***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Xaloy, wat een prachtige droom! Zal ik eens iets bekennen? Ongeveer een jaar voor de geboorte van Steijn en Huug droomde ik ook dat ik een tweeling had: twee jongetjes, waarvan een blondje en een donkerder jochie. Ook de namen zaten erbij, net als de geboortedatum. In die droom waren ze een jaar of twee en ik zag ze alleen maar op de rug. Ik heb er destijds keihard om gelachen en vond het een grote grap (toch heb ik die droom opgeschreven voor het geval "je weet maar nooit!"), maar ik ben bijna een jaar later moeder geworden van een blond Steijntje en een donkerder Hugo'tje! Alleen de geboortedatum was niet juist, maar de uitgerekende datum kwam er zeer dichtbij!

Joh, ik zeg dat je een tweeling krijgt! Twee meisjes! Wedden?

Swis, dat is tochvoorzichtig best goed "nieuws", toch? In ieder geval vind ik het fijn om te lezen dat je iets meer gerustgesteld bent voorlopig!

Ik ben niet zo'n goede moeder. Niet zo'n leuke ook. Steijn en Huug kwamen doodop van de peuterspeelzaal en in plaats van met zachte hand streng te zijn, ben ik er vol tegenin gegaan. Waarom heb ik me zo laten gaan? Ik heb een boek op de grond gesmeten, het traphek dichtgekwakt, geschreeuwd dat ik niet wist waar die stomme pinguin (een klotig gummetje nota bene!) was en huilend gezegd dat Hugo er even in kon zakken. Dit is toch heel erg? Ik zit er echt stevig over na te denken om hulp voor de opvoeding in te schakelen, want dit soort uitbarstingen mogen nooit meer voorkomen. (ik ben er zelf mee groot geworden, maar daar is ook alles mee gezegd. Het heeft me een negatief zelfbeeld, faalangst, onveilige hechting en een boel onzekerheden opgeleverd.)

Maar goed, ik ben na een kalmerende peuk even naar Steijn en Huug gegaan en heb het uitgepraat met ze. (dit deed mijn vader dus nooit!) Ik heb ze uitgelegd dat mamma nooit zo boos had mogen worden en dat ik het heel erg vond dat ik zo kwaad was. Ik vroeg aan Steijn of hij geschrokken was en dat was hij. Hugo was ook geschrokken, zei hij...Ik heb nog gevraagd of ze boos op me waren (zou ik zijn geweest in hun geval), maar dit was niet zo.

Een lichtpuntje: Hugo kon heel goed aangeven waarom hij boos was. Hij was moe! Dit wist ik ook, maar ik vond het knap dat hij het kon verwoorden voor zichzelf!

Maar goed, ik zit nu te huilen en heb A. gebeld met de mededeling dat hij NU naar huis moest komen.

Het gaat zo lekker hier, de laatste tijd.
Lieve Muis, wees niet zo hard voor jezelf. Je bent een fantastische moeder en dat weten je jongetjes ook hoor. Ik heb het zelf ook wel eens, dat ik uitval naar de kinderen toe en ik heb het er gisteren met de psych over gehad, omdat ik bang ben dat ze er schade van ondervinden maar volgens hem valt dat wel mee. Als je inderdaad daarna rustig uitlegt dat mama het niet zo bedoeld had en ze troost begrijpen ze dat best.

Tuurlijk is het beter om het te voorkomen maar je bent ook maar een mens en als ik je verhalen hier lees vind ik het niet gek dat je af en toe even stoom moet afblazen. Doordat A. veel van huis is komt alles op jouw schouders terecht en dat is niet makkelijk. Ik vind het met 2 kinderen al zwaar, laat staan met nog 1 erbij.

Swiss, fijn dat je in het ZH geweest bent en de arts naar de bult gekeken heeft, hopelijk ben je nu een beetje gerustgesteld. Balen dat Isa ziek is, hopelijk is ze aan de beterende hand en komt je zus toch morgen.

Xaloy, wat een mooie droom! Wie weet komt hij inderdaad uit, lijkt me leuk hoor een meisjestweeling!

DN, ik miste je ook al een tijdje hier, wat naar dat je niet goed in je vel zit, hopelijk voel je je snel weer beter zodat je weer mee kan schrijven (anders mag het natuurlijk ook wel hoor) Dikke knuffel!!

Yasemin is vandaag in het zh geweest voor controle en alles zag er goed uit, dus de spalkjes mochten eraf, jippie!

Maar nu is Zahra weer ziek, gistermiddag belden ze van het kdv of ik ze kon komen ophalen, want ze was hangerig en huilerig. toen ik ze ophaalde zat ze bij de leidster op schoot en begon gelijk te huilen toen ze me zag. Ze had inmiddels ook koorts gekregen en wilde niks eten. Om half 6 was ze op de bank in slaap gevallen en heb ik ze op bed gelegd met een paracetamol. Om 7 uur kwam de buuf ff langs met haar dochtertje en zodra ze hen hoorde wilde ze weer naar beneden. De paracetamol begon te werken want ze had weer praatjes voor 10. Daarna heeft ze gelukkig goed geslapen tot half 7 vanmorgen. Ze had vanmorgen gelukkig geen koorts meer, maar als het een virus is zal het vanmiddag wel weer opkomen vermoed ik.
Heeft iemand trouwens tips voor een meisje van bijna 1 dat overdag niet meer wil slapen? Ik word er gek van, ze slaapt vrijwel niet meer overdag, dat is toch veel te snel? Vanmorgen heeft ze een half uurtje in de auto geslapen en nu heb ik ze weer op bed gelegd, maar ze wil gewoon niet slapen. Zal ik ze maar even laten huilen? (hoewel ik dat wel moeilijk vind hoor)

Hopelijk is het een fase en gaat het weer over of zijn er hier meer kinderen die al zo jong gestopt zijn met slapen overdag? Op het kdv vinden ze het ook ongewoon, het is echt iets van de laatste 2 weken.
Layla, het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere kind, maar een jaar vind ik wel heel jong om overdag niet meer te slapen!

Wat ik zou doen? Eeeh, ik denk dat ik haar zou laten huilen, maar ik zou wel om de vijf/tien minuten even een aai over de bol geven. Wat bij mijn jongens altijd goed heeft gewerkt is een berg speelgoed het bed in lazeren!

Ik heb trouwens de oproep voor De Prik gekregen en het is een beetje een but-tijd: tussen half drie en half vier. Laat dit nu net tijdens het schoonheidsslaapje van alledrie de jongens zijn! Getsie!

(Hopelijk wil/kan A. mee, aangezien ik het een pickle vind om drie kleine kinderen in te laten enten en te troosten. Mich, hoe ga jij dat doen? Jij zit toch met hetzelfde?)
Ik heb ze inderdaad maar laten huilen, na een minuut of 5 hard huilen was het stil en ze heeft maar liefst een half uur geslapen grrrr.

Ze werd ws wakker van een enorme poepbroek. Misschien is dat het euvel, ze poept echt best vaak per dag, ik denk wel zo'n 4-5 keer en dat ligt natuurlijk niet lekker.

Enfin, ik heb ze maar verschoond en mee naar beneden genomen, want slapen wil ze niet meer.

Ik heb ook de oproepen liggen voor de vaccinaties, wel lastig, ze moeten allebei op verschillende dagen, het gaat hier op geboortedatum. Ik ga denk ik mijn moeder maar even vragen of ze op Yasemin kan passen volgende week, want om ze nou mee te nemen als Zahra ingeent wordt vind ik ook weer zowat. Waarschijnlijk wordt dat 1 groot huilfestijn.
Huh Lay, bij ons gaat het op postcode! (ook niet zo handig, aangezien ik echt naar de andere kant van de stad in een gare sporthal De Prik moet halen, maar het is beter dan op geboortedatum!)
Layla, staat er niet bij dat als je 2 kinderen hebt je ze tegelijk mag laten prikken=

Swiss, wat fijn! Nu "even" 4 weken wachten, maar de ergste spanning is er in elk geval af.

Welke dosis Naproxen heb je gehad? Ik hoop dat het werkt!

Lieve Muis, ik had je post deze week kunnen schrijven. De laatste tijd ben ik nogal moe 's avonds en het gebrek aan hulp breekt me dan wel eens op. Ik kan dan ook uit mijn slof schieten en daarna voel ik me zo'n waardeloze moeder...

Weet je, ik denk dat we het allemaal wel eens hebben en zo lang het incidenteel is en je uitlegt wat er gebeurde kunnen kinderen het best aan (maar toch voelt het heel erg k*t als het gebeurt en och...dat is maar goed ook!).
Ik denk dat het best OK is als mama laat zien dat ze ook maar een mens is. Toch? Je hoeft niet perfect te zijn, sterker nog, perfectionisme is niet leuk. Je mag best es uitje slof schieten (als je je daarna maar verontschuldigt). Welke les kan nog waardevoller zijn voor kinderen? Dat ze een perfecte voorbeeld hebben waar ze nooit tegenop kunnen of dat ze leren hoe ze met hun onvermijdelijke, menselijke fouten moeten omgaan? Het laatste, dacht ik zo.

Muis, ik hou je eraan. Het was een verukkelijke, zware droom. :-)
Ik heb heerlijk geslapen net. Had helemaal geen zin om op te staan, moest toch maar even. Vanavond maar weer vroeg naar bed.

De struiken in onze tuin zijn gesnoeid en nu zien we de hele witte Alpen-rand weer in alle gloria vanuit het woonkamer/keukenraam. Mooi!

Zo, even snel boodschappen doen. Robbie slaapt nog, die slaapt de laatste tijv zoveel. Zal wel een sprongetje aankomen!

Layla, ik zou haar laten huilen. Zelfs Robbie heeft wel es een huilkwartiertje voor het slapen gaan. Daarnaast zou ik proberen om haar buiten het bed wakker te houden. Dus niet meer in de auto of in de kinderwagen te laten slapen. Zo maak je aan haar duidelijk dat ze in bed moet slapen. Robbie slaapt ook niet meer in bed als hij een kwartier in de auto heeft geslapen. Voor zijn gevoel heeft hij zijn slaapje dan al gedaan en weigert een tweede.
Ach muis alles kan toch niet perfect gaan. Als het nog eens voorvalt kan je idd hulp inschakelen, maar voor die ene keer zou ik het zo laten.

Hier telefoon van de therapie gekregen, en ze lieten me voelen dat ik voor niks nog hulp ging krijgen. Nu ja ik zoek zelf wel een psycholoog. Voor de rest zeiden ze dat ze gingen overleggen of ik mijn vrijwilligerswerk wel nog mocht doen. Heb hen gezegd dat het wel los staat van mijn therapie. Zou het jammer vinden als het niet meer doorging. Maar ja dan zoek ik wel nieuwe.
HE? Hoezo mag doen? Beslissen zij of jij vrijwilligerswerk mag doen? Uitleggen! :-)
Laar, bedankt voor je tip, ik mag ze inderdaad tegelijk laten enten. In dat geval vraag ik wel om mijn moeder meegaat, 2 kinderen alleen meenemen vind ik niks en man moet werken.

Xaloy, tja ik hou ze echt niet wakker in de auto. Ze ligt naast me in de MC en ik kan haar niet entertainen als ik aan het rijden ben, bovendien sliep ze normaliter 2 x per dag, dus als ze 's morgens een half uurtje in de auto slaapt vind ik het prima hoor. Op de terugweg was ze de hele tijd wakker dus ze heeft misschien gewoon weinig slaap nodig. In ieder geval laat ik ze voortaan maar gewoon even huilen inderdaad. Gisteravond heb ik dat ook gedaan toen ze naar bed moest en toen is ze ook in slaap gevallen na een minuut of 20. Ik ga wel ongeveer om de 10 minuten kijken, een aai over de bol tot ze rustig is en dan weer weg. Het zal wel weer een fase zijn. Misschien gaat het wel over als ze gaat lopen ofzo.

Witch, ik snap het ook niet helemaal?

Die baan klinkt trouwens wel goed, hopelijk krijg je die man snel te pakken.
Muis, heerlijk te lezen dat jij ook maar een mens bent. Ben het helemaal met Xaloy eens, denk ook dat het goed is dat kinderen zien dat papa en mama ook maar mensen zijn. We kunnen heel veel hebben, maar soms gewoon niet. Ik heb het ook wel eens gehad en Finn lijkt dat ook te begrijpen. Hij zegt daarna ook heel lief sorry mama!

Hulp inschakelen hoeft echt niet hoor, als het nou dagelijks voorkomt, maar zo af en toe?

Wirchke, ik begrijp je ook niet. Ga je gratis hulp krijgen of ga je nooit meer hulp krijgen omat je er op deze manier bent gestopt?

Als dit laatste het geval is, zou ik direct een gesprek aanvragen, wat zou ik heel vreemd vinden. Een dagbegeleiding die in feite iemand aangeeft dat iemand nooit meer hulp kan krijgen? Dan moet het wel erg vreemd met je gesteld zijn.

Leuke droom Xaloy, ik hoop het voor je!

Lara, is de baby eigenlijk al gedraaid? Wanneer ga je het proberen?

Nu ff op de bank met een boek en een kopje thee.
Wel ze vroeg me waarom ik wou stoppen, heb der verteld dat ik genoeg had van het aangeven dat ik wou stoppen en dat daar niets met gebeurde. Toen vertelde ze me dat ik mijn vrijwilligerswerk ook waarschijnlijk zou moeten stoppen, omdat ik het op de therapie op die manier heb beeindigd. Vertelde haar ook dat ik op 8 december mijn nieuwe psychiater spreek en daar reageerde ze onverschillig op. Maw ik moet niets meer van hen verwachten. En als ik nu mijn vrijwilligerswerk kwijtspeel, dan dien ik een klacht in. Dat staat toch los van de therapie??
Ik denk dat dat vrijwilligerswerk onderdeel is van therapie of zie ik dat verkeerd?
Witchke, wat bedoel je met "voor niks nog hulp krijgen"? Klinkt nogal Belgisch

Wat betreft dat vrijwiligerswerk: is het via dat instituut gegaan? Het kan zijn dat ze die plek dan willen vrijmaken voor iemand die nog in terapie zit. Of staat het er los van?

Layla: ik zou haar ook wakker houden in de auto; bijvoorbeeld door liedjes te zingen en dingen aan te wijzen (ik ben er inmiddels een hled in om enorm enthousiast en eh...koe/paard/van mij part lantaarnpaal aan te wijzen). Als Puk even in de auto heeft geslapen is hij meestal klaar met slapen namelijk.

Tsja.... en verder later huilen. Niet leuk, maar misschien wel zinvol. Gaat ze wellicht naar 1 slaapje per dag toe? Ze is nooit zo'n enrome slaapkop geweest toch?

Swiss, vandaag de uitleg gehad en ik wil vanavond eigenlijk beginnen. Ben heel benieuwd. Moet vriend dus wel beter zijn, want die ligt nu ziek in bed...
Puk krijgt de vaccinatie trouwens om 9:30. Prima tijd.
Muis, ik heb vandaag precies hetzelfde meegemaakt! En ik maak het de laatste tijd vaker mee dan me lief is. Ik voel me dan ook meteen heel erg rot, omdat ik het ook van vroeger ken, en ik bang ben dat mijn kinderen, net als ik vroeger, zich heel erg onzeker en bang voelen. Maar wat bij mij een heel groot verschil is ten opzichte van mijn moeder: ik kan achteraf uitleggen wat er aan de hand is (ik ben moe), zeggen dat het absoluut niet hun schuld is (ik dacht altijd dat het mijn schuld was vroeger en heb daardoor nog steeds last van een veel te groot schuldgevoel over alles) en ze ontzettend hard knuffelen en zeggen dat ik van ze hou. Lastig! Maar ik durf te zeggen dat wij geen slechte moeders zijn! Ik ben aan de ene kant wel overgevoelig en snel overprikkeld, maar aan de andere kant kan ik meer aan en ben ik sterker dan de meeste moeders die ik ken! En jij ook!
Wij allemaal trouwens!
Niet overgevoelig en overprikkeld, maar goede moeders!! Ehm, tijd om weer te gaan denk ik, haha.
-
anoniem_25771 wijzigde dit bericht op 18-11-2009 19:11
Reden: nou nou, een keer is wel genoeg moeders...
% gewijzigd
Het was inderdaad ingevuld via de therapiegroep. Maar wat ik niet snap was dat het normaal de planning was dat ik het bleef doen tot ik nieuw werk had gevonden. Dus in deze zin vind ik het wel erg laag van hen.
Maar dan had je toch ook nog therapie gehad?

Even zwemmen.
Ik vind het wel logisch dat ze dit soort therapie (ik neem aan dat het werken als vrijwilliger ook wordt gezien als therapie) alleen maar beschikbaar stellen aan mensen die serieus bezig zijn met de therapie. In hun ogen ben je denk ik nu minder serieus omdat je ineens weg bent gegaan.

Ik neem aan dat ze niet heel veel van dit soort baantjes hebben, dus willen ze die plaats waarschijnlijk liever aan iemand geven die (in hun ogen) nog steeds serieus is.

Vervelend voor jou, maar ik vind het wel logisch vanuit hun standpunt.

Lekker Lara, nog even zwemmen. Finn en ik gaan morgen weer. Hij staat nu al bijna te springen bij de gedachte.

Ik ga duimen dat je vriend snel weer beter is, en dat je meisje zich snel omdraait.

Micha, ik vind jou ook een vreselijk lieve mama. Dikke knuffel.

Muis, gaat het alweer een beetje beter?

He, jammer dat ik niet in ons oude huis in Bergschenhoek woon, dan kwam ik even bij je langs (net als bij BM en bij iedereen in en rond A'dam).
voor jou DN!!! Hoop dat je je snel weer beter voelt. Was jij nu nog aan de AD of heb je afgebouwd?

Muis: Je bent een supermama en we vallen idd allemaal wel eens uit als het teveel wordt. Als je het daarna met ze kunt bespreken is er echt geen drama lijkt me zo... Ik heb zelf geen ervaring met echte boze ouders, maar wel met een pa die juist geen woord meer tegen me zei, ook erg naar.....

Hier weer redelijk totall loss, Luuk heeft alweer een paar super beroerde nachten gehad en overdag slaapt ie ook maar 1 keer zo'n 1,5 uur. het is gewoon een hele slechte en onrustige slaper. iemand ervaring met het middeltje van VSM? Ik ga het zo eens opzoeken...

Onze pc is kaduukkkkkk, ik hoop dat ik mijn oude sollicitatiebrieven nog kan vinden want ik ben een luie donder en hergebruik mijn succesvolle brieven graag. Ik ga toch maar reageren, moet geloof ik voor 1 dec. dus heb nog wel even de tijd gelukkig.

Nog een berg dikke :hug voor iedereen die er een kan gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven