine Gijs is goed verwend! Ik ben heel benieuwd wat Baby (nog even) Mees gaat krijgen over ruim twee weken!

Drop, ik heb het ook nooit gekund om de kinders te laten huilen, maar ik snap dat je er nu voor kiest. Sterkte!

Xaloy, aan de ene kant vind ik 2,5 echt een schattige en geweldige leeftijd, maar soms (lees: de laatste tijd erg vaak) word ik er moe van. Steijn valt mee; hij vermaakt zich wel en trekt zijn eigen plan, maar Hugo is echt een handvol. Toen ik Hugo ooit voor het eerst zag, zag ik een piepklein, knalrood, keihard huilend jongetje en daar doet hij me nog steeds aan denken. (ergo, hij lijkt op zichzelf) Huug is lief, grappig, ondernemend, heeft een grote waffel en een klein hartje, maar hij kan zo vreselijk koppig zijn! Hij heeft, net als zijn moeder, last van stemmingswisselingen en kan in een slechte (lees: recalcitrante/opstandige/te weinig geslapen) bui echt een ramp op pootjes zijn. Soms moet ik er hard om lachen en soms kan ik er hard om janken.

Toch is ie leuk hoor, die Hugo van mij.

(al hou ik mijn hart vast voor Mees! Mees is een relaxte gepeperde baby!)
Oh BM, Steijn en Huug hebben ook nog moeite met de abstracte woorden. Ik vind dat eigenlijk niet zo gek, want wat is een ding? Tja, leg dat maar eens uit! Ik kom zelf niet verder dan het geniale "Een ding is een ding."
Dropje, wat ontzettend moeilijk! Hopelijk pikt hij het snel op, want laten huilen is gewoon echt niet leuk (hoewel wel eens zinvol, dara niet van).

BM: die dieren van Schleich kunnen met de beste wil van de wereld niet stuk. Ze zijn ook allemaal uit 1 stuk gemaakt, dus er kunnen geen oren afbreken. Dat is ook echt gevaarlijk!!

Muis, ik snap je punt. Eigenlijk vind ik dit de allerleukste leeftijd, maar die koppigheid is best pittig. (ik wil overigens niet te vroeg enthousiast doen, maar we zijn zowel gisteren als vandaag zonder mopperen naar boven gegaan!)

Baby lag nog steeds in een stuit, bloeddruk laag maar voor de rest was alles prima. Het liep enorm uit, maar Puk vermaakte zich prima, de schat. Toen de vk aan mijn buik ging voelen deed hij ook vrolijk mee en hij mocht het hoofdje voelen. Grappig.
Laar, weet je nog dat Nina ook tot het eind in een stuit heeft gelegen? Met de 20-wekenecho lag ze ook al zo, en op het laatst zou er een draaipoging gedaan worden. Wacht eens, ik was toen op een dag na 40 weken toen dat gebeurde. En toen was madame ineens omgedraaid! Ik was toen ook al helemaal van plan om met moxytherapie in de weer te gaan en zo. Hopelijk draait jouw vrouwtje ook nog om. Als ze een beetje op haar moeder lijkt (eigen wil, maar uiteindelijk vooral heel erg praktisch) komt het goed, want hoe kom je er nu handiger uit dan met je hoofd naar beneden??

Muis, niet zeggen, je roept iets vreselijks over je af! Wat niet zeggen? Dat ze best de hele dag wakker mogen blijven, dat meen je namelijk niet! Ik heb nu 7 dagen per week twee opblijvende peuters om me heen, en dat wil je niet!

Hoe eigenwijs en driftig Morris ook kan zijn, en hoe Lars ook kan mokken, de lastigste leeftijd is die van ruim een jaar. Nina kan en doet alles, lopen, rennen, klimmen, slopen, maar snapt er nog niks van. Alhoewel, ze weet dat ze allerlei dingen niet mag, maar ze doet het nog. Je kunt haar geen seconde uit het oog verliezen. Als zij slaapt en ik alleen de jongens om me heen heb, vind ik het rustig.
Vandaag helemaal bezweken onder de peer pressure... Sint Maarten. Ik had een lading rozijntjes ingeslagen en een weeshuislading aan mandarijntjes, en toen kwam ik de buurvrouw tegen. Die zei dat het hier echt heel groots werd aangepakt en toen heb ik m'n wagen toch maar volgeladen met minimarsjes, minifruittella's en gummibeertjes (en een doos chardonnay, want ik moet zelf ook overleven). Het goede nieuws: bij de kassa zaten Lars en Morris te zeuren en te piepen... om een doosje rozijntjes! Hoera! Ik voelde me een goede en verantwoorde moeder (behalve die doos chardonnay dan).
Laar, houd hoop! Ik sluit me aan bij wat Mich zegt: kindje gaat goed liggen als ze maar een beetje op haar moeder lijkt!

Mich, ik denk dat het scheelt dat Nina een vlotte is! Ik vond destijds met Steijn en Huug dat het een heel makkelijke leeftijd was, maar dat komt omdat die van mij motorisch niet zo snel zijn. Tegen de tijd dat Steijn bijvoorbeeld liep, begreep hij heel veel en hoefde ik mijn hart niet vast te houden als hij eens iets probeerde.

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken dat Steijn en Huug 's middags niet meer slapen! Ik moet me gewoon ergens op de dag op kunnen laden en dat lukt niet als zij op zijn. Wat mij betreft slapen ze tot hun vierde 's middags! (deed ik ook en ze mogen ergens in op mij lijken. Ze lijken alledrie al genoeg op A.!)

Vind jij drie kinderen ook heel veel meer dan twee? Ik heb het gevoel verdubbeld te zijn sinds de geboorte van Mees! Begrijp me niet verkeerd: ik zou Meesje voor geen goud willen missen, maar ik vind drie kinderen eigenlijk best wel druk. Het kan heel gezellig zijn en dan ben ik blij dat ik er drie heb, maar het kan ook niet zo gezellig zijn en dan baal ik als een stekker.

Ik vind het gewoon moeilijk om al mijn aandacht over drie kinderen te verdelen. Op de een of andere manier schiet er altijd eentje (of twee) bij in! Momenteel vraagt Hugo vreselijk veel aandacht van me en hangen Steijn en Mees er maar een beetje bij en ik vind dat zo zielig...

Steijn is zo'n lief behulpzaam goedzakje en glimt helemaal als je hem prijst. Helaas doe ik dat mijns inziens te weinig, omdat al mijn energie naar Hugo gaat.

Mees is zo'n lief vrolijk jochie en straalt als je wat tegen hem zegt. Helaas doe ik dit wederom te weinig, omdat al mijn energie naar, jawel, Hugo gaat.

He bah, het valt me de laatste tijd zwaar om moeder te zijn van drie kinderen. Ik ben gewoon bang dat ze een dreun krijgen van een moeder die te weinig aandacht kan geven en het altijd druk heeft. (waarmee?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven